G4Media.ro

20 de miliarde de euro, necesarul de investiții în rețeaua de încărcare…

20 de miliarde de euro, necesarul de investiții în rețeaua de încărcare a autovehiculelor electrice din UE pentru a atinge țintele de emisii de carbon până în 2050

Uniunea Europeană trebuie să cheltuiască 20 de miliarde de euro pentru a instala trei milioane de puncte de încarcare a autovehiculelor electrice dacă vrea să-și atingă ținta de emisii pentru anul 2050, potrivit unui raport al think-tank-ului Transport & Environment (T&E), citat de AutoExpress.

Ținta de emisii e stabilită de Pactul ecologic european, un pachet de măsuri propus de Comisia von der Leyen și menit să transforme Europa într-un continent neutru din punct de vedere al impactului asupra climei pâna în anul 2050.

T&E, o organizație non-guvernamentală, estimează că vor exista aproximativ 44 de milioane de vehicule electrice în Europa până in anul 2030, moment în care continentul va avea nevoie de trei milioane de puncte publice de încărcare pentru ca Uniunea Europeana să atingă ținta de emisii de dioxid de carbon până în anul 2050.

În prezent, în Europa se găsesc 185.000 de puncte publice de încărcare, iar pentru a ajunge la 3 milioane, Transport & Environment susține ca ar fi nevoie de investiții anuale care ar însuma aproximativ 3% din bugetul Uniunii Europene dedicat sectorului transporturilor.

T&E spune că investițiile trebuie susținute atât de ​​sectorul public, cât și de cel privat, iar prioritizarea ar trebui sa vizeze încărcarea autovehiculelor la locul de muncă sau acasă. În plus, între 20 și 30% din stațiile de încărcare trebuie poziționate în „zone defavorizate și mai puțin dens populate”.

Lucien Mathieu, analist de e-mobilitate la T&E, a declarat că „pactul ecologic european pentru transport poate fi respectat doar cu infrastructură cu emisii zero. Asta înseamnă a investi pentru crearea rețelei de încărcătoare publice, în special la domiciliu și la locul de muncă, și nu prin construirea mai multor conducte de gaze fosile. Până în prezent, numărul de puncte de încărcare a ținut ritmul cu cererea, dar necesarul de energie electrică trebuie suplimentat prin extinderea considerabilă a rețelei de încărcare.”

Acesta a mai declarat că „trecerea la autovehicule electrice va crea o oportunitate de piață de mai multe miliarde de euro pentru industria europeană  în fabricarea, instalarea și întreținerea punctelor de încărcare. UE trebuie să facă tot posibilul pentru a lupta împotriva degradării condițiilor climatice, în același timp protejând locurile de muncă ale europenilor”.

Foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

7 comentarii

  1. Fara un salt tehnologic major masinile electrice cu baterii (acumulatori) sint o strada infundata. Nemaivorbind ca electricitatea pe care o folosesc va fi generata in continuare in mare parte in centrale electrice cu combustibili fosili, cu randamente de 45-55%.
    Masinile electrice cu celule de combustibil pot fi o solutie, dar sint ocolite cu grija.

    • Toti vorbesc de puncte de incarcare, dar nimeni nu vorbeste de sumele imense necesare pentru a construi centrale electrice si infrastructura pentru a alimenta aceste puncte de incarcare.
      Ghici cine va plati pentru toate acestea!
      Iar banii pentru subventionarea construirii si cumpararii masinilor electrice de unde credeti voi ca vin, din cer?
      Banii tai ajung in buzunarele celor bogati, care-si permit masini electrice.
      Scoateti aceste subventii, sa lasam industria EV sa se dezvolte natural, daca e intr-adevar viabila.

    • Subscriu. Masina electrica e o fita pentru cei bogati, nu ar trebui subventionata deloc. Acei bani trebuie sa mearga in sectorul energiei regenerabile. O prima conditie pentru dezvoltarea infrastructurii de statii de incarcare pentru masini electrice ar trebui sa fie ca tara respectiva sa nu obtina mai mult de 10% din necesarul de electricitate din carbune. Daca e o tara ca Polonia cu 70% curent din carbune si face tranzitia la masini electrice este fara indoiala o crestere a emisiilor CO2.

    • Vorbiți să nu adormiți. Mașinile electrice nu mai sunt așa scumpe. Iti poti cumpara mașina electrica la pret de masina „normală” . Banii se întorc inapoi in economie și în final la stat prin taxe. Același principiu și la finanțarea unui start-up. Dar slabu’ știe doar să judece pe cel ce face. Așa că nu-l mai mîncați cu așa poftă că miroase până aici

  2. Adică industria este responsabila de 90-something % din problema cu emisiile și noi încercăm să reducem emisiile la mașini. Adică a căzut elefantul în piscină și tu mă pui pe mine să ies? Că din cauza mea dă apa pe-afară? Păi FMM!

    Să nu mă înțelegeți greșit, e foarte OK și frumos să avem mașini electrice, e bestial să nu mai poluăm în orașe, dar hai să nu ne facem că nu vedem unde e problema. Problema e la uzina aia care poluează cât un milion de mașini.
    Oricât aș face eu economie de curent, PLM, e fix-pix pe lângă economia pe care ar putea s-o facă uzina. 1% economie la uzină într-o zi e cât consum eu în 4000 de vieți.

  3. O sa vina TESLA ( Elon Musk ) si o sa construiasca o retea imensa de superchargere ca in SUA.
    Europenii nu au expertiza si nici vigoarea necesara.

    • Superchargerele alea de unde o sa ia curent? De la sursa aia infinita de energie pe care o ai tu in fundul curtii?