G4Media.ro

Stelian Ion anunţă că va fi înfiinţată o comisie specială în Parlament…

sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Stelian Ion anunţă că va fi înfiinţată o comisie specială în Parlament care să discute pensiile magistraţilor

Ministrul Justiţiei Stelian Ion a anunţat miercuri, întrebat despre chestiunea pensiilor speciale, că va fi înfiinţată o comisie specială în Parlament care să discute despre pensiile magistraţilor, transmite News.ro.

„Sunt nişte decizii ale CCR. Bune, rele, sunt nişte decizii ale Curţii de care trebuie să ţinem cont. Şi atunci dacă vii cu ideea pe care o promovezi foarte clar că desfiinţezi total pensiile militarilor, magistraţilor, rişti foarte mult să pice la CCR, ceea ce s-a întâmplat. De asta aş vrea să nu venim cu astfel de variante, ci să fie variante discutate în prealabil şi cu cei la care se referă acele pensii speciale, de serviciu, după denumirile pe care le are fiecare categorie. În urma acestor discuţii care se vor purta în Parlament să se ajungă la variante. În privinţa pensiei magistraţilor se va forma o comisie în Parlament şi acolo se va discuta şi această problemă”, a declarat Stelian Ion, într-un interviu pentru Antena 3.

Pe 15 decembrie 2020, Curtea Constituţională a admis obiecţiile de neconstituţionalitate formulate de Avocatul Poporului şi de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) cu privire la impozitarea pensiilor speciale cu până la 85%. Decizia a fost luată cu unanimitate de voturi, iar actul normativ a fost declarat neconstituţional în ansamblul lui. Prin urmare, Legea pentru completarea Codului Fiscal în sensul impozitării pensiilor speciale este neconstituţională şi se va reîntoarce în Parlament pentru a fi pusă în acord cu decizia CCR.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: Octav Ganea

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

20 comentarii

  1. Pensii speciale.

    • Distrageerea atenției de la altceva.
      Romani vi se pregătește ceva asta după ce ANAF va cercetează conturile tuturor .

  2. O comisie infiintata care sa arate ca muncesc. Din moment ce CCR a spus clar ca nu te poti atinge de pensiile speciale ale magistratilor, ce spera sa rezolve? Le mai taie odata si spera ca nimeni sa nu seizeze? Poate nu sesizeaza PSD sau avocatul Poporului, dar pot sesiza pensionarii „speciali” care sunt afectati.

  3. Poti sa lasi un inculpat sa-si judece singur cauza ?
    Asa e si pensiile `speciale`.
    Indivizii aceia sunt beneficiarii acestor pensii, deci nu e in regula sa-si judece propriile pensii.
    Ce logica sau morala scapa unui jurist de 2 lei?
    Nu-ti trebuie multa carte sa vezi ca aceasta CC trebuie desfiintata, macar pentru speta `pensiilor speciale`.
    Si una peste alta, conform legii, Ceausescu trebuia sa fie inca presedinte, nu?

  4. Noul ministru pare rătăcit, intimidat, depășit de problematica din minister, chiar dă semne de nestiinta. Pare alt om! Toate pensiile speciale trebuie sa dispară, punct. Dacă vreți sa faceți dar nu stiti cum, treceți in constitutie un articol despre pensii si nu se mai pot opune cei di justitie si cei de la ccr.

    • Nici mafia PCR-FSN-PSD care controlează în Parlament voturile decisive împotriva modificării constituției?

    • Ca sa modifici Constitutia, trebuie ca acele modificari sa fie aprobate de CCR ( asta dupa ce sunt aprobate de 66% din parlamentari si trec de un referendum). A mai facut Iohannis referendum in 2019 care a trecut si CCR pe urma i-a spus ca nu sunt in regula propunerile lui.

  5. si de inalta competenta in stimulente speciale.

  6. Eterna metoda de ingropare a oricarei probleme spinoase : faci o comisie si astepti.
    Mult si bine.

  7. ceva imi scapa: de cind alesii sunt vazuti ca fiind in masura sa dea o lege care sa nu se bata in cap cu altele sau sa nu pice la ccr? din ce s-a vazut pina acum majoritatea se gindesc la o pensie speciala, o spaga mika sau membrii de CA sau AGA la stat

  8. Cum să discute pensiile magistraților?! Adică cât are X, cât areY, sau cum?! Nu e nevoie pentru ca le-am discutat noi în ultimii ani de le-am învățat pe derost!

    • Unii mai săraci cu duhul, cum sunt trolii sputnikari, au nevoie să li se repete mereu ce au ”învățat pe derost”

  9. Comisii peste comisii și rezultate ZERO. Cum de a reușit Boc să taie 25 % la bugetari și pensionari și nimeni nu a scos o vorbă?????

    • A tăiat la toți atunci.
      În aceasta situație, ar tăia din pensie doar unor anumitor categorii de pensii. Nu poți sa mai tai celor care au pensii de 700 lei.

  10. Zice CCR că impozitarea cu 85la sută este ilegala! păi, dacă legal ți se cuvine o pensie medie de magistrat la circa 5500de Ron, dacă îți mai rămân pe lângă ăștia alții,tot nu sunteți mulțumiți, că sunt bani nemunciți! să explice CCR prostimii cum de atunci când au mărit pensiile a fost legal,iar când să le taie,este ilegala?!? ăștia chiar ne cred tâmpiți!au avut 7 vieți ca pisica, șapte cărți de muncă de au câte 4pensii și trei salarii!?! să explice logic! dacă nu să fie desființat CCR, că nu-i mare pagubă va fără ei!impozit pe marile averi, și să vedeți surprize-surprize!o opinie!

  11. Să le lase salariile așa ca acum,dar la pensie să fie după contributivitate: să îi vezi ce dor de muncă or să aibă, până pe la vreo 80 de ani! Prost Stelică de n-o aplică!iese garantat! altă variantă, să vadă ce a făcut Polonia cu zeitățile de magistrați, că lor le-a ieșit!

  12. Abordarea ministrului justitiei este corecta in principiu.Ceea ce poate fi corectat in legislatia romaneasca in materie de pensii de serviciu(ocupationale ) ale magistratilor tine de alinierea acestei legislatii la cea europeana si internationala(si fac aici referire la rezolutiile Adunarii Generale a ONU din 1985,Recomandarea R94/12 din 13.12.1994 a Consiliului Europei,Carta Europeana a Statutului Judecatorului,Directiva 88/378/CEE,modificata prin Directiva 96/97/CEE privind principiile aplicabile in schemele ocupationale de securitate sociala,legislatia in materie din statele UE), dar si la jurisprudenta CEDO.
    Conform acestor documente si si normative la care Romania a aderat , majoritatea statelor europene a reglementat statutul magistratilor si pensionarea acestora prin legi autonome,speciale.Pensia magistratilor in toate aceste state este reglementata in mai toate statele UE ca pensie ocupationala,de serviciu (a se vedea Cipru,Elvetia,Italia ,Portugalia,Ungaria,Slovenia,Franta etc),dar si in Marea Britanie,SUA si multe alte state si este cuprinsa intre 70%-85% din ultima remuneratie lunara sau din media ultimelor remuneratii lunare ale beneficiarilor.
    Este deci o pensie ocupationala,de serviciu ,ci nu una contributiva si este determinata de ralierea Romaniei la recomandarile,directivele , rezolutiile internationale mai sus citate la care a aderat si care o obliga potrivit art.148 si art.20 din Constitutia Romaniei.
    Si aici este de subliniat ca in Uniunea Europeana din care face parte si Romania, pensia este de doua tipuri,contributiva si ocupationala si ambele sunt reglementate legal, iar in ceea ce priveste pensia magistratilor aceasta este reglementata ca pensie ocupationala( de serviciu) in cuantum cat mai apropiat posibil de ultima remuneratie lunara sau media ultimelor remuneratii lunare,conform cerintelor ultimelor documente si normative internationale referite.
    Numai ca in Romania legislativ s-a gresit in raport cu legislatia internationala referita pentru ca:
    -cuantumul pensiei de serviciu s-a raportat la retributia bruta si nu la cea neta din ultima luna sau media ultimelor luni de activitate.In plus la aceasta retributie bruta legiuitorul roman a adaugat si sporurile. Astfel de prevederi nu exista in legislatia in materie a altor state din UE , unde raportarea pensiei de serviciu a magistratului se face la remuneratia neta din ultima luna sau la media ultimelor luni de activitate,fara sporuri.Asa s-a ajuns ca dupa transferul contributiilor de la angajator la angajat in epoca Dragnea, o pensie sa fie mai mare decat salariul,ceea ce este de neadmis din punct de vedere logic si juridic;
    -remuneratia neta sau salariul de baza la care se face raportarea pensiei de serviciu este definit in legislatia UE in materie,ca trebuind sa priveasca sau sa fie aferente strict perioadei analizate(ultima luna sau media ultimelor luni), ceea ce in legislatia romaneasca nu apare definit cu claritate,putandu-se cumula venituri incasate de un magistrat in ultima luna de activitate,dar aferente altor perioade de timp(drepturi salariale restante din alte perioade, indemnizatii si bonificatii ce nu au ca sursa salariul de baza etc).Este cazul mediatizat al pensiei de peste 70000 lei stabilite in beneficiul unei persoane din sistemul judiciar,dar si altele similare.
    Se pot opera modificari legislative in sensul criticilor de mai sus in opinia mea, care pot dispune pentru viitor.

    • De ce unele ocupatii sint mai ocupatii? Pensiile speciale au un rost: de invidie, sarantocii vor crapa mai repede iar banii vor ajunge pentru speciali.

  13. Dacă aceasta comisie va fi formata din majoritate USR-Plus, are șanse sa propună ceva bun. Este cam singura formațiune politica de s-a opus pensiilor speciale.

  14. Dle Ministru , ma dezamagiti cu fiecare zi care trece. Va inteleg teama de a lua decizii de forta, importante ptr. lupta atnicoruptie. Romanii asta asteapta dela DVS. Ati promis in campanie cateva obiective pe care le veti realiza in scurt timp dela instalare. Constat ca nu aveti curaj, nu aveti forta cunostintelor de spcialitate care v-ar permite sa rezolvati promisiunile si mai mult , incercati sa trageti de timp. Luati „taurul de coarne” si nu veti pierde nimic, ba dimpotriva , veti fi ovationat. Asa, ramaneti fie, o dezamagire majora ptr. votanti , fie un tanar fricos, fara curaj si cu teama de a va pirde scaunul, adica un jurist neinsemnat care ne -a inselat asteptarile