G4Media.ro

Pe măsură ce solicitarea de vehicule electrice încetinește, lucrătorii prinși la mijloc…

Sursa: Unsplash.com

Pe măsură ce solicitarea de vehicule electrice încetinește, lucrătorii prinși la mijloc se confruntă cu un viitor incert

Mii de lucrători se confruntă cu disponibilizări sau transferuri, în timp ce constructorii de automobile își reduc ambițiile înalte legate de vehiculele electrice, scrie NBC News.

Anul acesta se anunța a fi unul bun pentru muncitorii de la uzina de asamblare GM Orion, situată într-o suburbie muncitorească din Detroit. După ce au obținut o mărire de salariu în urma grevei de anul trecut de la United Auto Workers, aceștia urmau să înceapă producția în cursul acestui an a unui produs de marcă pentru GM: camioneta electrică Chevy Silverado.

Dar, la fel ca alte mii de muncitori aflați în prima linie a tranziției la vehiculele electrice, aceștia s-au lovit de câteva obstacole pe drum. În decembrie, GM le-a spus celor aproape 1.000 de lucrători de la uzina din Orion că vor fi concediați până la sfârșitul anului 2025 pentru a face îmbunătățiri tehnice și pe fondul răcirii cererii de vehicule electrice. Ultimul lor salariu a fost cel de sărbători, în săptămâna Crăciunului, iar mulți încă așteaptă să afle dacă li se va oferi un loc de muncă la o altă uzină.

„A fost un moment foarte sumbru aici în ultima lună”, a declarat un angajat al uzinei, care a cerut să nu fie identificat deoarece nu a fost autorizat de GM să vorbească cu presa. „Am crezut că, în sfârșit, am avut parte de o mică pauză. Trebuia să fim opriți doar cel mult un an pentru retehnologizare, iar acum GM revizuiește piața EV. Nu cred că economia suferă – cred că industria auto suferă. În opinia mea, au pus căruța în fața cailor.”

În timp ce vânzările de vehicule electrice au continuat să crească, cererea a încetinit față de ritmul amețitor din 2021 și 2022, determinând producătorii auto, inclusiv liderul industriei, Tesla, să proiecteze o încetinire a vânzărilor în acest an. Acest lucru i-a determinat pe producătorii auto americani să se retragă din unele dintre ambițiile mărețe privind vehiculele electrice în care au investit miliarde de dolari în ultimii ani, lăsând mii de muncitori cu locurile de muncă în pericol.

„În cele din urmă, totul se bazează pe cerere, iar cererea nu se prezintă acolo unde au crezut toți acești directori executivi. Așa că multe dintre obiectivele inițiale stabilite de GM sau Ford în urmă cu câțiva ani s-au dovedit poate prea optimiste și probabil prea agresive”, a declarat Gabe Daoud, analist senior în domeniul energiei durabile la TD Cowen. „Cred că toată lumea se aștepta ca întregul parc auto să se schimbe peste noapte și să treacă la electricitate, dar acest lucru este în mod evident pur și simplu imposibil și nepractic.”

Alături de GM, Ford a declarat în ianuarie că reduce producția pick-up-ului său electric F-150 Lightning pe fondul încetinirii cererii, eliminând 1.400 de lucrători de pe linia de producție din Dearborn, Michigan, începând cu luna aprilie. Ford a precizat că majoritatea acestor angajați vor fi repartizați pe un rol diferit în același complex, vor fi transferați la alte uzine care produc vehicule pe benzină sau li se va oferi pensionare anticipată.

Sute de muncitori de la fabricile de baterii pentru vehicule electrice au fost, de asemenea, concediați în ultimele luni în Michigan, Georgia și California. Albemarle, cu sediul în Carolina de Nord, care furnizează litiu producătorilor de baterii, a declarat, de asemenea, în ianuarie, că va reduce un număr nespecificat de locuri de muncă din cauza schimbării condițiilor de piață.

Ford a declarat în toamna anului trecut că va amâna aproximativ 12 miliarde de dolari din cheltuielile anunțate anterior pentru vehiculele electrice, amânând construcția uneia dintre cele două fabrici de baterii din Kentucky și reducând planurile pentru o fabrică de baterii din Michigan, care va angaja în cele din urmă 1.700 de lucrători, față de 2.500 planificați.

Cererea de vehicule electrice a continuat să crească, cu un număr record de 317.000 de vehicule electrice vândute în trimestrul al patrulea din 2023, cu 40% mai mult decât în anul precedent, potrivit Cox Automotive. Dar ritmul acestei creșteri a încetinit față de 2021 și 2022, când industria a înregistrat o creștere de 70% și 80% de la an la an. În ultimii trei ani, companiile au investit miliarde de dolari în investiții în vehicule electrice, stimulate de stimulentele promovate de administrația Biden.

Analiștii au atribuit această încetinire a cererii în mare parte prețului relativ ridicat al vehiculelor electrice, în special pe măsură ce ratele dobânzilor la creditele auto au crescut, și preocupărilor consumatorilor privind lipsa infrastructurii de încărcare.

În Hardin County, Kentucky, oficialii se află într-o poziție similară. Ford ar urma să deschidă acolo două fabrici de baterii, una în 2025 și alta în 2026, care ar urma să angajeze 5.000 de muncitori. Însă, în octombrie, compania a anunțat că amână deschiderea celei de-a doua fabrici din cauza încetinirii cererii de vehicule electrice.

Cu toate acestea, oficialii locali se așteaptă la un impuls uriaș pentru economie doar de la o singură uzină, care va crea cel puțin 2.500 de locuri de muncă și va transforma comunitatea în mare parte rurală aflată la aproximativ o oră de Louisville, a declarat judecătorul/executiv al comitatului Hardin, Keith Taul.

„A schimbat total totul în ceea ce privește zona cu aceste două clădiri masive”, a declarat Taul. „Am lucrat în domeniul auto timp de 30 de ani, am călătorit în întreaga lume, așa că am văzut proiecte mari. Dar acesta trebuie să fie unul dintre cele mai mari pe care le-am văzut vreodată.”

Mai mulți furnizori se relochează deja în regiune pentru a fi mai aproape de uzină, iar dezvoltatorii au căutat terenuri pentru construcția de locuințe, în așteptarea faptului că, în cele din urmă, mii de muncitori se vor muta în regiune, a spus Taul. Întârzierea celei de-a doua fabrici va ajuta să ofere comunității mai mult timp pentru a se pregăti pentru afluxul de muncitori pe care îl anticipează județul.

„Vor exista hopuri pe drum pentru orice lucru nou de acest gen”, a spus Taul. „Cred că majoritatea oamenilor înțeleg că Ford și partenerul lor, nu vor produce un miliard de baterii care nu vor fi vândute. Ei trebuie să satisfacă cererea care există”.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Dacă n-ar avea preturile colosale, autonomia ridicolă și consumul in bani pe km mers aproape similar cu combustibilul fosil lichid la pretul energiei electrice, mașinile electrice ar putea fi un succes!

  2. „Solicitările” nu se mai numesc Cerere?
    In ce limba scrieți? Sau doar traduceți mot a mot ce găsiți pe net?
    Incompetenți