G4Media.ro

Animals International, la doi ani de la scufundarea vaporului Queen Hind: După…

Animals International, la doi ani de la scufundarea vaporului Queen Hind: După tragedia de la Midia au promis interzicerea exportului de animale vii. Nu s-a întâmplat absolut nimic notabil pentru a pune capăt acestei barbarii

Animals International condamnă lipsa de acțiune a Parlamentului și Guvernului României, după scufundarea vaporului Queen Hind în portul Midia, care transporta animale vii, în special oi.

”România nu produce schimbări pozitive nici măcar după dezastre. Politicienii își consumă anii preocupați de jocuri de putere inutile, dar sunt într-o perpetuă stare de vegetare când vine vorba de treabă pentru țară. După tragedia de la Midia au promis interzicerea exportului de animale vii. Între timp nu s-a întâmplat absolut nimic notabil pentru a pune capăt acestei barbarii, iar ancheta în cazul vaporului răstrunat invocă doar o eroare umană”, acuză Gabriel Păun, directorul Animals International.

Redăm mai jos cele mai relevante fragmente din comunicatul Animals International:

”Singurele evenimente notabile de la tragedia de la Midia încoace sunt autorizarea ”unui nou vapor al morții” și o catastrofă ecologică de proporții cu aceleași animale.

După evacuarea cadavrelor de pe Queen Hind, vaporul răsturnat la Midia, animalele urmau să ajungă la incineratorul de la Smârdan, Brăila dar au ajuns în schimb îngropate pe un câmp în apropierea Dunării, contaminând zona pentru sute de ani și punând în pericol viața oamenilor și mediul înconjurător.

La 21 septembrie 2021, ANSVSA a autorizat vaporul Elita pentru export cu animale vii, dar această navă cu steag de Ghana și veche de 44 de ani este pe lista neagră a autorităților internaționale.

Un studiu economic arată că înlocuirea exportului de animale vii cu cel de carne ar aduce României un câștig net de 5311 locuri de muncă și 46 miloane de euro anual valoare adăugată brută.

Instituțiile europene nu au rămas însă indiferente și nici alte state membre ale UE. Investigațiile Animals International și ale organizațiilor partenere le-au determinat să ia măsuri ferme. Germania și Austria nu mai exportă animale vii pentru sacrificare.

Auditurile realizate de Comisia Europeană în porturile UE indică deficiențe majore, mai ales în România, țară care a autorizat mai bine de jumătate din flota care este în prezent utilizată la exportul de animale vii din UE către țări terțe.

Comisia a concluzionat că aceste autorizații au fost acordate superficial și că aceste vapoare pun animalele în mare pericol. De asemenea, Parlamentul European a finalizat ancheta asupra exportului cu animale vii, raportul comisiei de anchetă urmând a fi votat în plen în luna ianuarie 2022. Cele mai ambițioase amendamente la raport propun interzicerea exportului cu animale vii din UE către țări terțe și limitarea transportului intracomunitar la maxim 8 ore.

Auditurile realizate de Comisia Europeană în porturile UE indică deficiențe majore, mai ales în România, țară care a autorizat mai bine de jumătate din flota care este în prezent utilizată la exportul de animale vii din UE către țări terțe. Comisia a concluzionat că aceste autorizații au fost acordate superficial și că aceste vapoare pun animalele în mare pericol.

De asemenea, Parlamentul European a finalizat ancheta asupra exportului cu animale vii, raportul comisiei de anchetă urmând a fi votat în plen în luna ianuarie 2022. Cele mai ambițioase amendamente la raport propun interzicerea exportului cu animale vii din UE către țări terțe și limitarea transportului intracomunitar la maxim 8 ore.”

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter