G4Media.ro

Transportatorii rutieri susţin că vor avea costuri suplimentare de 157 milioane lei,…

sursa foto: Inquam Photos/ Tudor Costache

Transportatorii rutieri susţin că vor avea costuri suplimentare de 157 milioane lei, prin instituirea restricțiilor de circulație pe DN 7

Începând din cu data de 30 mai vor fi instituite restricții de circulație pe DN7, măsură care le va aduce costuri suplimentare transportatorilor de 157 de milioane de lei, cât jumătate din bugetul alocat pentru subvenţia la motorină, avertizează Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Transportatorii rutieri solicită măsuri astfel încât circulaţia să se desfăşoare alternativ pe ambele sensuri.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează că restricția de circulația va afecta peste 2.800 de autovehicule cu MTMA > 7,5t care circulă zilnic pe acea porţiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare şi cheltuieli comerciale suplimentare.

Astfel, pe relaţia Piteşti – Râmnicu Vâlcea şi retur, camioanele şi autocarele vor fi nevoite să ocolească pe ruta Piteşti Sud – Slatina – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea, iar varianta de ocolire propusă este mai lungă cu aproximativ cu 100 km.

„La un trafic zilnic de 2.800 de camioane şi autocare, timp de 2 luni şi jumătate, acest lucru se traduce printr-un consum suplimentar de combustibil de 6,3 milioane litri de motorină (+55,45 milioane lei) şi emisii suplimentare de noxe de 11.740 tone CO2”, precizează UNTRR.

Totodată, transportatorii rutieri vor înregistra cheltuieli comerciale suplimentare de 101,6 milioane lei, reprezentate de costuri suplimentare şi întârzieri ale livrărilor.

Alte efecte ale restricţiilor instituite pe DN 7 sunt reprezentate de congestionarea traficului pe rutele ocolitoare, creşterea riscului de accidente, degradarea drumurilor ocolitoare, creşterea poluării în alte localităţi şi un necesar mai mare de personal pentru supravegherea traficului.

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNAIR să excludă autovehiculele cu MTMA > 7,5t de la aceste restricţii şi să beneficieze de aceleaşi măsuri ca restul autovehiculelor, respectiv permisiunea de a circula pe ambele sensuri, alternativ, prin folosirea semaforizării.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri o serie de lucrări de modernizare la infrastructura rutieră şi de cale ferată care vor impune restricţii de circulaţie pe unele tronsoane de drum naţional în perioada următoare.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 şi care are peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi de persoane, relatează Agerpres.

Sursa foto: Inquam Photos / Tudor Costache

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. DN 7 in zona aia Pitesti – Ramnicu valcea, pe dealuri e pericol de moarte
    semnalizare praf, lipsa unui iluminat minim in zonele periculoase, gropi in parapeti

  2. Am trecut priin zona acum cateva zile: in zona vestitilor mici de Dedulesti era un radar pe urcare si te oprea cateva sute de metri mai sus sa te amendeze. Tot pe urcare, parcarea este interzisa. Dar ce sa vezi? Chiar sub nasul politistilor, erau parcate zeci de masini. Nicio amenda. De ce? Pai, ptr ca proprietarii restaurantelor de la Dedulesti dau mita la politie (sefii ei, probabil) sa nu le deranjeze clientii care parcheaza ilegal pe sensul de urcare spre Pitesti.
    Masinile parcate ingreuneaza mult circulatia, insa politia nu ia nicio masura.

  3. Nu contestă nimeni ce ai văzut când ,,ai trecut pe acolo” dar,ești în alt plan cu subiectul…..
    În toată Europa autoturismele și orice vehicul sub 3,5 t (mai puțin cele de marfa) au tratament special/preferențial. Ei plătesc cele mai mici taxe,sunt folosite ptr plimbări (in general) dar au cele mai multe avantaje. Normal ar fi sa se asigure transportul de călători,mărfuri și apoi de agrement…. Pti sa ocolești cu un Opel CORSA 100 km mult mai ușor și mai ieftin decât cu un ansamblu de 40 T. Unde pui că acesta mai face și o activitate benefică și necesară societății dar, asta e situația,uni plătesc alți au avantajele…..

  4. A mai fost închis,cu aceasi ocolire de 100 de km,și anul trecut trecut parca….,sa repare urcarea de la Draganul,tot la fel 1,5-2luni și s-a reparat apoi a început sa e dărâme iar .Soluția găsit sa repare reparația a fost sa umple diferența de nivel cu bitum🤨😮‍💨😌
    Restricțiile de vara trecuta au fost degeaba în concluzie,cele de vara asta…probabil tot asa, dar nu e problema ca pierderile cauzate cu ocolirea celor 100 de km pe sens(dacă se mai și întoarce pe aceasta ruta…)de către fiecare mașina de marfa le vom găsi în preturi nu se vor ,,pierde”.

  5. Daca nu ar mai fura tristii motorina, nu s-ar simtii ocolirea de 100 km.