Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Magistrala de Metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu va pierde banii din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), deoarece va fi imposibilă semnarea contractelor pentru 50% din lucrări până în trimestrul patru al anului, iar în plus mai este nevoie de actualizarea studiului de fezabilitate, arată un raport de control al Ministerul Transporturilor obținut de Economedia.
„În ceea ce privește construcția Magistralei M4: București – Sectiunea 1: Gara de Nord – Filaret, investiție inclusă pentru finanțare în PNRR, echipa de control a constatat că va fi practic imposibil ca METROREX SA să respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/țintelor programului de finanțare, în sensul în care nu va fi posibil ca în trimestrul 4 din anul 2022, să aibă loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrări, prin derularea unor licitații deschise și concurențiale și prin obținerea autorizațiilor relevante”, potrivit documentului.
Echipa de control a mai constatat faptul că, „deși METROREX SA a beneficiat de finanțarea necesară pentru a avea un proiect matur ce poate fi finanțat pentru implementare, în prezent este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate în vederea punerii în aplicare a finanțării din PNRR pentru construcția Magistralei M4: București – Secțiunea 1: Gara de Nord – Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA”.