G4Media.ro

Cele mai interesante mașini electrice pentru care statul român oferă un bonus…

Cele mai interesante mașini electrice pentru care statul român oferă un bonus de zece mii de euro la cumpărare

Deși nu a fost încă lansat oficial, este doar o chestiune de săptămâni până la demararea programului pentru reînnoirea parcului auto național, cunoscut sub numele de Rabla.

Și în această ediție, programul prevede unul dintre cele mai consistente stimulente pentru mașinile ecologice din Europa, în special pentru cele electrice, iar G4Media.ro a realizat o analiză despre cele mai interesante modele de mașini electrice disponibile sau care vor fi disponibile în curând pe piața din România.

Prima de casare este în valoare de 6.500 lei (aproximativ 1350 €), iar eco-bonusul din programul Rabla Plus pentru autovehiculele electrice este de 45.000 lei ( aproximativ 9.370 €), iar acestea două pot fi cumulate.

Prețurile prezentate în acest articol nu includ prima de casare și eco-bonusul, precum nici oferte sau promoții ale dealerilor.

  • Hyundai Kona EV – preț de pornire de la 40.163 € cu TVA inclus

 

Sursa foto: hyundai-motor.ro

Capacitatea bateriei: 39.2 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  289 km

Putere motor: 136 cp și 395 Nm

Viteza maximă: 155 km/h

  • Hyundai Ioniq EV –  preț de pornire de la 31.199 € cu TVA inclus
Sursa foto: hyundai-motor.ro

Capacitatea bateriei: 38 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  311 km

Putere motor: 136 cp și 295 Nm

Viteza maximă: 167 km/h

  • Kia e-Niro – preț de pornire de la 40.460 € cu TVA inclus
Sursa foto: kia.ro

Capacitatea bateriei: 39.2 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  289 km

Putere motor: 136 cp și 295 Nm

Viteza maximă: 155 km/h

  • Opel Corsa-e – preț de pornire de la 29.600 € cu TVA inclus
Sursa foto: auto.radacini.ro

Capacitatea bateriei: 50 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  330 km

Putere motor: 136 cp și 260 Nm

Viteza maximă: 150 km/h

  • Peugeot e-208 – preț de pornire de la 29.990 € cu TVA inclus
Sursa foto: peugeot.com.ro

Capacitatea bateriei: 50 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  340 km

Putere motor: 136 cp și 260 Nm

Viteza maximă:  N/A

  • Renault ZOE – preț de pornire de la 33.550 € cu TVA inclus

Sursa foto: renault.ro

Capacitatea bateriei: 40 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  375 km

Putere motor: 108 cp și 225 Nm

Viteza maximă: 135 km/h

  • Nissan Leaf – preț de pornire de la  36.700 € cu TVA inclus
Sursa foto: nissan.ro

Capacitatea bateriei: 40 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  378 km

Putere motor: 150 cp și 320 Nm

Viteza maximă: 135 km/h

  • Volkswagen ID.3 – preț de pornire de la 36.072 € cu TVA inclus

Sursa foto: volkswagen

Capacitatea bateriei: 40 kWh

Autonomie maximă conform ciclului de testare WLTP:  420 km

Putere motor: 204 cp și 310 Nm

Viteza maximă: 160 km/h

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

29 comentarii

  1. Oferta era prea mare , dar parca as luao tot pe alb desi pare foarte foarte urata decat una pe galben pe care am avut-o mai demult. Dar nu poti merge la fiecare dealer sa intrebi tu esti ? tu esti ?

  2. Pai solutia la dilema ta este foarte simpla. Ca sa nu mai ajutam lipitorile, taiem toate gratuitatile oferite de stat (ajutoare sociale, pensii, alocatii, educatie, sanatate, autostrazi etc.) si fiecare plateste ce consuma. Ramane bugetul minim, pentru serviciile esentiale ale statului – administratie publica, justitie, armata si politie – si pe ala il impartim in mod egal la toti locuitorii peste 18 ani. Nu mai platim TVA, taxe pe munca etc, doar o singura taxa, in mod egal, pentru servicii egale. Ca sa nu mai existe „lipitori”.

  3. Poza de pe articol este un Tesla, iar in lista ea lipseste.
    Am intrat sperand ca Tesla este in lista de anul acesta de masini electrice.
    Mai bine puneati un Leaf, de altfel o alta masina electrica cu vanzari mari.

    • pai cum sa fie tesla? pentru tesla nu se da ecobonus ca nu au reprezentata in romania. articolul e foarte clar, e vorba de masini pentru care sa da ecobonus.

  4. Il si vad pe roman care a cumparat o masina la mana a doua sa o dea la casat ca sa cumpere una de 40k de euro ca dupa aia sa ajunga la Teleorman si sa nu aibe statie de incarcare .
    Oare drumul Brasov Bucuresti duminica dupaamiaza cum il faci daca stai la coada cam 6 ore ,o impingi ca statii de incarcare zero.

    • Din nou Romania este in afara timpului. Poate in 5-10 ani vor fi suficiente statii de incarcare si nu va trebui sa chemi platforma sa ajungi cu ea acasa. Deocamdata poti da 2-3 ture prin oras la ore din alea de weekend. La ce ofera sunt exagerat de scumpe. Dar producatorii sunt smecheri si lacomi. Trag tare cat statele europene ofera subventie si le iese banu’ gros. Dupa aia mai vedem…

    • „Oare drumul Brasov Bucuresti duminica dupaamiaza cum il faci daca stai la coada cam 6 ore ,o impingi ca statii de incarcare zero.”
      1. Motorul electric nu consumă când stai, ca cel pe benzină sa motorină.
      2. De la Braşov spre Bucureşti e vale pe o anumită zonă. Depinde unde stai la coadă, din nou: la vale, motorul electric nu consumă.

    • @Sorin – daca vrei aer conditionat consumi cand stai 😉

  5. Sincer ar fi perfect cum zici tu! O singura taxa la toti!

  6. aproape toti fabricantii de auto electrice au contracte cu CATL si BYD(China) pentru baterii.
    Nissan initial si-au facut singuri bateriile dar au externalizat productia catre AESC (China).
    Tesla este singurul maker care isi fabrica bateriile in house dar cumpara materie prima de la cele 2 firme chinezesti CATL , BYD.
    Masina hibrida ar putea fi o alternativa mai buna decat masina electrica: componentele de la hibride sunt reciclabile intr-o proportie mai mare decat cele de la electrice.
    In unele tari, amprenta de carbon a hibridelor va fi chiar mai mica decat a electricelor in urmatorii 5-10 ani. Hibridele au aceleasi beneficii ca electricele: cvt, franare regenerativa, cuplu imbunatatit, doar ca sunt mai ieftine si nu vin cu range anxiety

  7. Interesant e sa poti sa iti iei o electrica de maxim 10.000 euro doar pentru oras in conditiile in care ai cum sa o incarci acasa peste noapte. Altfel , acum , fara infrastuctura , e doar hipstereala si atat.
    Si 10.000 mi se pare mult pentru o „trotineta” de oras cu 150 km autonomie.

    • Dar pt un Iphone, cu aprox. 1.000 de euro, cu autonomia bateriei de o zi nu ti se pare mult. Vor prinde si masinile electrice incetul cu incetul. Si in vreo 20-25 vor fi singurele in oferta.

    • @Nevius, iPhone intra in categoria accesorii de lux.
      Aici este vorba de cat de practica este masina electrica pentru omul de rand.
      Este destul de clar ca la preturile actuale masina electrica este o fita pentru cei bogati, subventionata de stat. Daca ar fi o tehnologie la inceput de drum, as alege totusi sa o cumpar pentru a incuraja research-ul dar hai sa ne uitam cat de mult se focuseaza makerii auto pe research si cat de mult pe profit daca aproape toti cumpara bateriile de-a gata de la chinezi.
      Singurul maker care face research pe bune in prezent este Toyota pentru ca lucreaza de zori la dezvoltarea bateriei solid state insa fara sanse prea mari de reusita in viitorul apropiat.

    • Leonardo…
      Research – cercetare
      Se focusează – se concentrează pe
      Makerii – fabricanții
      La solid-state te las, e un termen tehnic, să zicem. Ți-aș putea da o traducere din mai multe cuvinte, dar să zicem că te grăbești să nu uiți ce-aveai de zis. Dar restul…?
      Pe bune, chiar vă simțiți bine când pociți limba? Habar n-aveți un cuvânt într-o limbă, băgați un echivalent în altă limbă, apoi treceți înapoi și tot așa? Corporatriști de multinaționale, cu targhete și focusări, vă simțiți importanți doar când vorbiți în jargon.

      Da, pare cool să speakuiești ca bossul în alte languages, dar, de fapt, arăți doar că ești penibil.

      PS. Toyota lucrează de ZOR. Zorii sunt altă treabă.

    • Leonard, nu degeaba romanii, bulgari si rusii sunte considerati parvenitii Europei. Romanii cheltuie mai mult pe „accesorii de lux” de cat pe masini practici. Arunca o privire in traficul din Bucuresti ca se vezi cate „masini practice” sunt. Bugetul majoritatii spitalelor sunt: cca. 70% cheltuieli si drepturi salariale, 10% acreditare la ANCMS, si raman in jur de 20% pt functionarea spitalului, adica bani pt asigurarea celor necesare tratarii, ingrijirii si confortului pacientului. Realitatea este ca din acei 20% o buna parte se folosesc la intretinerea echipamentelor si cladirilor + plata utilitatilor. Si aceasta structura a cheltuielilor sunt cam in toate ministerele. Cam intre 15% si 25% se aloca pt deservirea cetateanului. Ce vreau sa spun cu acestea? Faptul ca atat ca stat cat si ca persoane particulare avem o problema in stabilirea prioritatiilor unde alocam banii. Nu vad o problema chiar asa de mare ca majoritatea producatorilor cumpara acumulatorii auto din China, cat faptul ca noi preferam carburantii fosili. Si nu banii sunt problema, ci faptul ca nu stim sa facem si sa cheltuim banii. Cine intelege asta il felucit.

  8. Lipsesc Skoda Citigo E si VW e Up din articol. Ele au pret de lista de la 20-21k, cu subventie vor costa aproximativ 10.000 euro. Mi se pare convenabil pentru o masina de oras, daca ai cum sa o incarci acasa. E un inceput, se creeaza cerere pentru statii de incarare.

    • logica de pomanagiu care judeca din perspectiva gratuitatilor de la stat. Nu-i asa ca votezi cu Firea?
      Ti-ai pus intrebarea macar daca acea subventie este justificata sau este data doar la presiunea politica de la Bruxelles de a avea piata de desfacere aici?
      Merita acea masina sa fie subventionata cu 10000 euro sau mai bine ar merge acei bani la spitale sau drumuri? O sa vedem curand cat de cat de multi bani au nevoie spitalele cand ne vom confrunta cu epidemia de virus.

    • @George
      Iar logica ta care este? Nu crezi ca ar fi mai bine in primul rand sa prevenim imbolnavirile, inclusiv prin masuri anti poluare? Crezi ca este un mare avantaj financiar masina electrica la 10K euro? Preferi sa se cumpere jafuri SH la 3000 de euro si restul combustibil? Financiar e mai convenabil…
      As vrea sa se cumpere masini electrice pentru ca toti sa respiram un aer mai curat si sa mergem mai rar la spital.
      Nu spun ca spitalele nu trebuiesc finantate. Dar sa nu taiem de la masurile ecologiste. Se pot taia fonduri de la catedrale si borduri.

    • @Marius. quote: „Crezi ca este un mare avantaj financiar masina electrica la 10K euro?”
      In continuare judeci din perspectiva consumatorului care vrea si el ceva de pomana, incearca sa judeci din perspectiva administrarii eficiente a banului public.
      Jafuri SH la 3000 de euro avem pentru ca au existat portite in taxele de mediu pentru inmatriculare si de asemenea perioade in care nu am avut taxa de mediu pentru masini. Atunci evident ca oportunistii au profitat si si-au tras SUV-uri si limuzine SH cu motoare de 3L si norma de emisii cel mult E3.
      Este o confuzie destul de grava sa crezi ca daca vom schimba automobilele personale cu electrice nu vom mai avea probleme de sanatate. Este nevoie de mult mai mult decat atat pentru a imbunatati calitatea aerului iar banii dati pe subventii in acest caz sunt o risipa populista.
      De exemplu in Bucuresti, pe mine ma derajeaza extrem de mult poluarea lasata de acele camionete de la Urban care strang gunoiul de pe strada. Car sunt sansele ca aceste camionete sau autoutilitare sa fie inlocuite cu unele electrice? Momentan nimeni nu fabrica asa ceva si daca vor fabrica vor da termeni de garantie foarte restrictivi din cauza conditiilor de exploatare ale acestor masini.
      Masinile electrice care se gasesc acum pe piata sunt potrivite pentru rute urbane, pe rute regionale sunt de evitat pentru ca necesita mult timp pentru incarcare ( ia in calcul ca deplasarile regionale cu masina nu se fac doar in scop turistic ci au legatura cu activtati economice iar timpul inseamna bani ). Insa pentru rute urbane este total contraindicat sa se incurajeze folosirea masinii personale, ar fi de preferat sa fie incurajat transportul in comun. Mi s-ar parea firesc ca masinile de taxi sau ride-sharing sa fie obligate sa foloseasca propulsie electrica sau hibrida iar pentru acestea sa se acorde subventii insa nu si pentru consumatorii particulari.
      Banii de subventii pentru masini electrice pot fi folositi in alte directii din care mediul sa beneficieze mai mult, am dat exemple in comentariul de mai jos.

    • @George
      Judec din puntul de vedere al consumatorului care vrea mai multe masini din astea pe strazi. Si judec si din punct de vedere al dezvoltarii pe termen lung si mediu al mobilitatii electrice. Fara subventii consistente masinile astea nu se vor vinde la noi. Nu sunt masini de fite, exista optiuni mai ieftine si mai convenabile. Iar daca nu se vor vinde, evident ca nu se va dezvolta infrastructura pentru mobilitate electrica. Fara cerere nu se va dezvolta oferta. Iar in 10-15 ani cand masinile electrice vor ajunge la un raport calitate / pret mai convenabil tot nu o sa le cumparam pentru ca nu sunt puncte de incarcare.

    • Cred ca ai fost dezinformat cu privire la costul infrastructurii de incarcare pentru masini electrice. Industria pe hidrogen are intradevar costuri foarte mari pentru statii insa la electric nu sunt sume deloc mari. Statiile de incarcare AC nu sunt decat niste banale bransamente electrice la retea carora li s-au adaugat niste metere, switch-uri si eventual puncte de plata.
      Statiile de incarcare DC sunt ceva mai avansate dar toate masinile electrice trebuie sa fie compatibile cu incarcarea AC deci infrastructura de incarcare nu este o problema.
      Ar putea fi o problema modul cum este produsa energia electrica. Daca adaugam 50-100K masini electrice pe an avem o crestere rapida a consumului de electricitate. Astfel de cresteri nu pot fi acoperite decat prin import sau prin cresterea incarcarii centralelor pe combustibil fosil. Arderea carbunelui pentru electricitate are o amprenta de carbon mult mai mare decat motoarele ICE. Arderea hidrocarburilor are o amprenta de carbon comparabila cu ICE chiar daca se foloseste gaz natural, din cauza pierderilor de conversie.
      „Pounds of CO2 emitted per million British thermal units (Btu) of energy for various fuels
      Coal (anthracite) 228.6
      Coal (bituminous) 205.7
      Coal (lignite) 215.4
      Coal (subbituminous) 214.3
      Diesel fuel and heating oil 161.3
      Gasoline (without ethanol)
      157.2
      Propane 139.0
      Natural gas 117.0”
      Din perspectiva emisiilor CO2 masina electrica nu face nici un bine mediului in tarile unde carbunele si hidrocarburile au deja pondere de peste 50%, chiar se poate ajunge la emisii mai mari daca proprietarii de electrice vor merge mai mult cu masina in ideea ca incarcarea electrica este mai ieftina decat plinul cu benzina.
      Din perspectiva emisiilor de NOx, rezultate foarte bune au obtinut chiar si masinile hibride care sunt chiar mai avansate tehnologic decat cele electrice cu baterie (BEV).
      Tot zero emissions este si masina pe hidrogen (FCEV). Aceasta tehnologie chiar merita sa fie incurajata deoarece BEV are o serie de limitari. In prezent nu exista programe de finantare pentru construirea infrastructurii pe hidrogen desi ar fi un lucru foarte benefic pentru economie.
      Pretul bateriilor pentru masini deja a scazut de aproximativ 9x din 2011 pana in prezent.
      In contextul in care majoritatea producatorilor fac tranzitia la modele electrice, cererea de baterii este in crestere si face ca pretul sa ramana la acest nivel sau sa creasca. Deci nu ne putem astepta ca masinile electrice sa se ieftineasca semnificativ daca nu se schimba tehnologia bateriilor. In prezent pretul mediu al unei masini electrice este undeva la 38-40K euro.

  9. Dar pt un Iphone, cu aprox. 1.000 de euro, cu autonomia bateriei de o zi nu ti se pare mult? Si telefonul nu te duce, nu iti cara bagajele.
    Vor prinde si masinile electrice incetul cu incetul. Si in vreo 20-25 vor fi singurele in oferta.

  10. logica ta e stupida. vezi doamne „eu nu imi iau, deci de ce ii ajuta statul pe altii”. pe logica asta nu mai ajuta pe nimeni. nici eu nu dau masina la rabla, deci propun sa nu se mai dea deloc nici rabla, ca pe mine nu ma ajuta. logica gaurita. adica tu ai vrea ceva care sa foloseasca la 100% din populatie. altfel e degeaba. nu exista asa ceva.

  11. bine, gata, am inteles, ai niste frustrari personale pe tema asta. banii astia nu se duceau la spitale. stai linistit. sunt ministere diferite, bugete diferite. banii de la sanatate ar fi destui, daca nu s-ar fura. nu vad de ce sa ii fure si pe astia. asa, nici la aparare nu e nevoie de bani, ca nu avem spitale cum trebuie (si nu ave,m nici gand sa neg). dar ideea e ca nu se aloca toti banii doar intr-o directie ca asa i se pare lui X corect.

  12. @andrei, banii sunt alocati centralizat. Sanatatea si invatamantul primesc putini bani atunci cand se imparte bugetul pentru ca sunt distribuite sume prea mari pentru mita electorala si subventii populiste sub forma de pensii speciale, sinecuri la stat, finantare culte religioase, vouchere de vacanta sau subventii pentru fite cum sunt aceste masini electrice.
    Daca s-au trezit cu prea multi bani in fondul de mediu ar trebui sa incerce sa faca ceva pentru reciclarea deseurilor din plastic, sticla sau hartie, reimpaduriri, amenajare gropi de gunoi si statii de epurare apa. Cat de mult recicleazi romanii in prezent? aproape deloc.
    Traim intr-un mediu din ce in ce mai toxic dar ne bucuram la pomeni nejustificate cum este aceasta subventie la masina electrica. Macar daca masina electrica ar fi eco pe bune dar este departe de a fi eco, doar se muta poluarea in alta parte adica se ascunde gunoiul sub pres.

  13. @ andrei

    ti-e frica, ti-e frica sa spui cati bani se duc aiurea la sri, dna, sts, procuratura ?!

    tara e distrusa pt ca din 89 incoace sistemul de aparare a supt bani cu pompa de vid, dar nu a facut NIMIC altceva decat sa tradeze ROMANIA

  14. @andrei. ba chiar asta e ideea – sa aloci „toti” banii pt educatie (incl. cercetare) si sanatate. restul, strictul necesar. iti vom lua electrica aia pe care ti-o doresti cand vom avea bani.

  15. Domnule Ionuț Pleșa
    N ar fi mai bine să vă documenți minimal înainte de a scrie colajul acesta de *informații* ? Asta ar însemna în opinia mea respect pentru cititori.
    Doar un exemplu : id.3 de la Vw nu are în oferta baterie de 40 kwh
    Oferta actuală e cu baterie de 58 kwh, valoare netă.

  16. La VW ma tem ca autonomia este falsificata de un soft ameliorat care functioneaza in timpul testului falsificand starea de incarcare a bateriei. Un test corect este sa mearga automobilul ales la intamplare pana la descarcarea completa a bateriei. Atunci se vede clar cat este autonomia