G4Media.ro

Cum vor fi afectate firmele de transport românești de noile reguli în…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

15 comentarii

  1. Se rezolva si treaba asta patronul roman nu il intereseaza de sofer sau de taxele care trebuie sa le plateasca la stat si rezolva treaba deschizind firma in belgia germania sau luxemburg

    • O laie ai ghicit.
      Daca deschide firma in Belgia sau alt stat, soferul trebuie plătit cu salariul de acolo, să-și mute rezidența fiscală tot acolo, în plus trebuie să i se asigure și locuință.
      Tare, nu?

  2. Da , e o soluție,dar paguboasa pentru *patroni…fiscalitatea este mult mai mare..(adio plati la km,sau salariu platit prin diurnă ) ..in plus multi o sa trebuiasca sa-si angajeze translatori..pt diverse teme cu autoritatile..

  3. Exploatati sant soferii din ambele parti.Soferii romani,dar si soferii din vest.Aprope nimeni in vest nu mai vrea sa lucreze ca sofer de cursa lunga in vest.La costurile mari (chirii,taxe,costuri de viata in genera,stresul generat de just in time),nimeni nu este dispus sa isi mai sacrifice familia si prietenii pe curse lungi (mai ales daca ai familie).Da,este un damping groaznic.

    • Nu mai faceti comentarii in necunostinta de cauza.
      Marinarii nu stau si ei departe de familii ? Soldatii detasati in Afganistan nu stau si ei departe de familii ? „Capsunarii” nu stau departe de familii ?
      Ii tine cineva cu forta departe de casa pe soferi ? Este optiunea lor. Se lucreaza la program cu pauze legale. Cine nu respecta pauzele e pasibil de amenzi de mii de Euro.
      Soferii au castiguri lunare care trec bine de 2.500 Euro, nu trebuie sa li se planga de mila, nu ii forteaza nimeni sa presteze meseria asta.
      Pot sa lucreze ca soferi si in Romania pe un salariu de 4.000 – 5.000 lei si stau cu familia daca asta isi doresc.

    • Bai Johnny,or esti Lobbyist pentru transporturi,ori esti habarnist.Nu mai amesteca mere cu pere.Despre cati soferi si despre cati capsunari vorbim noi aici ?
      Ti-ar convine tie sa ai o firma de transporturi in Franta si Germania,unde ai taxe mari si costuri ridicate pe salarii brutto, si sa vina „concurenta” din est sa te falimenteze la costuri
      de dumping ? Hai sa nu fim patrioti tampiti.Cum am zis,soferii sant idiotii utili.Trebuie gasita o solutie corecta pe ambele parti.

  4. Obligatia de a intoarce masina la sediu la fiecare 8 saptamani intra in conflict cu principiul Green deal deoarece se consuma energie inutil iar camioanele tir nu sunt si nici nu vor fi electrice prea curand. Inca o data, UE este ipocrita, conditia ca firmele de transport sa isi desfasoare cele mai multe activitati in tara de origine este o incalcare destul de grava a principiilor uniunii. Din toate modificarile propuse, doar cele referitoare la programul de odihna se justifica. Eu sunt de parere ca stapanii UE: Franta Germania, Benelux s-au vazut cu sacii in caruta dupa ce si-au facut piata de desfacere in tarile estice iar acum nici macar nu mai promit sanse de dezvoltare economica pentru acestea, nu mai finanteaza autostrazi dar le baga pe gat masina electrica (subventionata de guverne) si le obliga sa se imprumute si sa creasca pretul energiei electrice pentru a instala surse regenerabile.

    • UE, tocmai ce a finantat Romania, cu 26 de Miliarde de euro, intre 2014-2020.
      https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-23617332-romania-atras-11-miliarde-euro-din-banii-europeni-actuala-perioada-programare-prin-politica-coeziune-pac.htm
      Ajuta dezvoltarea Romaniei, insa ii cere sa respecte regulile locale, pe pietele locale.

      Un exemplu simplu: in Vest, esti autorizat sa conduci,avand o alcoolemie intre 0,5 si 0,8. In Romania, un vestic, trebuie sa se conformeze legislatiei romane, de alcoolemie 0.
      Nici un vestic, nu cere sa nu respecte legislatia romana, fiind pe teritoriul Romaniei. Lafel, esticii, trebuie sa respecte legislatia vestica, fiind in vest.

    • @el Cele 11 miliarde eur s-au intors in UE sub forma de importuri de alimente sau bunuri si exporturi de lemn ieftin. Nu mai dau exemple cu firme de retail frantuzesti, nemtesti sau belgiene care fac afaceri in Ro.

    • @Leonard
      Vad ca nu ati citit mai mult de titlul articolului. 26 Miliarde, nu 11 Miliarde de euro.
      Absolut toate firmele din Vest de care amintiti (franceze, germane, etc) vand produse fabricate in… Romania. Deci:
      1° ajuta economia Romaniei, cumparand/fabricand produse romanesti, cu mana de lucru romaneasca; deci, sunt angajatori si clienti ai producatorilor romani
      2° angajeaza numai romani din Romania, platind salariile si platind partile patronale la bugetul statului
      3° platesc taxele pe societatile creata (filiale) in Romania, respectand legislatia in vigoare, in Romania; aceste taxe, contribuie la bugetul national al Romaniei
      4° platesc impozitele pe cifrele de afaceri in Romania, respectand legislatia in vigoare in Romania; aceste sume platite, contribuie la bugetul national al Romaniei

      Singurele sume care pot vi „scoase” legal din Romania, sint beneficiile. Majoritatea sociatatilor vestice, nu isi rapatriaza beneficiile filialelor create in Romania. De ce?
      Simplu: ar plati a 2a oara taxe, sumele scoase din Romania (NUMAI beneficiile) sunt automat taxate in tarile respective (F, D, NL, B, etc)

      Putem sa continuam daca doriti. Cunosc perfect acest subiect.

  5. Ok, inteleg cum masurile astea ar dezavantaja financiar firmele de transport dar toate par masuri de bun simt!! Nu e nu stiu ce persecutare a firmelor din Est, sunt masuri sa protejeze pe soferi sa nu mai fie tratati chiar ca niste sclavi.

  6. Soferii romani de TIR sa conduca dubite de 3.5 T in timpul de odihna ? Dar ce sunt esticii ca mexicanii ilegali in SUA?
    De ce firmele de transport din Est ( Romania) nu isi muta inregistrarea – sediul in Vest, camioanele inmatriculate in Vest ar fi mult mai simplu pentru ele.

  7. Vedeti Dumneavoastra, citind comentariile, aveti dreptate, dar ce nu potriveste, pare diferentierea est – vest, inauntru – afara, legi diferite, taxe diferite, monezi, regulamente, proceduri diferite intr-o Uniune Europeana care probabil functioneaza cum zice Leonard
    23.1.2020 la ora 10:13 am., UE este ipocrita, „Toti pentru o Lege si O lege pentru toNti” duce la (acele) „doua viteze” plus marsarier ?

  8. Pe wikend,cat noi suntem la hotel cine păzește camioanele.Hotii te fură când ești la camion,dar când nu ești.Numai găsim nici rotile.