G4Media.ro

VIDEO Inaugurarea podului care leagă Brăila de Tulcea, al treilea ca mărime…

Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

VIDEO Inaugurarea podului care leagă Brăila de Tulcea, al treilea ca mărime din Europa / Iohannis: Indiferent de poziționările politice în anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze / Ciolacu: Este un simbol al patriotismului economic

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, este inaugurat joi. Podul trece peste Dunăre și leagă rutier județele Brăila și Tulcea, iar circulația se deschide după-amiază. G4Media.ro a transmis LIVE ceremonia și alocuțiunile.

Ora 15.35: Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a postat pe pagina sa de facebook un clip care arată mașinile circulând pe pod, la scrut timp de la deschiderea criculației pe acesta.

  • UPDATE: Circulaţia pe podul suspendat peste Dunăre de la Brăila se va deschide în mod oficial joi, în jurul orei 15:30, astfel că antreprenorii şi cei implicaţi în organizarea evenimentului de deschidere a circulaţiei pe pod depun eforturi pentru a elibera partea carosabilă de balizele şi parapetele de separare a sensurilor de circulaţie, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Podul cu o lungime de 1974 de metri și o deschidere centrală de 1120 de metri (al treilea pod suspendat din Europa ca lungime) se deschide pe varianta scurtă de la Măcin (jud. Tulcea) urmând ca până la sfârșitul anului să fie dată în trafic și varianta lungă de 19 kilometri de la Jijila, la profil de drum cu patru benzi.

Contractul pentru podul Brăila a fost semnat cu asocierea italo -niponă WeBuild (Astaldi) – IHI Infrastructure în ianuarie 2018 pentru 2 miliarde lei (cost inițial), lucrările pregătitoare au început la sfârșitul acelui an, iar primul termen de inaugurare era decembrie 2021, amânat ulterior pentru decembrie 2022 respectiv 27 iunie/6 iulie 2023.

Sursa foto: captură video

Mihai Tudose:

Am să vă vorbesc ca brăilean.

După anii 90 toți am sperat în dezvoltare. Am sperat că binele va veni și la noi. A început să vină de la vest, dar mai greu la noi, că nu avea pe unde, că nu erau șosele.

Sorin Grindeanu a găsit finanțarea pentru acest pod.

Este marcarea începutului dezvoltării zonei Dunării de Jos, a doua aglomerare urbană după București.

Marcel Ciolacu:

România transmite Europei un mesaj clar: vrem, știm și mai ales putem să ne construim destinul ca o națiune europeană puternică și demnă.

E rezultatul muncii în echipă, al cooperării internaționale. Un consorțiu japonez a lucrat zeci de subcontractori români. E și un model de investiție publică majoră.

Cele 500 de milioane investite în pod s-au întors în mare parte în România, mai ales în această zonă.

Este un simbol al patriotismului economic. Deschiderea acestui pod aduce o serie de beneficii importante: economia de timp și de bani pentru transportatori, pe termen lung se prefigurează o mult mai intensă activitatea în zona liberă Brăila, înseamnă un plus de dezvoltare economică. Va crește și numărul turiștilor în Delta Dunării.

Devine un proiect reușit al României.

În următorul an și jumătate, sper mai ales acum când am strâns așa de mulți demnitari, văzând amploarea acestui proiect, trebuie să vedem și partea mai puțin de mândrie: că astfel de proiecte s-au realizat mult prea puțin față de așteptările cetățenilor. De aceea, sper să conduc Guvernul care sontruiește.

 

Nicolae Ciucă:

Este cel mai complex și cel mai important proiect românesc de infrastructură de după 1989.

A ieșit un lucru trainic.

Mulțumim sprijinului european consistent pentru acest obiectiv.

Este un motiv de mândrie națională. România reia obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar.

Toți cei implicați am demonstrat că România poate construi spectaculos.

Avem un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european. Așa trebuie să facem în fiecare din regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante care să schimbe pentru mult timp România. E nevoie de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții.

Una dintre prioritățile majore ale acestei coaliții de guvernare este chiar dezvoltarea infrastructurii.

Klaus Iohannis:

Îi felicit pe toți cei implicați în acest proiect. Avem o dovadă că și în România dacă există voință și seriozitate se pot duce la capăt proiecte importante de infrastructură.

Indiferent de poziționările politice în anul electoral care urmează, interesele României în materie de reforme și dezvoltare economică trebuie să primeze. Țara noastră are acces la un volum semnificativ de fonduri europene.

Ne dorim cu toții o Românie mai conectată, cu drumuri mai bune, mai multe și mai sigure.

Implementarea PNRR reprezintă un examen de maturitate politică și economică pe care România nu are voie să-l rateze. Fondurile europene reprezintă sursa principală pentru dezvoltarea infrastructurii.

Infrastructura de transport trebuie să rămână prioritatea zero a oricărui guvern dar și a autorităților locale.

Îmi doresc ca în următorii ani statisticile privind numărul de accidente rutiere să se schimbe semnificativ în bine. Suntem de ani buni în fruntea acestor statistici negre. O componentă semnificativă la îmbunătățirea actualei situații o are și calitatea infrastructurii rutiere.

pod braila, inaungurare pod braila, Klaus Iohannis, Sorin Grindeanu
Sursa foto: Inquam Photos / George Calin

Sorin Grindeanu:

În 2017 puțini credeau în reușita acestui pod.

Produl leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranței, un pod al unirii, un pod al sepranțelor pentru toți românii.

Pentru prima dată, județe Tulcea și Brăila sunt conectate rutier.

Este o lucrare de infrastructură unică în sud-estul Europei.

Este dovada că statul român știe să investească și să atragă banii europeni și să creeze oportunități pentru noi locuri de muncă.

Podul suspendat de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa şi cea mai mare investiţie de infrastructură din ultimii 30 de ani, este inaugurat joi. Podul are o lungime de peste 1,9 kilometri şi conţine aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oţel. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone. Valoarea actualizată a proiectului depăşeşte 2,5 miliarde de lei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Grindeanu: Excelentele dvs…in primul rand dl Nea Marcel care primul job la avut la 37 de ani, absolvent de universitatea ecologica, licenta luata dupa 9 ani de la terminarea facultatii, fara calificativ la limbi straine

  2. Podul a fost contractat in 2017, termenul era 2021 …. Nu stiu cu ce va laudati toti, probabil cu intarzierea de doar doi ani , cu faptul ca nu ati pus bete in roate…….

    • Că podul trebuia făcut incă de acum 30 de ani, treacă-meargă. Dar cā cei care au avut interes să nu se facă podul pentru a-şi lua ei milioanele prin firmele care făceau transport cu bacul sunt din tagma politicienilor mai spre roşu aşa, n-ar trebui uitat niciodată.

    • N-au pus,pentru ca podul asta le aduce voturi multe!Faptul ca au intarziat asa de mult arată ca tot au avut probleme de organizare,de interese pe combinatii în spiritul cumetriilor,etc.Chiar,ce-o fi in sufletul mare😁,ca o carapace,si gol,ca vidul cosmic,al lui Tudose,cand vede podul facut de specialistii japonezi,iar el cand trebuia sa se întalneascâ cu premierul japonez „s-a dat la fund”?!

  3. 🤮🤮🤮🤮🤮

  4. S-or fi remediat neconformitatile alea constatate prin 16 mai a.c. sau au dat o vopsea peste ele?!

    • Probabil ca i-au dat mai multe straturi de vopsea.Dar,tot se vede ca este „Made in Ciorogarla”!Balustradele nu sunt si ele drepte,ață, ca pe afară.
      Sa speram ca Tudose nu mai scoate „ștromeleagul” la UE🤣 si nici la victima hartuită,care l-a reclamat.Intra si el în lumea civilizată.

  5. Toată pleava cea vestită…

  6. În gotografie sunt șapte „mândri că sunt români”.
    Și cu Ponta și Dragnea sunt nouă.
    Te doare capul.