G4Media.ro

Primarii Ciprian Ciucu și Radu Mihaiu, precizări și explicații despre parcările din…

Foto: Inquam Photos / George Călin

Primarii Ciprian Ciucu și Radu Mihaiu, precizări și explicații despre parcările din București după 15 august, atunci când intră în vigoare noul regulament

Primarii Ciprian Ciucu (Sector 6) și Radu Mihaiu (Sector 2) fac precizări despre parcările din București după 15 august, atunci când va intra în vigoare noul regulament.

Ciprian Ciucu transmite că noua politică a parcărilor va fi etapizată, astfel:

„► Etapa I: pe baza legislației deja existente, de la 15 august!
1. Eliberarea trotuarelor de mașini, pentru ca Bucureștiul să se prezinte ca o capitală europeană, ca un oraș civilizat, nu ca un maidan subsaharian; Acest lucru se va face progresiv, începând cu zona centrală, plecând de la Primărie, luată drept KM zero;
2. Taxarea tuturor parcărilor publice centrale existente, cum este doar normal;
În acestă etapă vorbim doar de “enforcing”, adică aplicarea legii (da, și în România, București). Ne corelăm cu Brigada rutieră cu poliția națională.

► Etapa II: pe termen scurt, necesită simplificarea legislației locale și implementarea principiului, „niciun loc de parcare gratis și eliminarea parcărilor speciale”.
În cea de-a doua etapă vor fi făcuți următorii pași:
1. Compania Municipală de Parking S.A. va extinde semnificativ trasarea cu vopsea albastră locurile de parcare din Centru;
2. Vom simplifica semnificativ politica tarifară pentru a fi mai ușor de înțeles de către cetățeni, mai cuprinzătoare (sunt enorm de multe instituții publice cu locuri de parcare gratis) și mai ușor de aplicat și de aplicat/încasat.
3. Vor fi eliminate parcarile gratis de care beneficiază instituțiile publice (ministere, agenții, oficii, administratii etc.)”, arată primarul.

În același timp, Radu Mihaiu explică într-un mesaj detaliat nevoia existenței parcărilor cu plată în locul unui București care să devină ”o imensă parcare gratuită”. Mihaiu mai spune că speră ca în 2030, în București să fie cu 500.000 de mașini mai puțin: ”Aș vrea ca oamenii să meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun. Să putem ridica ochii din asfalt și să vedem comunitatea de lângă noi”, arată primarul.

Mesajul lui Ciprian Ciucu, primar Sector 6

Discuția despre parcarea în Centrul Bucureștiului, după 15 august
Este doar o chestiune de civilizație pe care noi, PNL București, ne-o asumăm și pe care mulți au tolerat-o în mod populist ani și ani la rând până am ajuns în acest haos generalizat, sufocați pe trotuare și cu artere de circulație gâtuite.
Să nu credeți că nu există rezistență, să nu credeți că nu este un efort extraordinar să clintești sistemul birocratic să aplice legea și să-și facă datoria. Mai jos venim cu câteva lămuriri cu privire la obiectivele propuse și cum facem.
Sarcina a fost preluată de către viceprimarul Stelian Bujduveanu, după conferința de presă a PNL București de la începutul primăverii, atunci când am subliniat că vom face ceea ce trebuie și că lepădăm haina populismului. Politica noastră va fi aplicată în două etape:
► Etapa I: pe baza legislației deja existente, de la 15 august!
1. Eliberarea trotuarelor de mașini, pentru ca Bucureștiul să se prezinte ca o capitală europeană, ca un oraș civilizat, nu ca un maidan subsaharian; Acest lucru se va face progresiv, începând cu zona centrală, plecând de la Primărie, luată drept KM zero;
2. Taxarea tuturor parcărilor publice centrale existente, cum este doar normal;
În acestă etapă vorbim doar de “enforcing”, adică aplicarea legii (da, și în România, București). Ne corelăm cu Brigada rutieră cu poliția națională.
► Etapa II: pe termen scurt, necesită simplificarea legislației locale și implementarea principiului, „niciun loc de parcare gratis și eliminarea parcărilor speciale”.
În cea de-a doua etapă vor fi făcuți următorii pași:
1. Compania Municipală de Parking S.A. va extinde semnificativ trasarea cu vopsea albastră locurile de parcare din Centru;
2. Vom simplifica semnificativ politica tarifară pentru a fi mai ușor de înțeles de către cetățeni, mai cuprinzătoare (sunt enorm de multe instituții publice cu locuri de parcare gratis) și mai ușor de aplicat și de aplicat/încasat.
3. Vor fi eliminate parcarile gratis de care beneficiază instituțiile publice (ministere, agenții, oficii, administratii etc.)

Mesajul lui Radu Mihaiu, primar Sector 2

Câteva cuvinte despre parcări.
În București sunt 1,5 milioane de mașini. Suntem, practic, invadați de mașini.
Înclinația noastră înspre mașini are cauze complicate. Pentru mulți bucureșteni, mașina personală este protecția împotriva agresiunii orașului.
În mașina noastră este atât de curat pe cât facem noi. În mașina noastră putem să interacționăm cu ce persoane dorim noi. În mașina noastră e atât de cald sau de răcoare pe cât ne dorim.
În mașina noastră nu ne certăm cu golani, nu suportăm mizeria altora. În mașina noastră copiii sunt în siguranță.
E clar ce câștigăm folosind mașina. Ce pierdem însă?
Ne pierdem comunitatea, ne pierdem orașul, ne pierdem sănătatea. Pierdem încrederea, pierdem independența copiilor noștri. Ne pierdem trotuarele, spațiile verzi. Am făcut anul trecut un studiu cu Ordinul arhitecților în care am întrebat oamenii ce vor să facă cu spațiul liber de lângă blocurile lor. Un procent covârșitor din oameni au răspuns ”parcări”. Nu spațiu verde, nu loc de joacă pentru copii, nu locuri de relaxare.
Parcări.
Locuri unde să ne depozităm armura împotriva orașului.
Înclinația noastră către mașini și parcări trădează atitudinea pe care o avem față de oraș: aceea de a ne apăra împotriva agresiunii. Privim orașul ca pe un adversar, ca pe un agresor de care trebuie să ne protejăm.
Acest lucru nu poate continua la nesfârșit. Vremea adversității dintre oraș și locuitorii lui trebuie să treacă, și va trece. Datoria noastră este să încurajăm oamenii să-și înțeleagă, să-și accepte și să-și iubească comunitatea. Nu se va întâmpla peste noapte. Va lua probabil ani întregi. Dar aceasta este direcția în care suntem obligați să mergem.
Și pentru asta, va trebui să renunțăm, ușor, ușor la armură.
Aș vrea ca, în 2030, în București să fie cu 500.000 de mașini mai puțin. Aș vrea ca oamenii să meargă mai mult pe jos, mai mult cu bicicleta, mai mult cu transportul în comun.
Să putem ridica ochii din asfalt și să vedem comunitatea de lângă noi.
Cum facem asta?
Nu există o singură măsură pentru a ajunge acolo. E clar că avem nevoie de un set de măsuri.
Să putem merge la cumpărături cu liftul, nu cu mașina. Să putem merge pe jos la școală și la grădiniță. Să putem merge pe jos în parc. Sau la biserică. Să avem un transport în comun decent și predictibil.
Să avem piste sigure pentru bicicliști.
Avem nevoie de toate cele de mai sus.
Dar mai avem nevoie de un lucru.
Avem nevoie de conștientizarea faptului că ocuparea spațiului public costă. Toată lumea e de acord că un chioșc amplasat pe spațiul public trebuie să plătească o taxă. Sau un panou publicitar. Sau o terasă.
La fel e și cu mașina amplasată pe spațiul public. Nu mai putem accepta ca depozitarea unei mașini pe spațiul public să fie gratis, sau aproape gratis.
Pentru că această depozitare ne costă pe toți. Sănătate, bunăstare, spirit de comunitate și standard de viață.
Zilele acestea se discută mult despre parcări. Este o discuție binevenită. Trebuie să ne decidem dacă ne dorim ca Bucureștiul să devină o imensă parcare gratuită, sau vrem să fie un oraș cu adevărat, așa cum vedem în vest.
Eu sunt pentru cea de-a doua variantă.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. ” Să putem merge pe jos în parc” – ce gluma buna. Stau in sectorul 5 si cel mai apropiat parc decent este parcul Izvor , la 4 km. Il invit pe primarul de la S2 sa mearga 8 km pe jos in fiecare zi.
    Apropo , masurile astea se aplica si in sectorul 5, in S5 de facto nu mai avem primar asa ca as lasa-o mai usor cu impunerile astea

    • Nu stiu de ce te plangi. E normal sa nu aveti parcuri in sectorul 5: cand votati indivizi ca Vanghelie sau Piedone ca primari, la ce te astepti?
      Prin 2010 au existat fonduri nerambursabile de la UE pentru amenajarea de spatii verzi. Toate primariile de sector din Bucuresti au accesat bani cu exceptia sectorului 5

    • Ce legatura are parcarea civilizata, despre care se tot aminteste, cu plata unei taxe aberante ?
      O parcare civilizata inseamna sa nu deranjezi circulatia sau pietonii.
      Sa-ti parchezi masina in apropierea casei trebuie sa fie un drept si nu trebuie platit nimic, sau, in cel mai rau caz, o taxa de maximum 1 leu pe zi.
      Se pare ca Primaria nu tine cont de situatia locatarilor, care nu vor mai avea unde sa parcheze, daca pe toate strazile se va impune o taxa de parcare.
      Se poate imagina introducerea unui semn care sa se lipeasca pe geamul masinilor, care sa indice zona unde locuieste proprietarul masinii, iar in apropierea locuintei sa nu fie obligat sa plateasca nicio taxa. Asa se procedeaza in alte tari.
      Nu este nimic necivilizat sa-ti parchezi masina in apropierea locuintei.
      Daca se doreste limitarea numarului autovehicolelor care parcheaza in alte zone, doar pentru acele autovehicole, sa se impuna plata unei taxe.
      Impozitul pe cladiri se va dubla sau chiar se va tripla. De ce sa mai plateasca locatarii din Zona 0 o taxa de parcare aberanta ?
      Cum sa mai impui si o taxa aberanta de parcare, pentru locuitorii din Zona 0, care isi parcheaza masinile in apropierea locuintei ? Proprietarii masinilor platesc deja impozit pe masina si pe casa, rovinieta, acciza din benzina.
      Cum vor putea plati pensionarii si salariatii cu venituri mici si medii ?
      Se pare ca Primaria crede ca strazile sunt proprietea sa si vor sa le foloseasca pentru cresterea salariilor primarilor si consilierilor, care oricum sunt nejustificat de mari.

      Se impun urmatoarele masuri :
      1. Amanarea punerii in aplicare a acestei taxe
      2. Identificarea de catre Primarie a tuturor autovehicolelor din fiecare zona
      3. Rezervarea in fiecare zona a unui numar de parcari, pentru locatarii din zona, pentru care nu va trebui platita taxa de parcare.

    • Cineva cu o portavoce sa-i zbiere tovarasului ciucu sector 6 ca marcajele asa-ziselor parcari din Militari facute linga trotuar sint aproape sterse. Vrea bani multi pe domeniul public iar oamenii sa se bata pentru ca nu mai stiu care este locul de parcare.
      Mai usor cu hotia!

  2. Stimate Cladiu, mersul pe jos este sanatate, 4km se fac lejer in o ora. Apoi aveti autobuze pana la parcul Izvor. Multi cu masina la usa blocului s-au invatat, daca poate sa o parcheze chiar sub geamul de la parter !

    • So f**king true!

    • Pentru zzz: datorită structurii sale locative(case in mahala, cartiere intregi de minoritari), sectorul 5 nu poate avea prin actualul sistem electoral un alt primar decat de la psd sau mai rău. Mai mult, pnl şi usr si-au bătut joc de orice şansă prin candidatul de la ultimele alegeri. Asteptarea era ca Pmb Generală sa se „uite” mai mult la zonele din sector care l-au susținut pe ND la primarie aka Cotroceni, 13 septembrie. Rezultatul e cel bine stiut, este suficient sa te uiti la degradarea din parcurile Izvor si Cismigiu. Culmea ironiei este ca ND locuieste in S5, evident nu in Rahova/Ferentari

  3. mă, Ciucu!

    Faci distinctie intre stationare si parcare? De ce explici ceva de care nu ai habar?
    Parcare inseamna loc amenajat. Daca locul nu e amenajat, acolo nu e parcare.
    Dacă eu îmi las birja peste noapte in loc nemarcat se cheamă staționare, nu parcare.

    • Ori nu esti sofer, ori ai uitat ceva legislatie.
      Nu exista notiunea de ‘parcare’ in Codul Rutier.
      Exista doar ‘oprire’ (max. 5 min) si ‘stationare’ (peste 5 min).

  4. Ei vor să taxeze parcările și să își bată joc de oameni , asta e toată filozofia . Au apărut trotinetele electrice, mașinile electrice, dar ei vor să mergi pe jos, cu bicicleta sau cu transportul comun ; problema cu electricele care nu poluează arata clar că nu sunt interesați decât de bani, sub paravanul spațiului public . Locurile de parcare fac parte din structura interna a unei comunități (ca la supermarketuri ), nu e un moft al unor antisociali . Ceaușescu nu le dădea butelii la țărani, că să facă focul cu surcele ; urmașii lui taxează la greu parcările că să-i oblige sa meargă pe jos . ‘R-ați ai dracului de sedentari, sunteți niște paraziți și spațiului public !

  5. primarii useliști au obiceiul să spună ce vor să facă, să nu facă ce spun, să nu spună ce vor face și să facă ce nu spun.

  6. Adevarul e ca in Bucuresti la fiecare 100 de metri este parcata o masina de Teleorman. Nu este vina mea ci a colegei Carmen Dan.

  7. Luați cu lămâie , dacă aveți , și cu alifie , dacă aveți.

  8. Ce-i bătaia asta de joc fata de cetățeni?! In Vest s-au construit parcări subterane și a fost organizat un transport public impecabil și apoi au fost sancționați cei care parchează in loc nepermis.

    De fapt, nu sunt suficienți bani la buget pentru salariile mari ale angajatilor.

  9. Sa fie intr-un ceas bun !

  10. Trebuia facuta din 2000, da’ , ‘retrograd’ …

  11. A se intelege : Oligofreni.

  12. hahaha arde portofelu domle

  13. in toate tarile civilizate exista un principiu: unde se inghesuie lumea se pune taxa

  14. Fă piste de biciclete primar mincinos!
    Ai incercat vreodata sa mergi cu bicicleta prin minunatul oras Bucuresti?
    Ai lasat confortul din JEEP ca sa vezi cum e pe 2 roti prin poluare si pe drumuri proaste pe Bd ul Timisoara, Prelungirea Ghencea sau pe Trafic Greu?
    Tu si toti cei dinaintea ta nu vreti decat sa
    ” colectati bani” la bugetul personal si sa faceti smecherii – trotuare inalte, bariere la parcari si obstacole „anti-tanc”, indicatoare mai ceva ca pe autostrada.
    O mizerie de ” oraș” !

  15. In Bucuresti circula zilnic aproximativ 2 milioane de autovehicule , 40 % nu sunt inmatriculate un Bucuresti , sunt in tranzit sau locuiesc cu chirie in Bucuresti dar impozit platesc acolo de unde sunt , parca role sunt pline cu masini din toata tara nimic rau in asta dar plateste taxe aici nu la Giurgiu sau Bacau , a doua problema sunt masinile de firma si de marfa acele dube de 3,5 t sunt pline starazile si parcarile cu aceste masini care in mod normal ar trebui parcate la firma detinatoare nu in parcarile publice sau pe trotuare sunt zone unde se parcheaza peste noapte si TIRuri asa ca una peste alta plata este binevenita ,

  16. Avem alternative civilizate? Autobuze, troleibuze tramvaie care se succed la intervale decente, curate si cu aer conditionat? La ce intervale vin trenurile de metrou? Unde sunt pistele de biciclete in toate cartierele? Nu doar in centru. Au domnii primari raspunsuri la aceste intrebari?

  17. Sa mergeti voi pe jos la -20 grade iarna si +35-40 vara , sa va prinda pe voi ploaia cu sacosele de cumparaturi in miini , si de ce nu sa va scuipe in fata un aurolac pentru ca nu ii dati bani , asa sa va ajute Dumnezeu…