G4Media.ro

EXCLUSIV Elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale la…

Foto: Pexels.com

EXCLUSIV Elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale la admiterea în licee, școli profesionale și universități, pe modelul celor alocate rromilor – a decis Consiliul pentru Combaterea Discriminării

Consiliul pentru Combaterea Discriminării a decis că elevii cu cerințe educaționale speciale trebuie să aibă locuri speciale în licee, școli profesionale și universități, la admitere, pe modelul celor alocate rromilor și copiilor din Republica Moldova. Hotărârea a fost luată miercuri, 26 februarie 2020, după ce forul a fost sesizat de către Ana Dragu, psiholog clinician și președintele Asociației Autism Europa Bistrița.

Instituția a acordat termen de o lună pentru ca Ministerul Educației să adopte măsuri afirmative pentru copiii cu CES, potrivit surselor Edupedu.ro. Decizia vine după ce Ana Dragu, președintele Asociația Autism Europa Bistrița, a sesizat în iunie 2019 Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

Ana Dragu / Foto: Arhiva personala

Contactată de Edupedu.ro, aceasta a confirmat decizia CNCD și a declarat că “este o victorie uriașă! Acești copii erau permanent discriminați, chiar și față de minorități, și puși în situația aberantă de a susține niște examene naționale nediferențiate, după ce au învățat toată viața după un curriculum adaptat”.

Psiholog clinician, Dragu a precizat pentru Edupedu.ro că se întâlnește “cu cazuri de la cele mai ușoare, la cele mai severe. Am copiii cu autism cu abilități dezvoltate diferit: copii geniali la matematică, dar care stau foarte prost pe științele umaniste. De exemplu, copii care aproape nu comunică deloc, în schimb rezolvă creativ o grămadă de probleme de matematică. Copii care sunt foarte buni la IT, dar care nu vor putea ajunge niciodată la Facultatea de IT, pentru că acei copii nu pot da BAC-ul la istorie. Asta le taie orice șansă să se dezvolte într-un domeniu, dacă nu sunt buni la toate”.

“Copiii cu CES nu vor invada liceele”, a precizat aceasta. Ana Dragu a declarat pentru Edupedu.ro că decizia de a acorda locuri în plus în licee și școli profesionale “va fi un ajutor semnificativ pentru cei care au anumite abilități într-un domeniu, dar abilități deficitare pe alt domeniu și nu vor mai fi obligați, de exemplu, să aibă nota 6 la română la examenul de Evaluare Națională ca să intre la un liceu pe economic sau matematică, dacă el este foarte bun la matematică”.

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Parca toti copii trebuiau sa fie egali (si nu numai in fata legii), acum toti vor avea locuri speciale iar cei care chiar invata corect si vor fi cei care vor duce greul societatii in viitor se vor uita lung la cei care vin si le iau locul in scoli, licee, facultati. E si normal sa se tot creeze categorii speciale ca sunt destui prosti sa le intretina.

    • Madama asta stie ce e ala liceu sau facultate?
      Ea unde a facut liceul sau facultatea?
      Si stie care sunt criteriile actuale de intrare la liceu?
      Consiliul ei face legile in Romania?
      Asemenea prostii sunt incorecte din toate punctele de vedere

    • Madama asta stie ce e ala liceu sau facultate?
      Ea unde a facut liceul sau facultatea?
      Si stie care sunt criteriile actuale de intrare la liceu?
      Consiliul ei face legile in Romania?
      Asemenea prostii sunt incorecte din toate punctele de vedere

  2. Bă fmmmmm de corecți politic! Dar copiii care vin din familii muncitoare și sunt mai amărîți decat specialii mai au drepturi? Bă vedeți că scindarea asta a societății românești pe care o faceți va avea repercursiuni grave în viitor. Iar teoria „efectului fluture” e a dreaq de reală.

    • Iti doresc sa ai un copil autist. Apoi vei intelege ceva, ceva.
      Boule. Scuze, ptr ceilalti cititori

  3. De aici din acesti speciali apar senatori deputati si cu ditamai veniturile.Voi sclavii primiti putin ca nu aveti nevoi.Sa vedeti la taxe si impozite ce Handicapati cu cate 6 , 7 locuinte si super masini sunt Astia nu platesc curent, parcari , impozite …etc
    Halal …

  4. Consiliul lu Astaloș-Caltaboș!

  5. Asta mai lipsea învățământului romanesc liceal!
    Nu ajungea ca psihologii ii salvează de pușcărie pe adolescenții care își ucid unul din părinți, acum ii baga la licee de elita pe cei cu deficiente crase de învățare.

  6. In sfarsit se face dreptate tuturor copiilor si normalitatea incepe sa devina realitate. Felicitari parintilor si celor ce au sperat si luptat pana la sfarsit!

  7. O masura cat se poate de dreapta si necesara pentru acesti copii/tineri deosebiti care in lipsa unui cadru legislativ adecvat stau acasa si nu isi pot dezvolta aptitudinile, nu pot invata ca ceilalti copii sau tineri care chiar daca chiulesc de la ore sau se drogheaza tot sunt mai avantajati. Si ca sa raspund celor care comenteaza aici fara sa cunoasca nimic despre acesti copii „speciali”: ar fi cazul sa va abtineti!!!Nu se stie niciodata cum copilul/copii dvs. pot ajunge in viata sa capete o dizabilitate, nu neparat trebuie sa te nasti cu aceasta. Tot asa veti gandi si mai rau veti mai comenta?

    • Buna seara. Acești tineri deosebiți de care spuneți și care stau acasă pt ca nu au cadrul necesar în care sa își dezvolte aptitudinile vor suferi dacă vor intra în învățământul de masă. Profesorii nu sunt instruiți sa predea unor astfel de copii pe măsura înțelegerii lor și nici nu pot neglija restul copiilor pentru ei. Astfel se va crea o frustrare de ambele e părți. Nu spun din răutate. Am un frate cu sindromul Down. A urmat o școală speciala, acum are 46 de ani și încă știe sa scrie, sa citească, sa deseneze și sa cânte și sa danseze, vb și doua limbi, pt ca la școală s au focusat profesorii pe ceea ce ii plăcea lui sa facă. Dacă mergea la o școală normala pe locuri speciale, nu știu cât de bine i-ar fi fost.