G4Media.ro

Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva…

Foto: Pexels.com

Funeriu: Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României/ Eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională 

Fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu, cel care a demarat demersurile pentru descoperirea tezelor academice plagiate, susţine că dacă demersul început în urmă cu aproximativ un deceniu ar fi fost dus la capăt, „am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României”. El spune că, în opinia sa, lupta sa împotriva plagiatorilor „a devenit o problemă de siguranţă naţională”, transmite News.ro

„Acum zece ani, după ce am curăţat bacalaureatul, am început lupta împotriva plagiatelor., lupta împotriva celei mai grave forme de pervertire intelectuală a naţiei, pentru că acei plagiatori vă devin profesori universitari. Am început acea luptă în indiferenţa generală. Lucrurile au luat amploare când a fost prins Ponta cu plagiatul. (…) Dar lupta corectă pe care am început-o eu a fost extrem de prost gestionată de politicienii care au urmat. De ce? Pentru că s-a dovedit că acest fenomen era atât de extins în societate încât, dacă am fi mers până la capăt cu această luptă, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României. Astăzi, vă reamintesc, sunt în evaluare procurori, şefi de servicii secrete, şefi din Armată, şefi din Poliţie. Deci instituţiile de forţă ale statului. Eu am început acest lucru, l-am văzut ca pe o problemă academică după care s-a extins la nivelul societăţii şi eu astăzi cred că a devenit o problemă de siguranţă naţională când ai foarte mulţi oameni din structurile de forţă care sunt implicaţi în această fraudă. Din nou, o problemă prost gestionată de politicieni”, a declarat Daniel Funeriu în emisiunea Insider Politic, duminică, la Prima Tv.

Funeriu admite că a avut o contribuţie la devoalarea plagiatului fostului premier Victor Ponta, spunând că acest lucru l-a „costat scump”, arătând că nu se referă la fotoliul de ministru.
Fostul ministru susţine că a propus soluţia, la plecarea sa, şi anume aceea ca universităţile însele să verifice toate tezele şi să trimită rezoluţiile cu privire la plagiate, iar cele care nu fac acest efort să nu mai primească bani de la buget.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

23 comentarii

  1. Te îngrozești: ”Dacă am fi mers până la capăt cu această luptă împotriva plagiatelor, am fi decapitat toate instituţiile de forţă ale României”.
    Unde este corupție NU sunt spitale, NU sunt școli, NU sunt servicii publice ….
    Parte din soluție, răspunderea magistraților și confiscarea extinsă

    • Deci avem la conducere niste HOTI care pot fi dovediti cu acte.

      Pentru ca nu se ia nici o masura impotriva lor demonstreaza faptul ca sunt santajabili.

      In momentul in care vor se elibereze din sfori li se scoate dosarul pe nas.

      Koveshika a furat putin ! E OK ! Au spalat o !

      La fel e si cu coloneii care nu au tacut o secunda de armata.

      In ce hal au distrus ROMANIA toti nenorocitii astia care au fost la putere din ’90 incoace.

  2. Așa că mai bine-i de dat doctoratul afară?

  3. Domnupantazi, mai consultati mesajul acela cu directive de la sefii de la Langley, ca vad ca ati deviat de la linia USAGM.

  4. Si Caritas doar cand a picat a devenit problema de siguranta a celor care au refuzat sa pice de fraieri

  5. corect,

    absolut corect!

    respect domnule Funeriu pentru cat ati facut!

    pacat ca altii nu au avut coloana vertebrala pe care ati dovedit-o dumneavoastra!

    • Mereu cei care reformeaza un stat sunt cu mult mai putini decat talharii care mor de grija celor cu salarii si pensii mici . . .

  6. Si cine l-a impedicat sa faca putina curatenie cat a fost ministru? Ca nu-mi amintesc sa fi fost plagiatorii demascati in timpul mandatului sau.
    I-am scris si eu o petitie despre alt tip de frauda (articole stiintifice publicate in reviste fara valoare, dar care erau prezentate ca fiind cotate ISI) si a facut joc de glezne. De, este usor sa lovesti in elevii de BAC, dar este greu sa dai jos mafia falsilor profesori universitari.

    • Aplica o strategie clasica.
      Cand stai pe margine vezi toate problemele (din vina altora mai ales). Cand esti la conducere uiti de ele

  7. !carmen I

    ca sa poti face curatenie intr-un oras, ai nevoie de o firma, de angajati, de resurse….

    cine crede ca in democratie un ministru este un fel de Ceausescu ar fi bine sa se trezeasca din alcool….

    ce a facut domnul Funeriu a fost un lucru exceptional….

    cat priveste universitatile a construit structura de ierarhizare, adica s-a luptat sa introduce criteriile de performanta, astfel ca universitatile sa intre in competitie pentru resurse…luptandu-se cu autonomia universitara…

    dificultatile s-au dovedit foarte mari cand a propus ca managementul universitar sa fie separat de resursa stiintifica si educationala….adica rector sa fie un manager care nu este profesor…aici opozitia a fost foarte puternica si nu a reusit sa implementeze aceasta idee…

    a reusit sa modifice tipul de conducere la universitati, de la comitet la echipa….

    pe scurt, nu-i puteti reprosa domnului Funeriu ca nu a facut schimbari radicale…

    la nivelul constiintei profesionale pe care banui ca o aveti, ar fi trebuit sa va fi aratat nemultumirea in raport cu ceilalti ministri ai educatiei…

    afirmatia ca este usor sa te iei de elevii de la Bac o trec la gluma…..pai acolo era vorba de cohorte intregi de profesori de liceu corupti, care vindeau examenul la disciplina lor cu o suta de dolari….

    acei elevi de la bac deveneau apoi studenti care invatati cu coruptia, o continuau apoi in invatamantul superior…..

    sunt surprins de cele scrise, din cate imi dau seama problema pe care o semnalati nu tine de ministru, ci de o structura autonoma, CNATDCU, a carui presedinte azi este presedintele Academiei, nu ministrul educatiei….

    cum nu stiti acest lucru?

  8. blah …blah…
    Solutie:eliminati sporul de doctorat….

  9. a fost singura care a zdruncinat sistemul .
    Mediu academic are nevoie de ONOARE.
    Mediu academic a tolerat/ a susținut FURTUL ….. în speranța că vor căpăta și ei privilegii de tip …. o sticlă de ulei, o tigaie…. (vezi Tudorel de la Fact de Drept din Iași).

  10. PARCA SE DISCUTA CAND FUNERIU ERA MINISTRU CA NU AR AVEA BACALAUREATUL?

    • Ia mai informeaza-te domnule postac inteligent, ca de-aia esti pe internet!
      Nu ne vii aici cu daca si cu parca si cu caps lock! Daca tot ai o nedumerire, cercteaza si vei avea raspunsul

  11. Gheorghe : Asta am vrut si eu sa spun-ca n-a putut duce „lupta” „pana la capat” fiindca era ocupat sa-si caute diploma de la bac ;uneori era asa de obosit de cautare,ca trebuia o consiliera sa-i „sufle”(ca unui scoler netrebnic) raspunsurile la intrebarile ziaristilor (daca va amititi)

  12. !…și totuși Emilia Șercan

    adevarat, pur si simplu adevarat..

    doamna Emilia Sercan a putut face ce a facut pentru ca era in afara *sistemului*…

    asta nu-i micsoreaza nicidecum meritele….este doar o constatare…

    ca sa faci o schimbare in interiorul unei institutii trebuie sa vezi daca ai pe partea buna doua treimi….daca nu ai doua treimi, pierzi timpul…trebuie ca atare sa te ocupi ca pe partea buna a institutiei ajung doua treimi oameni de caracter….or asta cere timp…

  13. OBIECTIVUL PRINCIPAL AL MINISTRULUI PESEDIST AL INVATAMANTULUI ESTE SCAPAREA PLAGIATORILOR DIN CASTE ?

  14. CUM SA LE FACI CEVA celor DIN conducerea INSTIUTIILOR DE FORTA, DE NEFORTA ?
    LE AFECTEZI personalitatea…

    CUM SA TE IEI DE UNUL CA pandele CARE A FACUT DINTR-O LOVITURA DOUA DOCTORATE, „SERVEA” CETATENII LA PRIMARIE SI MAI FACEA SI MULTE ALTELE…

  15. 4 mld. eu pt. scoli noi
    vin din UE, restul noi…
    ___________________
    proiect în dezbatere
    10%DIN P. I. B.
    (4%investitii)
    pt trecerea de la ed funcțională la ed morala.
    scop:dezvoltarea armonioasa a individului (împlinit ca ființă, înțelegere funcționala, acces la creația științifica și artistica)
    3 ANI PREGATITORI. studiu limbaje prin joc
    12 ANI OBLIGATORII
    1 EDUCATOR-10 ELEVI
    PRINCIPIU:înțelegerea fenomenelor nu memorare mecanica
    MATERII:
    LIMBAJE:matern, străin, vizual, muzical, corporal
    STIINTE:mate, fizica, geografie, chimie, biologie
    ISTORII:naționala, universala, arte vizuale, arte spectacol, religiilor
    SPORTURI:atletism, echipa, lupte, înot, optionale
    DIN ANUL5:se introduc materii opționale funcție de profil
    TESTARE:(fara note) națională trimestriala
    LICEE URBANE SPECIALIZATE(asigurare transport) asigura pregătire medie
    RECUPERARI:în vacante
    PROFESORI SPECIALIZATI+ARTIȘTI CU JUMĂTATE DE NORMA
    BAC:7 materii
    SCOLI NOI DOTATE
    CL. 1-6 dimineața
    CL. 7-12 după masa
    FINANTARE:
    6% lege
    4% eradicarea coruptiei(min. 13%din PIB)
    MANUALE adaptate
    Scopului
    PROFESORII VOR DEZVOLTA SISTEMUL
    „o societate postmoderna își pune aceasta problema”
    prof dr arh M. C DONICI
    20 ani elev
    30 ani PROF

  16. Domnule Funeriu ! Ce – ar fi fost asa de grav daca decapitam „toate institutile de forta” din Romania de niste SCURSURI HOATE ? E mai bine ca aceste „institutii de forta” sunt acum conduse de niste gainari du diplome false ? Nu mai aparati PUNGASII ! In special pe cei din „asa zisa INTELIGHENTIA” ! Suntem multi in Romania – care n-am primit dreptul de a sustine examenele si teza de doctorat !! Dar am vazut tot felul de „neica-nimeni” umflandu-se – n pene ca „ie doctori” ! IMPOSTORII trebue eliminati ! Nu vor face decat RAU SI HAOS in functile pe care le ocupa ILEGAL si HOTESTE in „institutii de forta” din Romania. Regret pozitia DSv. Denota o cedare in fata valului de pungasie din stiinta si artele liberale din Romania ! Ce va invins Domnule Funeriu ???

  17. Nu am inteles niciodata nebunia aceasta ca toti neavenitii sa aiba diploma de doctorat. Am inteles ca tagma universitara din Romania a dorit sa se protejeze ca pozitiile din universitati sa nu fie accesibile pentru alte persoane – chiar daca sunt mai adaptate la cerintele de astazi – dar nu inteleg de ce politicieni mai ales au nevoie de aceste titluri? Au intr-adevar un spor de bani sau pur si simplu numai pentru „reputatie”. La fel si in guverne? Este obligatoriu pentru anumite pozitii sau nu? Ministrii oricum se aleg politic si foarte putini au macar o mica experienta in acel domeniu.