G4Media.ro

Elevii români care au citit cărți, mai ales tipărite, cei din medii…

Elevii români care au citit cărți, mai ales tipărite, cei din medii avantajate, fetele și elevii încurajați de profesori au avut rezultate mai bune la testul de citire PISA 2018 – nouă analiză OECD

Ce-i ajută pe elevii români să înțeleagă și să folosească ceea ce citesc, într-o epocă în care digitalizarea și globalizarea redefinesc total comunicarea între oameni? O nouă analiză a OECD, publicată luni și asociată unui raport internațional bazat pe testele PISA 2018, încearcă să identifice tendințe relevante în datele care, acum un an și jumătate când au fost publicate, provocau un șoc în privința analfabetismului funcțional al elevilor din România.

  • România beneficiază de o analiză separată, asemenea altor câtorva țări, analiză care pune rezultatele elevilor români de 15 ani, care au dat testul PISA în 2018, în contextul rezultatelor obținute de elevi la nivel internațional.

La testele PISA 2018, elevii români înregistrau cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani, având o performanță în scădere față de precedentele runde PISA la toate cele trei domenii de testare – citire, matematică și științe. La Citire, România obținea un scor de 428 de puncte, în scădere cu 6 puncte față de PISA 2015 și cu 10 Puncte față de PISA 2012. Rezultatul României la Citire era cu 59 de puncte sub nivelul mediei OECD – Detalii.

 

  • România s-a numărat printre puținele țări unde testarea PISA 2018 s-a făcut “pe hârtie”. Următoarea evaluare, PISA 2022, se va face digital. Pretestarea PISA va fi organizată cu prezența fizică a elevilor, în perioada 4 mai – 11 iunie a.c..

Principalele constatări privind elevii români, în noul raport OECD

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Mergeți la articolul cu predarea limbii române ca limbă străină pentru elevii de etnie maghiară, dacă vreți să vedeți români get-beget care au picat la testul PISA. Citesc ei textul, dar nu-l înțeleg.

  2. ,,Elevii români care au citit cărți, mai ales tipărite, cei din medii avantajate, fetele și elevii încurajați de profesori au avut rezultate mai bune la testul de citire PISA 2018 – nouă analiză OECD ”

    Cine a scris titlul asta mai neica ?!

    Auzi exprimare ,, …. fetele si elevii ” . Adica fetele nu sunt elevi . Ele este altceva …. altufelu …

    • Fetele mai mult, spre deosebire de băieți, elevii (băieți sau fete) încurajați de profesori, spre deosebire de elevii (băieți sau fete) care nu au fost încurajați de profesori.. . E ca la sondajele de opinie…

  3. Pai cum de?
    Cand idolii la ei nu au mai pus mana pe o carte de cand i-a chinuit sistemul opresator prin scoli…