G4Media.ro

Singurătatea profesorilor buni și cum s-a transformat criza în stimulentul mediocrității: lobbyul…

Singurătatea profesorilor buni și cum s-a transformat criza în stimulentul mediocrității: lobbyul fabricilor de diplome la Minister pentru anularea examenelor decisive

Criza care poate reseta la sânge jocul în educație, prin identificarea extrem de simplă și valorizarea urgentă a profesorilor buni, se apropie de rateu. Ministrul Educației promovează de aproape 3 săptămâni toleranța 100% la mediocritate în preuniversitar, chiul și se joacă periculos cu autoritatea cadrului didactic. Profesorii să aibă acordul elevului pentru notă! Acordul părinților. Promovabilitate. Nu contează media pe semestrul I. Există posibilitatea să nu aibă copilul nicio notă în 3 luni de școală. Copiii să fie liniștiți! Este una dintre constantele emise de ministru, de când a introdus obligativitatea școlii online. Între timp, care este jocul în desfășurare la Guvern? BAC-ul să fie anulat și dat în schimbul mediilor de liceu tuturor celor picați din 2011 încoace. Miza? Revigorarea fostelor fabrici de diplome.

Pe 11 martie 2020, toate școlile și grădinițele din România s-au închis pentru acest an școlar. Primele decizii ale ministrului Monica Anisie au fost de transferare a întregii activități didactice în online. Iar dacă la început a fost recomandare, pe 22 aprilie predarea online a devenit obligatorie. O decizie firească a ministrului.

Paradoxul care stăpânește însă, de pe 22 aprilie, educația românească este obligativitatea nimicului. Dacă anunți public că profesorul poate pune notă numai dacă are acordul părinților, de ce aș mai veni la școala online, dacă sunt un elev pe fază? Dacă anunți public că e aproape imposibil să fiu corigent, de ce aș mai veni la orele online? Dacă nu contează mediile colegilor de pe un întreg semestru, de ce m-aș mai chinui eu acum?

Cine sunt profesorii care nu au dat nici măcar o notă până pe 11 martie 2020, deci jumătate de semestru? Ministrul a repetat în mai multe ieșiri publice că are o rezolvare chiar și pentru ei, să poată încheia mediile și să treacă neobservată absența lor de la școală.

Dacă există cadre didactice prea ocupate să dea note, care sunt măsurile pe care le ia ministrul? Dacă sunt excepții, de ce apar în toate anunțurile făcute de 3 săptămâni încoace de Monica Anisie?

Nicio statistică nu a venit până acum de la Ministerul care vede extrem de clar mizeria și excelența din curtea sa, când toată activitatea s-a mutat în online.

Iar ce ignoră ministrul Anisie este că prin diluarea valorilor îi lovește exact pe cei cărora care le-a promis că le va închina mandatul: pe elevi.

Când abandonezi profesorii buni, când îi lași singuri pe profesorii care-și răscolesc viețile ca să ajungă la copiii de la clasă, oameni izolați acum și mulți în situații familiale complicate, îi tarezi exact pe elevii care învață zilele astea accelerat ce înseamnă onestitatea, munca și perseverența.

La ce bun să muncesc, dacă cel corigent va trece clasa fără niciun efort? La ce bun, dacă va intra la facultate pe note nemeritate? La ce bun să țin pasul, ca profesor, cu programa, dacă colegii care calcă-n picioare regulile, lipsesc de la clasă, întârzie atunci când apar și își bat joc de predare nu doar că sunt acoperiți acum, dar văd cum practicile lor devin normă: materia de pe semestrul al II-lea a fost eliminată total de la examenele din acest an, iar notele devin relative.

Ministrul care anunță că organizează Bacalaureatul și Evaluarea Națională dă toate semnalele că performanța este, de fapt, ultima sa grijă.

Ducând notele și decizia profesorului în derizoriu, ministrul Anisie cade exact în logica acelor sindicate și a grupurilor de lobby care cer anularea Bacalaureatului și Evaluării Naționale și cu care acum pare că se luptă pentru organizarea examenelor.

Potrivit surselor noastre, Ministerul Educației este sub o presiune fără precedent să anuleze examenele de Bacalaureat și Evaluarea Națională. Nu vorbim despre presiunea vizibilă și de înțeles a părinților și elevilor îngrijorați cu privire la sănătatea lor, ci despre presingul afaceriștilor îngrijorați că le dau faliment universitățile. Ei sunt cei care luptă pentru o gură de oxigen: dacă BAC-ul 2020 va fi echivalat cu mediile de liceu, nimeni nu îi va putea opri pe cei care au picat Bacalaureatul din 2011 încoace să ia peste noapte diploma. De ce ai vrea diploma de BAC? Pentru un salariu mai bun și, de ce nu, pentru a urma o facultate.

  • Între 2015 si 2018 a avut loc o reducere cu mai mult de jumătate a numărului elevilor care au mers la o facultate privată, având Bacalaureatul luat în acel an. Astfel, dacă în 2015 în învățământul privat superior au ajuns 6.130 de absolvenți de Bac 2015, în anul 2018 s-au mai dus la facultăți private doar 2.930 de absolvenți de Bac 2018. Scăderii de aproape 3.200 de candidați din promoția curentă i s-a adăugat cea a candidaților din alte promoții, astfel că, în total, dacă în 2015 erau 70.206 studenți în toți anii de studiu și la toate cele 38 de universități private din România, în 2018 mai rămăseseră doar 65.818.
  • O prognoză bazată pe scăderea accelerată din ultimii 4 ani arată că în 2022 numărul studenților de la privat ar putea ajunge sub 60.000.

Ministrul Anisie tocmai le-a permis tuturor universităților să intre în SIIIR, să vadă și folosească la admitere notele din timpul liceului, fără a mai lua în considerare media de la Bacalaureat. Notele vor fi tocmai acestea umflate, pe care profesorii sunt presați să le dea de indicațiile constante, verbale și scrise, venite de la Minister.

Paradoxal, deși ministrul Anisie spune că susține organizarea examenelor, ceea ce face colateral subminează exact ideea de competiție.

“Acest mandat îl dedic tinerilor. Elevii deja mi-au scris mii de mesaje” – Este declarația zero a Monicăi Anisie, ca ministru al Educației. La 6 luni de la preluarea mandatului, criza COVID-19 creează terenul perfect pentru a vedea semnificația declarației: va prevala grija pentru corigenți și profesorii absenți, cu beneficii probabile pentru universitățile particulare, dar și pentru propriul partid, în an dublu electoral?

De precizat că toată lumea speculează frica, sentiment care a dictat deja prima decizie: închiderea fără apel a tuturor școlilor și grădinițelor până în septembrie.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

30 comentarii

  1. Sa curga banul la partid si secu…
    Sa se-ajunga tot soferu’…

  2. Asta e adevaratul examen al guvernarii PNL. Daca-l trece, poate-poate rezista in continuare. Daca-l pica, se duce direct dupa PNT-CD.

    • PNL = PSD si punct.

      Avem atatea exemple: de la defrisatul padurilor pana la furturilor baronilor locali PNL cum e Flutur de la Suceava care are vile si ranch-uri facute din banii furati prin lucrarile facute la spital, aeroport, univesitate samd.

      Incetati sa va mai puneti sperantele in PNL. Nu va fi cu nimic mai bine decat sub PSD. Sunt o apa si-un pamant. Sunt toti USL.

      Problema e ca nici USR inca nu stie ce vrea. Dar daca e votat raul cel mai mic, decat sa votez tot o gasca de hoti si incompetenti (a se citi PNL) absolut similara PSD-ului, mai degraba votez USR sau PLUS. Macar astia tin la integritate. S-or fi certand ei prea mult intre ei dar in mod sigur nu fura precum PNL-ul.

  3. vi se pare ca pnl stie ce face? hai usr/plus!

  4. Examenele trebuie date sau echivalate cu ”prestația de parcurs” a elevilor.
    A susține că examenele nu pot fi echivalate cu prestația de parcurs a elevilor este același lucru cu a afirma că profesorii nu au făcut nimic într-un ciclu gimnazial/liceal.
    A avea pretenția că profesorii buni și-au facut treaba iar cei mediocri sunt favorizați acum este o aberație.
    Beneficiarii sistemului de învățământ sunt elevii.
    Încheierea mediilor în conjunctura cea mai favorabilă pentru elev este doar un principiu aplicat contextual pentru a diminua situațiile conflictuale.
    Sistemul de învățământ este profund corupt.
    Cine se trezește acum să găsescă nereguli (când o lume întreagă se adaptează la pandemie) este idiot.
    Echitatea la care visează Raluca Pantazi este adusă de multă vreme la starea de utopie, abuzurile profesorilor sunt o regulă ceea ce face profesionalismul cadrelor didactice să fie pus sub semnul îndoielii.
    Interferența politicului în educație a pătruns atât de adânc în ultimii 20 de ani în practicile zilnice ale instituțiilor de învățământ încât ar trebui totul reconstruit de la zero.
    Să ne dăm acum de ceasul morții că se strică echilibrul sistemului este hilar.
    Totuși examenele trebuie sustinute sau echivalate.

    • Ai o halca zdravana de buget care se duce pe salariile profesorilor. Ai profesori care n-au comis o virgula, un exercitiu sau un minut de predare in trei luni si-si iau salariile intregi. Ai 50% analfabeti functional intr-o tara care n-are nicio facultate in primele 1000 si ai tupeul sa afirmi ca beneficiarii sistemului de invatamant sunt elevii si/sau studentii?
      E o limita a obrazniciei si ai depasit-o rau. Nu ma intarata.

    • Total de acord cu ultimul comentariu! Este o situație excepțională in acest an, nu putem sacrifica un an din viața niciunui copil! Acum găsim vinovații pentru situatia invatamantului?

    • @Vali
      Te puteai întarâta la fel și acum un an.
      Dezastrul din educație nu este sub nicio formă ceva care apare azi din cauza COVID-19 sau Ludovic Orban 2.
      Poate nu ai înțeles corect.
      Beneficiarii sistemului de învățământ ar trebui să fie elevii pentru că acesta este principiul.
      De aceea profesorii nu trebuie să meargă la cursurii doar pentru a încasa salarii si a pune note după criterii subiective ceea ce se întămplă ca în orice instituție bugetară.
      Interesele politice dictează.
      Profesorii sunt acolo teoretic să serveacă în sistemul public de învățământ, dar in realitate lucrurile sunt similare cu ce se întâmplă în sănătate.
      În sistemul privat este o cu totul altă poveste și nu este cadrul adecvat să intrăm în detalii.
      Nu pot spune că ești obraznic, dar poate nu ai aflat că prezența profesorilor în școli nu justifică neapărat salariile.
      Ceva fundamental trebuie să se schimbe nu povești.

    • Foarte corect articolul.Mafia fabricilor de diplome subjuga invatamantul romanesc de dupa revolutie, incercand promovarea nulitatilor si blocarea si demoralizarea valorilor. Facultatile care admit absolventi de liceu fara examen, nu sunt facultati si nu trebuie urmate cursurile unor astfel de facultati, ca oricum nu folosesc la nimic

    • @ABC
      Mai nou legitimarea imposturii nu se mai face doar în învățământul privat si nu doar în cel universitar.
      Cei care și-au cumpărat diplome au acum la rândul lor copii…

    • @Devil
      Spune „ar trebui sa fie” in loc de „sunt” si n-ai probleme cu mine.
      Incearca sa te fofilezi inte astea si o sa vezi ce-o sa iasa. Ne stim, nu ma impinge.

    • @Vali
      Contextul articolului pornește de la premisa că profesorii buni sunt dezavantajați, dar beneficiarii sistemului nu trebuie să fie profesorii ci elevii.
      Acesta era sensul dacă aplicai corect contextul.
      Problema e că principial elevii sunt beneficiari, dar practic, ca peste tot, acest principiu este călcat în picioare prin abuz de putere de cei care gestionează sistemul, iar articolul nu făcea decât să susțină perpetuarea acestei stări de fapt.
      Criteriile de performanță în educație în mare parte sunt aceleași ca și criteriile de competențe în toate instituțiile bugetare.
      Iar acest lucru nu s-a întâmplat cu ocazia pandemiei ci a fost programatic implementat și dirijat de foarte mulți ani pentru interese politice și nu numai.

  5. ….prin educație se dorește dezvoltarea conștientă a potențialului uman și formarea unui tip de personalitate solicitat de condițiile prezente și de perspectiva societății.
    Oare care este perspectiva societății românești?

    • @Cititor
      Nu e clar?
      Ce guvern am avut pană acum 6 luni?
      Perspectiva e golăneala, șmechereala, descurcăreala, incompetența, impostura.
      Cine nu realizează că după abuzurile ultimelor guvernări PSD, la care adaugăm modificările legislative, și distrugerea Constituției, totul este disfuncțional în țara asta și că totul trebuie reconstruit este complet idiot.
      Si până la urmă care ar putea să fie perspectiva într-o societate alienată care își creditează călăii

  6. Dezastru! De ce sa se mai dea note?
    Da, ii puteam intelege, ajuta sa promoveze pe cei mai slabi/lenesi! Dar sa mai si ceri acordul elevului/parintelui ???!!!

    • Acordul părintelui este un mod de a certifica activitatea profesorului.
      Este adevărat că această variantă cu sens unic nu este perfectă dar poate împiedica abuzurile.
      Variantele date de minister sunt raționale pentru că în final se poate opta pe încheierea mediei cu nota din primul semestru lăsând loc pentru varianta cea mai favorabilă de la caz la caz.
      Aparentele inechități vor fi mai mici decât abuzurile care oricum erau o rutină în evaluări le curente pe parcursul anului scolar.

    • Întrebare la Radio Erevan:
      – Dacă profesorii cer acordul elevilor/părinților pentru notă, mai pot cere bani?
      Întrebare de la Radio Erevan:
      – Pentru ce?
      Răspuns:
      – Că să nu fie degeaba

  7. Toti care au picat bacul in ultimii 30 de ani pot fi boboci in facultatile PSD-iste!!!

  8. Nu ne mira nimic la M. Anisie, fiindca e absolventa de Rusa, iar Romana a fost a doua specializare, pe care preda insa, nu se stie prin ce minune, la un liceu important din Bucuresti!
    Daca tot a facut Rusa, de ce nu preda Rusa? O fi avut un nivel indoielnic, cum e de foarte mult la sectia respectiva.

    • Să zicem că Anisie e un ministru slab, dar așa cum e până acum a funcționat rezonabil.
      Poate ar fi mai bine să fie schimbată.
      Dacă ți s-ar propune la ce minister ți-ai asuma responsabilitatea?

    • Bine punctat!

  9. este foarte clar ca madame Anusie si-a croit drum in viata cu … fundul.

  10. Și hai să mai demontăm o ipocrizie!
    ”Singurătatea profesorilor buni și cum s-a transformat criza în stimulentul mediocrității”.
    Profesorii buni au ”rupt internetul” în pregătiri sau meditații.
    Fie că au făcut-o din pasiune pentru profesie fie că au facut-o pentru bani, fie din ambele, nu au fost deloc singuri.
    Solicitați sau nu profesorii buni au găsit metode să ajungă la cei care doreau să studieze.

    • Cred ca-ti depasesti norma, nu-i nevoie sa aperi nevolnicii. Termina cu prostiile.

    • Profesorii buni isi fac treaba si in cazul invatamantului online. La fel si elevii buni. Acestia invata, isi fac temele. Problema este ca sistemul de evaluare a cunostintelor nu mai recunoaste munca celor merituosi. Acordul parintilor pentru notarea elevilor arunca in ridicol evaluarea muncii elevilor.

  11. Indiferent cine pretinde ca este, indiferent de unde se revendica, indiferent la ce soi de autoritate face apel: cei care sprijina in orice fel renuntarea la examene sunt pesedisti si cei ca ei.

    Cei care vor sa nu mai existe diferenta intre cei care muncesc si cei care nu o fac, sunt ce-i care ne-au adus aici.

    Nu e nicio indoiala, nu din dragoste si grija pentru copii fac asta, lor le trebuie bani si sa aiba o catedra sau un catalog drept carja.

    Hai sa nu fim prosti chiar toti.

  12. Va multumesc pentru acest articol.
    Este incurajator sa vezi ca mai exista oameni care gandesc la fel ca tine.
    Intr-un moment de criza, cand un om de valoare ar fi putut face diferenta, invatamantul romanesc a avut un mare ghinion .

  13. Sistemul de învățământ este corupt și depășit este un sistem al mediocrității . Un sistem analfabet funcțional.Din aceast sistem vine și Iohanis și ocupa cea mai înaltă funcție in stat .De președinte al României.Un președinte analfabet funcțional!!!! Din acest sistem vine și ministrul învățământului care DECIDE politic ,examene ,cu măști pe fața după două luni de incertitudini și neputință de a lua niște măsuri clare .Elevii formati în acest sistem de învățământ bolnav,corupt ,incompetent sunt niște victime.

  14. Profesorii cam sunt de vina aici. Eu sunt la o facultate de top intr-un domeniu de top, nu conteaza numele, unde am dat examen de admitere si este mare bataie pe locuri. Afara vopsit gardul, inauntru leopardul. Sunt multi profesori care nu isi fac orele online, ci doar trantesc suporturile de curs, care nu sunt suficiente, dupa cum si ei ne spuneau inainte de situatia aceasta. Astazi, la un curs anume, i-am multumit unui profesor pentru ca isi sustine cursurile live online, in fiecare saptamana, si nu ne incarca cu teme. A fost bucuros. Il sustinem pentru ca ISI FACE TREABA, si nu asteapta doar banii. Probleme exista cu carul, si imi e groaza de ce se intampla in scoli si licee, daca in facultati de top din tara e asa… Acestor „profesori” ar trebui sa li se taie salariile, nicidecum sa fie incurajati . Sa demonstreze ce au predat ei, nu ce teme ne-au dat, si sa primeasca procentul meritat. Cat despre BAC, elevii au fost suciti prea mult, insa nu e absolut deloc corect sa se echivaleze cu media anilor de liceu. Eu, spre exemplu, am luat mai mult la BAC decat media celor 4 ani. Pentru ca am fost la un liceu unde notele nu se dau pe ochi frumosi, ci pe invatat. Despre cei ce nu iau BAC-ul, ce sa mai spun? Ei au medii asemanatoare cu ale mele, pentru ca au terminat alt liceu.

    Concluzia: educatia e praf in tara, iar criza asta doar a aratat cat de incompetenti si „pasionati” sunt profesorii nostri. Ei se uita doar la bani, si nu ii blamez, de cate ori nu am auzit si eu „du-te in x domeniu ca se castiga bine”… dar e gresit. Trebuie sa inchizi urechile si sa faci alegerea potrivita, ce iti place? sau cu ce bogatii te lauzi tuturor?