G4Media.ro

Clase cu maximum 12 elevi, testări antivirus cât mai dese, fără ședințe…

Clase cu maximum 12 elevi, testări antivirus cât mai dese, fără ședințe cu părinții și continuarea educației online. Cum ar putea arăta școlile din America după redeschidere

Clase formate din maximum 12 elevi, interzicerea completă a adunărilor și activităților sportive comune, măsuri stricte de igienă și orare alternative pentru copii, acestea sunt câteva dintre propunerile făcute de specialiști în sănătate și educație în contextul discuțiilor privind redeschiderea școlilor în Statele Unite.

Guvernatorii Gavin Newsom din California și Andrew Cuomo (New York) au vorbit recent despre eventuala redeschidere a unităților de învățământ, iar un plan al guvernului pentru redeschiderea treptată a economiei prevede, potrivit celor de la Washington Post, că primirea copiilor înapoi în sălile de clasă este prioritară pentru revenirea la normal.

Conform informațiilor furnizate de pagina electronică a National Public Radio – NPR, trei sferturi dintre statele americane și-au închis oficial școlile pentru restul anului școlar. În timp ce învățarea la distanță continuă, atenția începe deja să se îndrepte către toamna următoare, oficialii discutând în prezent diferite scenarii privind redeschiderea școlilor.

În acest context, NPR notează că numărul necunoscutelor este mult mai mare decât cel al certitudinilor. Potrivit celor declarate de Lily Eskelsen Garcia, președinta National Education Association – NEA, cel mai mare sindicat al profesorilor din Statele Unite, una dintre cele mai mari necunoscute este „dacă e sigur și sănătos pentru copii să fie îngrămădiți din nou în același mod în sălile de clasă?” 

NPR a alcătuit o listă cu propuneri făcute de experți în sănătate publică, oficiali din domeniul educației și profesori din întreaga Americă despre cum ar putea fi făcută redeschiderea școlilor.

Măsuri sporite de sănătate și igienă. Acest lucru este absolut necesar, mai ales că, așa cum a afirmat Michael Mulgrew, șeful United Federation of Teachers, sindicatul profesorilor din New York, „clădirea școlii nu este ceea ce ați numi un loc ideal în mijlocul unei pandemii” și trebuie să există un plan „prin care să ne asigurăm că cei care intră în clădire nu vor răspândi nimic.”

Mulgrew a spus că, în mod ideal, acest lucru se realizează prin testarea pe scară largă și frecventă împotriva coronavirusului. Oficialul a dat ca exemplu măsurile de siguranță luate în prezent în cele 100 de centre din New York care asigură îngrijirea copiilor angajaților din domeniul medical, aflați în prima linie a eforturilor antivirus. Aceste măsuri includ purtarea măștilor de protecție, verificarea temperaturii corpului, spălarea mâinilor, igienizarea frecventă și respectarea regulillor de distanțare socială aplicate chiar și pentru copiii foarte mici.

NPR afirmă că profesorii și oficialii americani din domeniul educației se pot inspira din măsurile luate de alte țări care au redeschis deja școlile. În acest sens, este citat exemplul Danemarcei, care a redeschis școlile pentru clasele mici pe 15 aprilie după o pauză de patru săptămâni, țara nordică fiind prima din Europa care a luat această decizie. La Școala Internațională din Copenhaga, copiii se aliniază dimineața lângă conuri de trafic aflate la doi metri distanță unul de celălalt, iar într-o sală de clasă sunt doar zece elevi, cu un singur profesor. Specialiștii, cum ar fi profesorii de arte plastice, își predau lecțiile de la distanță prin videochat. În plus, doar cinci copii au voie pe terenul de joacă în același timp. 

Ida Storm Jansen, directoarea de comunicații a școlii, a afirmat că elevii au inventat un nou joc numit „atinsul umbrei” în timp ce stau la doi metri distanță unul de celălalt, care constă în atingerea umbrei celuilalt, astfel încât copiii să nu se atingă fizic. „Copiii sunt creativi, găsesc modalități de a inventa lucruri,” a declarat Jansen.

Clase cu 12 elevi sau mai puțini. Maria Litvinova, cercetătoare la Istituto per l’Interscambio Scientifico din Torino, a analizat modul în care închiderea școlilor reduce răspândirea bolilor. Ea susține că, fără tratamente sau un vaccin, nu va putea exista o redeschidere „în siguranță” a școlilor.

În încercarea de a echilibra siguranța și sănătatea copiilor cu impactul asupra familiilor și al economiei, cercetătoarea recomandă, de asemenea, reducerea contactului social prin plasarea copiilor în cele mai mici grupuri posibile. Presupunând că există suficiente testări și urmărirea contactelor pentru a reduce răspândirea infecției, „este mai bine dacă acel elev a fost în contact cu un grup de 15 elevi față de 100 de elevi.”

Michael Mulgrew, șeful United Federation of Teachers, a afirmat că, ținând cont de dimensiunea tipică a unei săli de clasă din New York, 12 ar fi cel mai mare număr de copii care pot fi adunați într-o clasă păstrând distanțarea socială. La Școala Internațională din Copenhaga, în clase sunt acum 10 copii.

Lily Eskelsen Garcia a declarat că acest lucru ar răspunde inclusiv solicitărilor mai vechi făcute de membrii National Education Association, care au cerut clase mai reduse, de mult timp. „Medicii spun că 39 de corpuri transpirate într-o sală de clasă nu sunt sănătoase și în siguranță… Dar în acest caz, ele ar putea să răspândească o infecție care să ucidă oameni.”

Deși cazurile grave de coronavirus la copii sunt rare, Eskelsen Garcia a afirmat că este preocupată nu doar de sănătatea copiilor, ci și de sănătatea membrilor NEA, care includ profesori, tutori, lucrători din serviciile alimentare și personal de asistență școlară. NPR precizează că mai mult de 60 de profesori au murit în orașul New York din cauza coronavirusului, în timp ce mai multe informații indică decese ale cadrelor didactice în alte 13 state americane.

Orare alternative. Reducerea dimensiunilor claselor va duce, cel mai probabil, la implementarea unor orare de școală alternative. De exemplu, Mulgrew a sugerat că un grup de copii ar putea merge la școală luni, miercuri și vineri într-o săptămână, apoi marți și joi săptămâna următoare. Alte propuneri se referă la introducerea unor schimburi de dimineață și după-amiază pentru elevii americani, așa cum a relatat The Washington Post.

Întâietate pentru elevii mici. NPR reamintește că Danemarca și-a redeschis prima dată creșele și școlile primare, Norvegia a început cu grădinițele, iar Israelul cu grădinițele cu educație specială. Ținând cont de aceste lucruri, Michael Mulgrew a afirmat că redeschiderea în primul rând a școlilor elementare din New York „ar putea avea sens,” deoarece e foarte probabil ca acești elevi să se afle la distanță scurtă de casele lor și pentru că, în mod normal, ei au un singur profesor în clasă, ceea ce înseamnă mai puține schimbări în ceea ce privește actualul orar și personalul existent. 

Pe de altă parte, Maria Litvinova a spus că copiii mai mici sunt mai predispuși să-și pună mâinile pe gură și pe față și, prin urmare, să răspândească o infecție, lucruri care complică eforturile de redeschidere a școlilor.

Nou calendar școlar. Pentru a recupera orele pierdute în perioada închiderii școlilor din cauza pandemiei, oficialii din domeniul educației și al sănătății discută mai multe propuneri: începerea școlii mai devreme în această toamnă, continuarea cursurilor până în vara viitoare sau ambele variante.

Deocamdată nu a fost luată nicio decizie oficială, mai ales că situația este complicată de diverși factori, între care renegocierea contractelor sindicale. Litvinova a afirmat că, până când nu va exista un vaccin, oficialii ar trebui să se pregătească pentru a fi nevoiți să închidă școlile din nou în situația apariției unor noi focare de infecție.

Politici diferite de frecvență școlară. Oficialii americani sunt conștienți de faptul că, deși școlile s-ar putea redeschide, unii părinți ar putea alege să-și țină copiii în continuare acasă. Așa cum s-a întâmplat în Danemarca, unde părinții care își țin copiii acasă au creat un grup pe Facebook numit „Copilul meu nu va fi cobai,” care are 40.000 de membri.

NPR citează o lucrare recentă aparținând Melissei Thomasson, economistă în domeniul îngrijirii sănătății la Farmer School of Business de la Universitatea Miami din Oxford (Ohio). Acesta a studiat efectele epidemiei de poliomielită din 1916 din New York asupra educației. Începutul școlii a fost întârziat câteva săptămâni pentru a încetini răspândirea paralizei infantile. Conform cercetărilor lui Thomasson, chiar și atunci când școlile s-au redeschis, aproximativ 200.000 dintre cei 829.000 de elevi ai orașului au rămas acasă de teamă să nu răspândească boala, iar orașul a anunțat o „politică de clemență” pentru absențele acumulate în acea perioadă.

Fără adunări, jocuri sportive sau ședințe cu părinții. Elevii nu se pot strânge în grupuri mari, jocurile sportive vor fi interzise și, cel mai probabil, părinții nu vor fi admiși în clădirile școlii.

Continuarea învățământului la distanță. Toți experții consultați de NPR au indicat necesitatea continuării învățământului la distanță, mai ales în condițiile orarelor alternative, a posibilității închiderii din nou a școlilor din cauza apariției unor noi infecții și a elevilor care se refac după boală. Acest lucru înseamnă instruire și sprijin pentru profesori și echipamente pentru copii. În acest context, Eskelsen Garcia a vorbit despre problema echității: „Ceea ce le-am spus (liderilor politici) de ani de zile este că divizarea digitală dăunează copiilor și afectează comunități întregi. A avea internet de bandă largă, o tabletă sau un laptop nu este echivalent cu a juca jocuri video. Este la fel de esențial ca și instalațiile sanitare. Este ceea ce ai nevoie ca să reușești.”

Oferirea de ajutor social, emoțional și practic pentru copii. Experții în domeniul dezvoltării au afirmat pentru NPR că întreruperea cursurilor din cauza  pandemiei constituie „o experiență adversă a copilăriei” pentru fiecare copil american. Când școlile se vor redeschide, ameliorarea acestei traume va fi în centrul misiunii lor, a afirmat inspectorul-șef al educației publice din statul Virginia, James Lane, adaugând: „De asemenea, cred că este nevoie ca noi să ne concentrăm pe învățarea socială și emoțională pentru elevi, și nu numai cum putem oferi sprijin academic, dar cum putem oferi asistență în ceea ce privește sănătatea mintală și suportul pentru elevi atunci când se întorc la școală, pentru a-i ajuta să-și revină și să refacem acea plasă de siguranță pe care o reprezintă școlile.”

Surse: NPR, Business Insider, The Washington Post

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...