G4Media.ro

„Efectul Greta”? La fel ca suedezii, care au inventat termenul „flygskam”, tot…

Foto: Pexels.com

„Efectul Greta”? La fel ca suedezii, care au inventat termenul „flygskam”, tot mai mulți germani renunță la călătoria cu avionul în favoarea celei cu trenul

Tot mai mulți germani urmează exemplul vecinilor lor din nord și rămân cu picioarele pe pământ. La fel ca suedezii, care au inventat termenul „flygskam” (rușinea de a zbura cu avionul) pentru a încuraja călătoriile durabile, germanii zboară mai puțin și folosesc în schimb trenul. Reducerea cu 10% a tarifelor pentru călătoriile cu trenurile pe distanțe lungi din acest an ar trebui să facă și mai tentante călătoriile pe uscat. Numărul zborurilor interne în Germania a scăzut cu 12% în noiembrie 2019 față de aceeași lună a anului precedent, iar numărul celor către alte orașe europene s-a redus cu 1,9%, potrivit unei analize publicate de platforma World Economic Forum.

Aeroporturile suedeze au înregistrat o scădere cu 11% a traficului aerian în 2019, concomitent cu o creștere semnificativă a călătoriilor feroviare. Operatorul feroviar suedez SJ își administrează trenurile cu energie electrică din surse 100% regenerabile.

În timp ce Asociația Germană a Aeroporturlor atribuie scăderea semnificativă a numărului zborurilor unei serii de factori, inclusiv creșterea prețurilor la petrol și nesiguranța economică și comercială, analiștii din domeniul transporturilor consideră că sporirea conștientizării cu privire la criza climatică joacă un rol semnificativ.

„Pentru mine, aceasta este o dovadă a creșterii conștientizării schimbărilor climatice care se reflectă în acțiunea consumatorilor”, a declarat pentru Bloomberg Stefan Goessling, profesor de economie a transporturilor la  Universitatea Linnaeus din Suedia.

Concomitent cu scăderea numărului călătoriilor aeriene interne germane, compania de transporturi feroviare, Deutsche Bahn, a raportat un număr record de pasageri pe distanțe lungi, de peste 150 de milioane în 2019. Compania își propune reducerea emisiilor la jumătate până în 2030 și ca trenurile sale să utilizeze exclusiv energie electrică regenerabilă până în 2038.

Sprijinul pentru Partidul Verzilor din Germania a crescut constant, sondajele recente plasându-l înaintea coaliției de guvernare.

Aceste tendințe coincid cu ceea ce a fost denumit „efectul Greta”, oamenii din întreaga lume schimbându-și comportamentul ca răspuns la apelurile la acțiune ale activistei Greta Thunberg.

Adolescenta suedeză a călătorit 65 de ore cu trenul pentru a participa la întâlnirea anuală a World Economic Forum (Forumului Economic Mondial) de la Davos în ianuarie 2019, salvând emisii de peste 200 de kilograme de CO2.

Guvernul suedez investește peste 5 milioane de dolari în trenuri de dormit către destinații din Europa, pentru a-și ajuta cetățenii să călătorească mai durabil.

Citește integral pe portalul World Economic Forum

Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Fake news
    Aglomerarea spațiului aerian si creșterea prețurilor la companiile low-cost sunt cauza. Domnișoara Thunberg nu apare in aceasta poveste decât în scop propagandistic.
    Chiar și simplă informație că guvernul suedez (nu cetățeni privați conștienți de urgență climatica) investește în căile ferate ne arată că de fapt „greva” domnișoarei Thunberg este o acțiune cu sprijin politic.
    Nu ar strica sa prezentați și niște date privind impactul pe care l-am avut introducerea TGV asupra transportului aerian intern din Franța acum 35 -30 de ani. Cu mențiunea că nu a fost nevoie de istericalele nimanui

  2. F bine, și așa taromul cumpără avioane cu elice, deci ce rost mai are sa mergi prin aer? Să îți strici urechile! Ia Atr-uri neamule! La romani merge!
    Cușetele put de mizerie, dar contractele merg că și cum ar fi curate! Hoți nenorociți!

  3. Efectul Greta? De fapt Greta e un efect al politicii guvernului mondial. O paiata.
    Ce sa vezi, au sarit guvernele sa ia masuri de reducere a zborurilor pentru ca le-a spus Greta. Ca ei nu au specialisti. Noroc ca-i tine la curent Greta specialista, ca are cu doua clase mai mult ca bulibasa.
    Problema reala a avioanelor e intoxicatiile cu metale grele facute de „chemtrails”. Si nimeni nu stie exact cit dauneaza ozonului. De fapt avioanele saracele nu au nici-o vina. Problema e a celor ce fac experiente pe oameni si pe mediu.
    Asta nu o deranjeaza pe Greta. Si nici instalatiile de modificare a climei de tip HAARP nu o deranjeaza.

  4. călătorii ”durabile”…. of of
    g4media = goo*translate(whatever is on internet)

  5. Efectul Greta? Sa fim seriosi, poate pentru cei tineri, cei care nu au cunoscut trenul 😀

    Retelele feroviare din tarile vestice este extrem de bine pus la punct. Garile sunt in centrul oraselor, aeropoartele la 30-70km. Corolat cu scumpirea biletelor la low-cost (bagajele) a pretului transportului oras-aeroport si a pretului benzinei/dieselului… a facut ca mersul cu trenul sa fie MULT mai avantajos.
    Bineinteles, nu vorbim decat de tarile vestice. In TGV, de la Paris la Marseille, 780km fac 3 ore, 3 ore 30 si biletul costa intre 20€ si 75€. Cu avionul, centru-centru, fac mai mult. Cu masina, nici nu se pune problema 🙂

    Folosim trenul cu totii, insa folosim avionul pentru distante mari. Nimic deosebit, nimic schimbat

  6. Iar vi sa demonstrezi timpenii. Eu platesc in Spania pentru 300km (Zaragoza – Barcelona) cu tren de mare viteza 30-60euro. Ca sa vin in Romania cu avionul 3500km ma costa 50-70euro cu Wizzair daca nu e un sezon cu vacante. Care e mai ieftin? Trenul sau avionul?

    • 🙂 Ce bine ar fi sa si intelegem ceea ce citim, nu-i asa? Cand este un spatiu alb intre paragrafe, asta nu inseamna ca trebuie sa ne oprim din citit, altfel scriem exact ceea ce ati scris 😉

  7. Uau! Ce importanta este Greta!! S-a încruntat domnișoara cu probleme la mansarda de 2 ori si oamenii si-au schimbat componentul.

    Next step: sa mearga cu căruța. Asa ai si timp de „bonding” cu alti calatori.

  8. Ia sa vina coana Greta si sa ia trenul Bucuresti Galati. Intre Buzau si Faurei poti sa mergi pe langa vagoane, la pas. Greta, se ofileste margareta….

  9. Trenul este subventionat, e de stat si merge in pierdere. Adica e nesustenabil. Avioanele sunt private si companiile aeriene au profit. Adica activitatea e sustenabila.
    Asa e cand socialismul le ia mintile oamenilor: au impresia ca statul le da un perpetuum mobile, cand de fapt le da din banii (adica munca) celorlalti.

  10. Si eu as calatori cu trenurile din Germania: curate, moderne, care nu prezinta pericol pentru siguranta si sanatatea calatorilor!
    In Romania nici macar nu ai curaj sa intri in WCurile din majoritatea trenurilor, fugi repede la WC cand ajungi in Gara de Nord sau rezisti pana la Hotel!
    In anul 1997 am calatorit prima data intr-un tren din Olanda, Amsterdam – Utrecht- Arnhem, soc am avut, nu altceva…nu vazusem in viata mea un asemenea tren modern si mai ales curat, calatori civilizati, relaxati…