G4Media.ro

Cine amenință industria auto germană: Mitul care se clatină/ Zeci de mii…

sursa foto: Pexels

Cine amenință industria auto germană: Mitul care se clatină/ Zeci de mii de locuri de muncă, în pericol

Autostrada. Mercedes. Dar și BMW, Volkswagen și Audi au probleme. Nicio ramură economică nu este mai apropiată de sufletul germanilor decât industria auto. Dar întruchiparea gloriei germane se clatină acum, transmite postul de radio Deutsche Welle.

După ce concernele VW și BMW au anunțat reduceri drastice de personal, Daimler le urmează exemplul. Anunțul făcut de producătorii din segmentul premium din Stuttgart referitor la posibile concedieri este interpretat de experți ca fiind începutul crizei în atât de performantul sector economic al Germaniei.

Unul dintre cei mai faimoși analiști din domeniu, Ferdinand Dudenhöffer, consideră că anunțurile privind reducerea personalului vor fi urmate de un val de concedieri în întreaga branșă.

Profesorul din Duisburg a declarat pentru postul de radio ffn, că numai în Saxonia Inferioară vor fi concediați circa 40.000 de salariați până în anul 2030. El estimează că în total peste 125.000 de locuri de muncă vor dispărea în industria automobilistică în următorii ani.

Cu ochii pe Saxonia Inferioară

Schimbările structurale din branșă vor afecta în mod deosebit Saxonia Inferioară, cu pierderi de 30 până la 35 la sută, declară Dudenhöffer. Industria automobilistică este cea mai importantă branșă în acest land.

Aproape 250.000 de angajați sunt direct implicați sau depind de industria producătoare de automobile, care este de altfel cel mai mare angajator. Pe lângă faimosul VW, afectate sunt și concernul MAN sau producătorul de piese de schimb Continental.

Printre motivele actualei crize identificate de Dudenhöffer se numără actuala politică vamală a SUA față de China, ca și trecerea la electro-mobilitate. Pentru producerea automobilelor electrice este nevoie de mai puțin personal și de mai puține piese produse de firmele specializate. De exemplu, nu mai este nevoie nici măcar de o cutie de viteze.

„Eficientizarea companiei”

Programul de austeritate de la Daimler se va solda în următorii trei ani cu reducerea a 10.000 de locuri de muncă. Pentru a economisi, conform planului, 1,4 miliarde de euro la capitolul costuri de personal, concernul din Stuttgart nu va mai scoate la concurs posturi noi, va extinde programele de pensionare înainte de termen și va oferi plăți compensatorii angajaților.

Principalele puncte necesare pentru „eficientizarea companiei”, după cum a denumit programul chiar Daimler, au fost negociate de conducerea concernului cu reprezentanții salariaților.

Puține detalii sunt cunoscute, dar este clar că până la sfârșitul anului 2029 nu vor fi concediați angajații din motive economice. Șeful Consiliului de Administrație Ola Källenius a prezentat deja planurile de austeritate în luna noiembrie, când s-a întâlnit cu investitori la Londra.

Reprezentanții concernului consideră că personalul este unul din punctele costisitoare pe lista cheltuielilor, care afectează în mod evident competitivitatea. În plus, Daimler are nevoie de mai mulți bani pentru a investi în proiecte de viitor, precum electro-mobilitate sau automobile autonome, într-un moment nu tocmai prielnic.

Conjuctura este și ea potrivnică, există probleme în producție și în vânzări, la care se adaugă cheltuielile cu primele de mediu, pentru motoarele diesel poluante. Și respectarea normelor europene referitoare la emisiile de dioxid de carbon pentru noile automobile implică sporirea costurilor.

Presiuni asupra furnizorilor

Dacă bilanțul nu este favorabil pentru producători, atunci suferă și furnizorii. Bosch a anunțat că va renunța la 500 de angajați. Continental, care are mulți salariați și în România, va concedia 20.000 de persoane.

Firma declară că reacționează astfel după scăderea vânzărilor de automobile și sporirea digitalizării în procesul de producție. Un alt motiv este și reforma tehnologică în segmentul propulsiei, în care se aplică o legislație mult mai dură.

Continental speră că, după finalizarea restructurărilor, să își reducă cu circa 500 de milioane de euro costurile anuale, după cum relatează jurnaliștii de la postul MDR.


Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Da, da concediati personalul.
    Apoi tot aia concediați or să vă cumpere vouă mașinile alea scumpe. Doar că o problemă, de unde bani

  2. Germania producea 40.000 de masini zilnic. Datele problemei sunt diferite astazi – particulele periculoase diesel, politicile verzilor foarte „la moda”. O leac de adevar si multa propaganda pe langa.

    The German Manufacturing Industry is in Trouble
    https://www.youtube.com/watch?v=JFeAgLq7FZE

    Bun, dar ce te faci daca elitele internationaliste preaiau aceasta problema si o metamorfozeaza in lupta de clasa varianta a nustiucata, cu declaratii ale unei „unelte” ca si Greta, gen:
    „After all, the climate crisis is not just about the environment. It is a crisis of human rights, of justice, and of political will. Colonial, racist, and patriarchal systems of oppression have created and fueled it.”

  3. Priblema e simpla: cum profitul pentru actionari cu orice pret. Mai bine dau afara oameni decat sa taie din parasutele de aur si bonificatiile boardurilor. Vom vedea. Francezii sunt pregatiti sa preia conducerea cu un Renault sustinut de stat si cu modele electrice serioase deja pe piata.

  4. Țiriac a spus ca a vazut viitorul asa ca sa nu mai murim noi de grija lui.
    Bine ca Dacia macar nu are probleme.
    Cred ca o sa-mi inlocuiesc harbu’ de 30 de ani cu un duster iefftin

    • Dacia VA avea probleme, Viitorul e al masinilor electrice, inseamna ca Daciile NU vor avea Viitor, ca multi dintre furnizorii de pe platforma Mioveni vor inchide… deja multe State UE au introdus Restrictii la masinile pe benzina, VIITORUL e al masinilor electrice, al caror Volum de vanzari CRESTE Constant in Tarile UE!
      E vorba despre Viitorul mai mult sau mai putin apropiat…
      In Ind Auto, Planurile se fac pe Termen lung…in plus, China ameninta ca capitolul Masini electrice…uite:
      https://reporterglobal.ro/planurile-chinei-pentru-viitoarea-masina-electrica-autonoma-si-folosita-in-comun/

    • „Cum ar arăta Dacia electrică? Renault are nevoie de o așa mașină.
      Dacia încă n-are o mașină electrică, dar anul acesta am aflat tot mai multe detalii despre ce pregătește Renault. Încă din 2018, compania locală a promis ceva nou. Iar acum am putea avea cea mai clară imagine asupra strategiei Renault.

      Până în 2021, mașinile Dacia trebuie să polueze mai puțin. Ca să reușească asta, are nevoie de câteva modele noi. Totodată, va trece pe platforma CMF a Renault, în loc de B0 de acum. Iar unul dintre cele mai așteptate model este mașina electrică.
      Presa din Spania scrie acum despre cum Renault City K-ZE, vehicul 100% electric, ar putea fi mașina electrică de la Dacia.
      De ce Dacia e contra timp cu mașina electrică, dar Renault are o soluție.
      Până în 2021, producătorii auto care vând mașini în Europa trebuie să respecte limita de emisii dioxid de carbon de 95 g/km. Dacia, în prezent, e la 121,6 g/km, o diferență de 28%. Sigur, sunt unele modele care poluează mai puțin, altele care poluează mai mult. Dar media trebuie să fie sub 95 g/km, iar aici intră discuția despre mașini hibride și electrice.

      Renault City K-ZE e un model creat pentru piața asiatică. Dacă te uiți un pic la designul acestei mașini, dar și la ce a promis Dacia în 2018, e destul de clar că poate fi oricând modelul promis în urmă cu un an. Totodată, s-a vorbit despre un fel de Duster hibrid. Ar putea fi, tot de la Renault, modelul Arkana transformat într-un hibrid.
      În 2020, cu sau fără mașină electrică, va fi lansată noua Dacia Sandero. Va fi prima construită pe platforma CMF-B, care-i permite să fie dezvoltată și ca mașină hibridă. Acesta e capitolul la care atât Renault, cât și Dacia au rămas în urma concurenților din Asia.”
      https://playtech.ro/2019/cum-ar-arata-dacia-electrica-renault-are-nevoie-de-o-asa-masina/

  5. Cand marea Ind. Auto intra in zbateri, NU e de bine!
    Mi-amintesc finalul lui 2008, sotul meu lucra la o firma germana, cand in Noiembrie 2008 JUMATATE dintre angajatii filialei din Romania(TOTI angajatii erau Ingineri care faceau PROIECTARE asistata de calculator!) au fost concediati!
    Era vremea cand peste Ocean Criza Creditelor sub-prime facea ravagii, dar Premierul Tariceanu, la acea vreme, ne asigura ca nici o criza NU va atinge mandra Romanie!
    Ce-a urmat, va amintiti..
    Nu e de bine cand Ind Auto da semne de zbatere…mare parte din Exporturile Romaniei sunt Componente Auto, care vor cam disparea la noile Automobile electrice…
    Nu e de bine…

  6. De când cu astea electrice, industria auto devine apanajul ălora cu software, IT și electronică, nu prea mai e de mecanică, iar ăia cu electronica sunt demult obișnuiți cu adaosuri minime, investiții imense pentru profituri modeste, eficiență maximă, exact chestii care sunt total necunoscute ălora „clasici” din industria auto, ăia care încă vând navigația și senzorii de parcare drept cine-știe-ce tehnologii.
    La naiba, orice rahat de telefon de 150 de parai are 3 camere, un ditamai ecranul, jdemii de senzori, GPS, vorbești cu el și-ți răspunde, îl întrebi cum ajungi la mall și-ți spune și arată pas cu pas, iar ăștia din industria auto veche încearcă, încă, să vândă chestii gen „oglinzi retrovizoare încălzite” pe post de opțiune cu bani. Parcă sunt din alt film.

    O să fie ca și când ar concura Samsung și LG cu IPRS Băneasa, o să fie Lenovo Yoga Book contra calculatorul Felix.

  7. Tehnologia bateriilor in acest moment nu este scalabila pentru a permite o trecere rapida la masina electrica. Daca nu se fac avansuri tehnologice serioase, in urmatorii 10 ani masina electrica va fi vanduta ca masina din clasa high end, care oricum are o cota mica din piata, deci masinile cu motor termic se vor fabrica in continuare pe un trend usor descendent. Modelele de la Dacia, din aceasta perspectiva, nu sunt amenintate, poate doar intr-o eventuala invazie a pietei europene cu masini ieftine fabricate in acea tara productiva de la rasarit, dar inca nu stim ce au negociat germanii cu ei.
    Eu unul sustin retragerea temporara a subventiilor de stat pentru masini electrice si folosirea fondurilor respective pentru modernizarea sau decomisionarea si inlocuirea centralelor pe carbune cu energie nucleara/eoliana/foto. Este o mare minciuna ca masina electrica nu ar polua, exceptand poluarea produsa la fabricarea bateriei, sursa electricitatii in multe tari europene inca produce foarte mult CO2.

  8. Cred ca mai sunt cativa factori. Unul ar fi, transferul inevitabil si implacabil al industriei auto in Asia (laolalta cu tot restul industriei); ascensiunea colosului Hyundai-Kia, sau a viitorilor colosi chinezi (sau indieni, precum Tata Motors).

    Apoi, fiabilitatea. Marcile germane, in America de Nord, in general, au reputație si ratinguri foarte proaste la capitolul fiabilitate; sunt practic la polul opus marcilor japoneze (si, mai recent, coreene).