G4Media.ro

Companiile aeriene, despre varianta eliberării scaunului din mijloc: Epoca zborurilor accesibile va…

Foto: Pixabay.com

Companiile aeriene, despre varianta eliberării scaunului din mijloc: Epoca zborurilor accesibile va lua sfârșit / Biletele se vor scumpi

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) susține purtarea măștilor de către pasageri și echipaje la bordul aeronavelor, însă nu acceptă impunerea măsurilor de distanțare socială care ar lăsa scaunele din mijloc neocupate.

IATA susține că un loc distanță între doi pasageri nu va oferi o separare de 1 – 2m, așa cum recomandă autoritățile, lățimea medie a scaunului fiind mai mică de 50 cm, iar prețul biletelor ar putea exploda. „Epoca zborurilor accesibile va lua sfârșit”, se arată într-un comunicat de presă, citat de Digi24.ro

Solicitarea de măsuri de distanțare socială la bordul aeronavelor ar schimba fundamental economia aviației prin reducerea factorului de încărcare maximă la 62%. Aceasta este cu mult sub media factorului de încărcare al industriei, de 77%. Cu mai puține locuri vândute, prețul biletelor ar crește brusc. „Față de 2019, tarifele aeriene ar trebui să crească dramatic – între 43% și 54% în funcție de regiune”, precizează Asociația Internațională a Transportului Aerian.

Alexandre de Juniac, Director General și CEO al IATA, declară că „Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul. Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluție.”

Context

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat, duminică, 26 aprilie, pentru Digi24, că există o serie de condiții pentru a se putea călători din nou în Europa, între care rata de infectare să scadă sub 1%, capacitatea de testare să fie satisfăcătoare iar situația din spitale să fie confortabilă.

În ce privește călătoriile cu avionul, Vălean a declarat, întrebată dacă locul din mijloc din avioane ar trebui eliminat: ”Sunt companii care au luat inițiativa și se gândesc. Nu e obligatoriu ca locul din mijloc să fie eliberat, sunt grupuri de călători, familii și nu e cazul să fie separat.”

Comisarul european a explicat că în cazul avioanelor, Comsia ia în calcul ca regulă generală o separare între lucrătorii din retail din aeroporturi și clienți. ”Trebuie să existe protocoale clare în ce privește fluxul pasagerilor”, a mai spus Vălean.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. sanatate!
    calatoria cu trenul e mult mai placuta 🙂

    • Explica-mi desteptul lui Peste Prajit cum e cu trenul din Canada pana in Romania! Doamne, plin de cretini!

    • esti un dobitoc 🙂
      tu chiar crezi ca nu am luat in calcul calatoriile transatlantice sau in ceallata parte a lumii?
      vezi cate zboruri sunt la nivel european ..local..si asta din comoditate.. calatorii care se pot face cu trenul
      ratatule!

    • Cu trenul faci 17 ore până la Viena din București :))) unde vrei sa mergi tu cu trenul

    • Comoditate visezi tu. Vorbfi foarte multi oameni afectati in diverse moduri. Pentru unii e vorba de structura concediilor. Un drum cu trenul inseamna mai putine concedii mai lungi si fara city breakuri. Mi se pare meschin sa te bucuri de asta. Drumurile de afaceri vor fi si ele afectate. Si mai sunt si unii ca mine care au emigrat stiind ca pot face naveta intre noua tara si Romania cu un zbor relativ ieftin de 3 ore si disponibil in orice zi a saptamanii. E important si pentru lucruri de rezolvat in legatura cu ce mai avem in tara si pentru a pastra legatura cu familia. Transportul mai lent si mai scump ne va lovi pe toti cei care suntem in situatia asta, cu fundul intre mai multe tari.

  2. @g4media: de ce trageti concluzii pe care le puneti in titlu? in articol se spune ca e posibil sa creasca preturile, daca se renunta la acel scaun. nu e nimic decis.
    #jurnalisticopypaste

    • Asta e parerea companiilor despre ce se va intampla in varianta X. Scrie destul de clar.
      Si ar fi foarte bine sa se intample.

  3. In sfarsit! Zborul va redeveni ce a fost! o afacere pentru patura mai serioasa a societatii, cine-si permite sa zboare, cei care muncesc si vor, vor reusi!

    Iar poolimea, sa mearga cu WV Transit, ca doar nu sunt facuti din plus.

    /sa inteleaga lumea ce vrea :)))

  4. Deci cum, eliberarea scaunului din mijloc scade gradul de ocupare de la 77% la 62%, și pentru asta prețurile vor crește cu 43%-54%? Ca să nu mai zic că în general scaunul din mijloc era oricum liber.

    • Liber la cine? Grosul zborurilor in ziua de azi sunt low cost pentru excursii si navetisti internationali. Aia merg cu avioanele pline ochi. Cursele de linie nu se vor scumpi la fel de mult, dar low costul va fi trosnit rau.

    • La Wizz de exemplu, curse de 2 ore în UE. Rămân la ideea că o scădere a gradului de ocupare cu 20% nu are de ce să crească prețurile cu 40% decât dacă operatorii vor să-și acopere propfitul nerealizat în astea două luni de pauză.

    • Ar fi fost interesantă o analiză care să spună cât la sută din prețul biletului este reprezentat de combustibil și în ce măsură scăderea prețului petrolului ar putea compensa costurile păstrării locului din mijloc neocupat.

  5. Daca se vor scumpi, nu mai zburam. Sunt destule de vazut si de facut prin Europa. Cu masina, cu trenuletul, pe jos… Nu e asa grav. Poate asa punem presiune pe companiile zburatoare.

    • Va urez succes in a pune presiune pe niste businessuri care fac profit sub 10% din cifra de afaceri, mai ales acum cand investitorii au si mai putini bani de astupat gauri in buget. Preturile in domeniul asta sunt conditionate puternic de reglementari. Daca reglementarile ridica pretul, piata scade, iar investitorii pleaca. Companiile supravietuitoare vor face concedieri in masa si cu asta basta. Nu vor putea zbura in pierdere in conditiile in care costurile de operare sunt de miliarde de euro pe an.

  6. Toată lumea vorbește ca de ceva fara leac. La anu pe vremea asta o sa ne uitam in urma cu amuzament ,dar si frustrare ca am fost duși de nas.
    Haideți să fim mai realiști ca s-a indus suficientă teroare pt acest virus gripal.
    Raman la ideea că au fost niște polițe de plătit intre china și america scăpate de sub control.
    S-a aflat de unde a apărut acest virus? Nu…ce animal,ce laborator?!?!

  7. He he he, vor fi obligati sa ieftineasa preturile, dupa ce vor vedea ca odata ce le’au marit… vor ramane cu si mai putini clienti. Se vor adapta sau vor disparea.
    Noi avem trenuri, automobile, bus’uri, etc. Altfel spus, revenim la genul de transport/turism de dinaintea aparitiei low-cost’ului generalizat. Ne vom vizita tarile, vecinii, continentul.

  8. IATA și companiile aeriene voiau sa spună: epică companiilor low cost care au înflorit ca ciupercile a trecut! Ca di dezvoltatorii imobiliari, ăștia și turoperatorii pat sa nu înțeleagă ceea ce se întâmpla și se va întâmpla! S-a terminat cu globalizarea și turismul de masa! Barcelonezii, Milanezii, Venețienii și alții nemulțumiți de cohortele de turiști care “ii deranjau” pot sa răsufle ușurați: s-a terminat!