G4Media.ro

Bloomberg: Bicicletele înlătură automobilele de pe străzile oraşelor din Europa

Bloomberg: Bicicletele înlătură automobilele de pe străzile oraşelor din Europa

Bicicletele încep să înlăture automobilele de pe străzile oraşelor din Europa, în contextul în care pandemia de coronavirus accelerează o tranziţie spre transportul ecologic, transmite Bloomberg.

Chiar şi înainte de pandemie, cererea pentru bicicletele era în creştere din partea consumatorilor preocupaţi de mediul înconjurător, iar riscul de răspândire a coronavirusului în autobuze şi metrou nu a făcut decât să crească atractivitatea bicicletelor. În plus, apariţia bicicletelor electrice a înlăturat dezavantajul transpiraţiei, făcând bicicleta o opţiune atractivă pentru şi mai mulţi consumatori după ridicarea restricţiilor.

În plus, guvernele alimentează această tendință, oferind stimulente care merg de la 100 până la 1.500 de euro pentru utilizatorii de bicicletele electrice. Oraşe precum Berlin şi Lisabona au început să deschidă mai multe piste de biciclete, aproape 1.500 de noi kilometri de piste de biciclete fiind promişi ca urmare a crizei sanitare, susţine European Cyclists’ Federation.

„Oamenii vor o mobilitate sustenabilă, iar acest lucru transformă societatea”, susţine Susanne Puello, care conduce divizia de biciclete electrice de la Pierer Mobility AG, care include mărci precum Husqvarna şi R Raymon. În 2020, cifra de afaceri a acestei divizii ar urma să ajungă la peste 100 milioane de euro, triplu comparativ cu situaţia din urmă cu doi ani, pentru ca în 2025 să ajung la vânzări de aproximativ 500 milioane de euro.

Cererea crescută de biciclete a stimulat şi noi servicii precum Swapfiets, o companie cu sediul din Amsterdam care oferă biciclete pe bază de abonament. Recent, Swapfiets şi-a anunţat intenţia de a se extinde în Londra, Milano şi Paris până la finele anului, după ce creşterea explozivă din perioada pandemiei i-a ridicat baza de clienţi la peste 200.000. De asemenea, Swapfiets intenţionează să îşi extindă oferta prin includerea bicicletelor electrice şi scuterelor.

„Coronavirusul a fost un motiv suplimentar în favoarea acestei decizii dar nu cauza principală. Majoritatea persoanelor recunosc că bicicleta este cel mai bun mijloc de transport în oraş”, spune Onno Huyghe, director operaţional la Swapfiets.

În timpul coronavirusului, perioada petrecută de germani pe bicicletă s-a dublat comparativ cu situaţia de dinaintea pandemiei, susţine Stephanie Krone, expertă în trafic la asociaţia de ciclism ADFC. Magazinele care vând biciclete se confruntă cu un boom al vânzărilor însă pentru ca acest lucru să continue este nevoie ca municipalităţile să îmbunătăţească infrastructura pentru ca şi noii biciclişti să aibă loc în trafic.

Cererea pentru biciclete în cea mai mare economie a Europei este susţinută de programe precum cel care prevede scutiri de taxe pentru angajatorii care oferă biciclete închiriate pentru angajaţii lor. Susanne Puello estimează că anul trecut una din patru biciclete electrice, care în mod normal costă peste 2.000 de euro, a fost închiriată.

Germania este de departe cea mai mare piaţă de biciclete din Europa, cu 1,36 milioane de biciclete electrice vândute în 2019, mai mult decât dublu comparativ cu numărul înregistrat cu trei ani mai devreme. În comparaţie, 3,6 milioane de autoturisme au fost vândute anul trecut în Germania iar în prima jumătate a acestui an piaţa auto a scăzut cu 35%.

Izolarea a determinat autorităţile din 32 dintre cele mai mari oraşe din Uniunea Europeană să urgenteze planurile privind îmbunătăţirea infrastructurilor, susţine European Cyclists’ Federation. Multe din aceste planuri sunt în dauna traficului rutier. De exemplu Roma, renumită pentru traficul congestionat, a trasat piste de biciclete pe drumurile rutiere existente iar autorităţile din Berlin şi Paris au introdus piste provizorii pentru biciclişti în mijlocul pandemiei.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

24 comentarii

  1. Hai cu pistele de bicicleta!!!! Un minim de sanatate si de miscare la cost infim si mai putina poluare.

    • Mda, du copilul la creșă în București, iarna pe bicicleta. Își urez succes. Sau soacra la medic. Și soția la coafor. Unde am ajuns….

    • Daca pot aia in Olanda sau in Danemarca sigur poti si tu! Romanache!

    • Bossulica, iarna are 3 luni si sotia poate sa se tunda si acasa, cu suficient creier. Soacra sa invete sa manance. 🙂 Saracutii…

    • Gerula, amaratule, unde ai ajuns!… Daca soacra ar sta mai putin pe la medic si sotia mai putin pe la coafor, poate nu ar trebui sa-ti mai duci copilul la cresa.

    • @gerula
      Copilul poate fi dus și pe bicicleta (există scaune speciale ) , așa cum se întâmplă în alte capitale europene, sau poate să meargă singur dacă e mai mare, soția poate merge cu bicicleta sau transportul în comun la coafor…
      Evident că sunt și cazuri când se justifică mersul cu mașina însă de multe ori se poate și fără.

    • @gerula iti plangem de mila

    • bey, # kondensatorilor. vad ca toti sunteti pro – bicle

      cati dintre voi ati trecut de la stadiul „talk the talk” la stadiul „walk the walk” ?!

      daca tot suntem la sezatoare: cati dintre voi sunteti dispusi sa ne „sharuiasca” sub auspiciile „lessons learned”

      – cum e sa te prinda ploaia pe bicla in drum spre munca ?

      – cum faceti shopping de la supermarket ?

      – cum ati pedalat in conditii de ninsoare sau / polei ?

      – cum ati urcat dealurile de la cluuuj ?

  2. La cat mai multi kilometrii!

    • Prieteni, de fapt stau in Cluj, mașina e mai mult în parcare, la școală copilul merge pe jos, la fel și eu la servici – tot pe jos. Dar voi, bucureșteni luati-o cu bicicleta din Pantelimon in Drumul taberei.

  3. Ha sa vad nomenclatura mergand la job la costum pe bicicleta fara BMWuri. Invidia si dorinta de a pune cat mai multe bariere dintre birourile din centru, si populatia generala sunt adevarata motivatie a marxistilor verzi. Ii doare in cot de poluare. Le e ciuda ca la 6000 de euro sclavul poate sa-si ia masina directorului de sinecura, varianta fara facelift sau cu un motor mai normal. E ca la noi cu „revolutia” lui Iliescu baze e minciuna si obsesia de control.

    • Prostia e adevarata problema. „Invidie” ? De unde invidie ? Invidie aveti voi astia care nu va vedeti penisul de burta si fereasca sfantul sa va alerge vreun caine …

    • @jsanyi: Ai inteles fix pe dos. Cei care vor piste de biciclete nu se supara daca restul stau in BMWuri, blocati in trafic. Si daca se mai elibereaza traficul?.. Excelent, respiram cu totii un aer ceva mai curat.

    • parca era un usr-ist care nu a fost lasat la consulatari cu iohanis ca nu l-a lasat un cap de creta de la cotroceni sa intre cu bicicleta

    • @John Lexicon sotia e obsedata de alergat si de fitness, nu-mi permite sa ma ingras. Daca incetez sa fiu util sau placut… ; De caini nu se fuge iar daca te musca il apuci de trahee sii ii dai pumi la nasuc.
      @pehash noi am bagat o sonda de la RAR pe esapamentul unui Jaguar V8 , si l-am comparat cu un puf de tigara. Tigara e da 4 ori mai poluanta decat un motor V8.

  4. Chiar daca se fac piste (reale, nu dungi pe strada sau trotuar), chiar daca se astupa din milioanele de gropi, la noi nu permite clima. Maxim 4 luni, cand nu ploua, poti sa umbli cu ea si atunci sunt sanse mari sa puti la serviciu.
    Un transport in comun cu aer conditionat e varianta cea mai civilizata pentru noi. Bicicleta si trotineta sunt bune pentru distractie.

    • Ia uita-te la vremea din Olanda sau Danemarca si spune-ne ce vezi :))

    • Lenea e cucoana mare … Macar de ar fi si romanul om 4 luni pe an … Legat de miros, c-o politica occidentala se pot instala dusuri mai la orice job. Dar noi suntem fuduli …

  5. Porcul atarna greu …

  6. Mare branza… Si pe vremea lui Ceausescu se circula mai mult cu bicileta decat cu masina…

    • Si 100% se respira mai bine. Dar cum tu esti probabil un fumator oparit care nu prea judeca ce baga in plamani … „Mare branza, a mai murit un prost.” Problema e ca prostii trag in jos restul societatii …

  7. Între timp în București-ul lui Firea…

  8. La cum a fost ultima iarna in bucale s a putut merge lejer cu bicla! Se poate merge fara pb cam pana la – 2 grd cu echipament de softshell.Mai jos de -2 devine neplacut!
    Si mai e pb cand ingheata pt ca ,,cu rotile alea subtiri e cam nasol cand iti taie taranu din masina calea!
    E drept mai nasol e pt femei …na mai pleaca si ele pe tocuri ,aranjate! La capitolu’ eleganta nu prea putem sa comparam pe romance cu femeile din Germania.Alea majoritatea parca trag un sac pe ele!
    Ma rog…cine vrea poate sa mearga cu bicla!
    In romania cine merge cu bicla e considerat sarantoc! Asta e mentalitatea.Mi s a intamplat in trafic asta, desi aveam bicla mai scumpa decat masina aluia

    • Asta cu ‘aranjatul’, tocurile si fudulimile muieresti e total alta discutie. Femeia e crescuta intr-un sistem ce-o face sa se simta si sa fie complexata. Lor le lipseste mereu ceva …

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.