G4Media.ro

UPDATE: Un tânăr a murit în București după ce o butelie de…

Foto: Automobil explodat în București - sursa ISUBIF

UPDATE: Un tânăr a murit în București după ce o butelie de sudură aflată în mașina sa a explodat

UPDATE 15.43: Tânărul rănit a murit, potrivit ISUBIF

Articol inițial: Un tânăr a suferit un stop cardio respirator și este inconștient după ce o butelie de sudură aflată în autoturismul său a explodat joi în București, pe strada Brașov, potrivit Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISUBIF).

Autoturismul în care erau doi tineri de 26 și 27 de ani era parcat când a avut loc explozia. O persoană a sunat la 112, iar două echipe SMURD au ajuns la locul exploziei și acordă primul ajutor celor doi tineri.

Explozia nu a fost urmată de un incendiu. Ca urmare a exploziei, mașina are geamurile sparte și a suferit deformări. Celui de-al doilea tânăr i se acordă primul ajutor.

Foto: Automobil explodat în București – sursa ISUBIF

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Tânăr grav mort.

  2. Arafat a zis ca in butelie era covid19 delta sub presiune…asa ca mortul o sa fie trecut la covid.

    • daca tanarul ar fi fost politician, Putin ar fi zis ca in butelie sa fie o doza buna de Noviciok.. ca sa fie sigur ca nu scapa

    • Recunosc la tine stilul unui anume „ion”. Daca esti acelasi troll infect, savureaza-ti porcaria de postare, daca nu esti acelasi personaj, sa stii ca esti la fel de fraier ca si originalul.

  3. Din cate stiu eu buteliile de gaz se incadreaza intro categorie de mare risc de explozie si ar trebui transportate doar de personal autorizat si cu masini speciale !

    • Nu este un mare risc de explozie ca o butelie sa explodeze, dimpotriva, riscul de explozie este foarte mic, daca avem in vedere ca astfel de explozii sunt doar cateva pe an in Europe la zeci de milioane de butelii aflate in operare. Ma refer la exploziile provocate de recipient (de butelia insasi) si nu de cele care au la origine o explozie a gazului inflamabil scurs din butelie si aflat intre limitele de explozie inferioara si superioara, care sunt mult mai multe (aragaz, GPL, propan, acetilena – aceasta din urma de departe cea mai periculoasa).

      Da, buteliile sunt „marfa periculoasa” si se transporta sub ADR, insa transportul in folos propriu este exceptat de la aceste prevederi asa incat tinerii au fost OK, daca au transportat-o pentru a fi utilizata de un sudor autorizat. Dupa culoarea ogivei (verde fluo sau verde inchius) butelia continea un agaz comprimat (argon) sau amestec de CO2 si argon care se comporta ca un gaz comprimat.

      Nu pot exista decat doua variante de luat in calcul:
      1. o butelie cu defecte critice a fost umpluta la o firma de gaze – caz in care responsabilitatea apartine integral fie firmei care a umplut-o fie (si) firmei care a realizat ultima inspectie /verificare tehnica periodica (se va vedea la investigatie);
      2. o butelie destinata gazelor comprimate a fost umpluta cu CO2 peste limita admisa la umplere (75%), deci supraumpluta, astfel incat la dilatare in absenta supapei fortele de presiune au depasit rezistenta peretelui unei butelii normale – caz in care responsabilitatea apartine 100% celui care a realizat umplerea artizanala (nu imi inchipui ca o firma poate face o astfel de eroare).

      Asadar, una-i una si alta-i alta. Chiar daca s-au facut greseli de transport, asigurare in portbagaj sau depozitare pe bancheta si chiar daca reductorul fusese montat la butelia aflata in autoturism (ceea ce e o incalcare a normelor SSM deoarece utilizarea se face numai in conditii speciale in exterior cu butelia asigurata impotriva caderii), realitatea este ca explozia buteliei nu are nicio legatura cu celelalte aspecte, iar cauza ramane aceeasi (una din cele doua mentionate).

  4. Din pozele gasite pe alte site-uri, pare sa fie vorba de o butelie de Argon. Acez gaz nu intretine arderea. Unii producatori recomanda ca temperatura buteliei de argon sa fie tinuta sub 50 grade Celsius, ma indoiesc ca a fost atinsa aceasta temperatura, posibil ca butelia sa fi avut defect de fabricatie sau sa fi fost manevrata necorespunzator. Condoleante familiei tanarului.