G4Media.ro

Detalii din Dosarul Revoluției: Ion Iliescu și Gelu Voican Voiculescu, acuzați că…

Detalii din Dosarul Revoluției: Ion Iliescu și Gelu Voican Voiculescu, acuzați că au pus la cale o amplă operațiune de dezinformare și diversiune pentru a prelua puterea după căderea regimului Ceaușescu

Parchetul General a trimis luni în judecată Dosarul Revoluției. Doar trei mari inculpați au fost trimiși în judecată – Ion Iliescu, Gelu Voican Voiculescu și Iosif Rus (fost șef al Aviației Militare). Ceilalți inculpați au murit în timpul instrumentării dosarului.

”Cercetările au vizat faptul că prin instaurarea unei psihoze generalizate a terorismului ar fi fost create numeroase situaţii de foc fratricid, trageri haotice, ordine militare contradictorii”, se arată în comunicatul Parchetului.

Procurorii susțin că ”psihoza teroristă ar fi fost indusă cu intenţie prin diversiuni şi dezinformări şi a provocat, după 22.12.1989,  un număr de 862 de decese, 2150 răniri, lipsirea gravă de libertate a sute de persoane, vătămări psihice. Aceste consecinţe tragice au fost mult mai grave decât cele ale represiunii exercitate în intervalul 17-22.12.1989 (orele 12:00). Totodată, ancheta a stabilit că aceste diversiuni şi dezinformări ar fi creat condiţiile condamnării  şi execuţiei cuplului prezidenţial Ceauşescu printr-un proces penal simulat”.

Mai mult, procurorii îi acuză pe Ion Iliescu şi Gelu Voican Voiculescu că ”ar fi dezinformat în mod direct prin apariţiile televizate şi emiterea de comunicate de presă (contribuind astfel la instaurarea unei psihoze generalizate a terorismului), ar fi participat la dezinformarea şi diversiunea exercitate pentru executarea cuplului Ceauşescu şi ar fi acceptat şi asumat politic acte diversioniste comise de unele cadre cu funcţii de conducere din M.Ap.N., fără a interveni pentru stoparea lor”.

În ce-l privește pe Iosif Rus, procurorii susțin că în calitate de comandant al Aviaţiei Militare, ar fi intervenit în noaptea de 22/23.12.1989, fără drept şi în deplină cunoştinţă de cauză, asupra planului de apărare a Aeroportului Internaţional Otopeni şi ar fi contribuit astfel la moartea a 48 de persoane (40 de militari şi 8 civili), precum şi la rănirea gravă a altor 15 persoane. La  23.12.1989 a emis ordinul diversionist de schimbare a cocardelor tricolore ale elicopterelor aparţinând Regimentului 61 Boteni, fapt ce ar fi dus la deschiderea focului fratricid, implicit la rănirea unor persoane. A emis şi alte ordine militare, conduite care în afara rezultatelor concrete enunţate ar fi contribuit la agravarea psihozei teroriste.

Procurorii susțin într-un comunicat de presă că ”întreaga forţă militară a României, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne – Departamentul Securităţii Statului, precum și Gărzile Patriotice, începând cu data de 22.12.1989, orele 16:00, s-au pus la dispoziţia Consiliului Frontului Salvării Naţionale şi conducerii acestuia.

Din acelaşi moment, grupul de decizie politico-militară al C.F.S.N. format din Ion Iliescu, Silviu Brucan, general locotenent Victor Atanasie Stănculescu, general maior(r) Nicolae Militaru (reactivat ulterior, înaintat în grad militar și numit ministru al apărării) și Gelu Voican Voiculescu a luat deciziile importante cu caracter politic şi militar, urmărind accederea la puterea politică a unui grup preconstituit și legitimarea politică în fața poporului român”.

Parchetul General arată că ”pentru atingerea acestor scopuri, începând cu seara zilei de 22.12.1989 ar fi  fost lansată o amplă şi complexă activitate de inducere în eroare (diversiuni şi dezinformări), coordonată de unii componenţi ai Consiliului Militar Superior (structură aflată în subordinea C.F.S.N.), acceptată şi asumată de factorii decizionali ai C.F.S.N”.

”Pentru a evita tragerea la răspundere penală ca urmare a represiunii existente până la 22 decembrie 1989, vârfurile decizionale ale M.Ap.N. (persoanele care au îndeplinit funcţia de ministru al apărării, şefii direcţiilor militare şi şeful aviaţiei militare) ar fi declanşat şi coordonat inducerea în eroare, în virtutea unei înţelegeri cu noua forţă politică a ţării. Acest veritabil pact ar fi fost benefic ambelor părţi, pentru factorii de decizie ai M.Ap.N. a însemnat impunitatea dorită, iar pentru factorii de decizie ai C.F.S.N. a însemnat garantarea preluării puterii politice, menţinerea la putere, dar şi legitimarea în faţa poporului român”, se mai arată în comunicatul citat.

Comunicatul integral:

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, urmare a comunicatelor din datele de 8 februarie 2017, 18 decembrie 2017, 2 aprilie 2018, 17 aprilie 2018 și 21 decembrie 2018 este abilitat să aducă la cunoștința opiniei publice următoarele:

Una dintre prioritățile strategice ale Ministerului Public, în exercitarea rolului său constituțional de a apăra interesele generale ale societății, ordinea de drept, precum și drepturile și libertățile cetățenilor, a constituit-o soluționarea așa numitelor ,,dosare istorice”, reprezentând acele cauze vizând clarificarea unor aspecte esențiale privind istoria recentă a țării.

Astfel, la data de 1 august 2016, procurorii militari din cadrul Secţiei Parchetelor Militare, în cauza denumită generic drept ”Dosarul Gheorghe Ursu”, vizând moartea cunoscutului dizident anticomunist, au dispus trimiterea în judecată a doi foști ofiţeri în cadrul Direcţiei a VI-a Cercetări penale din Departamentul Securităţii Statului, pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, precum și a unui fost ministru de interne și a unui fost şef al Departamentului Securităţii Statului, pentru complicitate la săvârșirea de infracțiuni contra umanității.

În iunie 2017, procurii militari au finalizat ”Dosarul Mineriadei din 13 – 15 iunie 1990”, în care au fost trimiși în judecată pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității 14 inculpați, printre care un fost șef de stat, un fost prim-ministru al guvernului interimar al României, un fost viceprim-ministru al guvernului interimar al României și un fost director al Serviciului Român de Informații.

Astăzi, la aproape trei decenii de la evenimentele din decembrie 1989, după o evoluție complexă și complicată a cauzelor penale ce au avut ca obiect cercetarea faptelor săvârșite în acea perioadă, fapte ce au dus la căderea regimului comunist, suntem în măsură să anunțăm soluționarea acestui dosar esențial pentru aflarea adevărului despre istoria noastră recentă.

Prin rechizitoriul Secţiei Parchetelor Militare nr. 11/P/2014 din 05.04.2019, în dosarul penal intitulat generic „Revoluţia Română din decembrie 1989”, au fost trimişi în judecată inculpaţii:

1. Iliescu Ion – fost preşedinte al României,

2. Voiculescu Voican Gelu – fost viceprim-ministru al Guvernului României şi

3. general (rtr.) Rus Iosif – fost şef al Aviaţiei Militare,

pentru săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., cu aplic. art. 5 C.p.

Pentru întocmirea rechizitoriului Secției Parchetelor Militare au fost administrate, în principal, probe obţinute după data de 13.06.2016, dată la care, prin Încheierea nr. 469 din dosarul 1483/1/2016, judecătorul de cameră preliminară din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a confirmat redeschiderea urmăririi penale. Procurorii militari au obținut prin ancheta desfășurată probe noi, iar în urma declasificării documente esențiale, care au contribuit la cunoașterea împrejurărilor comiterii faptelor și la aflarea adevărului.

În urma cercetărilor și probatoriului administrat s-a constatat că întreaga forţă militară a României, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne – Departamentul Securităţii Statului, precum și Gărzile Patriotice, începând cu data de 22.12.1989, orele 16:00, s-au pus la dispoziţia Consiliului Frontului Salvării Naţionale şi conducerii acestuia. Din acelaşi moment, grupul de decizie politico-militară al C.F.S.N. format din Ion Iliescu, Silviu Brucan, general locotenent Victor Atanasie Stănculescu, general maior(r) Nicolae Militaru (reactivat ulterior, înaintat în grad militar și numit ministru al apărării) și Gelu Voican Voiculescu a luat deciziile importante cu caracter politic şi militar, urmărind accederea la puterea politică a unui grup preconstituit și legitimarea politică în fața poporului român.

Ancheta a relevat că pentru atingerea acestor scopuri, începând cu seara zilei de 22.12.1989 ar fi  fost lansată o amplă şi complexă activitate de inducere în eroare (diversiuni şi dezinformări), coordonată de unii componenţi ai Consiliului Militar Superior (structură aflată în subordinea C.F.S.N.), acceptată şi asumată de factorii decizionali ai C.F.S.N. Din Consiliul Militar Superior au făcut parte general locotenent Atanasie Victor  Stănculescu, general de armată Nicolae Militaru şi şefi de direcţii militare.

Pentru a evita tragerea la răspundere penală ca urmare a represiunii existente până la 22 decembrie 1989, vârfurile decizionale ale M.Ap.N. (persoanele care au îndeplinit funcţia de ministru al apărării, şefii direcţiilor militare şi şeful aviaţiei militare) ar fi declanşat şi coordonat inducerea în eroare, în virtutea unei înţelegeri cu noua forţă politică a ţării. Acest veritabil pact ar fi fost benefic ambelor părţi, pentru factorii de decizie ai M.Ap.N. a însemnat impunitatea dorită, iar pentru factorii de decizie ai C.F.S.N. a însemnat garantarea preluării puterii politice, menţinerea la putere, dar şi legitimarea în faţa poporului român.

Cercetările au vizat faptul că prin instaurarea unei psihoze generalizate a terorismului ar fi fost create numeroase situaţii de foc fratricid, trageri haotice, ordine militare contradictorii etc.

Din cercetări a rezultat că psihoza teroristă ar fi fost indusă cu intenţie prin diversiuni şi dezinformări şi a provocat, după 22.12.1989,  un număr de 862 de decese, 2150 răniri, lipsirea gravă de libertate a sute de persoane, vătămări psihice. Aceste consecinţe tragice au fost mult mai grave decât cele ale represiunii exercitate în intervalul 17-22.12.1989 (orele 12:00).

Totodată, ancheta a stabilit că aceste diversiuni şi dezinformări ar fi creat condiţiile condamnării  şi execuţiei cuplului prezidenţial Ceauşescu printr-un proces penal simulat.

Probatoriul administrat în cauză relevă că  inculpaţii Ion Iliescu şi Gelu Voican Voiculescu ar fi dezinformat în mod direct prin apariţiile televizate şi emiterea de comunicate de presă (contribuind astfel la instaurarea unei psihoze generalizate a terorismului), ar fi participat la dezinformarea şi diversiunea exercitate pentru executarea cuplului Ceauşescu şi ar fi acceptat şi asumat politic acte diversioniste comise de unele cadre cu funcţii de conducere din M.Ap.N., fără a interveni pentru stoparea lor.

Totodată, inculpatul Iosif Rus, în calitate de comandant al Aviaţiei Militare, ar fi intervenit în noaptea de 22/23.12.1989, fără drept şi în deplină cunoştinţă de cauză, asupra planului de apărare a Aeroportului Internaţional Otopeni şi ar fi contribuit astfel la moartea a 48 de persoane (40 de militari şi 8 civili), precum şi la rănirea gravă a altor 15 persoane. La  23.12.1989 a emis ordinul diversionist de schimbare a cocardelor tricolore ale elicopterelor aparţinând Regimentului 61 Boteni, fapt ce ar fi dus la deschiderea focului fratricid, implicit la rănirea unor persoane. A emis şi alte ordine militare, conduite care în afara rezultatelor concrete enunţate ar fi contribuit la agravarea psihozei teroriste.

Urmarea imediată a acestor conduite a fost complexă, a presupus producerea unor rezultate multiple asupra unui număr mare de persoane şi ar fi generat o stare de pericol pentru existenţa unei părţi însemnate a populaţiei  civile de pe întregul teritoriu al  României.

Totodată, a fost dispusă clasarea cauzei:

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Ceauşescu Nicolae – fost preşedinte al României, pentru conduitele constatate în intervalul 16.12.1989 – 22.12.1989 (orele 12:06), întrucât există autoritate de lucru judecat, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Vlad Iulian – fost şef al Departamentului Securităţii Statului şi Postelnicu Tudor – fost ministru de interne, pentru conduitele constatate în intervalul 16.12.1989- 22.12.1989, întrucât există autoritate de lucru judecat, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev.şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Milea Vasile – fost ministru al apărării, pentru conduitele constatate în intervalul 17.12.1989-22.12.1989, întrucât a survenit decesul acestuia, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Militaru Nicolae – fost ministru al apărării, Stănculescu Atanasie Victor – fost ministru al apărării şi Dumitrescu (Cico) Emil – fost membru al C.F.S.N. şi ministru, pentru conduitele constatate în intervalul 22.12.1989-31.12.1989, întrucât a survenit decesul acestora, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Eftimescu Nicolae – fost şef al Direcţiei Operaţii din Marele Stat Major al Armatei şi Hortopan Ion – fost comandant al Comandamentului Infanterie şi Tancuri (C.I.T.), pentru conduitele constatate în intervalul 22.12.1989-31.12.1989, întrucât a survenit decesul acestora, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la săvârşirea infracţiunilor contra umanităţii, prev. şi ped. de art. 439 alin.1. lit. a, g, i şi k din C.p., de către Brucan Silviu – fost factor decizional al C.F.S.N., pentru conduitele acestuia, constatate în intervalul 22.12.1989-31.12.1989, întrucât a survenit decesul acestuia, cauză de împiedicare a punerii în mişcare a acţiunii penale,

– cu privire la conduitele numiţilor Mocanu Mircea – fost comandant al Comandamentului Apărării Antiaeriene a Teritoriului (C.A.A.T.) şi Dinu Ştefan – fost şef al Direcţiei Informaţii din Marele Stat Major (D.I.A.), întrucât nu există probe concludente în sarcina acestora cu privire la existenţa infracţiunilor contra umanităţii, prev de art. 439 din C.p.,

– cu privire la conduitele numiţilor Roman Petre – fost prim-ministru al Guvernului României, Brateş Teodor – fost redactor şef în cadrul T.V.R. şi Toma Ioan – fost ministru al tineretului, deoarece în urma cercetărilor efectuate s-a stabilit că nu există în sarcina acestora probe concludente cu privire la săvârşirea infracțiunilor contra umanităţii, prev. de art. 439 din C.p.

– cu privire la săvârşirea infracţiunii de omor calificat, prev. şi ped. de art. 189 lit. a, f din C.p. cu aplic. art. 5 C.p., de către Igreţ Viorel – fost prim secretar al Comitetului Judeţean de Partid Mureş, având în vedere că în sarcina acestuia nu există probe concludente pentru săvârşirea acestei infracţiuni sau a altei infracţiuni prevăzută de legea penală.

***

În temeiul art. 329 din C.p.p., rechizitoriul întocmit de Secția Parchetelor Militare (12 volume – 3280 de file) urmează a fi înaintat în cursul zilei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie – instanţă competentă să judece cauza în fond, însoţit de trei copii certificate şi de dosarul cauzei (3330 de volume, dintre care 2030 de volume au fost administrate după data de 13.06.2016).

***

Prin cooperare interinstituțională și-au adus contribuția următoarele instituții:

1. Ministerul Apărării Naţionale – pentru identificarea, declasificarea şi punerea la dispoziţie a multor documente militare de arhivă;
2. Senatul României – pentru facilitarea declasificării, scanării şi punerii la dispoziţie a Stenogramelor şi raportului Comisiei Senatoriale pentru cercetarea evenimentelor din decembrie 1989;
3. Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității – pentru punerea la dispoziţie a informaţiilor necesare aflate în administrarea acestei instituţii;
4. Serviciul Român de Informaţii – pentru identificarea, declasificarea şi punerea la dispoziţie a multor documente militare de arhivă;
5. Ministerul Afacerilor Interne – sprijin logistic;
6. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale – sprijinul logistic.

Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă în nicio situație principiul prezumției de nevinovăție.

Foto: Revolutia Romana din decembrie 1989; Ion Iliescu in platoul Televiziunii Romane

Citește și

BREAKING Dosarul Revoluției din 1989 a fost trimis în judecată. Augustin Lazăr: Prezint scuzele instituționale ale Ministerului Public pentru faptul că această anchetă a durat 30 de ani

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

30 comentarii

  1. Si Antena3, in zilele noastre, poate fi trasa la raspundere pentru „operațiune de dezinformare și diversiune” distrugind mentalul populatiei.

    • Despre TVR care a fost și este fruncea dezimformărilor un fel de Sor după care se aliniază sateliți de genul Antena 3, Ro Tv , și alte mizerii ce să mai spui , ce pedeapsă să le acorzi , și câți ani lumină ar trebui alocați pentru o eventuală anchetă penală doar Dumnezeu știe !

    • Subscriu, totodată îmi este greață si rușine ca au trecut 20 de ani si inca sunt liberi, se vor gasi vinovații dupa ce mor ordinarii…

  2. O dată declanșată judecata, ce se întâmplă dacă cei inculpați dau ortul popii în perioada de până la pronunțarea sentinței definitive?

    • ce sa se intample? Ii judeca Uciga-l Crucea si ii baga la cazan!

    • Fără nicio îndoială vă puteți baza pe mine, dar ar fi mai bine dacă ați reuși să-i pedepsiți și voi înainte să dea colțu’, în sensul să le fezandați puțintel cărnița ca atunci când vor sosi la cazane să fiarbă mai repede și să nu mai consum prea mult gaz pentru că e scump ca Dracu’…!

  3. excelentă veste! o așteptam deja de prea multă vreme!
    pușcărie lungă pentru criminali!

  4. Eu ii vad mai curand ca incapabili, idioti, care nu au fost in stare sa gestioneze corect o situatie de criza, nu s-au ridicat la inaltimea momentului.
    Nu stiu daca prostia este un delict.
    Teroristi : nici vorba !
    Totusi , si publicul are o mare parte de vina : incult, incapabil sa detecteze realitatea, isterizat.
    Practic, toate victimele provin de la oameni care s-au impuscat intre ei ! Fara sa gandeasca !
    La Otopeni, prostii aia de militari nu s-au coordonat, nu au aflat din vina comandantilor ca le vine de fapt un ajutor ! Si au tras in oameni aflati in camioane ! Daca ar fi avut un minimum de cunostinte tactice – soldatii trebuiau sa le aiba – ar fi stiut ca nimeni nu vine la atac in camioane ! Daca ar fi vrut sa atace , camioanele ar fi oprit la o distanta sigura, soldatii [elevii] ar fi trebuit sa coboare si apoi sa se desfasoare in tragatori !! Si apoi sa atace ” salt inainte, culcat „.
    Asta s-a intamplat si la Orizont, in Drumul Taberei , pe locul unde se afla acum un monument dedicat „luptatorilor antiteroristi” – sanchi. Monumentul acela ar trebui numit : Monumentul Prostiei Armatei Romane !!

    • mama, cred ca esti un istoric de renume, dar esti prea modest ca sa-ti faci public numele. Cred ca concluziile tale sunt luate dupa ani de munca si de studiu in arhive. Ai studiat tone de hartie din arhivele MAPN , MAI si SRI.
      P.S. Macar ai facut armata ca sa stii cand un simplu soldat are voie sa deschida foc si daca ar voie sa traga fara ordin de la superior?

    • Cristian, nu știu câți ani ani, ce vârstă aveai la Revoluție..
      Atunci erau alte vremuri, gândește-te la Coreea de Nord! nu aveai acces la informații! Era boier ăla care avea linie telefonică cu cuplaj, internetul de abia se năștea… Înțelegerile erau intre șefi, copii aceia au fost trimiși, sărăcuții, carne de tun chiar de către proprii comandanți tocmai pentru a da alta dimensiune evenimentului!

      A fost un 2in1, o revoluție a celor mici și naivi care credeau că Ceaușescu a fost alungat doar cu ajutorul lor, plus o mascarada pusa la cale de cei care au profitat de moment și au făcut ce au făcut să preia și sa își consolideze puterea!
      Din câte am înțeles, cele mai multe victime nu au fost pe 21, când s-a declanșat Revoluția, ci în zilele următoare- când canaliile astea au pus în aplicare planul de preluare a puterii prin diversiuni
      Vinovați de care zici tu ar fi azi jandarmii, cei care se puteau informa în timp real că nu au niciun mort în rândurile lor și totuși au făcut ce au făcut asupra populației în 10 august!

  5. Astea toate se cunosc, ce rost mai are judecata? Ar trebui intai impuscati si apoi judecati daca chiar e nevoie.

  6. Si 30 de ani mai tarziu, lumea inca votează urmașii comuniștilor :-/

  7. Acuzatia este corecta si intr-o singura fraza, bine formulata ,este cuprinsa toata activitatea grupului criminal ILIESCU din Decembrie 1989.Am trait vremurile alea.Au fost impuscati pe strada si in casele lor sute de romani nevinovati,in principal tineri.Daca acesti criminali vor apuca sa scape de pedeapsa noastra atunci istoria si Dumnezeu nu-i va ierta.PSD ca un continuator al fostului PCR si apoi FSN s-a nascut din crima,lacrimi si blesteme.

  8. Adevărul, 2015
    Doru Mărieş, despre Revoluţie: „Diversiunea cu teroriştii a menţinut la putere structurile Partidului Comunist“

    Invitat de Grigore Cartianu în studioul „Adevărul Live”, într-o emisiune cu tema „Cine a tras în noi după 22?”, Teodor Mărieş, preşedintele Asociaţiei „21 Decembrie 1989”, a vorbit despre contextul în care sute de oameni şi-au pierdut viaţa la Revoluţie, în zilele de după fuga lui Ceauşescu, când regimul comunist era deja prăbuşit.

    Mărieş a afirmat că, între 22 şi 26 decembrie 1989, în Bucureşti s-au tras peste 12 milioane de gloanţe şi peste 100 de obuze: „Din punctul meu de vedere, ce s-a întâmplat în perioada respectivă este terorism de stat. Lucrurile s-au întâmplat în felul următor: grupul lui Ion Iliescu, care a luat puterea, a făcut mai multe probe în ziua de 22 decembrie. Prima probă a fost când l-au scos în balcon pe fostul prim-ministru al lui Ceauşescu din anii ‘80, Ilie Verdeţ, primit cu huiduieli şi cu „fără comunişti”. După care l-au scos pe Dăscălescu (n.r. Constantin Dăscălescu, prim-ministru al României în 1989) şi, la fel, mulţimea a scandat „fără comunişti”. Apoi apare Ion Iliescu şi, complet neinspirat, se adresează cu „tovarăşi”, iar mulţimea începe să scandeze „nu suntem tovarăşi” şi „fără comunişti”. Acesta este momentul care îi bagă în panică pe toţi cei din grupul său, iar după retragerea din balcon dau drumul la diversiunea cu aşa-zişii terorişti, care din punctul meu de vedere era pregătită, au avut-o în plan. Culpabili pentru ce se întâmplase la Timişoara înainte de fuga lui Ceauşescu, liderii Armatei au acceptat să participe la acest scenariu”.

    În opinia lui Doru Mărieş, diversiunea prin care românii au trăit pentru câteva zile sub spaima unor presupuse atacuri teroriste ar fi avut două scopuri: „Primul este că această diversiunea a menţinut la putere structurile Partidului Comunist, vopsit în Frontul Salvării Naţionale, iar al doilea motiv a fost că aveau nevoie să se legitimeze. Până în 22 decembrie ei nu participaseră la Revoluţie şi atunci au încercat să creeze propria Revoluţie. Şi au păcălit nu doar populaţia României, ci o lume întreagă. Televiziunile din toată lumea transmiteau despre eroicul popor român care luptă cu teroriştii, deşi totul era o diversiune”.

    În emisiunea „Adevărul live” s-a discutat şi modul prin care vărsarea de sânge produsă după 22 decembrie, când cuplul Ceauşescu părăsea Comitetul Central, ar fi putut fi evitată. „Liderii FSN, în frunte cu Ion Iliescu, şi liderii Armatei au alcătuit, în acele zile, conducerea nou înfiinţatului Consiliu Militar Superior. Sunt responsabili pentru deciziile acestui Consiliu, care a menţinut indicativul de luptă „Radu cel Frumos” din 22 decembrie 1989 şi până în 15 februarie 1990. Dacă îl anulau odată cu căderea dictatorului, după 22 decembrie ne-am fi bătut în lozinci, dar nu mai mureau oameni”, a mai declarat Mărieş.

    • Acelasi Maries,inghitind pe nemestecate gogosile de la Latrina3,saptamana trecuta a sarit si el la beregata lui LazarAzi avem explicatia deplansarii linsajului asupra lui Augustin Lazar.Vitanjorii Latrinei 3 stiau ce urmeaza in dosarul Revolutiei.

  9. Apa de ploua.. bagati in seama din 10 in zece ani.

  10. Procurorii ăștia își bat joc singuri de propria meserie: ”Cercetările au vizat faptul că prin instaurarea unei psihoze generalizate a terorismului ar fi fost create numeroase situaţii de foc fratricid, trageri haotice, ordine militare contradictorii”.

    Dintre toate (pentru cine a citit comunicatul PICCJ), răzbate (sare în ochi) că principala acuzație este că … l-ar fi executat pe Ceaușescu.

    • vorbesti ca sa te afli in treaba. Acuzatia, unica, este ca atunci au murit oameni, au fost raniti, au avut de suferit. Au mentionat executia lui ceausescu pentru ca este de folos instrumentarii cazului. Executia lui ceausescu dadea un plus dramatic accederii acelor oameni la putere si atata tot.

    • Plus ca ar fi putut sa-i dea in vileag.

  11. 1) Am facut armata.
    2) In nebunia de atunci, nu tragea nimeni la ordin. Multi ofiteri erau „timorati” si nu mai dadeau ordine. La Otopeni asa s-a intamplat : s-a dus cineva – un ofiter – sa vada ce-i cu camioanele [habar nu avea cei cu ei, desi ar fi trebuit sa stie, sa fie informat] . Semnalul era sa traga un foc in aer. Asa a si facut, iar soldatii de pe esplanada – fara comandanti, prostovani, dezinformati – au inceput sa se joace cu AKM -urile. Restul il stim. Au fost doi comandanti trimisi atunci in judecata si condamnati, mai demult.
    Asta s-a intamplat si la Orizont . Lantul de comanda nu a functionat. Soldatii de acolo habar nu aveau ca le vine un ajutor : colonelul Trosca cu o grupa , in doua ARO-uri. Intai au tras si dupa aceea s-au interesat in cine trag. Isterie mare, prostie mare, teroristi si alte chestii asemanatoare. Dupa cateva zile s-a aflat cei cu ei, dar era prea tarziu.
    Eu nu cred ca exista vinovati. Au existat numai prosti. Nici o minte limpede care sa se bazeze pe informatii verificate.
    Iliescu : un tampit . A se vedea cum a gestionat 13-15 iunie, adica mineriada.

    • Greșești. Rechizitoriul ăsta confirmă întru totul realitatea pe care am trăit-o atunci, ca soldat. Diversiunile erau limpezi: Se trăgea în unitatea noastră de pe toate laturile, cu gloanțe de 5 mm, care au fost identificate ulterior, PM-urile noastre fiind de 7,62. Depozitul de combustibili a fost incendiat, amenințând cu explozia magazia de muniții. Câțiva dintre militari au fost împușcați, unul dintre ei dintr-un TV oprit în fața unității. Zvonuri că vom fi atacați de elicoptere ori de parașutiști, noaptea. Diversioniști plasați între unitatea noastră și una vecină, așa încât să tragem unii spre ceilalți. False focuri de armă de la ferestrele blocului de vizavi de unitate, dar și de diversioniști cu gloanțe reale (nu știu dacă ai auzit vreodată cum șuieră un glonț trecându-ți pe lângă ureche). Ulterior, un număr de cca 20 de suspecți prinși, preluați apoi de unități speciale și făcuți dispăruți.
      În ce privește diversiunile de la televiziune astea sunt și mai clare, fiind cu bună știință lansate zvonuri menite să instaleze panica.
      De altfel, acela a fost doar începutul, propaganda mincinoasă a lui Iliescu atingând apogeul la mineriade și în campaniile electorale. Totul era menit să manipuleze populația, încercând să-i canalizeze și să-i controleze energiile după cum era interesul noii puteri.

    • Se pare ca le-a gestionat foarte bine, din moment ce si dupa 30 de ani ne chinuim cu aceiasi nemernici, criminali si hoti in frunte, urmasi ai celor de-atunci, sper ca e clar ca fsn=psd.

  12. Extras din „Comunicatul către ţară al Consiliului Frontului Salvării Naţionale din 22.12.1989″, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1/22.12.1989:

    ” În acest moment de răscruce am hotărît să ne constituim în Frontul Salvării Naţionale, care se sprijină pe armata română şi care grupează toate forţele sănătoase ale ţării ….
    …………………………………………………………………………………………..
    Din acest moment se dizolvă toate structurile de putere ale clanului Ceauşescu. Guvernul se demite, Consiliul de Stat şi instituţiile sale îşi încetează activitatea, întreaga putere în stat este preluată de Consiliul Frontului Salvării Naţionale. Lui i se vor subordona Consiliul Militar Superior, care coordonează întreaga activitate a armatei şi a unităţilor Ministerului de Interne. Toate ministerele şi organele centrale în actuala lor structură îşi vor continua activitatea normală, subordonîndu-se Frontului Salvării Naţionale, pentru a asigura desfăşurarea normală a întregii vieţi economice şi sociale.
    În teritoriu se vor constitui consilii judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale ale Frontului Salvării Naţionale ca organe ale puterii locale.
    Miliţia este chemată ca, împreună cu comitetele cetăţeneşti, să asigure ordinea publică.”

    COMPLICII rezulta cu evidenta din randurile de mai sus.

  13. Fata de Iulian Vlad si Tudor Postelnicu exista autoritate de lucru judecat ?!
    Au mai fost cercetati pentru fapta de crima impotriva umanitatii?!

  14. Dupa executia lui Ceausescu, teroristii au ucis peste 1000 de romani iar seful lor n-a fost prins nici pana astazi.

  15. Si cu Lovitura de Stat cum ramane ?

  16. nu am vazut nici o data numai familiile celor decedati la o mare slujba de pomenire.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.