
Îmbrăcămintea își revine la final de august, după ce canicula a frânat vânzările de vară
Piața de îmbrăcăminte din Franța și-a recăpătat dinamismul la sfârșitul lunii august, impulsionată de scăderea temperaturilor și de apropierea începutului de an școlar, după o vară puternic afectată de caniculă, potrivit unui comunicat publicat miercuri de Alliance du commerce, scrie Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Activitatea a fost aproape stagnantă în iulie și august, cu o creștere de doar +0,1% față de 2024, arată panelul Retail Int. pentru Alliance du commerce – care reunește peste 70 de branduri de modă și peste 10.000 de magazine din Franța. „După un prim semestru încurajator, mărcile de modă au înregistrat o vară contrastantă”, a declarat Yohann Petiot, directorul general al organizației, citat în comunicat.
Acesta precizează că „soldările de vară din iulie au fost dezamăgitoare, în timp ce canicula a afectat puternic activitatea din august, încetinind vânzările colecțiilor noi”. Totuși, situația s-a schimbat „clar de la mijlocul lui august, datorită vremii mai răcoroase și pregătirilor pentru începutul de an școlar”.
Datele panelului arată că, în iulie, vânzările în magazine au scăzut cu -2,3%, dar în august au crescut cu +3% față de anul anterior.
„În ciuda unui debut dificil, în special din cauza caniculei (-7% în a doua săptămână din august), luna a cunoscut un reviriment puternic începând cu a doua parte, și mai ales în ultima săptămână (+13%), datorită temperaturilor mai scăzute și achizițiilor pentru echipamente de sezon intermediar”, precizează comunicatul.
Parisul a înregistrat rezultate foarte bune în iulie-august, cu o creștere de +9%, după un recul de -10% în 2024, beneficiind de un „efect de recuperare” după scăderea activității cauzată anul trecut de Jocurile Olimpice.
Pentru lunile următoare, Yohann Petiot subliniază importanța de a „nu slăbi consumul gospodăriilor” și face apel la „responsabilitatea actorilor politici pentru a menține această revenire a încrederii”. El consideră de asemenea „imperativ să se continue cu fermitate lupta împotriva concurenței neloiale din partea platformelor asiatice”, întrucât „prezența acestora pe piața franceză este în creștere și reprezintă o amenințare serioasă pentru viabilitatea comerțului local”.
Legea anti-fast-fashion, care vizează în special giganții chinezi Shein și Temu, a fost deja adoptată în Adunarea Națională și apoi în Senat, urmând să fie supusă unei comisii mixte (CMP) pentru acordul final între deputați și senatori.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.