G4Media.ro

George Ivaşcu, director fondator al Teatrului Metropolis, scrisoare deschisă către Nicuşor Dan:…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

33 comentarii

  1. Duomnul ivascu , sunteti suparat ca duoamna sarma’n cur nu mai pompeaza banuti publici in buzunarelu dumneavoastra?

    • Ivascu: „5.043.000 lei reprezintă salariile angajaţilor teatrului care nu sunt artişti.”

      asta da 1 milion de euro salarii pt cei care NU sunt artisti.
      dar ce sunt si cu ce se ocupa ???

    • Personal contractual, mai o amantă, mai un pretin…pe 15.000 -20000 lunar…

  2. „Metoda dumneavoastră halucinantă de calcul este de a lua întregul buget acordat instituţiei pe un an şi a îl împărţi apoi la numărul de reprezentaţii (40, în cazul Teatrului Metropolis).”

    Este metoda CORECTA, domnule actor… Faceti 40 de spectacole pe an, la care vin cateva zeci de spectatori platitori pe reprezentatie, si cheltuiti 10 milioane de lei (suma redusa de la cine-stie-cat ati fi vrut voi sa va dea PMB…)
    Ca platitor de taxe in Bucuresti, mi se pare ABERANT. Cheltuiti foarte multi bani pentru a produce aproape nimic.

  3. Dupa ce am urmarit si audierile in direct, tind sa ii dau dreptate lui Ivascu: daca e teatru de proiecte, primaria sa il evalueze ca atare, nu sa il bage in acelasi borcan cu cele clasice, care au actori angajati.
    Nicusor, nu distruge farama de lucruri bune din cultura trimitand habarnisti la „ievaluare”. Ai promis ca te vei inconjura de oameni competenti, fa-o, desi nu o fi prea simplu la ce armata de profitori ti-a pus in carca peneleul. Intoarce-te la ce promiteai prin 2012, cand nu-ti suflau gastile profitoare in ceafa.

  4. ,,5.043.000 lei reprezintă salariile angajaţilor teatrului care nu sunt artişti.” Da’ cati angajati are teatrul asta? Sustin teatrul, arta, dar e o varza prin bugetele astea pe care unii le-au crezut infinite. Facem datorii, nu ne incadram in bugetul de cheltuieli si speram ca mai vin niste bani.

    • La un salariu brut de 100.000 lei pe an, adica 8.300 lei brut pe luna, inseamna ca au 50 de persoane care se ocupa cu luat bani pt 3 hartii. Sa fim seriosi un teatru are nevoie de 1 contabil, un administrator, o casiera, o secretara, 3 paznici si 3 femei de serviciu maximum. In rest teatrul se ocupa cu activitati de cultura. Restul de 40 de frecatori de menta (a se citi rude ale conducerii si oameni de la partid) trebuiesc dati afara.

      Are dreptate Nicusor, teatrul trebuiesc sa faca teatru nu sa fie o institutie birocratica stufoasa unde 50 de oameni se calca pe picioare inregistrand 20 de hartii pe luna avand salarii duble fata de mediul privat.

  5. Taci si pupa la firea!

    • Nu merge ca sarma e oxidata si energia e la PNL si astia tin numai pentru ei, nu vrea sa dea nimica la PSD. 🙂

  6. Cinci milioane de lei salariu personalului auxiliar? Cati angajati sunt? Si ce salariu au? La un salariu de 7000 lei/luna rezulta 60 de angajati. Teatrul acesta pare o sinecura.

  7. Nicusor Nulisor, acest zero infinit.

  8. Nu pricep de ce statul subventioneaza stadioane, echipe de fotbal, handbal, teatre, etc. Nu pricep. Daca setea oamenilor pentru cultura e uriasa, foarte bine, se duc, se platesc, din banii aia mai multi ramasi la salariu ca nu ar mai fi impozitati in halul asta, si au parte de cultura, de fotbal de ce vor ei. Si eu vreau, de aia ma duc si dau bani. Maine poimaine subventionam jocurile pe calculator, ca vor oamenii. Pai daca vor, sa plateasca. Daca nu platesc, de ce ne prefacem ca vor?
    Subventionam CFR sa mearga 3 oameni in tren, ca „oamenii au nevoie de tren”. Pai aparent nu prea au. Si daca au, merg cu privatii sau cu autobuzul ca ambele sunt mai ieftine si mai rapide.
    La fel cu Biserica. Daca oamenii sunt credinciosi si vor sa dea bani, foarte bine, tocmai, daca Romania e o tara ortodoxa, oamenii vor da bani. De ce e nevoie sa iei cu forta, de la aia care poate ca nu vor sa dea, sau chiar dau, dar sunt taxati si pe deasupra?

  9. Acum daca nu sunteti in stare sa il faceti profitabil sau macar sa fie pe 0 mai merita tinut? Ce contributie aduce societatii? Poate stie cineva sunt asa memorabile spectacolele tinute de acest teatru astfel incat sa justifice pierderile? Promoveaza tineri?

    • raspunsurile la intrebari le aveti in scrisoarea lui Ivascu. e mai sus, trebuie doar citita cu rabdare.

    • Am citit dar ne zice ca e un teatru mic cu 200 de locuri care nu produce mare lucru si atunci de ce cheltuie asa mult pe salarii? De ce da invitatii daca are pierderi? De ce o societate de stat trebuie sa functioneze pe pierdere? a promovat spectacolele pt a atrage spectatori?

  10. Iarasi a aparut cultivatul asta.
    Cand ii vad fata istant ma gandesc la Balaceanca si ma intreb de ce nu e acolo, numai apucaturi proaste iau de pe aicea de pe la voi ca am apucat sa ma intreb si eu prostii. 🙂

  11. La Metropolis functioneaza o fabrica de tocat bani, de vreme ce s-au vandut 2.170 de bilete intr-un an, dar s-au dat 54.000 de invitatii gratuite, intr-un an. Acolo doar fraierii isi luau bilete. 🙂 Nu mai vorbim de milioanele date pe salarii.
    Cu tot respectul pentru actorul George Ivascu, cand ai asemenea „bilant” ceva e putred rau de tot…

  12. Pentru toti criticii dlui. Ivascu. Dl. Ivascu este un actor profesionist care, are o activitate importanta in cariera. Dl. Nicușor Dan, NU A FACUT SI NU FACE NIMIC DE CAND ESTE PRIMAR, DOAR CRITICA SI BULVERSEAZA.

  13. Bai arm, ca primar, dl. Nicușor Dan nu trebuie doar sa administreze banii primăriei. Bucurestiul este in paragina. Dacă primarul trebuie doar sa administreze banii primăriei este clar, tu ai un neuron scurtcircuitat

  14. Cap de cwr alias Nicușor o să transforme Capitala asemeni unei localități ruse din Extremul Orient !

  15. Maica, ce de specialisti experti in administrarea unui teatru, dintr-aia care nu au calcat vreodata intr-un teatru!
    Babaieti! Aveti idee cati lucreaza intr-un teatru? altii decat actorii. Si in afara de contabil si paznici?
    E cam aceeasi proportie ca in spitale intre medicii cu bisturiul in mana si ceilalti angajati.
    Din pacate Nicusor insusi e pe picior gresit. La chestia asta e evident pafarist. Firea-sarmancur avea, cat-de-cat idee, venind cumva din showbiz.
    Era mai usor sa zica: bai eu nu ma pricep! Lasati-ma dreak cu teatrul experimental! E criza nu avem timp de figuri. Se desfiinteaza si gata!
    Poa’ sa desfiinteze si scolile ca nu se sustin financiar. Si clubul de handbal cu cea mai bine platita hambalista – care poa’ sa-si gaseasca vreun club mai acatarii.
    Da-l in ma-sa de blazon de capitala europeana!

  16. S-a inchis robinetul cu banuti degeaba ? La un raport de 1 la 25 bilete fata de invitatii gratuite nu ai cum sa functionezi ca teatru sau orice altceva. Revizuiti politica de gratuitati si veti vedea daca puteti sa traiti din ce vindeti. Daca nu, inseamna ca „marfa” oferita nu e ceruta. Ca „arta pentru arta” e o marfa dificil de gestionat. Si dificil si de definit.

  17. Este clar că Nicușor vrea să închidă teatrul pe motiv că nu e rentabil. Din păcate niciun teatru nu este rentabil și trebuie subvenționat.
    În general muzeele, bibliotecile, teatrele, filarmonicile, Opera Romana, Academia, institutele de cercetări, scolile, deci cam toate instituțiile de cultură și cercetare nu sunt rentabile pentru că nu funcționează în logica profitului.
    Nici spitalele nu sunt rentabile, din același motiv.
    Ce-ar fi sa le închidem pe toate ?
    Ce este greșit la gândirea userista este că gândesc absolut orice în logica profitului, ceea ce este o mare prostie.
    Nici armata nu e profitabila. Ce-ar fi s-o desființăm, nu-i așa Nicușor ?
    Cred că acestor cetățeni de la usere le lipsește cea mai elementară școala de administrație, adică nu pricep o iota din ce trebuie sa gestioneze și ce sens are administrația și la ce este buna ea.

  18. Nicușor vrea să desființeze tot ce nu e profitabil, adica teatrele, filarmonica, opera, bibliotecile, muzeele, academia, institutele de cercetare, poate și armata și biserica, chiar și școlile.
    Habar nu are care este sensul administrației publice și de ce instituțiile bugetare nu sunt societăți comerciale bazate pe logica profitului.

    • PLICusor Dan este căzut ca din lună , la fiecare eveniment/situație la care este intervievat (ex. recent Romania te iubesc! ) el nu și a găsit timp in 2 ani să treacă bulevardul să vadă dezastrul și degradarea Cișmigiului ,pentru
      ce sa l mai implicam in lucruri mult mai serioase !

  19. Nu injuri, comentariul nu se publică ! :))

  20. Of! Toți comentatorii par a fi doar persoane care nu au văzut un spectacol în viața lor. Un teatru are nevoie de oameni din spatele scenei care se ocupă cu: lumini, sunet, decor, costume, machiaj, etc. Un spectacol nu are nevoie doar de actori și regizori, șoferilor! 😡

  21. …și uite așa … „apreciem” oamenii de cultură… oamenii grei… oamenii „potentați” de sistem…. oamenii cu relații… oamenii susținuți de entitatăti „alese”.. vezi Oprescu… Firea……Negoiță …. și plătiți de noi…contribuabilii…proștii . Căci… ce alegi …aia’ culegi !!! La scurt timp de la infințarea teatrului … a trecut CURTEA DE CONTURI …. si nu s-au găsit nereguli !!!🙃 Azi… nu sunt probleme cu plățile… !!! 🙃Sunt doar „erate” …. neințelese de contribuabil. Contribuabilul nu este suficient de educat… nu are „resurse” 🤣🤣🤣🤣 Sunteți o „minciună” …vie…Dl Ivașcu !!! Nu aveți nici un merit !!! sunteți o „unealtă” a sistemului !! Șlefuită… aurită…și atăt !!! Banii sunt ai românilor… cu ei s-a construit teatrul. Că aveți „aplecare” spre această meserie… și ii sunteți dedicat…DA !!! Dar atat !! Sunt oameni care vă cunosc… bineeee….fffff bineeee . Iar eu…din nefericire ..cu o viață distrusă de .dvs …mă număr printre ei.