G4Media.ro

România, acuzată că ”păstrează tăcere totală” în privința vasului scufundat care a…

România, acuzată că ”păstrează tăcere totală” în privința vasului scufundat care a omorât 14000 de oi

România a fost acuzată că păstrează o ‘totală tăcere’ în privința anchetei cu privire la scufundarea vasului Queen Hind, în luna noiembrie a anului trecut, care s-a soldat cu moartea a peste 14000 de oi, scrie The Guardian, citată de Rador.

Echipele de salvare care s-au grăbit să ajungă la vasul scufundat, care, anul trecut, tocmai părăsise Midia, un port de la Marea Neagră din România, au reușit să salveze numai 228 de oi dintr-un total de 14500, dar, în cele din urmă, doar 180 dintre ele au supraviețuit dezastrului.

Anul trecut, la televiziune, premierul Ludovic Orban a promis să interzică, ‘pentru o periodă de timp’ exporturile de animale vii. Totuși, după catastrofa vasului Queen Hind, peste 2 milioane de animale vii au fost exportate din România, mai ales în nordul Africii și în Orientul Mijlociu.

Singura informație apărută după scufundare a fost legată de descoperirea la bord a unor compartimente secrete cu animale moarte în interior – o descoperire datorată companiei angajate să scoată vasul din apă.

În această săptămână, Ministerul Transporturilor din România a declarat pentru The Guardian că ancheta e încheiată și a precizat că un sumar al raportului va fi publicat pe pagina web a ministerului. Ministerul a mai precizat că scopul acestei anchete de ordin tehnic a fost de a se clarifica problemele de siguranță maritimă și de a se preveni viitoare accidente, “nicidecum de a se stabili vina persoanelor implicate”.

Potrivit legislației UE, anchetele pe tema unor accidente maritime trebuie să fie complet raportate în termen de 12 luni, dar, în cazul în care un raport final nu este posibil în acest interval de timp, atunci, “în termen de 12 luni, trebuie publicat un acord interimar” pe tema accidentului.

Autoritățile române au pretins că vasul ar fi fost încărcat cu 10% sub capacitate, iar animalele erau “clinic sănătoase și bune pentru transport”. Dar contestatarii spun că vasul era supraîncărcat și că, în cele din urmă, asta a făcut ca mii de oi să se înece în Marea Neagră.

“Au promis o anchetă în paralel prin care să se poată afla ce s-a întâmplat, iar de atunci – deplină tăcere”, afirmă Gabriel Păun, director din partea UE al organizației Animals International.

The Guardian a contactat MGM Marine Shipping, compania care administrează vasul Queen Hind, iar cei de-acolo au negat că ar avea cunoștință despre niște punți secrete. Ei au spus că, după acest dezastru, procedurile companiei nu s-au schimbat.

“Nimic nu s-a schimbat, nu vreau să mai vorbesc despre acest vas – vreau să uit cele întâmplate “, a declarat un reprezentant al companiei la telefon înainte de a închide aparatul.

Un audit al Comisiei Europene în România, desfășurat anul trecut, în perioada septembrie – octombrie, și care viza o evaluare a stării animalelor în timpul transportului pe vase în țări care nu sunt membre ale UE, a provocat numeroase motive de îngrijorare, unele fiind legate de “lipsa înregistrării lor în sistemul de control menit să le asigure animalelor condiții bune în drumul lor spre țări care nu sunt membre ale UE “.

“Nu există probe cu verificări care să confirme că animalele sunt pregătite să-și continue drumul. Absența procedurilor prin documente, înregistrări și confirmări din partea unor veterinari oficiali a controlului de pe vas oferă slabe asigurări în privința eficienței majorității controalelor efectuate”, subliniază raportul.

“Queen Hind este exemplul emblematic al eșecurilor evidente din sistem“, a declarat Reineke Hameleers, președintele organizației Eurogroup for Animals, cu sediul în Bruxelles, care reunețte mai multe organizații pentru drepturile animalelor. “Uniunii Europene îi place să se considere un lider mondial printre binefăcătorii în slujba animalelor, dar ea își mai murdărește încă mâinile cu această industrie plină de cruzime“.

O anchetă a ziarului The Guardian a constatat că, în comparație cu cargourile obișnuite, vasele care transport animale vii riscă de două ori mai mult să înregistreze ‘pierderi totale’ în urma scufundării sau acostării. Vasele care transportă animale vii sunt deseori vechi și construite inițial în alte scopuri înainte de a ajunge să transporte animale. În momentul dezastrului, vasul Queen Hind avea 39 de ani.

Mary Pană, președinta Asociației Crescătorilor și Exportatorilor de Bovine, Ovine și Porcine din România (ACEBOP, n. red.), a declarat: “Concurența UE cu Australia și Noua Zeelandă este acută. Accidente navale ni se întâmplă și nouă, li se întâmplă și lor. Dar astea sunt accidente… Sunt convinsă că Comisia Europeană va găsi o modalitate eficientă prin care să schimbe actuala legislație, astfel încât animalele să beneficieze de condiții mai bune de creștere, hrănire și sacrificare”.

Contestatarii s-au plâns că, după dezastru, puține lucruri s-au schimbat pentru a îmbunătăți condițiile de viață ale animalelor destinate exportului.

“Nu este vorba despre niște vase de croazieră de cinci stele”, spune dna Păun. “Am stat ceva timp pe vase pentru animale, iar condițiile nu pot fi îmbunătățite – apar mereu o mulțime de probleme și nu există nici măcar un singur vas pe care să nu moară vreun animal“.

Vasile Deac, medic veterimar și proprietar al unei companii de export de animale vii, afirmă că interzicerea transportului de animale vii ar afecta comunitatea crescătorilor români de vite.

“Pentru fermierii români, exportul de vite e foarte important “, spune Deac. “Dacă nu ar exista o asemenea piață de export, crescătorii n-ar mai avea unde să-și vândă animalele, iar pentru ei asta ar însemna mari pierderi. Ca exportator, pentru mine e foarte important să văd vasele destinate exportului de animale”, afirmă el. “Queen Hind a fost un accident, nu a fost ceva intenționat”.

Sursa: The Guardian/ Rador/ Traducerea: Alexandru Danga

sursa foto: Animals International

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Daea, un gunoi.

  2. „Tacerea mieilor”

  3. „Potrivit legislației UE, anchetele pe tema unor accidente maritime trebuie să fie complet raportate în termen de 12 luni…”

    Ceea ce nu înțeleg este tăcerea organizațiilor pentru protecția animalelor!

    Dacă un câine este lovit în România, se vorbește despre cruzimea împotriva animalelor o săptămână în toate mass-media. Iar ziarele europene preiau deîndată știrea. În cazul „corabiei” scufundate au murit 14.000 (paisprezece mii) de animale și aproape nimeni nu a zis mai nimic despre asta!

    Ceva nu e-n regulă…

    • Ceva ca:
      1. Organizatiile pentru protectia animalelor nu indraznesc sa „ia atitudine” cand este vorba despre islam. Animalele erau vandute, iar cu proprietari d-astia nu te pui daca nu vrei sa ofensezi cultele. Si vezi ce se poate intampla daca cultul se simte ofensat.
      2. Animalele erau oricum destinate sacrficarii. Ongurile au salvat cateva oi, care vor muri de batranete pentru linistea sufletului activistilor.
      Si foarte probabil:
      3. S-au rulat cu siguranta multi bani negri acolo, – a numarat cineva oile? – ceea ce e mult pentru ongistul cel mai tupeist. Daca printre oile alea ar fi si miorita – cu darul vorbirii, adica…

  4. Vietile oilor conteaza! Daca nu mureau, mai traiau si azi. Si am incalecat pe o sa.

    • pe orice articol care arata coruptia , mizeria si jegul creat de partidele care ne-au condus de 30 de ani , faceti misto si dati vina pe USR+ , usl-latrinism pur

    • Lasa-ne, ba, cu coruptia in povestea asta. e iubeai cu vreuna din oile alea? N-auzi ca la ora asta ar fi fost moarte deja?

      Ne mor oamenii ba la ATI, ba la spaaranghel. Dar cand s-a gasit o modalitate decenta de a aduce un ban in tara, cu totii sunteti intristati. Cum sa-si permita Romania sa exporte si altceva decat badante?

      In afara de spalat veceurile occidentalilor, ce altceva ne mai permiti, mai anticoruptule?

  5. cum sa se spuna ? sa se descopere ca nu stiu ce politruc de la PSD in colaborare cu nu stiu ce politric de la PNL (directorasi de meserie, buzunare generoase, creier mic, dar afaceristi marca „mures” ) sunt implicati in autorizatii dubioase?

  6. Acolo, la Năvodari unde s-a scufundat nava cu oi este tărâmul lui Stroe-șeful județenei PSD. Acolo printr-un șantier naval pe care îl deține Stroe își lua partea lui la exportul de animale. Aceasta este cauza omertei pe tema asta. Mai întrebați-l când îl întâlniți, să vedeți ce fuge de subiect. deși lider d eorganizație d e partid, Stroe este practic candidatul care nu a participat nici la campania de la locale și nici la cea de la parlamentare la nicio conferință d e presă, care nu a fost decât în interviuri plătite. Un hoț cu sânge rece deghizat în bunicuț inofensiv!

  7. iar olanda si danemarka pastreaza tacerea despre cele peste 10.000.000 de nurci si vizoni sacrificate democratic, pe surse, ilegal si… Degeaba, dupa fum s-a aflat ulterior !

    Sa nu mai vorbim de ong-urile care se ataca la fiecare labuta de catel lovita. La fel ue care nu mai incape de gandaci si lilieci unici fiecare in felul lor.

    Se pare ca alea nu era destinate consumului ci doar pt. Fitzele vestimentare ale unora. Deci pot fi ucise legal si fara mila.

    Artic, de 3 parale intr-un ziar ce nu far nici 2 (the guardian) spre bucuria haterilor si casandrelor romanesti.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.