G4Media.ro

Explicațiile RAAPPS în scandalul Aviatorilor 58: Stabilirea destinației imobilului nu ține de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Explicațiile RAAPPS în scandalul Aviatorilor 58: Stabilirea destinației imobilului nu ține de competența instituției, banii din vânzarea imobilelor către PNL au mers la bugetul de stat / Regia nu explică de ce contractul e secretizat

Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat (RAAPPS) anunță că pentru imobilul situat la adresa Bd. Aviatorilor Nr. 86 nu a primit o solicitare privind atribuirea/închirierea acestuia, iar stabilirea destinației proprietății nu ține de competența instituției. Regia nu explică de ce contractul este secretizat. Acesta este motivul pentru care nu poate comunica valoarea totală a proiectului, care este de 45 de milioane de lei (aproximativ 9 milioane de euro), potrivit surselor G4Media. RAAPPS comunică doar suma cheltuită până acum cu lucrările. Instituția susține că nu a obținut bani pentru acest proiect din vânzarea a trei imobile către PNL.

Potrivit instituției, suma plătită până acum pentru lucrările efectuate este de 2,1 milioane de lei (aproximativ 422.500 de euro). Totodată, Regia susține că nu a încasat banii din vânzarea a trei imobile către PNL, pentru a-i investi în acest proiect, deoarece sumele au fost virate direct la bugetul de stat.

„Cu privire la contractele de vânzare – cumpărare încheiate între RAAPPS. și Partidul Național Liberal, facem precizarea că PNL a beneficiat de prevederile Legii nr. 90/2003 – privind vânzarea spațiilor aflate în proprietatea privată a statului, a unităților administrativ teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice. Potrivit prevederilor art.12^2 din H.G. nr. 927/2003 – pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003, sumele obținute din vânzarea imobilelor având destinația de sedii ale partidelor politice, se virează integral la bugetul de stat. În consecință, RAAPPS nu reține nicio sumă din aceste încasări”, explică Regia, într-un comunicat.

RAAPPS transmite că simulările și imaginile interioare vehiculate în spațiul public nu corespund documentației avizate și că sunt „rezultatul unor simple speculații”. Această precizare vine după ce presa a relatat că imobilul are un dressing cu suprafață de 64 de mp.

Regia vorbește despre valoarea totală a contractului, dar fără a preciza suma.

„Raportat la suma inclusă în contractul de execuție lucrări, precizăm că aceasta reprezintă valoarea maximală a lucrărilor, plățile aferente urmând a fi efectuate pentru lucrările real executate. Estimarea lucrărilor, înainte de semnarea contractului, a fost efectuată după trecerea în revistă a degradărilor vizibile, și în baza costurilor lucrărilor de consolidare și amenajări la construcții de același tip și realizate în aceeași perioadă. Imobilul a fost construit în perioada 1960-1965, înainte de existența unor norme generale de proiectare antiseismică, prezintă degradări majore și sunt necesare lucrări ample de consolidare, prin introducerea de elemente structurale care dublează/întăresc structura existentă”, potrivit comunicatului instituției.

Regia, aflată în subordinea Guvernului, lasă să se înțeleagă că acesta este unul dintre multele proiecte de renovare de clădiri din patrimoniul său pe care le derulează în prezent, unele dintre ele fiind „bijuterii arhitecturale sau monumente istorice cu valoare de patrimoniu cultural”. RAAPPS spune că unele imobile sunt încadrate în clasa de risc seismic și că și-a propus să le consolideze, identificând diferite surse de finanțare.

„În acest sens au fost inițiate demersuri privind consolidarea și eficientizarea energetică a unui număr de șapte clădiri aflate în administrare, dintre care patru monumente istorice, fiecare cu specificul propriu, urmând a se lua măsuri, progresiv, pentru realizarea intervențiilor si la alte clădiri”, susține RAAPPS.

Lucrarea care este executată la imobilul de la adresa Aviatorilor 58 face parte din strategia de consolidare și conservare a patrimoniului statului, potrivit Regiei. Fondurile în acest caz sunt proprii susține instituția, „nefiind accesate fonduri bugetare”.

„Veniturile obținute din activitatea regiei se utilizează, cu precădere, pentru realizarea investițiilor la imobilele aflate în administrarea sa, precum și în vederea asigurării cheltuielilor pentru întreținerea și administrarea întregului patrimoniu, astfel încât să se poată asigura fondurile necesare realizării acestor activități”, explică RAAPPS.

Citește și: Regia Protocolului de Stat investește în secret 9 milioane de euro în transformarea unui sediu de partid din București într-o reședință de familie / SURSE: Imobilul va fi reședința președintelui Iohannis după terminarea mandatului

Redăm comunicatul integral al RAAPPS:

Urmare informațiilor apărute în mass media, referitoare la imobilul aflat în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, situat în B-dul Aviatorilor nr. 86, facem următoarele precizări menite să clarifice situația privind lucrările de” reabilitare, modernizare și refuncționalizare imobil” :

Planurile, simulările și imaginile interioare vehiculate în spațiul public, nu corespund documentației avizate, fiind rezultatul unor simple speculații. Sumele plătite pentru lucrările executate, până la data prezentei, sunt în cuantum de 2.100.000 Lei.

Raportat la suma inclusă în contractul de execuție lucrări, precizăm că aceasta reprezintă valoarea maximală a lucrărilor, plățile aferente urmând a fi efectuate pentru lucrările real executate.

Estimarea lucrărilor, înainte de semnarea contractului, a fost efectuată după trecerea în revistă a degradărilor vizibile, și în baza costurilor lucrărilor de consolidare și amenajări la construcții de același tip și realizate în aceeași perioadă. Imobilul a fost construit în perioada 1960-1965, înainte de existența unor norme generale de proiectare antiseismică, prezintă degradări majore și sunt necesare lucrări ample de consolidare, prin introducerea de elemente structurale care dublează/întăresc structura existentă.

Subliniem în acest context, faptul că Regia Autonomă “Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ (R.A.-A.P.P.S.) are în administrare un patrimoniu vast, printre care și clădiri istorice, considerate bijuterii arhitecturale, monumente istorice cu valoare de patrimoniu cultural, unele încadrate în clasa de risc seismic I sau II, situate în zone centrale ale Bucureștiului, pe care și-a propus să le consolideze, identificând diferite surse de finanțare.

2

În acest sens au fost inițiate demersuri privind consolidarea și eficientizarea energetică a unui număr de 7 clădiri aflate în administrarea sa, dintre care 4 monumente istorice, fiecare cu specificul propriu, urmând a se lua măsuri, progresiv, pentru realizarea intervențiilor si la alte clădiri. Pentru aceste imobile a fost accesat Programul Național de Consolidare a Clădirilor cu Risc Seismic, în prezent întocmindu-se documentația în vederea semnării contractelor de finanțare. Lucrarea ce urmează a fi executată la imobilul în discuție face parte din strategia de consolidare și conservare a patrimoniului statului, prin realizarea investițiilor la imobilele emblematice/monumente istorice, și este finanțată exclusiv din fondurile proprii ale R.A.-A.P.P.S, nefiind accesate fonduri bugetare.

Veniturile obținute din activitatea regiei se utilizează, cu precădere, pentru realizarea investițiilor la imobilele aflate în administrarea sa, precum și în vederea asigurării cheltuielilor pentru întreținerea și administrarea întregului patrimoniu, astfel încât să se poată asigura fondurile necesare realizării acestor activități. Menționăm faptul că, pentru imobilul situat în B-dul Aviatorilor nr. 86 nu a fost înregistrată nicio solicitare privind atribuirea/închirierea acestuia, stabilirea destinației acestui imobil nefiind în competența R.A-A.P.P.S.

Privitor la imobilul situat în B-dul Aviatorilor nr. 86, facem următoarele precizări:

Imobilul situat în B-dul Aviatorilor nr. 86 este format din clădire principală cu regimul de înălțime S+P+Et și construcții anexe parter, împrejmuire și utilități.

Imobilul se află în patrimoniul R.A.- A.P.P.S., legea impunând administratorilor de imobile să acționeze în scopul administrării, păstrării integrității și protejării bunurilor proprietate a statului.

Construit în perioada 1960-1965, cel mai probabil de echipa arh. Cezar Lăzărescu, imobilul a fost proiectat și implicit utilizat în acea perioada ca locuință, din anul 1993 nemaifiind efectuate reparații majore.

Datorită amplasării în cadrul Zonelor Construite Protejate și a zonei de protecție a Parcului Regele Mihai, anului construcției și stilului arhitectural, pe lângă lucrările de consolidare obligatorii a se efectua pentru ca imobilul să fie utilizat în condiții de siguranță, este necesar a se respecta și cerințele privind protecția monumentelor istorice – Legea nr. 422/2001, precum și Legea nr. 372/2005, cu modificările și completările ulterioare – privind performanța energetică a clădirilor.

3

Principalele lucrări de restaurare ce se efectuează la imobil sunt conform Anexei 4 a Certificatului de Urbanism, document care impune o serie de
condiționări specifice, precum și în acord cu legislația aplicabilă regimului juridic al imobilului:

Recondiționarea fațadelor principală, laterale și parțial posterioară, precum și cele ale construcțiilor anexe, placate cu plăcute ceramice.

Termoizolarea interioară cu tencuieli termoizolante, care să păstreze caracteristicile fizice ale pereților inițiali, având în vedere obligativitatea restaurării fațadelor.

Înlocuirea tâmplăriei exterioare cu tâmplărie din lemn cu eficiență energetică ridicată și reintroducerea rulourilor exterioare. Înlocuirea tâmplăriei exterioare din inox cu tâmplarie din inox cu eficiență energetică ridicată.

Conservarea și recondiționarea zonelor cu elemente din piatră naturală, marmură de Alun și travertin de Geoagiu, care provin din cariere ce nu se mai exploatează la această dată.

Conform dispozițiilor legale, pentru clădirile care se renovează aprofundat, consumul de energie trebuie acoperit în proporție de minimum 30% cu energie din surse regenerabile.

Pentru îndeplinirea acestor cerințe s-a avut în vedere, din punct de vedere constructiv: reabilitarea termică a pereților exteriori, a tâmplăriei exterioare, termoizolarea acoperișului terasă etc.

Din punct de vedere al instalaților și echipamentelor s-a avut în vedere: refacerea în totalitate a traseelor de instalații termice, sanitare, electrice, curenți tari și slabi, a echipamentelor de încălzire și de preparare a apei calde menajere, pentru a fi integrate în noile sistemele, respectiv panouri solare fotovoltaice, pompe de căldură, colectoare solare etc.

Cu privire la contractele de vânzare – cumpărare încheiate între R.AA.P.P.S. și Partidul Național Liberal (P.N.L.), facem precizarea că P.N.L. a beneficiat de prevederile Legii nr. 90/2003 – privind vânzarea spațiilor aflate în proprietatea privată a statului, a unităților administrativ teritoriale sau a regiilor autonome, destinate sediilor partidelor politice.

Potrivit prevederilor art.12^2 din H.G. nr. 927/2003 – pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 90/2003, sumele obținute din vânzarea imobilelor având destinația de sedii ale partidelor politice, se virează integral la bugetul de stat. În consecință, R.A. –A.P.P.S. nu reține nicio sumă din aceste încasări.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. PSDNLUDMR sunt specialisti in a ne face sa ne invartim in jurul cozii … o facem de 34 ani , si ne miram ca ajungem tot la coada

    • tu ai vazut termenul dat de instanta pentru desecretizare documente de interes public de catre institutia presedintelui? 1 an de zile primul termen de judecata.
      Ne invartim in jurul cozii pentru ca Justitie nUe

  2. Normal că n-au primit încă nici o solicitare, viitorul locatar încă nu și-a terminat mandatul.

  3. Da, si Registrul Auto Roman avea fonduri proprii si cumpara terenuri pentru sedii cu milionul de euri in camp de nu reuseau evaluatorii sa-l identifice apoi din cauza ca nici drum de acces nu era,
    ideea e, Agenţia pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice nu ar trebui sa acopere tot, cu un soft care-i semnaleaza imediat, in cateva ore, ca s-a semnat un nou contract bizar pe undeva?..

  4. RAAPPS și SPP sunt conduse de PSD și PNL, de aceea au buget atât de mare in milioane de euro. Pahonțu știe de ce…

  5. Deci, este tinut la secret destinatia acestui imobil. Sunt curios ce sedii au cumparat PNL si cu ce pret. Oare imobilul de pe Aviatorilor urmeaza sa fie vandut cu dedicatie la un pret modic dupa renovarea de 9 milioane euro?