G4Media.ro

Marea Britanie se alătură unui plan al Comisiei Europene pentru mobilitatea militară…

Sursa foto: Facebook / British Army

Marea Britanie se alătură unui plan al Comisiei Europene pentru mobilitatea militară în UE / România va primi bani pentru refacerea unor poduri

Marea Britanie se alătură proiectului de mobilitate militară al Uniunii Europene, menit să ușureze transportul trupelor și echipamentelor militare pe continent, transmite RFI România, citat de Rador.

Planul a fost prezentat de Comisia Europeană săptămâna trecută, iar alăturarea Londrei arată importanța acestui plan, în contextul dat de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.

Infrastructura civilă a Uniunii Europene se dovedește prea puțin pregătită pentru a face față unor convoaie militare de mari dimensiuni – și mai cu seamă în partea de est, acolo unde amenințarea este acum maximă.

Săptămâna trecută, Comisia Europeană a lansat programul de mobilitate militară al Uniunii Europene. Potrivit comisarului pentru Transporturi, Adina Vălean, executivul european a pus cap la cap hărțile civile și militare, în cadrul unui plan de acțiune vizând toate căile de transport: aerian, rutier, feroviar, maritim. Planul stabilește prioritățile de investiții pentru acele puncte care nu sunt adaptate utilizării duale, civile și militare. De asemenea, vor fi create hub-uri pentru aprovizionare.

Bugetul pentru mobilitatea militară este de 1,6 miliarde de euro, din care a fost alocată deja o tranșă de peste 300 de milioane. În cadrul acestei alocări, România a primit fondurile necesare pentru reabilitarea sau execuția a cinci poduri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 20 de milioane de euro.

Proiectele deja finanțate pentru România se referă la reabilitarea podului pe DN 2A, la Ovidiu, județul Constanța, reabilitarea podului pe DN 1, de la Azuga, execuția unui pod de pe DN 6, la Arginești, județul Mehedinți și, în sfârșit, reabilitarea a două poduri de pe DN 15 la Straja și Viișoara, în județul Neamț.

Citește tot articolul pe RFI România

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

10 comentarii

  1. Deci practic e o recunoastere ca „Romania arata ca dupa razboi”. Bune fondurile, dar frumoasa si ironia

    • un pod care e gandit sa suporte tiruri de 40 tone greutate maxima admisa pe drumurile din Romania nu rezista neaparat si la un transportor de tancuri cu aproximativ 80 de tone (doar tancurile de gen3 au 70 tone) !!!
      limita de greutate mai mica suportata de poduri era chiar parte din strategia de aparare inainte de 1989, bazata pe faptul ca tancurile noastre erau mai usoare decat cele occidentale!
      intre timp s-au schimbat lucrurile, nu ne mai luam lumina de la barbarii hoti de la rasarit si putem spune mersi ca ne platesc altii sa ne imbunatatim infrastructura.

  2. Ziganii cersetori de Valahi nu sunt in stare sa-si faca un pod sau o sosea , stau cu mana intina la UE , fura ziganul Valah pe rupte …….au pretentii sa intre in schenghen .. mare tupeu la zigan

    • Numa’ sa nu se ocupe Arsene de poduri.

    • PLACUTA suedexa.Nu pricepi nimoc sau nu vrei,totuna.

    • Este bine că voi ruzznacii vă ofticați, este semn bun!😏

  3. Incredibil totusi, la ce PIB are Romania. Nu a fost razboi, ci furt organizat, timp de 32 de ani. Trist 🙁

  4. Numa’ sa nu se ocupe Arsene de poduri.

  5. poate vor înțelege unii ca nUE îți da bani doar dacă ei ii iau înapoi și cu plus!!! 🤔

  6. Le faceti iarasi din polistiren?