G4Media.ro

Cum funcționează taxele de intrare în marile orașe din Europa. Câteva exemple:…

Cum funcționează taxele de intrare în marile orașe din Europa. Câteva exemple: Stockholm, Berlin, Barcelona, Milano, Paris și Londra

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

17 comentarii

  1. Firea nr 1

  2. „standarde minime foarte dure pentru a avea acces în Londra: Euro4 în cazul motoarelor pe benzină ”

    Opel-ul meu e Euro4, din 2006, pe benzina.. asta numim noi ca jusnalistii standarde foarte dure?? inteleg ca poate doar hibride sau full eletric, dar Euro4 e „standard foarte dur”? sau ati inceput si voi sa „vanati” click-uri??

    • In Berlin taxa e de 6 euro pentru o mașină pe benzina Euro 6 și nu poate fi obținută decât de la TUV – centre de service.

  3. Si flotantii care locuiesc si muncesc in Bucuresti, dar au masini inmatriculate in alta judete? Platesc 1900 lei pe an, e drept? Sau navetistii?

    • nu-ti fa griji, nu se va aplica. miza e alta, sa vedem care.

    • Cea mai usoara,simplista si pasiva initiativa ptr imbunatatirea infernului numit trafic de Bucuresti (asta imi aduce aminte de alta masura gandita parca de un primar ilfovean,cu voucherele ptr ilfoveni de ride sharing platite de bucuresti :)) In tarile civilizate exista taxa pe poluare si congestie in zonele cu aglomerate,plus ca fara euro 6 sau hybrid ori electric nu se poate circula prin centru. Ps. In Italia de unde stiu din realitate placutele de inmatriculare nu au nici o treaba cu zona de provenienta (adica indicativul care ar fi ptr zona FX…. poate sa aiba o placuta din Lombardia la fel ca alta din Roma spread ex,italienii neavand habar niciodata din ce regiune e o masina sau alta dupa regiune.

    • Cea mai usoara,simplista si pasiva initiativa ptr imbunatatirea infernului numit trafic de Bucuresti (asta imi aduce aminte de alta masura gandita parca de un primar ilfovean,cu voucherele ptr ilfoveni de ride sharing platite de bucuresti :)) In tarile civilizate exista taxa pe poluare si congestie in zonele cu aglomerare,plus ca fara euro 6 sau hybrid ori electric nu se poate circula prin centru. Ps. In Italia de unde stiu din realitate placutele de inmatriculare nu au nici o treaba cu zona de provenienta (adica indicativul care ar fi ptr zona FX…. poate sa aiba o placuta din Lombardia la fel ca alta din Roma spread ex,italienii neavand habar niciodata din ce regiune e o masina sau alta dupa regiune.

    • *dupa placuta

    • Cred ca majoritatea care au masinile inmatriculate in alte judete le au pentru ca e mai ieftin acolo sau pentru ca sunt pe numele parintilor.
      Evident, ca si bucurestean m-ar bucura sa fie taxate masinile din alte judete si ar parea destul de normal. Dar in afara, recte Germania, nu conteaza unde e inmatriculata. Asa ca, zic, ar trebui sa invatam si noi de la ei. Si sa punem taxe pe masini poluante si pe numarul de masini pe familie.
      Niciodata o taxa nu va multumi pe toata lumea.

  4. In tarile mentionate exista o retea de transport urban foarte bine pusa la punct comparativ cu Romania… dar asta nu ia in calcul dna. primar caci de… e rost de taxe.

  5. articolul e ambiguu. In ce alte orase exista taxe de intrare NU IN CENTRU pt un automobil electric, de pilda?!
    una e sa taxezi poluarea alta taxarea prezenteti tale , chair cu un autoturism full electric.

    • O invitam pe Firea sa mearga la Cluj sa ia niste lectii de transport in comun apoi sa mearga la Bucuresti sa adune gloata de conslierii super istetii si sa rezolve problema poluarii in oras.
      PS: Inainte sa introduci o taxa fi destepta si introdu un mijloc de transport care sa fie mai viabil si nepoluant pt o mare masa de oamenii.Eu sper sa nu reusesti sigur ca apartii PSD.Dar cel ce va venii in urma ta sigur iti va da ceata din toate punctele de vedere.

  6. Diferența importantă în Europa față de aiureala Firei, neaccentuata suficient, e că taxele și accesul în diverse zone depind de nivelul emisiilor motoarelor nu de localitatea în care e înregistrată mașina.

  7. Faceti parcarile din Bucuresti ca afara, cu ticket zonal si amendati tot ce nu e parcat corect si veti obtine acelasi rezultat. Ori masini inmatriculate in Bucuresti ori taxa de parcare cu ora, care si mai profitabila.
    Qed

    • La veniturile românului mediu ( nu scriu de cei cu venituri mici care și-au cumpărat o mașină SH) taxele astea echivalează cu înfometarea. Sau cu desființarea dreptului la proprietate (dacă taxele sunt mai mari decât valoarea mașinii sau dacă, din cauza taxelor valoarea acelei mașini ajunge derizorie).

  8. In orasul meu te jumulesc prin taxele de parcare. In downtown nu exista parcare gratuita. Daca iei cu ziua e cam $16 (de la 8 la 18) iar cu ora este cam $6 pe ora.

  9. Londra, Paris, etc au șosele de centură, noi trebuie să traversăm orașul ca sa ajungem la A2. Noi vrem să facem ce fac țările avansate dar nu avem ce au ei