G4Media.ro

Cum stimulează țările din UE cumpărarea de mașini ecologice. România e fruntașă,…

Cum stimulează țările din UE cumpărarea de mașini ecologice. România e fruntașă, Franța subvenționează și automobilele second-hand dacă sunt hibride

Pentru atingerea țintelor de emisii stabilite prin Pactul ecologic european, care prevede transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere al impactului asupra climei până în anul 2050, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA), îndeamnă guvernele UE să intensifice investițiile în dezvoltarea rețelei de puncte de încărcare a autovehiculelor electrice, dar și majorarea subvențiilor acordate pentru cumpărarea de autovehicule ecologice.

În acest moment, 24 din cele 28 de state membre UE acordă subvenții sub formă de reduceri de taxe și/sau stimulente financiare. Doar Croația, Estonia, Letonia și Polonia nu au momentan nici un program de stimulare a autovehiculelor ecologice, conform ACEA.

12 state membre acordă stimulente financiare, restul oferind reduceri și scutiri de taxe.

Din cele 12 state care dau subvenții directe face parte și România, țara noastră oferind cea mai mare subvenție din UE pentru autovehicule cu emisii 0 (BEV autovehicule electrice cu baterii, FCEV autovehicule electrice cu pile de combustie).

Cuantumul celor mai mari subvenții din UE:

1.  România oferă un stimulent de 10000 de euro pentru vehiculele cu emisii 0, care poate crește până la 11500 € dacă se casează un autovehicul mai vechi de 8 ani, iar pentru autovehiculele cu care emit un nivel de emisii sub 50 g CO2/km se oferă un bonus de 4500 €. În plus, autovehiculele ecologice sunt scutite de impozit.

2. Slovenia oferă un stimulent de până la 7500 de euro ( diferă în funcție ce categoria autovehiculului) și o reducere cu 0,5% din valoarea de achiziție a autovehiculului dacă emisiile nu depășesc 110g CO2/km.

3. Franța utilizează un sistem de tip bonus-malus, care oferă până la 6000 de euro pentru autovehiculele cu emisii reduse, și care taxează autovehiculele care depășesc limita de 117g CO2/km. În plus, Franța oferă bonusuri inclusiv pentru achiziția de autovehicule la mâna a doua, cu condiția ca acestea să fie hibride.

4. Italia utilizează tot un sistem bonus-malus, care oferă un bonus de până la 6000 euro autovehiculelor cu emisii de sub 20 g CO2/km și care penalizează cu 2500 € autovehiculele care depășesc pragul de 250g CO2/km. În plus autovehiculele sunt scutite de plata impozitului în primii 5 ani de la achiziție.

5. Suedia oferă un stimulent de 60000 de Coroane Suedeze (aproximativ 5700 €) pentru autovehiculele electrice și de 10000 de Coroane Suedeze (aproximativ 1000 €) pentru autovehiculele hibride a căror emisii nu depășesc 60g CO2/km.

6. Spania are un sistem diferențiat de stimulare, care acordă prime în funcție de categoria autovehiculului: până la 5500€ pentru autoturisme, 8000€ pentru autoutilitare, până la 15000€ pentru autocamioane și autocare, iar în orașe mari precum Barcelona, Madrid, Valencia, etc., impozitul autovehiculelelor electrice este redus cu până la 75%.

7. Irlanda oferă un stimulent de 5000€ pentru autovehiculele electrice și o plafonare a impozitului la 120€.

8.  Germania oferă stimulente de 4000€ pentru autovehiculele cu emisii 0 (plus o scutire de 10 ani la plata impozitului) și 3000€ pentru autovehiculele hibride.

Deși România oferă cele mai generoase stimulente, lipsa infrastructurii și nivelul redus al veniturilor o plasează în ultima parte a clasamentului european privind vânzarea de autovehicule ecologice.

Foto: Stație de încărcare a mașinilor electrice

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. In fiecare dimineața radem cu G4:)))

    1 nu sunt vehicule ecologice, sunt mașini electrice.
    2 subvențiile alea sunt impozitele proștilor care muncesc oferite ca bonusuri unor hipsteri.

  2. Nu sunt de acord ca din taxele platite de public sa se subventioneze achizitia de masini electrice. Sunt momentan un moft, este o tehnologie imatura bagata pe gat. Vrei electrica, strange cureaua si ia-ti singur si sa vad cum tremuri pe DN1 in coada ca n-ajungi la statia de incarcare.

    • Ai mata (arata-ne si noua, astia mai prosti) o comparatie între consumul unui Logan (sau Mercedes) la ralanti (la coada pe DN1) si consumul unei electrice când STA?

  3. Cu banii de subventii ar fi trebuit sa inlocuiasca productia de la Turceni-Rovinari si Mintia Deva cu surse regenerabile. Subventiile pentru masini elecrice, ca si voucherele pentru biciclete in Bucuresti, unde nu sunt piste de biciclete, se dau degeaba.

    • Si crezi mata ca se poate?
      Ce facem cu ecologistii? Mai demult strigau ca turbinele eoliene tulbura zborul pasarilor migratoare, apoi au constatat ca fotovoltaicele ocupa teren agricol, strict necesar ca sa reducem consumul de carne. Si nu s-au oprit din a sublinia ca amenajarea hidrocentralelor altereaza cursurile de apa, deci…
      Orice va propune cineva, românul va fi „gica contra”.

    • Folosirea turbinelor eoliene offshore are impact minim asupra mediului. Romania are potential eolian nevalorificat in zona platformei continentale a Marii Negre.

  4. Buna ziua ! In Irlanda nu se plateste impozit pe masina. Taxa de drum, itp( NCT) si asigurare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.