Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Un plan de reformă pentru învățământ este așteptat de noul președinte al României, Nicușor Dan, de la ministrul Educației și Cercetării (MEC), Daniel David, după cum a anunțat luni seară șeful de stat ales, într-o emisiune la B1TV, scrie Edupedu.ro.
„Sunt multe lucruri de schimbat în învățământ. În special, bineînțeles, trebuie să reducem foarte mult discrepanțele, pentru că sunt locuri în care calitatea învățământului este foarte slabă”, a comentat Dan, întrebat de ce are în plan pentru domeniul Educație.
Întrebat de moderatori dacă e o prioritate educația, în contextul în care părinții pot da exemplu copiilor că dacă învață și merg la olimpiadă pot ajunge președintele României, Dan a răspuns: „Fără discuție”.
„Gândirea critică e extrem de importantă. În societatea foarte complexă în care începem să trăim, gândirea critică e ceva foarte important și trebuie să avem o schimbare fundamentală în educația din România”, a adăugat el.
Excelent!
Obligația învățământului de 10 clase pentru persoane majore
(1) Obligația de a finaliza învățământul general obligatoriu de 10 clase încetează la împlinirea vârstei de 50 de ani.
(2) Persoanele majore care urmează cursurile aferente învățământului obligatoriu beneficiază, pe durata studiilor, de sprijin financiar din partea statului, conform normelor stabilite prin hotărâre a Guvernului.
(3) În mod excepțional, învățământul obligatoriu de 10 clase poate fi desfășurat în sistem de învățare la distanță și/sau în afara teritoriului României, cu respectarea programei naționale și a procedurilor stabilite de Ministerul Educației.
Intrebari slabe, raspunsuri sa fie spus ceva. O reforma a invatamantului dureaza daca este bine facuta, de specialisti in educatie, ani de zile. Daca esti PhD sau ai studiat la universitati mari, nu este sigur ca esti si un bun manager de educatie. Cei mai multi profesori din universitatile vestice, nu sunt si nici nu vor sa se ocupe cu asta. Exista o specializare, education manager. Exista o munca cu calitatea procesului in invatamant continuua care trebuie sa se desfasoare in fiecare scoala. Fiecare scoala ar trebui sa implementeze un astfel de proces, care sa se desfasoare dupa o schema anuala: evaluarea cursurilor, profesorilor, cod de conduita, evaluarea anonima efectuata de elevi, etc. Work shopuri, comisii de disciplina. Ce este drept, nu stiu cum functioneaza aceste lucruri in Romania. Prin alte locuri aceste procese au devenit automatisme, regula. Asa ca, nu na mir ca Iohannis nu a facut nai ninic, iar N Dan, poate doar sa fie mai ferm sa ceara reforme si munca de calitate interna in scoli. Restul, este treba Guvernului, a Ministerelor a scolilor.
Reformele in invatamant sunt procese de durata … beneficiarii unor eventuale reforme reusite vor fi copiii nostri
Alin, asta spun si eu. Reformele iau ani si trebuie incepute. Aici N Dan poate juca un rol. Ce spun este ca, in paralel ar trebui facute si alte schimbari care merg mai repede, direct in scoli, initiate, cerute de cei de la Minister, banuiesc.
E foarte bine ca se discuta despre asta, avem un presedinte care e in tema si pus pe treaba ( Ficusul n-a facut nimic) si un ministru calificat. Sper sa schimbe cat mai repede cantitatea in calitate (stiu, plagiez aici) intrucat ne sufocam pur si simplu in materii stufoase si lectii care iau atat de mult timp incat programul unui elev de liceu (scoala + teme) depaseste 8 ore – ceea ce e absurd.