G4Media.ro

MOTIVARE Dimensiunea dezastrului din dosarul Nordis: judecătoarea a ridicat sechestre care însumează…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

12 comentarii

  1. Eu rămân la părerea că dacă nu ai sancțiune definită de lege pentru neverificarea în termen a unei măsuri procedurale nu poți să o aplici ,nu poți să determini tu o instituție pe cale de inovație juridică,prin doctrină sau practică judiciară,pe calea analogiei în drept ,aceea de încetare de drept a măsurilor asiguratorii luate în cursul procesului penal, din moment ce o astfel de sancțiune nu e prevăzută de nicio normă legală.

    • Lasă că v a explicat panioglu, fosta judecatoare, care e a ” absolvit ” particulara, Ecologica si care a nu a reușit sa soluționeze dosarul brd în 9 ani cât l a avut pe rol.
      Tot ea urla în sala de judecata în mod frecvent la justitiabili și a lovit un coleg cu un dosar în cap.
      A scăpat de disciplinare fiind reprezentata de trăilă, membru al grupului infracțional coldea, dumbrava, etc
      Ce pretenții sa avem de la agentul alin Ionescu aka Alex Costache lacheul lui coldea

    • Păi n-auzisi ca e-n termen?

  2. pentru cine e suficient de tanar: bagajele si plecat din tara

    • Si sa plecam unde? In vest in curand incepe Jihadul.

    • @Scot sa caute pe google „The Economist Democracy Index” si sa aleaga orice tara cu indicele peste romania; PS: inca ceva: Romania e SINGURA TARA DIN EUROPA (exceptand Ucraina) care e incadrata la regim „hibrid”

    • regim hibrid adica nu e incadrat ca si democratie; personal mi se pare fff grav

  3. Și nu poți să ai cale de atac asupra deciziei judecătoare? Nu există?
    Adică orice judecătoare coruptă poate să decidă orice?
    Și nu poți să contesti nicăieri? Păi asta nu mai e justiție! Ăsta nu mai e stat de drept! Țară mafiotă!
    Să nu poți să te îndrepți împotriva unui judecător rău intenționat….este ceva strâmb de tot!

  4. Un exemplu clar, pentru cine inca este in dubiu, ca justitia din Romania este corupta sau unii din judecatori , incapabili sa judece drept si sa vada adevarul . Dreptul la o judecata dreapta in Romania este calcat in picioare. Eu unul sunt patit. Inca ma judec dupa 3 ani cu ANL-ul.

  5. suntem furati de PSD-NORDIS
    suntem furati cand PENSIILE SPECIALE elibereaza hotii PSD-NORDIS

  6. Practica pe verificare măsuri asiguratorii nu este unitară, unele instanțe consideră termenul substanțial (ca la măsuri preventive arest, șamd) altele consideră termenul procedural. Direfența este că dacă este substanțial, simpla depășire = decădere verificare măsură; procedural = trebuie dovedită o vătămare că nu s-a verificat în termen. ÎCCJ va trebuie să unificie practica (dar nu este unitară nici acolo).

  7. Bravo magistrati! Meritati toate pensiile speciale si nespeciale. Si sa iesiti la pensie la 35 ani. Si sa va decontati cheltuielile personale la stat. Poate scapam curand de voi, ca nu va meritam.

  8. Ce vi se pare aiurea? Nu ați înțeles că asta este răzbunarea justiției la legile pensiilor magistraților? Magistrații se răzbună pe popor că a avut curajul să ceară dreptate morala la problema pensiilor. Magistrații sunt o castă privilegiată care nu trebuie atinsă nici cu o floare,sunt stat in stat si ei consideră că nimeni nu are voie să ia măsuri împotriva lor. Ce nu înțeleg Magistrații este că salariile si pensiile speciale si vârstă de pensionare se supune acelorași legi . Guvernul stabilește totul,pentru oameni de rând, armată, politie,magistrații ( chiar si cei din CCR). Altfel se încalcă constitutia pe care onor CCR o răstălmăcește cum vrea ea,fiind la limita gri.

  9. Păgubiții să își facă singuri drrtate prin metode „alternative” dacă justiția e incapabilă.

  10. Judecătoarea asta – și ea unică – ori e neșcolarizată suficient, caz în care ar trebui s-o ia de la început cu școala, ori e rău intenționată/coruptă, caz în care ar trebui trimisă la pușcărie pe vreo câțiva ani. Și cred că ar trebui să se termine cu ”practica neunitară”, că suntem în aceeași țară unde funcționează același drept. Am pățit-o și eu, o lege era valabilă la o Curte de Apel, dar nu era valabilă și la o judecătorie ? Judecătorii ăștia nu merită nici 10% din net după 90 de ani, nu 70% după 35 de ani !

  11. Judecătorii corupți să o su Gaga sic Tir javr

  12. Justiția nu mai exista, corupție la orice pas.

  13. CORUPȚIA la un alt NIVEL, ULTIMUL STINGE LUMINA, FUGITI CÂT MAI PUTEȚI….

  14. Daca victimele nu își pot recupera banii de la adevărații făptași, nu m-ar mira să câștige la CEDO recuperarea banilor de la stat.. adică din taxele și impozitele plătite de toți. Ca la ASF, BANCOREX, case și terenuri naționalizate, s.a.m.d. vrei sa fi corect, să faci dreptate victimei, trebuie sa plătești tu, că hotii sunt protejați in Romania, de când au venit rușii și au vânat elitele. Poate avem impresia că nu mai sunt sovietici dar avem dovada la cei care au făcut spectacol la înmormântare pentru cel care vroia să cheme triple rusești la revoluție.

  15. La atâtea zeci de milioane de euro o fi primit și judecătoarea ceva mărunțiș.

    Tâlharii pesedeu peneleu jefuiesc în continuare averea publică nestingheriți.

  16. Cei care cititi, sunteti Mai multi care ati sustineti prin vot clanurile . Asadar macar nu va Mai plangeti . Ne merita soarta

  17. Si de ce s-a ajuns in aceasta situatie? Se putea face cu o Luna inainte

  18. S-a ajuns aici pentru că nu există o Inspecție Judiciară autonomă,separată de CSM,cu direcții pentru procurori și judecători care să exercite acțiunea disciplinară împotriva celor care adaugă la lege,pe cale de practică judiciară(pe cei cu opinii doctrinare sau profesionale exprimate pe la diverse reuniuni organizate de curțile de apel n-ai cum să-i sancționezi),inventând soluții sau măsuri pe care legea nu le prevede,cum ar fi aceea a încetării de drept a măsurilor asiguratorii din procesul penal.Dacă la măsurile preventive o asemenea instituție există și e prevăzută de lege-vezi art.241 din CPP,la măsurile asiguratorii ea nu este prevăzută și prin urmare nu poți să o aplici,pe calea analogiei în drept,cultivată prin doctrină,practică judiciară inovatoare ori îndrumări profesionale date la Craiova sau altundeva,căci acestea nu sunt izvoare de drept,tu nu judeci în baza lor,ci în baza legii, iar nicio dispoziție legală nu prevede această soluție a încetării de drept a măsurilor asiguratorii luate în cursul procesului penal și de aceea tu nu poți ca judecător să adaugi la lege și să dispui o astfel de măsură.Ori aici stă problema de esență,care face inutilă intrarea în materia termenelor procedurale sau substanțiale și în analiza acestora.Legiuitorul nu a găsit de cuviință să introducă în Codul de procedură penală român nici măcar după modificările aduse acestuia din 2023,soluția încetării de drept a măsurilor asiguratorii din procesul penal,dovadă că nu și-a dorit-o, deși dacă era avută în vedere ca necesară ar fi reglementat-o,așa cum a făcut în cazul măsurilor preventive,când a reglementat încetarea de drept a acestora prin art.241 din CPP.Textul art.250 ind.2 din CPP obligă organele judiciare , ca în exercițiul verificării periodice a măsurilor asiguratorii în termenele stabilite acolo,să se dispună după caz menținerea,restrângerea/extinderea sau ridicarea lor prin analiza subzistenței temeiurilor care au determinat luarea sau menținerea lor.Nici vorbă să se pomenească în textul legal citat de încetarea de drept a măsurilor asiguratorii,dovadă că termenelor de verificare prevăzute în textul legal le este atribuit din start un caracter de recomandare și atunci cum poți tu instanță să constați în baza unui text de lege ceea ce acel text nu prevede,să adaugi practic la lege?Codul de procedură penală în mod corect nu a reglementat instituția încetării de drept a măsurilor asiguratorii din procesul penal,pentru că această sancțiune operează doar în cazul măsurilor procedurale care se iau potrivit legii pe o anumită durată de timp definită de lege,ani,luni ,zile,ore.Ori dacă măsurile preventive se iau pe anumite perioade de timp determinate de textele legale care le definesc(vezi reținere,control judiciar,arest preventiv sau la domiciliu), măsurile asiguratorii se iau pe o perioadă nedeterminată,practic pe tot cursul procesului penal potrivit art.249 din CPP,până când nu mai subzistă temeiurile care le determină, temeiuri care sunt verificate periodic la 6 luni în anchetă și la un an în fază de judecată.Dar ceea ce verifici nu e durata măsurii asiguratorii,care ți-ar permite eventual să constați încetarea lor de drept,ci doar subzistența temeiurilor de fapt și de drept care le-au impus, căci repet,potrivit legii -art.249 din CPP, măsurile asiguratorii nu se iau pe un termen ,pe o durată ,ci pe un interval de timp nedeterminat.Nu ai deci de ce să verifici dacă a fost respectat vreun termen,dacă acesta s-a împlinit căci măsurile asiguratorii se iau pe o perioadă nedeterminată, așa spune legea,art 249 din CPP.Ceea ce verifici tu ca organ judiciar în cursul procesului penal este subzistența temeiurilor de fapt sau de drept care au determinat luarea/menținerea(menținere în situația în care s-a respins o contestație privind luarea) măsurii și asta spune clar textul art.250 ind.2 din CPP,deci un examen de fond, și nu unul de apreciere asupra duratei sau termenului,căci măsurile preventive nu se iau potrivit legii -art.249 din CPP,pe o anumită durată,ca să poți constata încetarea lor de drept dacă nu e respectată acea durată.

  19. Această doamnă judecător este victima unui sistem judiciar care a perpetuat în timp o astfel de practică vădit nelegală,instanță supremă,CSM,Inspecție Judiciară,practică ce a permis judecătorului să se substituie Parlamentului și să introducă în corpusul legii instituții noi,pe cale de inovație și analogie în drept.

  20. Așa,dacă intri în analiza termenelor (ceea ce repet nu e cazul din punct de vedere legal,căci măsurile asiguratorii nu se iau pe termene,ci pe întreaga durată a procesului penal,până când sunt ridicate total sau în parte de organele judiciare,căci nu subzistă temeiurile care le-au impus, ceea ce se poate întâmpla oricând nu musai la șase luni sau un an),măsurile asiguratorii sunt măsuri restrictive de drepturi,în sensul art.271 din CPP,căci restricționează temporar posibilitatea celui vizat de a dispune de bunurile sale ori de drepturile lui reale și dacă ar fi existat legal vreun astfel de termen pe care ele au fost luate(ceea ce nu e cazul,indiferent de ce se scrie în ordonanță pentru rațiunile de mai sus) el s-ar fi împlinit la sfârșitul zile de 29.07.2025,în baza textului legal referit.

  21. Doar pentru măsurile asiguratorii luate la 31.07.2025.

  22. *la 31.01.2025

  23. Legea ,prin art.250 ind.2 din CPP definește clar obiectul judecății în ceea ce privește verificarea măsurilor asiguratorii și anume subzistența temeiurilor care au determinat luarea sau menținerea măsurii și nicidecum a duratei acestora,căci măsurile asiguratorii nu se iau pe o durată definită de lege,pe un termen legal, expres prevăzut pe ani,ore ,luni,zile,ca în cazul măsurilor preventive,ci pe durata urmăririi penale/procesului penal,lucru ce rezultă cu certitudine din economia art.249 din CPP.Prin urmare nu poți să aduci în niciun mod în discuție împlinirea vreunui termen de luare a măsurilor asiguratorii și pe cale de consecință nici încetarea de drept a acestora,motiv pentru care nici legea nu prevede această soluție.Obiectul judecății este cert definit în această materie de lege și anume verificarea subzistenței temeiurilor care au impus luarea/menținerea măsurii(menținere în cazul în care o contestație anterioară la luarea măsurii a fost respinsă),ci nu a duratei măsurii,căcă măsura nu se dispune pe o durată determinată de lege.Nu se pot confunda termenele de verificare a unei măsuri cu durata pentru care ea a fost dispusă,care ope legis(art.249 din CPP) este dispusă pe întreaga durată a urmăririi penale/procesului penal,până când se constată pe fond de instanță că nu mai există temeiurile care au impus-o,constatare care în cazul de față nu există potrivit motivării instanței.

  24. *căci măsura

  25. Și când se pensionează judecătoarea? Sau s-a pensionat deja ?

  26. Practica neunitara? Cine i împiedică sa le uniformizeze? Interesul? Traiasca psd fost fsn fost pcr, cu speciali, securiști și justitie cu tot. Trebuie un mare scandal pe tema asta, altfel va trece, ca toate celelalte.

  27. „Deliberand asupra masurilor asiguratorii luate de procuror, astfel cum au fost menținute de instanța de fond, constata ca nu a intervenit nici un element de noutate, astfel ca le va mentine.”
    Aceasta e motivarea doamnei judecator Panioglu intr un dosar cu masuri asiguratorii.
    Si acum, la pensie fiind, emite judecati de valoare despre colegi!
    Sa ne fereasca Dumnezeu sa ajungem pe mana ei!

  28. Ce va minunati asa? Sechestru inseamna lipsa bani pentru shpagi la magistrati. Deci, nu-i poti lua omului posibilitatea sa mituiasca niste judecatori, procurori. Doamna judecator, tocmai, s-a inavutiv cu ceva milioane de euro. Nu e clar? Si, probabil se pregateste sa iasa la pensie sa aibe timp de cheltuit acele milioane.

  29. Ce va minunati asa? Sechestru inseamna lipsa bani pentru shpagi la magistrati. Deci, nu-i poti lua omului posibilitatea sa mituiasca niste judecatori, procurori. Doamna judecator, tocmai, s-a inavutiv cu ceva milioane de euro. Nu e clar? Si, probabil se pregateste sa iasa la pensie sa aibe timp de cheltuit acele milioane.

  30. Adică tu ca judecător,ca avocat ,ca procuror poți să ai opinii juridice care să protejeze drepturile și înteresele părților, dar o faci în interpretarea legii,nu adăugând la ea prin inventarea unor instituții pe care legea-art.249 și 250 ind.2 din CPP nu le prevede cum ar fi încetarea de drept a măsurilor asiguratorii și solicitarea expresă a aplicării lor.Dacă chiar vrei să consacri astfel de drepturi pentru inculpați prin promovarea unor soluții cere în cărți ,în articole,în studiile tale de orice fel,în întrunirile profesionale pe care le organizezi amendarea legii în sensul dorit de tine de către parlament,prin propunere de lege ferenda care să introducă în textul art.249 din CPP obligația luării/ măsurilor asiguratorii pe un termen de cel mult șase luni la urmărirea penală(dar nu mai târziu de finalizarea acesteia prin adoptarea soluției corespunzătoare) și de cel mult un an în faza de judecată(dar nu mai târziu de sfârșitul ciclului corespunzător de judecată), precum și de introducere în textul art.250 ind.2 din CPP a soluției ce poate fi dispusă,printre altele de încetare de drept a măsurilor asiguratorii în cazul nerespectării termenelor anterior referite.Dar nu poți să adaugi pe cale de opinie profesională,doctrinară,de practică judiciară la lege , să dispui tu soluții pe care legea nu le prevede,să adaugi la lege, practic să legiferezi deci,nu să interpretezi legea, substituindu-te Parlamentului.Este destul de clară crearea în interiorul arhitecturii sistemului judecătoresc de putere a unui grup de presiune și influență, care a promovat și impus încălcarea flagrantă a legii în materie, modificarea corpusului legii penale pe cale de practică judiciară în interesul manifestat partinic pentru un grup de subiecți procesuali(inculpați,suspecți,părți responsabile civilmente) și prin aceasta au vulnerabilizat societatea,sistemul judiciar,au adus atingere prestigiului social al instituției și funcției,demnității de magistrat,independenței justiției.E necesar să se autosesizeze parchetul pentru toți cei care au creat acest grup de presiune nelegitim și anarhic în interiorul sistemului judiciar pentru comiterea infracțiunii de abuz în serviciu în condiții de grup infracțional organizat, cu asigurarea unui folos necuvenit pentru altul ,fapte prev de art.13 ind.2 din Legea nr.78/2000 cu referire art 297 CP și eventual art.309 CP(sub forma autoratului sau a instigării după caz)și art 367 al.1,2,3 CP.CSM să ceară Inspecției Judiciare să să exercite acțiunea disciplinară pentru toți componenții acestui grup și chiar președintele României să ceară întrunirea CSAT pentru că crearea unor astfel de grupuri de presiune și influență în sistemul judiciar , care propun ,impun sau îndeamna la adăugarea la lege,la încălcarea fățișă a acesteia, la substituirea rolului de legiferare care revine Parlamentului de către judecător,prin crearea unor instituții juridice și dispunerea unor soluții pe care legea nu le prevede,vulnerabilizează sistemul judiciar,ordinea constituțională,de drept,erodează statul de drept,aduce atingere independenței justiției și pune astfel în pericol securitatea națională a României.

  31. Ceea ce te obligă pe tine magistrat legea să verifici potrivit art.250 ind.2 din CPP este subzistența temeiurilor care au determinat luarea sau menținerea măsurii asiguratorii,ori printre aceste temeiuri nu figurează și durata măsurii asiguratorii ,căci potrivit art.249 din CPP se iau în cursul procesului penal pe o durată nedeterminată.

  32. *măsurile asiguratorii se iau

  33. Și dacă vrei să respecți întru totul cerințele art 250 ind.2 din CPp,la o sesizare peste termen,o respingi ca tardivă și lași nesoluționată pe acest temei constatarea asupra subzistenței temeiurilor de luare/menținere a măsurilor asiguratorii.Partea interesată are ea dreptul să conteste măsura,contestația o primești oricând potrivit legii și atunci poți intra pe fondul cauzei.

  34. Aceasta cu contestația am zis-o în pripă,acolo ești condiționat de un termen.

  35. Dar mai corectă este teza termenului de recomandare din art.250 ind.2 ,căci legea nu-i conferă sancțiune,cu obligația ce decurge de aici de a te pronunța pe fond ,prin menținerea,restrângerea/extinderea ori ridicarea măsurii.Încetarea de drept e o soluție în afara legii.