G4Media.ro

Cinematografie 2019: Satiră socială premiată la Cannes, violenţă glorificată la Veneţia, corectitudine…

Sursa Foto: Facebook

Cinematografie 2019: Satiră socială premiată la Cannes, violenţă glorificată la Veneţia, corectitudine politică la Oscaruri

Anul 2019 a fost marcat de o serie de producţii cinematografice deosebit de diverse, care, abordând tematici şi stiluri diferite, s-au impus la marile festivaluri europene: o peliculă cu o profundă încărcătură politică („Synonyms”) a triumfat la Berlinală, o comedie neagră cu accente de satiră socială („Parasite”) s-a impus la Cannes, iar un film controversat şi acuzat că glorifică violenţa („Joker”) a câştigat marele premiu la Veneţia. În schimb, Academia de film americană a făcut în acest an o alegere surprinzătoare şi a atribuit premiul Oscar pentru cel mai bun film lungmetrajului „Green Book”, o peliculă de factură umanistă şi inspirată din fapte reale, dar criticată pentru finalul ei, care a respectat cu prea mare stricteţe principiile de corectitudine politică.

Redăm mai jos cronologia principalelor evenimente cinematografice – gale şi festivaluri de profil – organizate în anul 2019.

Globurile de Aur

Filmul „Green Book” a fost marele învingător la cea de-a 76-a ediţie a galei de decernare a Globurilor de Aur, organizată pe 6 ianuarie la Los Angeles, unde această peliculă regizată de Peter Farrelly a câştigat trei premii într-o seară marcată de numeroase surprize, mulţumiri aduse lui Satan şi o promisiune de continuare a luptei pentru egalitatea de gen.

Lungmetrajul „Green Book”, cu Viggo Mortensen şi Mahershala Ali în rolurile principale, s-a impus la categoriile „cel mai bun film – comedie/musical”, „cel mai bun actor în rol secundar” (Mahershala Ali) şi „cel mai bun scenariu”.

Pelicula „Roma”, produsă de Netflix, a câştigat două trofee, impunându-se la categoriile „cel mai bun regizor” (Alfonso Cuaron) şi „cel mai bun film străin”.

Tot două premii a câştigat şi „Bohemian Rhapsody”, un film biografic dedicat legendarului cântăreţ Freddie Mercury, care a triumfat la categoriile „cel mai bun film-dramă” şi „cel mai bun actor într-un film-dramă” (Rami Malek).

Cea mai bună actriţă într-o dramă a fost desemnată Glenn Close pentru interpretarea din filmul „The Wife”.

Gala Globurilor de Aur 2019 nu a fost lipsită de momente amuzante, începând cu discursurile susţinute de prezentatorii principali ai evenimentului, Sandra Oh şi Andy Samberg, continuând cu o cerere în căsătorie mimată de două actriţe pe scenă – Maya Rudolph şi Amy Poehler – dar şi cu discursul rostit de Christian Bale, laureatul premiului pentru cel mai bun actor într-un film de comedie/musical („Vice”), în care starul galez, interpretul fostului vicepreşedinte american Dick Cheney, i-a mulţumit lui Satan pentru inspiraţia oferită pentru acest rol.

Nu au lipsit nici momentele dramatice, unul dintre acestea fiind înregistrat atunci când Regina King, premiată cu Globul de Aur pentru rol secundar, a promis pe scenă că va lupta pentru egalitatea de gen şi va oferi femeilor 50% din totalul rolurilor existente în următoarele filme pe care le va produce.

Premiul onorific Cecil B. DeMille, atribuit pentru întreaga activitate în industria cinematografică, a fost oferit în acest an actorului Jeff Bridges, interpretul unor roluri impresionante în filme precum „Crazy Heart”, „True Grit”, „Hell or High Water”, „Starman”, „The Fisher King” şi „The Big Lebowski”.

Festivalul Sundance

Festivalul de film Sundance, cea mai amplă manifestare dedicată cinematografiei independente din Statele Unite, organizată anual în statul american Utah, şi-a anunţat câştigătorii pe 2 februarie, la finalul unei ediţii aflate sub semnul diversităţii şi ale cărei principale premii au mers către producţii regizate de femei.

În secţiunea dedicată filmelor americane, cel mai important premiu (Marele Premiu al Juriului) a revenit dramei „Clemency”, cu Alfre Woodard în rolul principal, în regia promiţătoarei cineaste Chinonye Chukwu. Acest film sumbru, despre o femeie gardian de la o închisoare de mare securitate, care se confruntă cu perspectiva unei alte execuţii, nu şi-a găsit încă distribuitor în cinematografe.

La secţiunea dedicată documentarelor americane, „One Child Nation”, un documentar tulburător, semnat de Nanfu Wang şi Jialing Zhang, despre efectele politicii copilului unic în China, a fost recompensat cu Marele Premiu al Juriului, în timp ce „Knock Down the House”, de Rachel Lears, despre femeile care au candidat pentru Camera Reprezentanţilor în 2018, printre care Alexandria Ocasio-Cortez, a primit Premiul Publicului.

În ceea ce priveşte filmele străine, la secţiunea dedicată acestora s-au impus „The Souvenir”, în regia Joannei Hogg, o dramă romantică în a cărei distribuţie se regăseşte Tilda Swinton, recompensată cu Marele Premiu al Juriului, în timp ce la documentare străine, principalul premiu a revenit producţiei „Honeyland”, în regia Tamarei Kotevska şi a lui Ljubomir Stefanov.

Premiile Goya

Filmul „El reino”, o relatare satirică asupra corupţiei politice spaniole în regia lui Rodrigo Sorogoyen, a fost marele câştigător al celei de-a 33-a ediţii a premiilor Goya, primind în total şapte trofee în cadrul acestui eveniment ce a avut loc pe 2 februarie. Acelaşi film a câştigat, printre altele, premiul Goya pentru cel mai bun actor principal (Antonio de la Torre) şi cel mai bun regizor (Rodrigo Sorogoyen).

Însă premiul Goya pentru cel mai bun film a revenit comediei „Campeones”, de Javier Fesser. „Campeones” a obţinut trei premii, dintre cele 11 la care era nominalizat: pentru cel mai bun film, cel mai bun actor debutant (Jesús Vidal) şi cel mai bun cântec („Este es el momento”, interpretat de Coque Malla).

Susi Sánchez a câştigat primul premiu Goya din cariera ei, fiind desemnată învingătoare la categoria „cea mai bună actriţă” graţie rolului interpretat în filmul „La enfermedad del domingo”, regizat de Ramón Salazar.

„Roma”, de Alfonso Cuaron, a fost desemnat cel mai bun film iberoamerican, iar „Cold War”, de Pawel Pawlikowski, a câştigat premiul Goya pentru cel mai bun film european.

Premiile BAFTA

Filmele „The Favourite” şi „Roma” au fost marile câştigătoare la cea de-a 72-a ediţie a premiilor BAFTA, organizată pe 10 februarie la Londra, în cadrul unei gale ce a fost marcată de puţine surprize.

Lungmetrajul „The Favourite”, care primise 12 nominalizări, a câştigat şapte premii, inclusiv la categoriile „cel mai bun film britanic”, „cea mai bună actriţă în rol principal” (Olivia Colman) şi „cea mai bună actriţă în rol secundar” (Rachel Weisz), însă a fost învins la categoria supremă a acestei gale, „cel mai bun film”, al cărui trofeu a fost câştigat în acest an de pelicula mexicană „Roma”, regizată de Alfonso Cuaron.

Alfonso Cuaron a câştigat un număr record de premii BAFTA – patru – pentru o singură persoană nominalizată la o singură ediţie a acestei gale, impunându-se inclusiv la categoriile „cel mai bun film” (unde sunt recompensaţi producătorii peliculei câştigătoare), „cel mai bun regizor” şi „cea mai bună imagine”. „Roma” a câştigat, de asemenea, premiul BAFTA pentru cel mai bun film străin.

Rami Malek, nominalizat în premieră la BAFTA, a câştigat trofeul pentru cel mai bun actor în rol principal graţie interpretării sale din pelicula „Bohemian Rhapsody”, iar Mahershala Ali a fost desemnat cel mai bun actor în rol secundar pentru interpretarea unui pianist de jazz în filmul „Green Book”.

Festivalul Internaţional de Film de la Berlin

Lungmetrajul „Synonymes” („Synonyms”), al regizorului israelian Nadav Lapid, despre un tânăr fost soldat israelian care fuge la Paris, a câştigat Ursul de Aur pe 16 februarie, fiind desemnat cel mai bun film din competiţia oficială a celei de-a 69-a ediţii a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin.

Marele Premiu al Juriului a revenit peliculei „Grâce a Dieu” („By the Grace of God”), a regizorului francez François Ozon, o dramă despre abuzurile sexuale comise de membri ai clerului asupra unor minori, în timp ce Ursul de Argint pentru cel mai bun regizor i-a fost acordat cineastei germane Angela Schanelec pentru „Ich war zuhause, aber”(„I Was at Home, But”).

Ursul de Argint pentru cea mai bună actriţă a fost decernat actriţei chineze Yong Mei, iar cel pentru cel mai bun actor lui Wang Jingchun pentru rolurile lor din saga de familie „Di jiu tian chang” („So Long, My Son”), de regizorul chinez Wang Xiaoshuai, în care cei doi artişti chinezi interpretează un cuplu care înfruntă vicisitudinile vieţii în China după haosul provocat de Revoluţia Culturală.

„Blue Boy”, produs de argentinianul Manuel Abramovich, cu românii Cătălin Cristuţiu, în calitate de editor de film, şi Bogdan Georgescu, în calitate de producător creativ, a fost recompensat cu Ursul de Argint pentru cel mai bun scurtmetraj.

Premiile Cesar

Filmul „Jusqu’a la garde”, regizat de Xavier Legrand, a fost marele câştigător al galei de decernare a premiilor Cesar 2019, organizată pe 22 februarie la Paris, unde această peliculă, un portret sumbru al unei familii dezbinate în urma unor acte de violenţă domestică, s-a impus la patru categorii de premii din 10 nominalizări – „cel mai bun film”, „cea mai bună actriţă în rol principal” (Lea Drucker), „cel mai bun scenariu original” (Xavier Legrand) şi „cel mai bun montaj”.

„Jusqu’a la garde”, debutul în lungmetraj al regizorului şi scenaristului Xavier Legrand, spune povestea unui băiat, Julien (interpretat de Thomas Gioria), care este obligat prin decizie judecătorească să îşi împartă timpul între locuinţele mamei sale (Lea Drucker) şi tatălui său (Denis Menochet) – pe care îl consideră un monstru violent -, în urma divorţului amar al părinţilor lui.

Un alt mare câştigător al galei premiilor Cesar 2019 a fost filmul „The Sisters Brothers”, regizat de Jacques Audiard. Acest lungmetraj, coprodus de Mobra Films – casa de producţie a cineastului român Cristian Mungiu – şi filmat parţial în România, care îi are în rolurile principale pe actorii John C. Reilly, Joaquin Phoenix şi Jake Gyllenhaal, a câştigat tot patru trofee, impunându-se la categoria „cel mai bun regizor” (Jacques Audiard) şi trei categorii tehnice – „cel mai bun sunet”, „cea mai bună imagine” şi „cele mai bune decoruri”.

Premiul pentru cel mai bun actor a fost câştigat de Alex Lutz, protagonistul filmului „Guy”.

Premiile Oscar

Lungmetrajul „Green Book” a fost desemnat cel mai bun film la cea de-a 91-a ediţie a galei de decernare a premiilor Oscar, organizată pe 24 februarie la Los Angeles, unde producţia „Bohemian Rhapsody”, un film biografic dedicat cântăreţului Freddie Mercury şi trupei sale, Queen, a câştigat patru trofee.

Povestea unei prietenii mai puţin obişnuite între un pianist de culoare şi un tip dur, de origine italiană, care îşi afişează xenofobia fără rezerve, ”Green Book”, un road-movie inspirat dintr-o poveste adevărată, în regia lui Peter Farrelly, are o acţiune plasată în America segregaţionistă a anilor ’60.

„Green Book” s-a impus în total la trei categorii de premii: „cel mai bun film”, „cel mai bun actor în rol secundar” (Mahershala Ali) şi „cel mai bun scenariu original”. Filmele „Roma” şi „Black Panther” au triumfat tot la trei categorii.

Cele mai multe trofee au fost obţinute însă de filmul „Bohemian Rhapsody”, o producţie a studioului 20th Century Fox, care a câştigat patru premii (cel mai bun actor în rol principal – Rami Malek – cel mai bun montaj, cel mai bun montaj de sunet şi cel mai bun mixaj de sunet).

În cadrul categoriilor principale, Alfonso Cuaron a câştigat premiul Oscar pentru cel mai bun regizor cu filmul „Roma”. Această peliculă s-a impus şi la categoriile „cel mai bun film străin” şi „cea mai bună imagine”.

Olivia Colman a fost desemnată cea mai bună actriţă în rol principal pentru interpretarea reginei Anne în filmul „The Favourite”, în timp ce Oscarurile pentru roluri secundare au revenit în acest an actorilor Mahershala Ali („Green Book”) şi Regina King („If Beale Street Could Talk”).

Cineastul Spike Lee a câştigat primul său premiu Oscar competitiv din carieră, impunându-se la categoria „cel mai bun scenariu adaptat”, graţie celui mai recent film al lui, pe care l-a şi regizat – „BlacKkKlansman”.

Festivalul Tribeca

Festivalul Tribeca, înfiinţat de actorul Robert De Niro în anul 2002, în colaborare cu Jane Rosenthal şi Craig Hatkoff, pentru a încerca să revitalizeze viaţa cultural-economică din cartierul Tribeca din Manhattan după atacurile teroriste din 11 septembrie 2001, a premiat în acest an, pe 2 mai, la categoria „cel mai bun lungmetraj narativ american” producţia cinematografică „Burning Cane”, regizată de Phillip Youmans.

Protagonistul acestui film, Wendell Pierce, a fost desemnat cel mai bun actor într-un lungmetraj narativ american, iar Haley Bennett a câştigat premiul pentru cea mai bună actriţă într-un lungmetraj narativ american graţie interpretării sale din filmul „Swallow”.

În competiţia lungmetrajelor narative internaţionale, premiul pentru cel mai bun film a revenit producţiei „House of Hummingbird”, regizată de Bora Kim.

Premiile de interpretare din aceeaşi secţiune au fost câştigate de Ji-hu Park („House of Hummingbird”) respectiv Ali Atay („Noah Land”).

În competiţia dedicată scurtmetrajelor, premiul pentru cel mai bun scurtmetraj narativ a revenit peliculei daneze „Maja”, regizată de Marijana Jankovic, cel mai bun scurtmetraj documentar a fost desemnat „Learning To Skateboard In a Warzone (If You’re A Girl)”, de Carol Dysinger, iar premiul pentru cel mai bun scurtmetraj animat a revenit producţiei „My Mother’s Eyes”, de Jenny Wright.

Festivalul de Film de la Cannes

Filmul „Parasite”, o dramă familială cu accente de thriller şi de comedie neagră, realizată de sud-coreeanul Bong Joon-Ho, ce descrie violenţa generată de inegalităţile sociale cu ajutorul unei magistrale tehnici regizorale, a câştigat pe 25 mai trofeul Palme d’Or la gala de închidere a celei de-a 72-a ediţii a Festivalului de Film de la Cannes.

După victoria obţinută în 2018 de drama japoneză profund umanistă „Shoplifters”, trofeul Palme d’Or a fost câştigat pentru al doilea an consecutiv de un film asiatic, „Parasite”, considerat de revista Variety un fel de „yin” în raport cu „yang”-ul reprezentat de laureatul de anul trecut. Filmul „Parasite” spune povestea membrilor unei familii sărace, care încearcă să îşi îmbunătăţească statutul social infiltrându-se în viaţa şi în reşedinţa unei familii bogate.

Cineasta franco-senegaleză Mati Diop a câştigat Marele Premiu al Juriului cu lungmetrajul ei de debut, „Atlantique”. Mati Diop, care a făcut istorie în 2019 devenind prima regizoare de culoare selectată în competiţia de la Cannes, a dramatizat în acest film criza refugiaţilor, prezentată din perspectiva unei femei abandonate de bărbatul pe care îl iubeşte, atunci când acesta decide să fugă din ţara natală şi să încerce să ajungă ilegal în Europa.

Al treilea trofeu ca importanţă atribuit pe Croazetă, Premiul Juriului, a fost atribuit ex aequo unor filme cu încărcătură politică, „Les Miserables”, de Ladj Ly, şi „Bacurau”, de Kleber Mendonca Filho.

Doi dintre favoriţii Cannes-ului, cineaştii belgieni Jean-Pierre şi Luc Dardenne, care au câştigat în trecut de două ori trofeul Palme d’Or şi alte premii importante pe Croazetă, au obţinut în acest an premiul pentru regie cu „Le Jeune Ahmed”, portretul unui adolescent musulman din Belgia zilelor noastre, care încearcă să îşi asasineze profesorii după ce a fost radicalizat de un imam cu opinii extremiste.

Premiul de interpretare feminină a fost câştigat de Emily Beecham, protagonista filmului „Little Joe”, în care actriţa britanică joacă rolul unei cercetătoare care începe să suspecteze că plantele pe care le-a modificat genetic pentru o corporaţie ar putea avea efecte adverse. Actorul spaniol Antonio Banderas a câştigat premiul de interpretare masculină, ce i-a fost atribuit pentru rolul principal din pelicula semi-autobiografică „Dolor y gloria”, regizată de Pedro Almodovar.

Festivalul de la Karlovy Vary

Cea de-a 54-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Karlovy Vary s-a desfăşurat în perioada 28 iunie – 6 iulie. Marele premiu al festivalului, recompensat cu trofeul Globul de Cristal, a revenit comediei greco-bulgare „The Father”, regizată de Kristina Grozeva şi Petar Valchanov.

Premiul Special al Juriului a revenit unei pelicule din Germania, „Lara”, regizată de Jan-Ole Gerster.

Cineastul Tim Mielants a câştigat premiul pentru cel mai bun regizor graţie comediei „Patrick”, a cărei acţiune este plasată într-o tabără de nudişti.

Premiile de interpretare au revenit în acest an actorilor Milan Ondrik („Let There Be Light”) respectiv Corinna Harfouch („Lara”).

Festivalul de la Locarno

Lungmetrajul portughez „Vitalina Varela”, regizat de Pedro Costa, a câştigat Leopardul de Aur la cea de-a 72-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Locarno, ce a avut loc în luna august. Juriul competiţiei internaţionale a atribuit premiul de interpretare feminină artistei Vitalina Varela, în vârstă de 55 de ani şi originară din insulele Capului Verde, protagonista acestui film al cărui titlu îi poartă numele.

A fost pentru a doua oară când regizorul Pedro Costa a câştigat unul dintre premiile principale de la Locarno: în 2014, el a obţinut premiul pentru regie cu pelicula „Horse Money”.

Premiul Special al Juriului a fost acordat filmului sud-coreean „Height Of The Wave”, regizat de Park Jung-bum, în timp ce premiul pentru cel mai bun regizor a revenit fostului balerin devenit cineast Damien Manivel, al cărui lungmetraj de debut se intitulează „Les Enfants d’Isadora”.

Brazilianul Regis Myrupu a fost desemnat cel mai bun actor graţie interpretării unui agent de securitate din oraşul portuar Manaus în filmul „The Fever”, regizat de Maya Da-Rin.

Festivalul de la Veneţia

Festivalul de Film de la Veneţia, cunoscut şi sub numele de „Mostra”, înfiinţat în 1932, este cel mai vechi festival cinematografic din lume. Alături de Cannes şi Berlin, festivalul veneţian face parte din „Big Three”, o titulatură neoficială atribuită celor mai importante trei festivaluri de film din Europa.

Filmul „Joker”, în regia lui Todd Phillips, a câştigat pe 7 septembrie Leul de Aur la cea de-a 76-a ediţie a Festivalului de Film de la Veneţia, în timp ce Marele Premiu al Juriului, recompensat cu Leul de Argint, a revenit lungmetrajului „J’Accuse”, regizat de Roman Polanski.

Cel de-al treilea premiu ca importanţă atribuit în cadrul Mostrei, Leul de Argint pentru cel mai bun regizor, a fost decernat suedezului Roy Andersson pentru filmul „About Endlessness”.

Actriţa franceză Ariane Ascaride a câştigat Copa Volpi pentru cea mai bună actriţă graţie rolului interpretat în „Gloria Mundi”, un film regizat de Robert Guediguian. Copa Volpi pentru cel mai bun actor i-a revenit italianului Luca Marinelli, pentru magistrala sa interpretare din „Martin Eden” o adaptare cinematografică a romanului omonim al scriitorului Jack London.

Festivalul de la Toronto

Filmul ”Jojo Rabbit”, o comedie cu accente satirice despre Germania nazistă, a câştigat pe 15 septembrie premiul publicului la cea de-a 44-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (TIFF), devenind un candidat serios în cursa pentru câştigarea unui premiu Oscar în 2020.

Taika Waititi, regizorul neozeelandez al superproducţiei ”Thor: Ragnarok”, prezintă în filmul ”Jojo Rabbit”, a cărui acţiune se petrece în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, o poveste despre un tânăr german (interpretat de Roman Griffin Davis) şi despre prietenia acestuia cu o versiune imaginară a lui Adolf Hitler.

Considerat o ”satiră anti-ură”, filmul „Jojo Rabbit” prezintă felul în care un copil – membru al Tineretului Hitlerist, care iubeşte uniformele naziste şi care arde cărţi – descoperă că mama lui, interpretată de Scarlett Johansson, ascunde în podul casei lor o fată de origine evreiască.

Premiul publicului de la Toronto, al cărui câştigător este decis în totalitate prin voturile participanţilor la festival, a devenit în urmă cu mult timp un indicator valid în ceea ce priveşte estimarea succesului pe care îl vor avea anumite filme la gala premiilor Oscar.

Peliculele „Greenbook” (2019), ”12 Years a Slave” (2013), ”The King’s Speech” (2010) şi ”Slumdog Millionaire” (2008) au câştigat premiul cel mare la Toronto înainte de a fi recompensate cu Oscar.

Festivalul de la San Sebastian

Filmul „Pacified”, regizat de cineastul texan Paxton Winters, a câştigat pe 27 septembrie marele premiu – Scoica de Aur – la ediţia din acest an a Festivalului de la San Sebastian. Pe lângă premiul pentru cel mai bun film, această producţie braziliană, ce prezintă relaţia dificilă dintre un tată şi fiica lui, cu o intrigă plasată într-o favelă, s-a impus la alte două categorii: „cel mai bun actor” (Bukassa Kabengele) şi „cea mai bună imagine” (Laura Merians).

Un alt mare câştigător al celei de-a 67-a ediţii a Festivalului de la San Sebastian, cel mai important eveniment de profil organizat de industria cinematografică hispanică, a fost „The Endless Trench”, un film regizat de trioul de cineaşti basci Aitor Arregi, Jon Garano şi Jose Mari Goenaga. Elogiată de criticii de specialitate prezenţi la San Sebastian, această peliculă a câştigat premiul pentru regie, premiul pentru scenariu şi premiul FIPRESCI. „The Endless Trench”, un thriller alegoric, spune povestea unui bărbat care se ascunde între zidurile propriei sale case în timpul Războiului Civil din Spania, temându-se pentru viaţa lui, şi rămâne ascuns timp de trei decenii, sprijinit şi protejat de soţia lui.

Premiul pentru cea mai bună actriţă a fost împărţit în acest an de Greta Fernandez („A Thief’s Daughter”) şi Nina Hoss („The Audition).

Premiul Special al Juriului de la San Sebastian, al doilea ca importanţă după Scoica de Aur, a revenit filmului „Proxima”, al treilea lungmetraj al regizoarei franceze Alice Winocour. Pelicula spune povestea unei astronaute, interpretată de Eva Green, care se pregăteşte pentru o misiune spaţială la sediul din Koln al Agenţiei Spaţiale Europene (ESA).

Festivalul de la Roma

„Santa subito”, de Alessandro Piva, a câştigat Premiul Publicului – cea mai importantă distincţie – la cea de-a 14-a ediţie a Festivalului de Film de la Roma, care s-a încheiat pe 27 octombrie.

Acest documentar despre asasinarea unei tinere activiste catolice, Santa Scorse, ucisă în oraşul Bari în 1991 de un bărbat cu probleme psihice, a fost desemnat câştigător în urma voturilor exprimate de spectatori pe myCicero, aplicaţia oficială a festivalului, şi pe site-ul evenimentului.

Organizatorii au atribuit şi un premiu special pentru întreaga carieră, ce a fost atribuit în acest an actorului american John Travolta.

Sursa: Agerpres

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Jerry Seinfeld a zis-o clar că political corectness ucide comedia. Putem zice că ea ucide și arta. E o rețetă ideologică și un mecanism de control mental, statul a subjugat aceste concursuri și implementează o ideologie. Același mecanism ca și in cazul realismului socialist – finanțăm artă numai dacă e cu proletari. așa s-a ajuns la aberațiile actuale unde totul e previzibil: știm ce axe de finanțare sunt și toți producătorii (că nu mai sunt creatori) se aliniază: să fie ceva cu libertatea femeii, cu imigrantul de succes, cu homosexualul care suferă, romi boemi fascinanți – bărbatul alb rău și mai ales preoți foarte răi. Scuze dar faptul că Ungaria și-a retras participarea de la Eurovision e un gest de avangardă și de libertate față de ideologia hegemonică, vom vedea asta mai încolo.