G4Media.ro

“Trasee separate de formare accelerată” din primară până la universitate, pentru o…

sursa Facebook

“Trasee separate de formare accelerată” din primară până la universitate, pentru o carieră în cercetare, propuse de ministrul Ciprian Teleman / Dar e nevoie de bani pentru ca tinerii “să găsească un mediu minim confortabil pentru a rămâne acolo”

“Trasee separate pentru copii, începând din școala primară – gimnazial, preuniversitar-universitar, prin care cei mai buni să se califice pentru a începe o carieră în cercetare”. Așa sună o propunere pe care ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ciprian Teleman, a formulat-o joi, într-o dezbatere, ca posibilă soluție de viitor pentru problema resurselor umane din cercetare. El a afirmat că ministerul pe care îl conduce ar trebui să lucreze cu Ministerul Educației pentru a stabili astfel de “trasee separate de formare accelerată”, inițiativă care să fie completată de o finanțare mai bună în domeniu, pentru ca tinerii “să găsească un mediu minim confortabil pentru a rămâne acolo”.

Oficialul nu a precizat ce anume înțelege prin formare accelerată, furnizată separat, pentru viitori angajați în cercetare.

  • El a făcut comentariile în cadrul unei intervenții în cadrul dezbaterii cu tema “Cum revitalizăm sistemul național de cercetare-dezvoltare?”, găzduită joi de Senat. El a insistat, în intervenția sa, pe subfinanțarea domeniului cercetării și pe faptul că soluțiile de revitalizare a acestuia au nevoie de o împrospătare a resurselor umane, pe lângă o creștere a finanțării.

Ciprian Teleman a comparat această căutare a resurselor tinere cu “selecția ADN-ului de campion” pe care o practica antrenorul de gimnastică Octavian Bellu, în strategia pe care acesta o aborda în confruntările olimpice cu țări precum SUA sau China.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Dar e nevoie de bani pentru ca tinerii “să găsească un mediu minim confortabil pentru a rămâne acolo”
    Eu cred ca sistemul de salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice e o mare porcarie. Sa-i plateasca din fonduri UE, zic.

    In primul rand trebuie sa te gandesti ce salariu lunar poti sa-i oferi unui „cercetator” salariu care sa-l motiveze sa se gandeasca doar la … cercetare fara sa-i pese ca nu-i ajung banii, ca nu are apa calda, ca nu ajunge la timp la munca cu autobuzul, etc *ca nu i se opreste proiectul si ramane pe drumuri

    Romania – tara formelor fara fond

  2. Un ministru care se plictiseste. Un cercetator se formeaza in timp, nu il poti selectiona la varsta frageda decat in cazul geniilor si nu cred ca avem chiar asa multi incat sa facem o structura speciala pentru ei.
    Ceea ce vrea onor ministru este sa faca scoli pentru elite, adica pentru copii de politicieni si de bastani care cotizeaza pentru ca pupilul lui sa fie selectat, sa aiba conditii speciale… Ca unii nu vor iesi cercetatori, nu conteaza, vor gasi scuze potrivite.

  3. Foarte putini din fostii mei colegi au urmat directia despre care vorbeau la 16 ani. In general copiii de nedici pe care i-au pisalogit parintii au fost perseverenti. Si stiu destui care au ajuns in cercetare si au renuntat. Spuneau ca s-au saturat sa fie cersetori stiintifici.

  4. Se vede din propunere ca ministrul nu este cercetator si nu cunoaste traseul parcurs de un cercetator. Conditia esentiala de a atrage tinerii spre cercetare, intr-o economie de piata, este in primul rand salariul. In rest sunt numai inchipuiri absurde.