G4Media.ro

Alin Burcea: Turismul hotelier pe litoralul românesc a scăzut cu aproximativ 20%…

sursa foto: Info Sud-Est

Alin Burcea: Turismul hotelier pe litoralul românesc a scăzut cu aproximativ 20% faţă de 2021 / Tendința se va păstra și în 2023 / ”Mamaia a scăzut mult”

Litoralul românesc a scăzut anul acesta cu aproximativ 20% faţă de 2021 în ceea ce priveşte numărul turiştilor în hoteluri, iar Mamaia a înregistrat scăderea cea mai mare, de 25-30%, a declarat prim-vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea, citat de Agerpres.

Potrivit acestuia, este prima dată în 32 de ani când numărul turiştilor din hotelurile de pe litoral scade, această scădere fiind mai evidentă în nordul litoralului.

”Practic, Mamaia a scăzut mult, sudul s-a dezvoltat foarte bine, Olimp şi Neptun s-au dezvoltat bine, s-au renovat multe hoteluri, Eforie a mers iarăşi foarte bine, chiar şi Costineşti a avut creştere. Mamaia a avut scăderea cea mai mare”, a spus Burcea, care este şi CEO al agenţiei de turism Paralela 45.

Printre motive, el a menţionat creşterea foarte mare a preţurilor, apariţia a mii de locuri de cazare în apartamente private, noi, în Mamaia Nord şi în Năvodari, „care au concurat hotelurile cu brio”, costurile mari de parcare din Mamaia, dar şi lipsa totală de implicare a ministrului antreprenoriatului şi turismului, Constantin Daniel Cadariu, ”care nu a iniţiat nicio acţiune media de promovare a litoralului românesc a cărui imagine s-a degradat”.

„Dacă la 10.000 de locuri (în apartamente private n.r) – cam atâtea sunt în Mamaia Nord şi Năvodari – pui trei oameni pe familie, sunt 30.000 de oameni pe serie. Dacă înmulţeşti cu zece serii, sunt 300.000 de oameni. Dacă mergi pe un grad de ocupare de 70%, sunt 200.000 de oameni care au mers în aceste apartamente şi cred că sunt aproape de realitate, cam ce-a pierdut Mamaia erau în aceste apartamente”, a explicat el.

În plus, el a criticat delăsarea unor hotelieri de pe litoral, care au mers pe ideea ”lasă că merge, că se vinde de la sine”. ”Iată că nu s-a mai vândut de la sine. Iată că oamenii după doi ani de stat în casă (…) au mai plecat, s-au dus în Turcia, în Grecia, pe unde au avut bani, pe unde s-a putut”, a mai spus Burcea.

El a apreciat că această tendinţă nefastă pentru litoralul românesc va continua şi în 2023, mai ales în contextul creşterii preţului energiei. Sunt hoteluri care au montat panouri fotovoltaice ca să-şi acopere cheltuielile de energie, dar altele nu fac nimic şi ”litoralul nu cred că va merge bine”, a conchis el.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Nu ai cum să scazi, dacă de peste 20 de ani eşti un mare 💩 !

  2. Duca-se pe pustii cu Mamaia lor.

  3. Mamaia a ajuns un cos de gunoi supraaglomerat ca in imaginile cu plajele chinezești dar cu pet-uri si pungi de plastic peste tot! Este o cocină!

  4. Mamaia, bleah!

  5. Atata timp cat locurile din unitatile de cazare depasesc cu mult suprafata plajelor si este supra aglomeratie, galagie, manele, gunoaie, nu vor fi servicii turistice de calitate. Degeaba ati marit plajele daca suprafata submersa este adanca, cu mari denivelari si pericol de inec. La cateva furtuni puternice se va eroda si aceste plaje in timp. Reguli de urbanism nu au existat si arata statiunile ca niste periferii braziliene.

  6. @ Burcea,
    Aveți ce v-ați dorit. Turismul românesc ÎNCĂ este supraevaluat.

  7. La Neptun, plaja La Steaguri, nu gasesti dus sa te speli la iesirea de pe plaja si nici WC. Cum poti tu sa ai pretentii de litoral fara servicii de baza? In plus plaja e murdara, nisipul tare, sezlonguri peste tot. Pentru familia mea a fost ultimul an de concediu la plaja in Romania.