G4Media.ro

Croaţia, Austria şi Germania au convenit o inițiativă pentru transportul gazului natural, cofinanțat…

Sursa foto: Nikolay DOYCHINOV / AFP

Croaţia, Austria şi Germania au convenit o inițiativă pentru transportul gazului natural, cofinanțat din fonduri europene

Croaţia, Austria şi Germania au convenit joi o iniţiativă de cooperare energetică comună ce are ca obiectiv transportul gazului natural de la terminalul de gaze naturale lichefiate (GNL) de pe insula croată Krk spre Austria şi Germania, printr-un gazoduct co-finanţat din fonduri europene, relatează Agerpres, conform HINA şi EFE.

Premierul croat Andrej Plenkovic, cancelarul austriac Karl Nehammer şi premierul landului german Bavaria, Markus Soeder, au semnat o declaraţie comună în urma unei întâlniri pe insula Krk, unde au participat şi la o conferinţă de presă comună.

Declaraţia menţionează decizia lor de a forma un corp comun de experţi pentru acest proiect şi de a solicita fonduri europene în vederea finanţării lui.

Planul este de a extinde capacităţile actuale ale terminalului de GNL de la Omisalj, aflat pe insula Krk, şi construcţia de acolo a unui gazoduct către Austria şi Germania, conductă ce va trece de asemenea prin Slovenia.

Premierul croat a precizat că ţara sa a decis să sporească până în anul 2024 capacitatea terminalului de GNL de la Omisalj, de la 2,9 miliarde de metri cubi în prezent, la 6,1 miliarde de metri cubi.

De asemenea, a adăugat premierul Plenkovic, sunt luate în considerare două opţiuni pentru o extindere suplimentară ulterioară, acestea fiind realizarea unui terminal terestru cu o capacitate anuală de 15 miliarde de metri cubi, care ar costa între 1,75 şi 2 miliarde de euro, sau a unui terminal plutitor, cu o capacitate anuală de 9,6 miliarde de metri cubi şi un cost estimativ de 1,2 miliarde de euro.

Construcţia gazoductului care va transporta gazul către Austria şi Bavaria ar urma să coste circa 600 de milioane de euro.

Cancelarul austriac a subliniat că acest gazoduct şi terminalul de GNL ar putea fi folosite în viitor şi pentru transportul hidrogenului, în măsura în care cele trei ţări participante ar reuşi să lase în urmă energiile fosile.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Așa se intra in Schengen.

  2. In timp ce Germania isi poate permite oricand (atat dpdv financiar cat si geografic) sa-si ridice capacitatea de import a gazului lichid prin Marea Nordului, incepe sa se faca lumina in ceea ce priveste dragostea subita a austriecilor pt Croatia, referitor la spatiul Schengen.
    Declaratiile politice din ultimele zile ale austriecilor, in legatura cu intrarea Romaniei in Schengen, prin „finetea” de care dau dovada par a fi scrise acum 70 de ani de un consilier al lui Stalin.

  3. S-a rezolvat si misterul declaratiilor austriece de ieri. Deci Berlinul vrea prin Croatia, ca sa mearga vara acolo la bai si of course, migrantii care intra pe acolo is ok. Austria a primit in plic sa urle altceva. Asta e intrarea Croatiei in Schengen si in Euro si in toate.

    Noi trebuie sa intelegem un lucru. Corupti sau curati, in definitiv Germania nu se invecineaza cu Romania si nici Austria nu se invecineaza cu Romania. Si nici Olanda. Etc… Pana nu stim sa ne luam ce vrem jucand tare si nelasand nimic pe masa, o sa fim la mila MCV-urilor…

    • Pai da, nu ne-a obligat nimeni sa ratificam aderarea Suediei la NATO înainte de întrarea în Schengen

  4. Sau la fel de subtili austriecii ăștia ca și pictorul ratat, ăla cu mustață mică nascut in Braunau pe Inn, rango un șnițel vienez peste față fraierilor care sunteți

  5. va tineti dr cenuza mai nou?