G4Media.ro

EXCLUSIV Cum se poziționază România în scandalul transportatorilor, după ce Polonia și…

Sursa foto: Inquam Photos/ George Călin

EXCLUSIV Cum se poziționază România în scandalul transportatorilor, după ce Polonia și Bulgaria se pregătesc să conteste în instanță noile reglementări / Bode: Explorăm această posibilitate / Vom avea la Bruxelles întâlniri cu toate statele care se opun pachetului de mobilitate

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat pentru G4Media.ro, că România ia în calcul posibilitatea de ataca în instanță împreună cu Polonia și Bulgaria noile reglementări europene în transporturi care prevăd, între altele, obligarea camioanelor de a reveni acasă la fiecare opt săptămâni. Bode a mai spus că noile reglementări, adoptate recent în comisia TRAN din Parlamentul European, vor fi discutate într-o ședință de guvern și că vor avea loc întâlniri la Bruxelles în perioada 17 – 17 februarie cu toate statele care se opun noilor reglementări. În esență, noile reguli aduc costuri suplimentare transportatorilor est-europeni, care riscă să devină necompetitivi în relația cu cei din vest.

  • ”Da, explorăm această posibilitate. Speța este în analiză în acest moment în Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe. Cele două ministere elaborează o notă comună pe acest subiect, care va intra în curând pe agenda unei ședințe de guvern. De asemenea, pe 17 – 18 februarie vom avea la Bruxelles întâlniri cu toate statele care se opun pachetului de mobilitate 1. România și Polonia joacă un rol cheie.  În aceeași perioadă vom avea întâlniri cu reprezentanții Comisiei Europene”, a declarat Lucian Bode pentru G4Media.ro

Polonia, Bulgaria şi alte state din Europa de Est iau în calcul să conteste în instanţă noile reglementări rutiere care forţează camioanele lor să revină acasă la fiecare opt săptămâni, o modificare care va afecta semnificativ companiile de transport rutier, au declaraţi diplomaţi pentru Reuters, citată de Agerpres.

Revizuirea reglementărilor rutiere este promovată de statele UE mai bogate, inclusiv Franţa şi Olanda, iar disputa ameninţă să adâncească diviziunile dintre flancul estic şi cel vestic al UE, subminând unitatea blocului comunitar, afectată de Brexit.

Ţările UE mai sărace din Europa de Est vor să câştige oferind servicii la preţuri mai scăzute pentru a-şi dezvolta economiile şi a prinde din urmă statele mai bogate. În timp ce camioanele şi şoferii lor traversează UE, Franţa şi alte state sunt îngrijorate că aceste practici îi afectează pe proprii lor lucrători.

Majoritatea ţărilor membre ale UE au fost de acord în decembrie să reformeze sectorul rutier al blocului comunitar, inclusiv să dea dreptul şoferilor de camioane care lucrează în străinătate să revină acasă la fiecare trei-patru săptămâni, stipulând că odihna lor săptămânală de cel puţin 45 de ore trebuie petrecută în afara vehiculului şi nu în parcări, iar angajatorii trebuie să plătească pentru cazare.

Noile reglementări vor forţa, de asemenea, camioanele implicate în transportul internaţional să revină la sediile centrale ale companiei lor la fiecare opt săptămâni, o decizie menită să lupte împotriva practicilor privind înregistrarea firmelor de transport în ţări cu impozite mai scăzute, dar fără a opera de fapt acolo.

Dar Bulgaria, România, Polonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Estonia, Malta şi Cipru sunt împotrivă, conform surselor diplomatice. Ele vor schimbarea noilor reglementări, care ar urma să fie discutate în Parlamentul European în următoarele luni, relatează Reuters.

„Un grup de ţări care împărtăşesc aceeaşi viziune vor modificarea reglementării legate de cele opt săptămâni. Vom urmări cât de departe vor merge negocierile, sau vom contesta în instanţă reglementările”. a declarat pentru Reuters un diplomat UE. „Aceste reglementări afectează semnificativ companiile noastre. Dacă nu vom avea altă soluţie, ne vom adresa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE)”, a declarat un al doilea diplomat din ţările nemulţumite de noile reglementări, ai scrie Reuters.

În 21 ianuarie, transportatorii din România au solicitat eurodeputaţilor români contestarea în cadrul Comisiei de Transport şi Turism (TRAN) a Parlamentului European a Acordului privind Pachetul Mobilitate 1, considerând că firmele de transport rutier autohtone sunt excluse, astfel, din piaţa europeană de transport.

Sursa Foto: Inquam Photos/ Autor: George Călin

Citește și

Reguli dure pentru transportatorii din UE, cu bătaie pentru cei din Est: Camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni/ Cresc cheltuielile cu șoferii de TIR, care nu se vor mai putea odihni în cabina camionului în weekend

Cum vor fi afectate firmele de transport românești de noile reguli în plină negociere la nivelul UE / Tot ce trebuie să știe șoferii de camion din România explicat în detaliu

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Cum se poziționază România? Ca de obicei, in patru labe.

  2. Dar până s-a ajuns la hotărâre ce făcură europarlamentarii români ?!?

  3. Nu ai cum să contești, de exemplu, reglementarea că șoferii să nu mai doarmă în mașină. Cu toate că e de discutat și aici, în statele UE unde legea este respectată ‘tiriștii’ nu staționează oriunde și se presupune că pot să și doarmă în locurile unde au voie legal să staționeze/parcheze. În schimb, nu va ține deloc la CEDO reglementarea că la fiecare opt săptămînă șoferul trebuie să se întoarcă în țara de origine. Meseria de șofer este ca oricare alta în privința mobilității forței de muncă. În logica respectivei reglementări, ar însemna că și un muncitor în construcții român, angajat, să spunem, în Germania, să se întoarcă în România o dată la două luni ca să tencuiască ceva și acasă.

  4. Bună ziua! Bune comentarii!!!!As vrea sa completez cu faptul ca i-au obligat pe transportatori sa le cumpere tirurile dotate cu pat,frigider,dvd și alte accesorii ca, acum sa le comunice ca trebuiesa le dezvolte si turismul (prin achiziționarea camerelor pentru somn dacă, depășesc orele!!!) și dezvoltarea taximetriei locale(parcările tirurilor sunt de regula la peste 5 km de oras),automat consumul în restaurante și magazine!!!Îi înțelegeți acum pe englezi de ce au ieșit? ???

    • pt ca e economie planificata de la centru, Mosco… scuze Bruxelles