Podul de la Feteşti pe Autostrada Soarelui intră în reparaţii pentru doi ani, iar circulaţia va fi închisă pe sensul spre Litoral. Se reiau reparaţiile şi la Podul de la Cernavodă

podul cernavoda, A2, autostrada soarelui Sursa foto: DRDP Constanța

Lucrările de reabilitare la Podul peste Braţul Borcea de la Feteşti încep mâine şi durează doi ani, circulaţia urmând să fie restricţionată pe Autostrada Soarelui în timpul reparaţiilor.

Constructorul român Maristar, care repară şi Podul de la Cernavodă, începe vineri lucrările pregătitoare pentru devierea circulaţiei de pe sensul spre Litoral pe Calea 2, sensul Constanţa – Bucureşti. Până la jumătatea lunii decembrie, când lucrările vor fi sistate pentru intrarea în iarnă, pe aproximativ 2-3 kilometri cât este devierea, conducătorii auto vor circula exclusiv pe sensul dinspre mare spre Bucureşti pe o singură bandă, în ambele direcţii. Restricţiile nu vor fi menţinute şi în sezonul estival.

Podul de la Feteşti a fost dat în trafic în 1987 şi este într-o stare tehnică necorespunzătoare, necesitând reparaţii majore, precizează într-un comunicat Compania de Drumuri.

„Vineri, 01.10.2021, încep lucrările la Calea de rulare din contractul de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680. Vor fi instituite restricții de circulație aferente acestui obiectiv, prin închiderea Căii 1 de rulare, pe sensul de mers București – Constanța. Vor fi realizate următoarele lucrări de reparații și reabilitare: înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare,  înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale –  la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podurile principale, cât și pe viaductele de acces, consolidări structurale cu benzi din fibre de carbon grinzi precomprimate. După finalizarea acestor lucrări, Podul Borcea va fi la o stare tehnică în conformitate cu cerințele de calitate prevăzute în Legea 10/1995 privind rezistența și stabilitatea la acțiuni statice și dinamice, siguranța în exploatare și protecția mediului”, a transmis CNAIR. Contractul pentru reparaţiile podului Feteşti a fost semnat în primăvară cu firma românească Maristar pentru 67 milioane lei şi 24 de luni execuţie.

„Deschidem şantierul pe A2 – Autostrada Soarelui. Podul de la Feteşti (kilometrul149 peste Braţul Borcea) va intra în reparaţii capitale in luna octombrie. Contractul pentru reabilitarea Podului de la Feteşti în lungime de aproape un kilometru a fost semnat pe 2 aprilie 2021, insa conform directiei Ministerului Transporturilor, am evitat restricționarea traficului rutier în perioada sezonului estival”, a anunţat constructorul pe pagina de Facebook.

Podul peste brațul Borcea, în lungime de 970 metri, este un pod combinat de cale ferată și șosea, de tip constructiv, care traversează fluviul Dunărea și, împreună cu podul similar de la Cernavodă, în lungime de 1596 m, conectează orașele Fetești și Cernavodă din România, între regiunile Dobrogea și Muntenia.

De săptămâna viitoare se reiau reparaţiile şi la Podul de la Cernavodă, cu închiderea circulaţiei pe Calea 2 Constanţa – Bucureşti şi devierea şoferilor pe sensul spre mare.

Sursa foto: DRDP Constanța

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *