G4Media.ro

Președinta Înaltei Curți, scrisoare pentru șeful Curții Constituționale: În UE, doar Austria…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. Un demers inutil din moment ce toata campania anti-justitie se bazeaza pe argumente de ganul „o fi hotie in restule Europei, dar conform legilor si constitutiei, in Romania e ok”.

    • Mi-e util mie. Imi reaminteste ca nu toti romanii sunt cretini si lichele.

      Mai avem si oameni normali.

    • madam trebuia doar sa aplice urmatoarele legi:

      A. Legea nr. 304/2004

      privind organizarea judiciara prevede la

      art. 19 alin. (3)

      (3) La începutul fiecărui an, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție, la propunerea președintelui sau a vicepreședintelui acesteia,

      POATE APROBA

      înființarea de complete specializate

      în cadrul secțiilor Înaltei Curți de Casație și Justiție,

      în funcție de numărul și natura cauzelor, de volumul de activitate al fiecărei secții, precum și de specializarea judecătorilor și necesitatea valorificării experienței profesionale a acestora.

      http://legislatie[.]just[.]ro/Public/DetaliiDocument/64951#id_ttlA870_ttl

      B. Legea nr. 78/2000

      privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie prevede la

      art. 29 alin. (1)

      „pentru judecarea in prima instanta a infractiunilor prevazute in prezenta lege, se constituie complete specializate”.

      Art. 29 are forma mai sus mentionata ca urmarea a modificarii stipulate de pct. 23 al art. I din Titlul I, Cartea a-II-a din LEGEA nr. 161 /2003

      privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei

      23. Articolul 29 va avea următorul cuprins:
      „Art. 29. – (1) Pentru judecarea în prima instanţa a infracţiunilor prevăzute în prezenta lege,

      SE CONSTITUIE complete specializate.

      http://legislatie[.]just[.]ro/Public/DetaliiDocumentAfis/43323

      Art. 29 alin. (1) anterior avea forma:

      ‘pentru judecarea infractiunilor de coruptie si a infractiunilor asimilate acestora, prevazute in prezenta lege,

      POT fi CONSTITUITE complete specializate,

      potrivit art. 15 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoareasca, republicata cu modificarile ulterioare’.

      ————

      C. In cuprinsul Expunerii de motive la proiectul de lege devenit Legea nr. 161/2003 se face referire la

      Conventia penala privind coruptia, semnata la Strasbourg la 27 ianuarie 1999,

      ratificata de Romania prin Legea nr. 27/2002,

      conventie care prevede la

      Art. 20 – Autorităţi specializate

      Fiecare parte adoptă măsurile care se dovedesc necesare pentru ca persoane sau entităţi să fie specializate în lupta împotriva corupţiei.

      Ele vor dispune de independenţa necesară în cadrul principiilor fundamentale ale sistemului juridic al părţii, pentru a-şi putea exercita funcţiile în mod eficace şi libere de orice presiune ilicită.

      Partile vegheaza ca personalul respectiv sa dispuna de

      o PREGATIRE

      si de resurse financiare

      ADAPTATE FUNCTIILOR pe care le exercita”.

      http://www[.]cdep[.]ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=31708

    • Nu-i este rusine CCR sa judece o asemenea speta ?
      CCR se poate pronunta doar pe constitutionalitate, nu pe legalitate.
      Oricum, deciziile CCR nu se aplica decit in viitor, nu pot fi retroactive, nu pot da inapoi un lucru judecat.
      Ce prostie este ca trebuie sa fie completuri specializate pe coruptie ?
      Este vorba ca un medic oftalmolog sa opereze pe cord, sau un ginecolog sa faca un impant dentar ?
      Exista vreun judecator de la ICCJ sa nu stie ce este coruptia ?
      In ce sa se specializeze ?
      Nu-si da seama un judecator de la ICCJ ca cineva a furat, a luat mita, a facut trafic de influenta, a comis un abuz in serviciu ?

  2. Cei care macelaresc legislatia privind coruptia nici nu inteleg ce este de fapt ! Aceasta legislatie era deja schioapa , prin grija celor direct intertesati din parlament ,avea nevoie de multe ajustari dar in sens contrar celor aplicate !! Aceste modificari trebuiau sa fie facute dupa ce erau consultati : procurori, avocati, judecatori, ong-uri, cetateni si nu asa cum s-a facut ! Complet specializat nu poate exista decat dupa ce judecatorii au facut niste cursuri, au absolvit niste examene si nu asa, ca x are vechime in instanta peste y ani !!! Pe scurt : infractori ca Sultanul nu pot face legi , in veac dar fac in Romania, de 30 de ani !!

  3. Bine, sa se prevada judecatori itineranti la fond ( un proces-doua de coruptie pe luna intr-un judet, alt proces in alt judet etc ) si infrastructura de transport speciala.Un complet de judecata la fond are zeci de dosare la o singura sedinta de judecata, trebuie sa fie un echilibru.in apel… mai e timp de gandire, dar parlamentul nostru are intotdeauna idei, le ajusteaza CCR.

  4. Auzi, tanti Tarcea, mai du te dracului si tu acasa ca te o cauta moartea si nu te gaseste.
    Oricum, nu prea ne ai ajutat sa scapam de mafiotul din Teleorman.
    Mortii mamii lor de PSD-isti!

  5. Adevărat zici. Ce dracu cauta fosila aia de la Petre Lazaroiu la CCR ?! Mai are și mandatul expirat. FOSILE comuniste!

  6. Va osteniti degeaba, infractorii aleg Constitutia ce le convine.

  7. madam trebuia doar sa aplice urmatoarele legi:

    A. Legea nr. 304/2004

    privind organizarea judiciara prevede la

    art. 19 alin. (3)

    (3) La începutul fiecărui an, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție, la propunerea președintelui sau a vicepreședintelui acesteia,

    POATE APROBA

    înființarea de complete specializate

    în cadrul secțiilor Înaltei Curți de Casație și Justiție,

    în funcție de numărul și natura cauzelor, de volumul de activitate al fiecărei secții, precum și de specializarea judecătorilor și necesitatea valorificării experienței profesionale a acestora.

    legislatie[.]just[.]ro/Public/DetaliiDocument/64951#id_ttlA870_ttl

    B. Legea nr. 78/2000

    privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie prevede la

    art. 29 alin. (1)

    „pentru judecarea in prima instanta a infractiunilor prevazute in prezenta lege, se constituie complete specializate”.

    Art. 29 are forma mai sus mentionata ca urmarea a modificarii stipulate de pct. 23 al art. I din Titlul I, Cartea a-II-a din LEGEA nr. 161 /2003

    privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei

    23. Articolul 29 va avea următorul cuprins:
    „Art. 29. – (1) Pentru judecarea în prima instanţa a infracţiunilor prevăzute în prezenta lege,

    SE CONSTITUIE complete specializate.

    legislatie[.]just[.]ro/Public/DetaliiDocumentAfis/43323

    Art. 29 alin. (1) anterior avea forma:

    ‘pentru judecarea infractiunilor de coruptie si a infractiunilor asimilate acestora, prevazute in prezenta lege,

    POT fi CONSTITUITE complete specializate,

    potrivit art. 15 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoareasca, republicata cu modificarile ulterioare’.

    ————

    C. In cuprinsul Expunerii de motive la proiectul de lege devenit Legea nr. 161/2003 se face referire la

    Conventia penala privind coruptia, semnata la Strasbourg la 27 ianuarie 1999,

    ratificata de Romania prin Legea nr. 27/2002,

    conventie care prevede la

    Art. 20 – Autorităţi specializate

    Fiecare parte adoptă măsurile care se dovedesc necesare pentru ca persoane sau entităţi să fie specializate în lupta împotriva corupţiei.

    Ele vor dispune de independenţa necesară în cadrul principiilor fundamentale ale sistemului juridic al părţii, pentru a-şi putea exercita funcţiile în mod eficace şi libere de orice presiune ilicită.

    Partile vegheaza ca personalul respectiv sa dispuna de

    o PREGATIRE

    si de resurse financiare

    ADAPTATE FUNCTIILOR pe care le exercita”.

    www[.]cdep[.]ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=31708

  8. Madam Tarcea , ce o tot zgudui , cand in lege se prevede in mod clar modul in care trebuiau sa fie alcatuite completele de 5 si respectiv 3 judecatori .
    Faptul ca ICCJ a eludat legea , nu inseamna ca nu ar trebui sa fiti sanctionati , in afara de rejudecarea tuturor dosrelor .

  9. Bai postaci, dar care va e durererea de v-ati activat toti cu atata disperare?
    Poftim ceva la care sa meditati:
    -MUIE PSD!
    +
    -Puie Mostacilor Mutinisti!

  10. Nici o problema , unii au scapat si din perioada anilor ’50 .
    Este un mister total , care sunt criteriile de selectie , ca monica macovei sa fie ministru , livia stanciu judecator la ICCJ si acum la CCR , kovesi mare procurareasa , talica lazar si el procurorul cel mai general , cat despre madam tarcea nu este nimic de spus .
    Atata timp cat justitia din Romania este o mare CLOACA , nu este de mirare ca prine ea misuna tot felul de vietati SCAROASE .

  11. Nici o problema , unii au scapat si din perioada anilor ’50 .
    Este un mister total , care sunt criteriile de selectie , ca monica macovei sa fie ministru , livia stanciu judecator la ICCJ si acum la CCR , kovesi mare procurareasa , talica lazar si el procurorul cel mai general , cat despre madam tarcea nu este nimic de spus .
    Atata timp cat justitia din Romania este o mare CLOACA , nu este de mirare ca prine ea misuna tot felul de vietati SCABROASE .