G4Media.ro

UiPath, un startup fondat în România, a atins o valoare de piață…

Sursa: Pexels.com

UiPath, un startup fondat în România, a atins o valoare de piață de 7 miliarde de dolari după ce a atras o investiție de 568 milioane de dolari pentru a dezvolta procese robotice automatizate pentru front office

Multe companii caută moduri în care să reducă timpul si banii pierduți de angajații lor cu îndeplinirea de sarcini repetitive. Un startup a construit o afacere care exploatează exact această nevoie si a primit o investiție considerabilă pentru a miza pe retehnologizare și automatizare, scrie Techcrunch.com

Potrivit sursei citate, UiPath, un startup de procese robotice automatizate (RPA) fondat în România și care folosește inteligența artificială și limbaje de programare sofisticate pentru softuri care ajută la îndeplinirea acestor sarcini, a finalizat a patra rundă de investiții în valoare de 568 de milioane de dolari. Valoarea de piață a companiei a ajuns la 7 miliarde de dolari.

Startupul este aproape de profitabilitate si va continua să crească. Introducerea companiei la bursă în următoarele 12-24 de luni face parte din planul ei pe termen mediu.

  • „Ne aflăm într-un moment de răscruce. Companiile leader de pretutindeni își măresc capacitatea de muncă prin folosirea de softuri, accelerând transformarea digitală a întregii lor afaceri și eliberând astfel angajații, care se pot ocupa de sarcinile cu adevărat folositoare.”, spune Daniel Dines, co-fondator si CEO UiPath. „UiPath e leader în revoluția forței de muncă și are ca scop democratizarea RPA, astfel încât viziunea noastră prin care roboții să ajute orice angajat, să devină o realitate.”

Marie Myers, directorul financiar (CFO) al companiei afirmă că startupul dorește să folosească finanțarea pentru a aduce automatizarea în front office la interfața cu clienții. „Se fac progrese enorme în inteligența artificială (AI) si cloud și avem planuri să lansăm produse noi de AI care să demistifice acest concept pentru utilizatorii noștri. Ideea la baza acestui proiect este să simplificăm codificarea și să mizăm mai mult pe asistenții virtuali. Robotica a trecut din back office către front office și este momentul să trecem și la automatizarea inteligentă”.

Până acum, UiPath folosea tehnica aceasta la sarcini de back office si de administrare internă în domenii precum contabilitatea, dosare de resurse umane, procesarea reclamațiilor – o afacere care a făcut să-i crească venitul anual cu peste 200 de milioane de dolari, ajungând la o bază de clienți de peste 400 000.

  • Printre clienți se numără American Fidelity, BankUnited, CWT – Carlson Wagonlit Travel, Duracell, Google, Japan Exchange Group, LogMeIn, Mc Donalds, Orange, Shinsei Bank, Uber, Virgin Media, etc. Dacă ne uităm la clientela sa, trecerea UIPath către front office nu e surprinzătoare, pentru că multe dintre aceste firme au ele însele nevoi de front office și angajații lor îndeplinesc sarcini repetitive, care pot fi și ele eficientizate prin inteligența artificială – vizualizare computerizată, procesare a limbajului sau recunoașterea vocii precum și învățare automată, pe lângă alte tehnologii.

Întrebarea este care poate fi următorul pas pentru UiPath. Dezvoltarea de instrumente automatizate pentru interfața cu clienții nu e departe de crearea de servicii pentru clienți, un domeniu în care Amazon, Google, Apple si Microsoft își fac concurență pentru a impune pe piață serviciile si produsele lor în domeniul asistenților personali virtuali. Aceasta ar însemna pentru UiPath să intre in altă ligă de concurență.

Robotica are cumva o conotație negativă pe piața muncii. Criticilor ei le este teamă că „roboții vor prelua toate joburile”, eliminând complet oamenii din ecuație. În aceste scenarii catastrofă se spune deseori ca munca unui robot nu va putea fi niciodată la fel de nuanțată și de sofisticată ca cea umană.

UiPath și alte companii in domeniul proceselor automatizate au însă alt scop (declarat cel puțin). Nu doresc să-i înlăture pe oameni, ci să preia sarcinile repetitive care îi fac pe oameni să piarda timp. Astfel ei se vor putea concentra pe munca non repetitivă pe care „roboții”, și în cazul UiPath, programarea si roboții, nu le pot îndeplini.

Exact aceasta este și perspectiva care a atras investitorii. UiPath a fost foarte curtată de investitori datorită creșterii sale fulminante și interesului manifestat de atâția clienți mari. UiPath îmbunătățește performanța, eficiența și operaționalitatea întreprinderilor într-un mod revoluționar și schimbă felul în care companiile își gestionează resursele, ceea ce are un impact pe productivitate si pe satisfacția la locul de muncă.

Citește varianta originală pe Techcrunch.com

Sursa Foto: Pexels.com

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Robotizarea mafiei si coruptiei mai lipsea Romaniei..

  2. „si cu ce dracu ma ajuta pe mine domnisoara”

  3. Nu stiu daca articolul este tradus bine . Daca da, cel care l-a scris face o serie de confuzii. Foloseste termeni ca ‘automatizare inteligenta’. Exista si automatizare neinteligenta? De fapt, vroia sa ne spuna de ‘inteligenta artificiala’ (Artificial inteligence – AI). Iarasi, nu stiu care director financiar spunea ca ”( )… astfel încât viziunea noastră prin care roboții să ajute orice angajat, să devină o realitate.” Care citeste asta, intelege ca la banca, de exemplu, pe langa o domnisoara se va gasi si un robot. Este vorba de ‘robot software’ aici. Autorul face extrageri din contexte si ies diverse subintelesuri. Din articol se intelege ca UiPath se ocupa inclusiv de partea hardware din procesele industriale, ori ma tem ca ei au treaba doar cu ‘software robot’. Sa nu amestecam lucrurile totusi.

    • Articolul este plin de greseli. Ce implementeaza UIPATH nu are legatura cu IA, este doar un assisted RPA. Botul doar executa o secventa prestabilita de pasi. La eroare, se opreste executia si botul asteapta ajutor de la operator.
      Doar in momentul in care vorbim de autonomous RPA, putem vorbi de IA.
      Limbajele de programare sint banale, nimic sofisticat.

  4. Interesant! Poate ca prin introducerea acestor softuri in administrația publica se va reduce și corupția?

  5. „Citește varianta originală pe Techcrunch.com”
    S-ar presupune ca pe „Techcrunch.com” ar trebui sa fie un link..ia incercati si voi, autorilor, sa vedeti unde vă duce „link”-ul vostru…