G4Media.ro

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de…

Raport oficial care arată că școala își ratează rolul: Peste 18.000 de elevi buni la Matematică în clasa a IV-a, în 2015, au intrat în „declin” în gimnaziu și au luat sub 5 la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în 2019

Declin fără precedent pentru 18.731 de elevi care în clasa a IV-a, la Evaluarea Națională formativă din anul 2015, aveau rezultate bune și reușeau să dea răspunsuri corecte la peste 50% dintre problemele din test (n.r. echivalentul unei medii peste 5). Aceștia nu au reușit să ia o medie peste 5, patru ani mai târziu, la Evaluarea Național de la clasa a VIII-a din 2019, potrivit Raportului privind Rezultatele Evaluării Naționale de la clasa a VI-a pentru Matematică și Științe, publicat de Centrul Național de Evaluare și Examinare din subordinea Ministerului Educației. În schimb, documentul în care autorii fac câteva corelații esențiale între rezultatele obținute de aceiași elevi la mai multe evaluări naționale din parcursul lor școlar arată că un singur elev care rezolva în casa a IV-a sub 30% dintre problemele de la testul național a reușit să ia o medie peste 5 la Evaluarea de la clasa a VIII-a, deci să-și îmbunătățească parcursul.

Degradarea rezultatelor școlare pentru un număr atât de mare de elevi (peste 17% din totalul elevilor pentru care există date atât de la clasa a IV-a, cât și de la clasa a VIII-a, în baza de date a CNEE) arată o problemă foarte mare la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar, în special la Gimnaziu. Raportul indică foarte clar unde apare declinul:

Pentru elevii care la probele de la Evaluarea Națională de clasa a IV-a din 2015 au rezolvat corect peste 50% dintre itemi, dar la Evaluarea Națională de clasa a VIII-a din 2019 au obținut o medie sub 5 (în această situație au fost 18731 elevi dintre cei 105495 elevi pentru care există înregistrate rezultatele în ambele baze de date), declinul s-a produs între clasele a IV-a și a VI-a și nu a mai fost recuperat până la finalul clasei a VIII-a.”

Specialiștii CNEE semnalează și un posibil următor dezastru care poate fi evitat dacă se iau măsuri. Aceștia indică aceeași corelație dintre datele de la Evaluările Naționale de la casa a IV-a și de clasa a VI-a pentru elevii care acum sunt clasa a VII-a și care ar mai avea timp să recupereze decalajele, dacă școlile realizează măsurile prevăzute de lege pentru asta.

 

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

25 comentarii

  1. Nu e de mirare. CU un corp didactic indolent, agramat, acultural, cu o pregatire profesionala submediocra, ajunsi la catedra dupa ce au luat examene cu 4 su 5, interesati doar de malai, scoala romaneasca s-a prabusit. Actualele cadre didactice sunt COMPLICE la aceasta crima nationala, niste imbuibati carora li s-a marit salariile nejustificat, in vrfeme ce majoritatea sunt niste jalnice nulitati,

  2. Nu este adevarat! ,,Declinul” celor care erau de 10 la clasa lV si au ajuns la note de 5 in gimnaziu este din cauza naravului parintilor de a da cadouri invatatoarelo. La 1 si 8 Martie parintii isi trimit copiii la domiciliul invatatoarei cu sacosica si notele de 10 sunt asigurate. Urmeaza ,,declinul,, in gimnaziu, adica adevaratul nivel al elevului, intra la liceu in functie de ,,cunostintele,, parintilor si tot in functie de ,,cunostintele,, parintilor sunt furate si notele la BAC. Bineinteles, urmeaza ocuparea frauduloasa a unui loc la facultate cu nota furata la BAC,licentiere,master,etc si statul sa plateasca spor la salariu pt studiile dragalasilor studiosi furaciosi. In 2008 o eleva de nota 5 obtine 9,26 la BAC!!! si intra la facultate de comert. Nu intrebati cum ca sa nu o faceti de rusine!!!

    • Absolut corect ! In gimnaziu e mai greu de mascat valoarea reala a loazelor !

    • Se vede că trolii ăștia șerbetizați au ”terminat” școala de mult, și ei dar și ”copiii” pe care nu i-au avut,

    • Pe acest site, iti poti da seama de care comentarii sunt valoroase dupacat de mult il injura bad@ pe autor..
      Daca bad@il injura, comentariul e valoros si corect.
      Daca nu sunt doua variante, dar cea mai probabila e cea ca pe bad@ nu il duce mintea sa inteleaga.
      Dar oricum nu il duce mintea pe bad@ in nici o situatie

    • @Lulu Nu-i adevărat. Cometariile lui Bad@ sunt în esență corecte, chiar dacă le împachetează mai radical. Da, uneori are impresia că o opinie diferită înseamnă susținere pentru psd, ori pentru că e mai paranoic din fire, ori pentru că obișnuit cu psd-iști care o dau după cireș. Și pe mine m-a făcut psd-istă zilele trecute. Asta e, în general are comentarii utile, așa că nu i-am răspuns cu aceeași monedă.

    • Ooo, da, are mare dreptate ”tovarășa” lulu pe care ”o duce mintea”, dar departe de tot, că-i e greu să se mai și întoarcă. Se cunoaște ”valoarea” dânsei după cum lasă lipsa virgulelor să se ”inteleaga varaintele”. Așa e, cele mai ”valoroase și corecte comentarii” sunt ale tu-doreilor pe care ”ii injura” bad, tu-dorei care nu ”injura” ci exprimă ”opinii diferite” gen ”mars la supt” sau”fututi morti mati”. Îi urmează îndeaproape tovarășii loseri cu ”ideile” lor gen ”bahahaha” sau ”bleah-bleah-bleah”. Vin la rând cele ”împachetate mai radical” în ghilimele, ca să nu se piardă ”esența”autorilor. De exemplu, alina m, care ”comentează” în tandem cu un alt trol, care-și zice sanitar. Au ”opiniile diferite” împreună, la adresa tuturor adversarilor psd-ului, pe rând deci nu poate fi ”psd-ista” ”in nicio situatie”. Așa cum nici nu răspunde, nici cu ”moneda”, nici fără, ca de exemplu atunci când cu ”promisiunile incalcate” ale guvernului, despre care avea o ”opinie diferită”, dintr-aia, la modul general, cum au ei, trolii care ”o dau după cireș”. Când a venit vorba să enunțe măcar o ”promisiune încălcată”, și-a adus aminte că n-are ”moneda” băgată și că e ”paranoia” ca cineva să-i pretindă să știe despre ce vorbește.

    • Bad@, nu înțeleg ce vrei. Să-ți spun ce promisiuni a încălcat acest guvern? Secția specială nu a desființat-o deși în noiembrie a promis că e prioritate. Dacă mai vrei, vezi că există un protocol între usr și pnl, vezi câte a bifat guvernul. Doar cu Violeta Alexandru și Victor Costache nu se face primăvară, deși admit că în guvernele Dragnea 1-3 nu am avut nici măcar atât.

      Care-i problema ta dacă nu comentez la articolele despre ce rahaturi mai face psd? Poate nu mă interesează ce face psd, știu ce le poate pielea și mai știu că sunt niște toxici irecuperabili. IRECUPERABILI, ai înțeles? Nu vreau să știu ce vomită Șerban Nicolae spre exemplu. Nu mă uit la emisiunile la care sunt invitați psd-iști, nu urmăresc acele televiziuni și nu dau click pe articole despre ce au mai zis. E o prostie fără margini publicarea declarațiilor unora care azi spun ceva, mîine spun fix pe dos, a unora care au furat tot ce au putut în țara asta (inclusiv viitorul) și care apar senini să ne mintă că ei n-au făcut nimic ilegal. Ce vrei să fac, să intru pe acele articole, să comentez ceva numai ca să nu primesc reproșuri pe tema asta? Ești culmea.

    • Pe bune? Suntem cumva într-o poveste cu Făt Frumos care taie capul balaurului dintr-o lovitură, așa ar fi putut face și guvernul cu secția specială? Pe ce lume se află emțătorii ăștia de ”opinii diferite”? Oare trolii chiar își imaginează că oamenii mai pot fi prostiți cu aceleași metode de manipulare ca acum 20 de ani? Iar ”idioții utili” sunt chiar atât de săraci cu duhul încât chiar să creadă ei înșiși prostiile pe care le preiau de la diversioniști fără să gândească și pe care le distribuie fără să ”înțeleagă” ce fac?
      Cum adică ” sectia speciala nu a desfiintat-o”, se poate desființa așa, la televizor, seara sau cum? Oare, ”comentatorii la articole” să nu fi știut că demersurile au început din decembrie și că a fost inițiat un proiect de lege pentru desființarea secției speciale? De aici rezultă că nu a fost ”prioritate” sau faptul că guvenrul a inițiat legea de desființare e dovada că și-a ”încalcat promisiunea”? Că proiectul a fost acum oprit pentru că guvernul a fost demis de Parlamentul controlat de Mafia PRO-PSD-ALDE, se pune tot la ”nerealizări”,nu? E nesimțire de șmecher sau prostie din partea cuiva, să suțină asemenea tâmpenii? Iar din ”protoculul dintre usr și pnl”, care sunt, mai exact, ”câtele” pe care nu le-a ”bifat” guvernul, se poate ceva concret? Că dacă tot ”vezi că există”, înseamnă că știe care ”există” sau rămânem la ”muuulte” așa, în general, cum le place manipulatorilor să bage fitile? Ori e vorba de alte ”rahaturi” diversioniste gen ”sectia speciala”? Din nou, e tupeu de borfaș sau ”culmea” prostiei din partea cuiva să pretindă ”să se facă primăvară” în două luni de iarnă? Bun și ”admițând” că nu s-au întâmplat până acum toate câte s-au promis, un om cu mintea întreagă poate trage de aici concluzia că au fost ”încălcate”? Și ce-ar trebui făcut mai departe, în situația de față, că nu e clar sau nici aici ”nu comentează” răspândacii de ”opiniii diferite” pentru că ”nu îi interesează” decât să convingă lumea ce ”irecuperabili” sunt toți, nu-i așa, nu ce se poate face? E o ”tema” bună de ”reproș” sau nu atunci când cineva, la ordin sau din ”prostie fără margini” nu ”comentează” la niciuna dintre postările trolilor în favoarea mafiei securiste, în schimb se găsesc cu bățul prin gard când altcineva o face?

    • Hai las-o cu proiectul de lege depus în parlament, știm și eu, și tu, și pnl că până la noi alegeri parlamentare, orice proiect de lege poate trece doar cu voturi de la psd și compania. O asumarea răspunderii pe desființarea secției speciale ce avea? Că până la anul nou psd nu depunea moțiune de cenzură. Tu vrei să spui că a fost depus un proiect de lege la parlament, deci și-au făcut treaba? Păi noi stăm până votează psd-ul desființarea secției speciale, omule?

      O să-mi schimb nick-ul pe g4media, o să comentez cu „mama omida”, deși parcă am mai văzut pe cineva cu numele ăsta. Uite îți zic eu ce o să se-ntâmple în 2020:
      – diverși ticăloși (parlamentari, avocatul poporului, etc) vor sesiza ccr pe diverse teme inventate, iar ccr o să admită sesizările chiar dacă nu e de competența lor
      – deciziile ccr vor fi în favoarea psd-ului, a restrângerii atribuțiilor președintelui, a slăbirii independenței presei, justiției (câtă era), cu câteva excepții la derută
      – pnl și usr o să se spele pe mâini ori de câte ori nu vor să dea o lege utilă, sub pretextul „noi am depus proiect de lege, dar psd e rău, votați-ne”
      – pmp o să facă ce știe mai bine, zâzanie și perdele de fum
      – psd, pro, alde, udmr o să pună bețe în roate oricărei inițiative de bun simț și o să fure, defrișeze, evaziune, etc, ce știu ei mai bine.

      În tot acest timp, Iohannis și Orban o să spună că știu ei mai bine, să nu le mai atragem atenția, că au ei un plan. Foarte bine că au un plan, problema e că ei nu iau în calcul mizeria psd-ului și a ccr-ului.

      P.S. Protocolul pnl-usr:
      – implementarea mcv – nu, și asta se putea face fără psd (am văzut cum a implementat predoiu selecția candidaților și decizia pentru procurori de rang înalt),
      – propunere comisar european după consultări cu partidele – nu (și asta se putea face dacă n-o lălăiau până în ultima zi)
      – roșia montană în unesco – da, mă bucur că și-au luat carne timp de două zile cât au ținut morțiș să se eschiveze cu argumente de la avocații celeilalte părți, de erau să rateze termenul limită de înscriere
      – recursul compensatoriu, ss, prag rezonabil de semnături, corecta reprezentare a diasporei (unde puteau propune formulă de calcul pentru fiecare scrutin, nu cifră fixă care trebuie actualizată din când în când, când o vrea psd-ul) – dacă chiar aveau de gând să le facă, își asumau răspunderea până la finalul 2019 când psd era ocupat cu alte coțcării
      – pentru restul punctelor nu le reproșez nimic, că e nevoie de timp pentru ele.

      Aici lista completă: https://romania.europalibera.org/a/condi%C8%9Biile-alde-usr-pmp-%C8%99i-udmr-pentru-sus%C8%9Binerea-guvernului-orban/30240831.html

    • ”Hai las-o cu asumarea raspunderii in parlament, știm și eu, și tu, și pnl și mafia PRO-PSD că până la noi alegeri parlamentare, orice asumare a raspunderii poate trece doar cu voturi de la psd și compania”. Deci era fix acelasi lucru. Cu alegerile in doua tururi nu si-au asumat raspunderea? Și tot ”promisiune incalcata” e considerata de trolii diversionisti ai mafiei securiste. Sau aia se considera respectata, atunci? Atât de penibili sunt postacii propagandiști, că se contrazic și nici ei nu mai știu spun. Daca au luat-o ăia inainte, n-a fost bine, daca au luat-o inapoi, de ce n-au luat-o inainte, iar daca o luau de la început inainte, tot n-ar fi fost bine. Ce manipulare de doi bani care nu tine nici la copii de 10 ani, astia au ajuns să-și înghotă singuri gogosile pe care sunt puși să le spună. Normal că ” și-au făcut treaba” când ”au depus proiect de lege in Parlament”, asta e ”treaba” in democratie, se ”depun proiecte de legi” și ”asumarea răspunderii ” se face tot pe un ”proiect de lege”, nu pe frunze. Bineinteles ca ” stăm până votează psd-ul desființarea secției speciale”, ce întrebare tâmpită, ”stăm până votează psd-ul” orice în situația actuală, ce altceva ar trebui ”noi” să facem ”omule”, din moment ce Parlamentul e controlat de mafie și la ”depunere” și la ”asumare” poate respinge cum poftește orice ”promisiune încălcată” a oricui, oricând?
      ” până la anul nou psd nu depunea moțiune de cenzură”, de unde prostia asta care e chiar de ”mama omida” care prezice întotdeauna corect doar ce s-ar fi întâmplat în trecut și numai dacă n-ar fi fost cum a fost? Iar despre viitor, știe că o să se ude când pouă dacă n-are umbrelă și că n-o ningă nici la vară. Că trebuie să vină musai ”mama omida” să dezvăluie că ”ticalosii” fac ticăloșii, că deciziile oamenilor psd vor fi ”in favoarea psd-ului” și oamenii răi vor face rău, în general. Așa și, ne împușcăm sau ce? Care e scopul acestei polologhii idioate, trebuie să facem, ce? Sau e ”la deruta” pentru a abate atenția de la subiect: ”promsiunile încălcate”și diversiunile postacilor mafiei PRO-PSD-ALDE preluate de ”idioții utili”? Ce ”promisiune” rezultă că s-a ”încălcat” din înșiruirea asta de prostii cu” ce o să se-ntâmple în 2020? Că despre ”promisiuni încălcate” vorbeam, nu despre altceva
      ”– implementarea mcv” – ce anume? Nimic concret, tot abureală ieftină
      ”– propunere comisar european după consultări cu partidele”-oare ce ”partide” n-or fi fost ”consultate”, cumva cele dn mafia PRO-PSD-ALDE? Ca să ce? Să o respingă și să se pună iar la ”promisiuni încălcate”, oricum ar da-o? ” Păi noi stăm până votează psd-ul” sau acuma ne sucim ? Dacă ”stăm” iar ”încălcăm”, dacă nu ”stăm”, că de ce n-am stat
      ” recursul compensatoriu” – ce jigodii de troli și p-asta îl pun la ”încălcate” deși e abrogat
      ”-prag rezonabil de semnături, corecta reprezentare a diasporei” – pentru astea și-au asumat răspunderea, nu ca la ss dar nici așa nu e bine, că de acum. Ce caterincă ieftină de postac ” până la finalul 2019 când psd era ocupat cu alte coțcării”, că în rest n-a fost ”ocupat cu cotcarii”, doar atunci,iar dacă ”isi asumau raspunderea atunci”, trolii o băgau p-aia cu ”hai las-o ca știm și eu și toată lumea că nimic nu trece fără psd” așa că , orice ar fi făcut tot ”încalcau promisiunile” că așa vor postacii. Ce harneală ieftină, ce trolisme de doi bani.
      Bine că ” pentru restul punctelor nu le reproșez nimic”, de la ”toate promisiunile au fost încălcate”, tot a tresărit o cută pe șoriciul gros de postac securist. Două la primărie, două la prefectură, până la urmă a rămas una singură: că nu au consultat ”partidele” din mafia PRO-PSD-ALDE la propunerea de comisar european, mafie care a blocat Comisia ”consultându-se” și iar ”consultându-se” cu toți dar deh, la mafie nu se pune, pentru troli.

  3. Pamflet
    Faptul ca poti intra la liceu cu orice nota la evaluarea nationala ii demotiveaza pe elevi sa invete.
    Anul acesta, la inceputul anului scolar, stiind ca pentru a intra la liceu e nevoie de cel putin 5, foarte multi elevi au inceput sa invete.
    Dupa ce ministra anisie a anuntat ca se poate intra la liceu cu orice medie la evaluarea nationala, aceeasi elevi au renuntat sa mai invete.
    Cunosc foarte multe cazuri

    • Cam câte? Care va să zică, știe trolul ”foarte mulți elevi”, i-a văzut cum ”au început să învețe”, așa deodată, la un semn deschisă-i calea de ecaternincă, iar acum, tot el i-a văzut pe aceiași cum ”au renunțat sa invete”, așa, cum învârți robinetul și curge apa sau se oprește.

    • Pai putea ABC sa rateze ocazia de a mai oracai ceva despre doamna Anisie? Opinia lui ABC este absolut imbecila. Cine apreciaza scoala va invata in continuare ca sa ajunga la un liceu de top, loazele pesederaste gen progenitura de 1.40 a lui fierea vor merge la un liceu de mana a treia pentru ca escrocii lor de parinti le vor plati o romano-americana sau un spirtu rahat.
      Revenind la topicul articolului, ar trebui sa ne gandim si la faptul ca in clasele 1-4 faci mai mult socoteli, in tip ce in gimnaziu la matematica incep sa fie prezentate lucruri mai abstracte. Unii elevi vor avea dificultati in a se acomoda cu noul mod de gandire.
      Si eu am o experienta similara cu cea expusa mai jos cu peschesurile. Anumiti parinti erau tot timpul pe la scoala cu plasa in mana. Copiii lor luau crema iar eu, oricat as fi luptat, eram in urma lor. La liceu (unul din liceele de top din tara) am ajuns eu la top, iar copiii respectivi prin jumatatea a doua a clasei.
      Si tot din experienta proprie: in clasele 1-4 invatam, aveam parinti care nu dadeau plocoane si eram undeva in partea de sus, dar nu la varf. Incepand cu clasa a 5-a am inceput sa am alte probleme (gagici, muzici, sport) si am lasat-o mai usor cu scoala. De la media 9.50+ am cazut pe la 7. Dupa un prim trimestru (pe atunci erau 3 trimestre) dezastruos in clasa a 7-a (media 4 la mate) am inteles ca ori invat, ori trec sa dau la saiba si m-am pus pe treaba. Intr-un an si jumatate mi-am revenit si am intrat (prin examen) la un liceu care pe vremea aceea era intre primele 3 din tara. Ideea ar fi ca fiecare copil are potential, dar trebuie urmarit, trebuie facut sa inteleaga, trebuie avuta rabdare cu el. Daca il trimiti obligat-fortat la profesionala, intr-o meserie care nu ii place, te-ai cacat si in viata lui si in ce ar putea face el pentru societate. Scoala profesionala are si ea utilitatea ei pentru cei care stiu clar ca nu vor scoala si au vocatia meseriei respective.

  4. Acest fenomen se întâmplă, și am verificat-o pe ”pielea mea”, pentru că până în clasa a patra marea majoritate a elevilor sunt notați pe baza cadourilor și a peșcheșurilor colectate de către binevoitorii din fiecare clasă.
    Începând cu clasa a V-a, sistemul colectărilor se diminuează, mărindu-se numărul potențialilor beneficiari, disipându-se și influența ”colectorilor”, iar adevărul începe să iasă la iveală.
    În realitate, așa cum am mai spus – verificând pe două generații de copii ai mei, începând cu clasa a cincea, doar circa 20 la sută dintre elevii clasei mai pot trece de pragul mediocrității. Părinții, care au plătit notele de până atunci, nu pot înțelege de ce copiii sunt așa slabi; în realitate părinții sunt la fel de vinovați ca și învățătorul profitor, ambele capete mințind și înșelând viitorul copilului, care altfel era ridicat în slăvi, intenționat.
    M-a uimit faptul că, în adunările ad-hoc din clasă, organizate politic/comunist, colectarea de bani era catalogată ca fiind în favoarea copilului; adică fără peșcheșuri copiii nu ar mai fi primit educația de calitate, condiționată așa. Desigur, era o himeră; interesul învățătorului era unul pecuniar, iar complicitatea acestuia cu delăsarea copilului protejat era evidentă.
    Din clasa a cincea, același sistem politizat, aruncă elevii, cu lopata, în clasele următoare, conștient fiind că nu există pregătire; dar așa sunt păstrate funcțiile politrucilor conducători, din școli și inspectoarate, chiar și din minister. Nu trebuie să vă amintesc despre valoarea submediocră a miniștrilor politici, ori a directorilor sau inspectorilor – toți numiți politic. Și, toți politrucii, au pretenția că le suntem datori, chiar obligați să-i lăudăm și votăm necondiționat. În realitate, copiii mințiți, sunt obligați să plătească taxe și impozite acestui mecanism viciat și corupt; în cazul în care copiii nu sunt mai isteți, mai îndrăzneți și vor pleca din țară.
    Inspectoratele județene și politrucii din conducerile școlilor sunt mână-n-mână, profită de buzunarele fraierilor, iar sistemul corupt generează elevii slab pregătiți; cu bună-știință. Soluția: nu mai dați bani la fondurile ilegale ale școlilor/claselor și trageți-i la răspundere pe ”dascălii” care se ocupă, contra-cost – din banii d-voastră, de pregătirea elevilor.

  5. Degradare nu a inceput in 1990.
    Nu factorul politic este principalul vinovat.
    Profesorii si sindicatele sunt vinovatii. A venit un ministru sau primar sa impuna unui profesor nota pentru un elev ?
    Interventia in relatia parinte-copil, a „asociatiilor” ( ONG, etc.) este o alta cauza. Aceste „asociatii” au un singur scop, sa traiasca bine, din banii colectati .
    Intre poitician si societate se interpun cei ce aduc voturi.

  6. Ati votat pentru educatie de calitate?

    Nu. Ati votat pentru mici spagi electorale, natie de prosti ce sunteti.

  7. Ce tot îi dați înainte cu nota 5. La o școală din Arges chiar în prezența mea li se promitea elevilor de clasa a-8-a promovarea clasei fara sa mai învețe nimic, doar sa nu creeze probleme. Iar mai departe la școala profesională anul trecut s-a intrat și cu media 2 . Ce le mai trebuie carte .

    • Pe linia a ceea ce povestesti tu: Un coleg de facultate a fost repartizat la un liceu undeva la Tamas-Corbeanca. Elevii (de liceu) erau zero absolut, nu stapaneau nici macar materia de gimnaziu. Plocoanele erau norma, si omul, ca prof tanar si atragator, primea si alte oferte din partea mamicilor. La tezele unice, venea ordin de la director ca el sa rezolve rapid subiectele, se xeroxau si se dadeau elevilor sa le copieze. La fel si la faza locala a olimpiadei de mate (la ce le-o fi folosit, ca sa se faca de rahat la judeteana?). Era foarte greu de stapanit clasa. Omul se impunea prin pedepse prin care ii ironiza pe „faptasi” si nu se dadea in laturi sa le mai scape cate una. In ziua de azi, daca ar face asa ceva, si-ar vedea poza in presa centrala. Actiunea se petrecea in ultimii ani ai „iepocii de aur” (’87-’88).

  8. Ce sa mai vorbim de admitere cu 5. Mai bine vorbim despre admitere cu 2,5 sau 3 la școlile profesionale din Arges. Cu ce sa stimulezi un copil să învețe când elevilor care repeta clasa a-8-a le este promisă promovarea fara sa mai învețe ceva iar multi nu știu să citească și să scrie corect .

    • Principalii vinovați sunt părinții, care nu accepta că plozii lor la clasele 1-4 ar putea lua mai puțin de FB, și stau pe grupuri și grupulețe și împing plocoane!
      Urmează categoria a doua de vinovați , cadrele didactice, care accepta genul asta de presiune, să nu supere părinții dătători de șpăgi.
      Iar marii pierzători sunt copiii ! în primul rând copii buni in care nu pompează nimeni și care devin frustrați in momentul in care realizează că în jurul lor atitudinea profesorilor și notele acordate unora sunt preferențiale! Sunt dezamăgiți și deja in liceu îi apucă sila de sistemul educațional, își pierd încrederea în dascăli, își caută surse de informare în alte părți de multe ori cursuri oferite online de universități și colegii prestigioase, și analizează și compara și așteaptă să crească să prindă o bursă și să o întindă din tara asta!
      În al doilea rind pierd copii in care se pompează, devin oameni care nu își cunosc potențialul, plusurile și minusurile, și așteaptă ca în permanență sa le rezolve părinții problemele, ca notele, examenele și mai apoi concursurile de angajare. Devin niste adulți cărora le trasează părinții cum sa meargă pe strada. Nici un astfel de părinte nu se întreabă ce se va întâmpla cu odorul lui daca el nu va mai fi.
      Și din toate astea rezultă că pierzători suntem cu toții ne pleacă copiii buni și devin adulți și sprijin pentru alții iar noi rămânem cu prințișorii care nu se vor maturiza nici la bătrânețe!
      Și se zice că in comunism nu s-a făcut educație.
      Poate că nu suficient dar oricum mai multa decit acum .Să nu uităm că de nota de la licență depindea cit de aproape sau departe de casa îți vei desfășura activitatea.
      Pentru multi a fost un stimulent bun!

  9. Astea toate sunt din cauze ca in mod deliberat in clase si scoli sunt amestecati copii buni cu cei slabi sau mediocrii, normal si cu profesori slabi. Cica nu se vrea segregare, atunci copii buni sunt sacrificati, practic „stricati” de cei slabi si mediocrii. Copiii cool sunt intr-o scoala, liceu, nu sunt cei mai buni din clasa, ci „bagabontii”.

  10. Este vina calificativelor!!! De ce nu se mai pun note in clasele primare? Există doar insuficient, suficient, bine si f.b. Elevilor li se dictează răspunsurile la teste-asta e o altă explicație. Normal că învățătorii nu vor să iasă rău la testări. Și uite așa ajunge elevul de nu știe să citească, adune, etc la gimnaziu. Și deodată toată lumea nu înțelege cum elevul cu fb are 4,5.. L-a stricat profu! Hai sa fim serioși! L-a stricat profu de nu mai știe să adune, scrie, citească? O evaluare serioasa la clasele primare ar descoperi aceste neajunsuri.

  11. De ce ne asteptam sa facă scoala totul ?Eu cred ca problema este ca studiul nu se mai continuă acasa, unde copilul este nesupravegheat. Asta însemnând că petrece ore în șir pe siteuri de socializare si jocuri pe gadgeturile din dotare.Ma necăjeste denigrarea dascălilor. Credeti ca atunci cand eram copii aveam ca profesori genii ?Matematica fara studiu individual acasa nu se poate aprofunda.Mai bine intrebari va cat timp va petreceți alături de copil si problemele lui.Nu numai de matematica…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.