G4Media.ro

Școli mai bune: Elevii au rezultate superioare când profesorii petrec mai mult…

Foto: Freepik.com

Școli mai bune: Elevii au rezultate superioare când profesorii petrec mai mult timp predând efectiv la clasă și sunt mulțumiți de locul de muncă și când există un echilibru academic și socio-economic între colegi – analiză pe baza PISA-TALIS

Ministerul Educației își propune, pe termen scurt, să definească standarde clare pentru ceea ce înseamnă o “școală bună”. Printre celelalte priorități menționate în fișa de buget pentru 2021 se numără și definirea și asigurarea alfabetizării funcționale a elevilor pentru fiecare nivel. Prioritățile au fost anunțate chiar în momentul în care, inclusiv pe baza datelor PISA care au arătat nivelul-record de analfabetism funcțional al elevilor din România, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD) a publicat o amplă analiză care încearcă să răspundă la întrebarea: “Ce pot face elevii și profesorii pentru a îmbunătăți rezultatele academice ale elevilor?”

Raportul OECD, publicat la începutul lunii, se bazează pe o evaluare a datelor din două ample studii realizate de organizație – PISA și TALIS. Sunt puse, astfel, cap la cap informațiile obținute de la elevii de 15 ani participanți la PISA și profesorii participanți la studiul internațional TALIS.

Analiza detaliată, intitulată “Positive, High-achieving Students? What Schools and Teachers Can Do”, ce poate fi consultată în detaliu aici, este sumarizată de OECD în doar patru puncte esențiale:

  • Elevii au rezultate mai bune cu cât profesorii petrec mai mult timp, la clasă, predând efectiv (în defavoarea activităților administrative și cu mai puțin timp petrecut încercând să păstreze disciplina în clasă)
  • Cu cât sunt mai mulțumiți profesorii de mediul lor de lucru, cu atât mai bune sunt rezultatele obținute de elevi.
  • Elevii din clase cu o concentrare mai mare de membri provenind din familii dezavantajate socio-economic au rezultate de învățare mai slabe.
  • Elevii au rezultate mai bune atunci când au mai mulți colegi care au rezultate mai bune la învățătură – situație ce poate indica atât efectele elevilor asupra colegilor, cât și fenomenul de segregare academică.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Ce chestii ciudate aceste corelatii. Niciodata nu m-as fi gândit! 😈

  2. la 32 de ani de la revolutie au aflat si ai nostrii ca e bine sa fie bine si e rau cand e rau. urmeaza sa afle si ca apa e uda si ca soarele face lumina. great success!