G4Media.ro

Greenpeace solicită UE interzicerea zborurilor europene atunci când există o alternativă cu…

Foto: Greenpeace

Greenpeace solicită UE interzicerea zborurilor europene atunci când există o alternativă cu trenul de mai puțin de șase ore

Greenpeace solicită Uniunii Europene să interzică zborurile europene atunci când există o alternativă cu trenul de mai puțin de șase ore, potrivit unui comunicat al ONG-ului de mediu.

O treime dintre cele mai aglomerate rute aeriene pe distanțe scurte din Europa au alternative de tren sub șase ore, în timp ce multe călătorii ar putea fi făcute cu trenul, potrivit cercetării OBC Transeuropa (OBCT) comandată de Greenpeace UE. Concluziile susțin cererea Greenpeace ca UE să interzică zborurile pe distanțe scurte în cazul în care există o alternativă de tren mai puțin de șase ore și să adopte măsuri pentru a face alternativa trenurilor de zi și de noapte din Europa mai accesibilă tuturor”, anunță organizația pe pagina sa de internet.

Cercetarea a analizat cele mai aglomerate 150 de zboruri pe distanță scurtă din UE și cele 250 de cele mai aglomerate zboruri pe distanță scurtă din Europa (UE, Regatul Unit, Norvegia și Elveția), precum și rute care implică Franța, Germania, Italia, Spania, Belgia, Țările de Jos și Austria (conexiunile insulelor nu au fost analizate decât acolo unde există legătură cu trenul, ca în Sicilia).” adaugă comunicatul care prezintă principalele constatări ale studiului:

  • 34% (51) din cele 150 de zboruri pe distanțe scurte cele mai aglomerate din UE au alternative de tren sub șase ore
  • 29% (73) din cele 250 de zboruri pe distanțe scurte cele mai aglomerate din Europa (UE, Norvegia, Elveția și Regatul Unit) au alternative de tren sub șase ore
  • Doar 27% (41) din cele 150 de zboruri cele mai aglomerate din UE au alternative directe de tren de noapte în 2021

“Greenpeace a calculat că numai interzicerea celor mai aglomerate zboruri pe distanțe scurte din UE și trecerea la calea ferată oriunde există deja o conexiune feroviară sub șase ore ar economisi 3,5 milioane de tone de CO2 emisii pe an. Dacă țările adaugă noi conexiuni și servicii feroviare pe timp de zi și noapte, vagoane și șine mai bune, îmbunătățesc accesibilitatea pentru toți și fac biletele mai ieftine, Europa ar putea înlocui aproape toate primele 250 de zboruri pe distanțe scurte și ar putea economisi aproximativ 23,4 milioane de tone de CO2 emisii pe an, la fel de mult ca emisiile anuale de CO2 ale Croației.”, adaugă Greenpeace.

Zborurile sub 1.500 km sunt responsabile pentru 25% din emisiile de CO2 ale aviației europene. Deși zborurile pe distanțe lungi reprezintă cea mai mare parte a emisiilor din aviație, multe zboruri pe distanțe scurte pot fi deja înlocuite cu trenuri, ceea ce duce la reducerea imediată a emisiilor de CO2. Zborul Madrid-Barcelona, ​​de exemplu, este unul dintre cele mai aglomerate zboruri din Europa și cea mai aglomerată rută din Spania. Cu toate acestea, zborul pe această rută emite de până la nouă ori mai mult CO2e decât o călătorie cu trenul, care acoperă distanța în 2,5 ore, mai rapid decât durata totală a călătoriei cu avionul.” se spune pa pagina de internet a Greenpeace.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. In Romania nu e niciun pericol, nu exista puncte de interes la mai putin de 6 ore cu trenul. 😀

    • România electrifică, dublează foarte puține căi ferate. Este nevoie de reparații simultane pe mai multe magistrale de cale ferată, și în ritm alert. Nu se construiesc linii de mare viteză (minim 250 km/h).
      Sunt necesare noi căi ferate de legătură între localități și județe care vor scurta distanța și durata, unele căi ferate ocolesc și nu sunt convenabile pentru clienți, ei preferă transporturile rutiere și aeriene. Iată ce linii se pot construi: între Pitești – Râmnicu Vâlcea, București – Mihailesti – Alexandria, Piatra Neamț – Gheorghieni, Bacău – Comănești sau Bacău – Onești – Târgu Secuiesc, Iași – Botoșani, Târgoviște – Sinaia, Sighișoara sau Mediaș – Târgu Mureș, Râmnicu Vâlcea și Târgu Jiu, București – Bolintin, București – Afumati, Movilita, București – Crevedia, Snagov/Voluntari și Ploiești, Cluj Napoca – Zalău, Constanța – Aeroport M. K. – Harsova, și altele.

  2. Neaparat trenurile alea cu curcubeu din spate.

  3. Nici nu a visat ministrul Bode sa ajunga sursa de inspiratie

  4. E o idee bună, dar neanderthalii din România nu o înţeleg.

  5. Ia sa facem o socoteala pentru avion:
    – trebuie sa te duci la aeroport, nu e nici unul asa aproape ca gara;
    – trebuie sa fii la aeroport cu vreo trei ore înainte de decolare;
    – astepti bagajul macar un sfert de ora
    – calatoresti de la aeroport în oras (masurati timpul pentru aeroporturile Timisoara, Cluj, Bucuresti, considerând transportul public, nu te asteapta vreun prieten cu masina personala).
    Deci cât e timpul consumat în afara de zborul propriuzis?

  6. In cazul asta la noi trebuie introdusa ruta aeriana si pentru Bucuresti-Giurgiu.
    Ca sare de 6 ore drumul cu CFR.
    :)))

  7. Avionul consuma cât Xxx mașini, nu? De unde concluzia ca se va folosi trenul… cu prioritate