G4Media.ro

Soluțiile pentru deblocarea Vămii Siret, în urma unei întâlniri româno-ucrainene: tirurile goale…

Sursa foto: Inquam Photos / Casian Mitu

Soluțiile pentru deblocarea Vămii Siret, în urma unei întâlniri româno-ucrainene: tirurile goale vor trece prin Vama Vicov, iar cisternele de combustibili vor avea prioritate

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a anunțat soluțiile stabilite împreună cu guvernatorul regiunii Cernăuți, Ruslan Zaparaniuk, pentru deblocarea traficului de autocamioane prin Vama Siret – Porubne și implicit diminuarea coloanei de tiruri din cele două părți ale frontierei, relatează Monitorul de Suceava.

Gheorghe Flutur și Ruslan Zaparaniuk s-au întâlnit luni în Vama Siret la inițiativa președintelui CJ Suceava.

Gheorghe Flutur a spus în momentul de față coloana de tiruri în partea română este de peste 26 de kilometri, cu aproximativ 900 de autocamioane, care ajunge aproape de municipiul Suceava, iar aceeași situație este și în partea ucraineană.

„O să rugăm poliția de la Suceava să dirijeze tirurile goale prin zona Vicovu de Sus – Crasna ca să fluidizăm traficul”, a arătat Flutur.

Președintele CJ Suceava a mai spus că s-a convenit ca împreună cu Poliția Suceava să fie formate coloane de câte 30 de cisterne de combustibili care să fie aduse pe o bandă separată în vamă pentru a le face formalitățile, care sunt mult mai simple pentru aceste transporturi. Gheorghe Flutur a arătat că din cele 900 de tiruri din coloană, 200-250 sunt cu motorină și benzină.

Oficialul a adăugat că între 20 și 30 ianuarie 2023 ar urma să se deschisă și vama de la Racovăț, din județul Botoșani, care va prelua o parte din traficul greu din PTF Siret.

Pe de altă parte, Gheorghe Flutur a declarat în urma discuțiilor cu autoritățile din Cernăuți, acestea i-au transmis că unul dintre motivele pentru care procesarea tirurilor se face într-un ritm scăzut este acela că alimentarea cu energie electrică a vămii s-a făcut doar câteva ore pe zi. „Trebuie să ținem seama de partea ucraineană care ne-a explicat că din păcate doar 5-6 ore pe zi au curent electric. Au fost afectate și scanerele lor din vamă, însă acum au procurat niște aparate UPS care asigură alimentarea cu energie electrică a scanerelor pentru a putea lucra non-stop”, a spus Gheorghe Flutur. El a mai precizat că dacă toate aceste măsuri stabilite nu vor funcționa zilnic, s-a convenit asupra unei monitorizări permanente a situației din vamă, dar și asupra unei noi întâlniri, vineri, dacă lucruri nu se îmbunătățesc.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...