Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Curcani, Viforel Dorobanțu, nu este deloc mulțumit de rezultatele elevilor de la Evaluarea Națională 2023 și spune că își asumă acest eșec. Într-un interviu pentru Edupedu.ro, el a explicat ce își reproșează lui dar și profesorilor: “E clar că școala nu a făcut totul pentru ca acești copii să aibă acces la o pregătire normală. O mare greșeală a fost că nu am ținut cont de rezultatele de la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, pentru că puteam să prevenim lucrurile”. Așa că soluția sa este pe de-o parte să verifice acum toate aceste rezultate ale elevilor din anii de școală primară și clasa a VI-a și să încerce să recupereze din lipsuri, a declarat acesta într-un interviu pentru Edupedu.ro.
O altă măsură pe care deja a pus-o în practică: a înființat o școală de vară gratuită, unde peste 100 de elevi, chiar și din sate învecinate, s-au înscris doar dacă și-au dorit. Au ore de robotică, limba română, matematică și chiar dans, în aer liber, fără să sune clopoțelul, iar elevii sunt grupați pe tipuri de interes și nivel de cunoștințe, nu pe vârstă: “Ne-am gândit că, dacă stau în curtea casei toată vara, s-ar putea să nu fie chiar bine pentru ei. Așa că ne-am zis că trebuie să îi scoatem de acolo, îi aducem la școală și le arătăm un altfel de școală, un pic de învățare prin joacă”.
Școala Gimnazială Nr. 1 Curcani este situată la aproximativ 50 de km de București. Sunt peste 400 de elevi în clasele primare și gimnaziu, iar școala are și ciclu de preșcolar. Elevii provin din medii sociale și culturale diferite, 70% dintre ei fiind de etnie rromă.
În școală există în jur de 80 de copii cu cerințe educaționale speciale, copii care prezintă dificultăți în vorbire, copii hiperactivi cu dificultăți de învățare, dintre care 70 au vârste cuprinse între 4 și 10 ani.
Majoritatea elevilor provin din familii sărace, care nu au resursele necesare pentru a-i sprijini pe copii în dezvoltarea profesională, iar acolo unde părinții au resurse, interesul elevilor pentru educație este scăzut, deoarece sunt crescuți de rude, părinții nu îi supraveghează, sunt plecați la muncă în străinătate.
Articolul continuă mai jos