G4Media.ro

Inspectoratul Școlar București detaliază procedura repartizării alfabetice sau prin tragere la sorți…

Inspectoratul Școlar București detaliază procedura repartizării alfabetice sau prin tragere la sorți a elevilor și învățătorilor la clasele pregătitoare

Inspectoratul Școlar al Municipiului București detaliază procedura repartizării alfabetice sau prin tragere la sorți a elevilor în clasele pregătitoare, pe care școlile o vor aplica începând de anul acesta. “Având în vedere importanța procesului de înscriere al copiilor la clasa pregătitoare pentru anul școlar 2020-2021, Inspectoratul Școlar al Municipiului București susține transparența, egalitatea de șanse, eliminarea riscurilor segregării și ale discriminării, atât pentru elevi, cât și pentru cadrele didactice”, anunță instituția.

  • Edupedu.ro a scris în exclusivitate că ISMB va aplica “modelul Timișoara” al repartizării aleatorii a elevilor în clasele pregătitoare
  • Astăzi, Ministerul Educației a anunțat în proiectul metodologiei de înscriere în clasa pregătitoare 2020 că vrea introducerea repartizării aleatorii a elevilor în clasele pregătitoare în toată țara

Într-un comunicat remis Edupedu.ro, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) explică faptul că “a identificat ca modalități transparente și nediscriminatorii de repartizare la clasă” următoarele soluții:

  • algoritm de tip alfabetic de distribuire a elevilor la clasă
Foto: ISMB
  • tragere la sorți a elevilor înscriși în ședință publică organizată de unitatea de învățământ
  • tragere la sorți a învățătorului/profesorului pentru învățământ primar

 

 

 

Foto: Pixabay.com

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

3 comentarii

  1. [reluare]:

    Pai continuati, nu va opriti prea devreme: la clasa a V-a, profesorii, la fiecare materie, vor fi trasi la sorti in sedinta publica – ca sa nu mai „nimereasca” la A cei mai buni profesori.
    Ah, da, si dirigintii la fel!
    Pai ce, ne batem joc de scoala? 😈

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=IlWJRsIopb4&feature=emb_logo

    Revenind la repartizarea pentru ciclul primar: desi este o idee buna, in lipsa a inca doua-trei conditii (pe care nu le vad indeplinite), nu va face, in opinia mea, decat sa strice si mai mult treaba. Sa ma explic:

    Se strica apele puternic si nici nu se pot linisti: daca parintii nu mai apeleaza la spaga/pile sa inscrie copilul la o invatatoare anume, iar copilul ajunge aleator la o doamna oarecare, parintii vor fi foarte revendicativi si aspri cu invatatoarea, parte pentru ca au idei preconcepute si parte pentru ca nu mai sunt legati de complicitatea mitei! Cel putin jumatate din parinti, estimez eu, n-o sa se mai abtina „sa nu o supere pe doamna”. Iar un sfert dintre ei vor descoperi ca, conform profetiilor autoindeplinite, chiar nu le place deloc de ea – desi nu au vreun argument acceptabil. De fapt, si in prezent, vreun sfert sunt nemultumiti inclusiv de invatatoarea pe care si-au ales-o ei isisi! Ca asa e omu’ … 🙁

    Si atunci, ce vor face? O vor executa la director si apoi imediat la inspector, pentru ca, asa cum am aratat mai sus, nu mai exista niciun motiv de a evita confruntarea. Iar daca se mai gaseste si vreun parinte care sa vina cu Legea Educatiei citita si in mana, pe la scoala, (cum legea respectiva nu se poate respecta in toate aspectele) daca ala stie ce face, incepe razboiul tactic.

    Asadar, incepe razboiul cu invatatoarea, care, chiar daca ar fi real priceputa in pedagogie, nu ar mai putea performa in aceste conditii, ceea ce iar le implineste profetiile parintilor nemultumiti.

    Va rezolva ceva razboiul?! Nimic, pentru ca nu se poate schimba nici invatatoarea de la clasa (chiar daca ar fi cazul), nici muta copilul. Ministerul va spune ca nu se poate schimba invatatoarea, pentru ca Codul Muncii accepta asa ceva doar in situatii extreme de grave – si nu e cazul, pentru ca inspectorii sunt in drept a aprecia competenta sau incompetenta invatatoarelor (F. IMPORTANT, vezi mai jos!), nu parintii si pentru ca daca ar permite mutarea copiilor la alte clase ar insemna sa incalce regula tocmai instituita.

    Exista insa o solutie, dar nerealizabila. Este unda din conditiile de care aminteam la inceput: trebuie sa existe, dupa un an sau doi, un moment al adevarului – o testare INDEPENDENTA (a elevilor din clasa), care sa ii puna in fata momentul adevarului si sa le zica daca, simpatica sau nu, invatatoarea face treaba care conteaza la clasa sau nu. Si astfel fie sa inchida gura parintilor neintemeiat nemultumiti, fie sa expulzeze invatatoarea din scoala. Ca sa fie independenta testarea, nu trebuie sa fie facuta de minister sau de colegii invatatorilor si trebuie sa participe la ea un numar semnificativ statistic din elevii clasei. Vi se pare realizabil asa ceva?!

    Evaluarea Nationala nu este adecvata pentru un astfel de test, fiind un instrument conceput pentru altceva (planuri remediale) si nefiind independent: in primul rand ca subiectele sunt date de minister si in al doilea rand ca supravegherea se face de colegii invatatorului; e un fel de karaoke.

    Se vor resemna parintii, vor spune „Asta tine de noroc, asa e in Romania”? Vor fi incalziti de faptul ca ministerul zice „toti dascalii nostri sunt bine pregatiti”, cand stiu bine ca Dna Anisie se uita in ochii lor si ii minte si ca, totodata, statistic este imposibil sa fie asa? Vor putea parintii face/plati lectii, acasa, ca sa suplineasca … vreo 8-10 ani? Eu cred ca se vor gasi cai sa se ocoleasca si restrictia asta cu trasul la sorti. Asa e traditia, si ar fi pacat sa se strice obiceiul asta cu ocolit regulile. Doar suntem romani verzi si tinem la traditii, nu?! 😆

  2. Cred ca este o masura buna, cu conditia verificarii claselor in anul urmator: cate transferuri s-au produs si din ce motive.
    Eu am inteles ca si doamna ministru si-a trasferat copilul de la un liceu la altul, acum este deja consilier parlamentar, desi nu a terminat facultatea(Declaratia de Avere doamna ministru).

    • 1) Da niste link-uri, sa verficam informatia.

      2) Daca ai dreptate, nu uita ca doamna ministru e profa de romana, si poate ca ia expresia „practice what you preach” ca pe o metafora, ca intr-un comentariu de Miorita … nu literalmente ca un prof de tehnologie lipsit de imaginatie. 😈