G4Media.ro

Compensații de peste 60 de milioane de dolari pentru șeful demis al…

Compensații de peste 60 de milioane de dolari pentru șeful demis al Boeing/ În mandatul lui Muilenburg au avut loc cele două catastrofe aviatice ale unor aeronave 737 MAX

Dennis Muilenburg, directorul general al Boeing care a fost demis luna trecută, va părăsi compania cu 62 de milioane de dolari reprezentând compensaţii şi prestaţii de pensie, dar nu va primi indemnizaţie de concediere, pe fondul crizei provocate de cele două accidente în care au fost implicate avioane Boeing 737 MAX, transmite Reuters, preluate de Agerpres.

În noiembrie, Boeing anunţa că Muilenburg a renunţat în mod voluntar la bonusul său pe 2019 şi la acţiunile cu care ar fi trebui să fie recompensat. În 2018, el a beneficiat de bonusuri şi acţiuni în valoare de aproximativ 20 de milioane de dolari.

Pe lângă cei 62 de milioane de dolari reprezentând compensaţii şi prestaţii de pensie, Muilenburg deţine opţiuni pentru acţiuni în care a investit în 2013, a precizat Boeing. La preţul de la închiderea şedinţei bursiere de vineri, acţiunile deţinute de şeful demis al Boeing valorează 18,5 milioane de dolari.

David Calhoun va ocupa funcţiile de director general şi preşedinte Boeing începând din data de 13 ianuarie 2020.

Din martie 2019, avioanele Boeing 737 MAX, cel mai bine vândut model al constructorului american, au interdicţie de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni şi în care a fost suspectată o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Grupul aeronautic american spera că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software şi în programele de pregătire a piloţilor, dar la începutul lunii decembrie Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a anunţat că nu va aproba reluarea zborurilor avioanelor 737 MAX înainte de 2020.

Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. În perioada ianuarie-noiembrie 2019, Boeing a livrat 345 de avioane, faţă de 704 avioane în aceeaşi perioadă a anului trecut. Comparativ, rivalul european Airbus a livrat un număr de 725 de avioane în primele 11 luni ale anului trecut.

Foto: Boeing 737 MAX

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Articolul este de anul trecut, si ar fi trebuit sa va prindeti de asta…
    Boeing spera ca avionul va zbura pina la sfirsitul anului? Asta ar fi o catastrofa. Ei spera sa zboare in 2-3 luni…

  2. Baietii de dreapta, aia cu “mars la munca” si meritocratia, n-au nimic de zis? :))

  3. Nu stiu cat este vina directorului general sau daca nu cumva 90% este vina consiliului actionarilor care fiind turbati dupa profit au impus cu sadism reguli imposibile de implementat si care au transformat avioanele in rebuturi de serie. In orice caz toate reducerile de costuri s-au dovedit de fapt catastrofale devenind o explozie de costuri. Foarte destepti!

  4. Ce fac ei intern cu banii lor, e cam treaba lor. Dacă ar fi de stat și aș fi cetățean al acelui stat, dacă aș fi acționar la Boeing, da, m-aș enerva cumplit.
    Ah, că nu-i moral… Eh, asta e altă treabă.