G4Media.ro

Arhitectul-șef al județului Cluj vrea decongestionarea traficului din zona metropolitană: „Mașinile nu…

Arhitectul-șef al județului Cluj vrea decongestionarea traficului din zona metropolitană: „Mașinile nu au nevoie de deplasare, ci oamenii au nevoie”

Claudiu Salanta, arhitect-șef la Consiliul Județean Cluj propune ca următoarea planificare urbană a Clujului să cuprindă decongestionarea traficului în zona metropolitană a județului, informează Știri de Cluj.

Salanta prezintă și un exemplu de bune practici, modul în care au învață planificarea urbană orașe precum Paris și Barcelona, după modelul Groningen.

„Barcelona își propune să scadă cu 60% suprafața din oraș destinată transportului rutier. Orașul are nevoie de soluții la transportul individual și putem să învățăm, să analizăm, să testăm ce anume s-ar potrivi și orașului nostru.

Cum ar fi să apară studii de mobilitate care să permită construirea în zonele care au cele mai bune legături cu transportul public sau studii de mobilitate care să propună extinderi ale rețelelor publice de transport sau extinderi / conexiuni cu rețeaua de transport velo? Cum ar fi să discutăm despre studii de mobilitate, în care discutam despre deplasarea persoanelor/rezidenților și nu despre studii de trafic, in care discutam doar despre mașini?

Dacă ne concentrăm pe trafic o să discutăm mereu doar despre mașini. Mașinile nu au nevoie de deplasare, ci oamenii au nevoie!”, a scris Claudiu Salanta pe pagina sa de Facebook.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

32 comentarii

  1. Ar fi cazul. Cum Clujul a devenit o imensă parcare, deocamdată trota e cel mai rapid mijloc de transport.

    • E gluma de oras.

    • pentru copii e buna trotineta in parc, dar ce te faci cu cei trecuti de 30 care sunt ridicoli pe trotineta

    • E mai simplu decât sa facă centuri…

    • @rofl
      Da trotă, ce are? Nu sună fain? 😀
      @abc
      Mai ridicol arăți într-un gipan de 300 CP vegetând cu orele în trafic. :)))))

    • Nu ma, pentru ca daca sta in gipan poate sa stea in puf si sa boscorodeasca ca la noi nu face nimeni nimic, cand el e primul care arunca mucul de tigara pe geam si sa arate celorlalti conducatori ca „uite ma ce faina masina am eu, da nu pot sa Ii dau in gura ca stati voi in fata mea si ma blocati”

    • Nu ma, pentru ca daca sta in gipan poate sa stea in puf si sa boscorodeasca ca la noi nu face nimeni nimic, cand el e primul care arunca mu.cul de tigara pe geam si sa arate celorlalti conducatori ca „uite ma ce faina masina am eu, da nu pot sa Ii dau in gu.ra ca stati voi in fata mea si ma blocati”

  2. Pai bine ma, voi indrazniti sa comparati Clujul cu Barcelona? :)))
    din punct de vedere arhitectural orasul Barcelona are un design unic ceea ce ii permite sa fluidizeze traficul auto si cel pietonal.
    Nu veti face voi asa la Cluj nici intr-o mie de ani.

    • flit mă complexatule! :)))))

    • dar ei se compara cu Barcelona:)))
      ce penibili..

  3. Cu ce compara el, cu barcelona. Orasul ala e construit pt oameni de la bun inceput, au trotoarele cat magheru.

    • Este interesant ca vine doar cu o comparatie, nu si cu masuri. Doamna este de la usl? Discursul pare cunoscut: vrem, o sa, se va face….stiti voi, 0 realizari, o raspundere

    • buey babo, ia mai zi o dată: ce au ei cât Magheru ? :)))))

  4. Mai bine construiti metroul, aduceti autobuze multe, construiti parcari la marginea orasului (langa statiile de metrou ….existente ha ha) si abia apoi sa va puneti problema renuntarii la masina personala! Si la metrou vedeti sa nu fie ca in Bucuresti unde se calca oamenii pe picioare pe linia spre Pipera (noroc cu COVID-ul ca nu mai apar imaginile alea horror). E misto sa stai in birou, pe bani multi si sa iei din orasele din Vest doar ce vrei si e si usor de implementat: interzicerea.De la primari si functionarii aud doar restrictii si interdicitii … dar de dezvoltat, nu dezvolta nimeni nimic de cativa ani …indiferent daca orasul se cheama Bucuresti, Cluj, Timisoara sau Constanta

  5. O gluma de oras comparata cu ce mai bine construit oras din Europa.

  6. Sper ca domnu deșteptu locuiește în Bună Ziua sau Zorilor, iar biroul sau este în zona Iris sau Dimbul Rotund. Sa aibe 2 copii, unul la gradi și unul la școală , în locații diferite. Și sa își facă drumurile și nevoile de mobilitate urbana cu bicicleta. 12 luni pe an, în orice condiții meteo.

    • Orice comentariu este sters

    • Poate nu ar mai trebui sa alegem scoli la mama nabii fata de casa si alte lucruri de genul acesta.

    • @iulian,

      Daca tie nu ti a placut la scoala si nu ai capacitatea intelectuala necesara pt a invata nu inseamna ca aceasta regula este valabila pt tosta lumea.

    • @Alex
      Vorbești pe nas! În țările civilizate cea mai bună școală pentru copilul tău e cea mai apropiată de casă!
      Ești un snob, așa-i că te-am ghicit? :)))))

  7. Felicitări pentru inițiativă !!! E primul oraș mare care ia o măsură așa curajoasa !!!

  8. din putul gandiri8 urbanistice „nu masinile au nevoie…”.
    experimente „fara masini in zonele urbane” au loc frecvent in Occident.
    va dau exemplul, ratat din pacate, al unei zone „verzi”. primarul ecologist al oraselului T a reusit sa treaca prin consiliu propunerea sa de a restrictiona accesul masinilor in foarte multe zone de interes, cum ar fi : in jurul teatrului, cinema-urilor, scolilor, gradinitelor, etc.
    a desfiintat aproape toate parcarile laterale de pe strazi si a cheltuit o suma exorbitanta pentru o imensa parcare subterana la 5km de centru.

    in compensatie a introdus si 3 linii de mini-autobuze electrice.
    totul frumos pe hartie.
    in realitate dupa doi ani autobuzele electrice circula fara calatori si urbanistii din birouri nu inteleg de ce.

    cetatenii? unii se descurca cu biciclete cu scaune speciale ptr copii in fata si in spate. altii s-au resemnat si o iau pe jos. cei mai multi vin totusi cu masina si blocheaza toate strazile din jur timo de zece minute. nu au alta solutie. primarul a recunoscut recent ca proiectul initial este un esec si nu e deloc o solutie, dupa ce primaria a fost data in judecata de catre o asociatie de parinti. o mamica cu un copil pe bicicleta a cazut in fata scolii din cauza pubelelor neridicate de serviciul primariei si a ingustimii benzii ciclabile.

  9. E mai simplu decât sa facă centuri

  10. INCOMPETENTA pe bani publici. Asa se cheama asta.
    Noi care lucram in amenajari interioare in toata zona metropolitana si trebuie sa fim uneori de mai multe ori pe zi la Dedeman, Brico, Leroy Merlin, Hornbach, cum facem? O sa ducem placile ee rigips, gacurile cu polistiren si sacii de adeziv cu autobuzul?
    E de ras daca nu ar fi de plans. Omul asta in loc sa incerce sa reinventeze gaura la macaroana mai bine s-ar uita ka ce fac alte orase mari, respectiv refucerea vitezei pana la 30 la ora dar mai ales promovarea masinilor nepoluante. Daca statul roman mi ar dar o subventie pt o baterie noua de Renault Kangoo electric, eu imi inlocuiesc masina de lucru cu una complet nepoluanta. Sa dau 8000 de euro pe un Kangoo electric SH pot, sa dau 20.000 (dupa ce statul ii da lui Renault subventia aia de 10.000 euro) nu pot. Iar de carat materiale de constructie cu autobuzul asta numai un bugetar incompetent precut arhitectul Clujului poate spune.

  11. Pentru ca deja exista centura tripla ca in Barcelona, metrou, tren metropolitan iar in Ro obiceiul de a merge cu bicicleta pe ploaie si vânt e adânc inradacinat.
    Pistele alea din Buna Ziua arata ca Amsterdam in noiembrie, bicicleta langa trotineta.
    Si parcarile la limita centrului sunt si alea deja construite.
    Orasul ala imaginar in care traiesc oamenii astia suna din ce in ce mai bine iar pana nu te muti efectiv acolo sunt sanse mari sa il crezi real.
    E altfel la Cluj, e asa cumva, diferit…
    Bas.ini.le au miros de lavanda si aspect de curcubeu…
    .
    P.S. Nu zic ca modernizarea si ecologizarea nu sunt bune, daca ar fi facute cu cap dupa un plan real (exemplu bun cu autobuzele electrice). Dar nu unul care ignora realitatea ca sa iti vanda o poveste.

  12. … Faceți inelul de centura al orașului, câteva parcări subterane /supraterane și apoi închideți naibii traficul în oraș ca să vă puteți lauda că aveți un parc național în centru!

    • Zici ca va nascut maica direct pe scaunul soferului…ai mai pus piciorul intr-un autobuz de cand ti-ai luati permisu?

  13. Poate trebuie sa scăpăm de acest incompent sub denumirea de arhitect-sef.
    Sunt de acord cu această inițiativă doar după ce se termină odată cu metroul și centura promisă de mult „stimatul primar”.

  14. Dupa ce ai acceptat sa se dezvolte haotic zona metropolitana si niste spagari de la urbanism sa devina bogati, tu si pinguinul de Boc, veniti cu lectii si comparatii fara sens si realitate de punere in practica, taranilor…

  15. Fa ceva cu masinile din alte orase care PARCHEAZA GRATIS CU SAPTAMANILE IN FRUMOSUL TAU CLUJ(barcelona:)))