G4Media.ro

Germania va cheltui 6,3 miliarde de euro pentru a extinde reţeaua de…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Germania va cheltui 6,3 miliarde de euro pentru a extinde reţeaua de puncte de încărcare pentru automobilele electrice. Ținta – 15 milioane de vehicule electrice până în 2030

Guvernul german a aprobat miercuri un plan care prevede cheltuirea a 6,3 miliarde de euro pe parcursul a trei ani pentru a extinde rapid reţeaua naţională de puncte de încărcare pentru automobilele electrice, în cadrul strategiei privind ajungerea la emisii zero, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Berlinul are deja un obiectiv privind construirea unui milion de puncte de încărcare în Germania până în 2030, însă, până acum, au fost construite doar aproximativ 70.000 de puncte de încărcare, care sunt vitale pentru a ajuta proprietarii de automobile electrice să parcurgă distanţe mari cu vehiculele lor care deseori au o autonomie limitată. De asemenea, autorităţile şi-au propus să ajungă la 15 milioane de vehicule electrice pe drumurile din Germania în 2030, faţă de aproximativ 1,5 milioane de vehicule în prezent.

O sumă de aproximativ 6,3 miliarde de euro a fost alocată pentru a accelera extinderea infrastructurii de încărcare a automobilelor electrice. Construcţia de puncte de încărcare în zonele rezidenţiale sau la benzinării urmează să fie accelerată, conform unui plan convenit cu industria şi cu autorităţile locale şi federale. Alte măsuri din acest plan includ urgentarea aprobărilor oficiale necesare pentru construcţia de puncte de încărcare.

Prima economie europeană este ţara unde activează mai mulţi producători de vehicule electrice, inclusiv Volkswagen şi Tesla, acesta din urmă având uzină chiar la marginea capitalei Berlin. Creşterea vânzărilor de vehicule electrice vine într-un context în care preţurile la electricitate au explodat, ca urmare a crizei energetice, alimentate de invazia rusească din Ucraina. Pentru a răspunde la această problemă, Guvernul german intenţionează să plafoneze preţurile la electricitate, iar Volker Wissing a spus că criza energetică nu ar trebui să deraieze obiectivele climatice pe termen lung.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Asta face o tara civilizata, noi ramanem la 1.5 dci ca este mult mai bun!
    Electricele iau foc si nu poti sa transferi curent pentru toate prin oras.
    Noua ne plac carutele si WC-urile in fundul curtii!

  2. Bravo! Cand am scris aici, pe acest forum, in urma declaratiilor presedintelui Macron, ca unica cale este cea explicata de el (vehicule electrice PLUS retea densa de incarcare) este cea a INVESTITIILOR masive in reteaua de incarcare a bateriilor… am fost tratat de toate numele 🙁

    Nu exista alta cale spre independenta energetica, in afara celei electrice. Prin parcul nuclear, prin noile centrale de tip EPR, prin bio energie, prin energie renouvelabila (nu cunosc cuvantul in romana, scuzele mele) Numai asa vom putea scapa de cumpararea petrolului si vom putea deveni independenti energetic (in UE, bineinteles)

    Investitii masive in domeniul electris => locuri de munca si societati care le instaleaza. Statul recupereaza imedia o parte din investitiile publice, via TVA, in plus de cotizatiile salariale. Conceptul investitiilor masive in infrastructura, este un concept bun, vechi, care si-a aratat folosinta.

    Germania si Franta au inceput investitiile masive. Sa speram ca celelalte tari UE vor face lafel, bineinteles fiind ajutate de catre UE, prin fonduri nerambursabile. Pentru asta, platim cu drag impozitediverse si variate. Pentru ca UE sa reuseasca in tr-un orizont de 10-15 ani, sa devina independenta energetic.

    • @Olivea,
      Merci de raspuns. Nu este nici o sopîrla in text.
      Am facut o parte din scoala in Romania, acum 60 de ani (tatal meu era detasat la ambasada Frantei) si am invatat bine limba romana. Am tradus pur si simplu ceea ce am gandit. Aici gresesc in romana si italiana, deoarece fiind limbi latine si cu aceasi gramatica ca franceza, nu fac exact atentie la topica frazei. Pentru ca sincer sa fiu, o pot face, insa mi s-ar parea ca trisez. Deoarece intr-o discutie, nu stam sa ne gandim si sa ne ordonam gandurile, inainte de a vorbi.
      Asta o facem la o compozitie, pentru un discurs, etc 🙂

      ps: comentez cu placere si de mult timp, pe acest forum. Insa vechiul meu pseudonim (El) a fost sa spunem „inlaturat” de catre P Clej, deoarece m-am revoltat impotriva modului sau de a cenzura à-posteriori. Stergea mai toate comentariile, iar acest lucru (nu evoc comentariile injurioase, etc) nu se face. Exista o anumita deontologie jurnalistica, iar acest individ, sa zicem ca a lipsit de la cursuri. De aceea am schimbat pseudonimul si evit total sa scriu la orice articol publicat de acest individ. Am scris redactiei si celor doi principali ziaristi, insa nu au raspuns 🙁

    • @s.a.m.d
      Nu DGSE, ci seretar general. Iar eu, daca sunteti de ceva timp pe acest forum, ati citit probabil: am facut cariera in corpul diplomatic francez.
      Trec peste „cat mai aveti timp”, deoraece aceasta replica nu va face onoare. Cat despre participarea aici, pe acest forum (singurul dealtfel) cu ce va deranjeaza daca un contributor nu are nationalitatea Dv? In fine, gandurile Dv, actiunile Dv. Ele va reprezinta.

      Nu va voi mai raspunde, nu are sens sa pierdem timp si energie cu asa ceva. O buna continuare va doresc.

    • Nu-i treaba măgarului de unde beau oile apă!
      Buey scoabă spre binele tău mai bine vezi-ți de prăvălia ta imundă buey tristule! :)))))

    • Admir sincer entuziasmul dvs., precum si faptul ca va puneti opiniile in practica (talk the talk, but also walk the walk, cum zice americanu’), asa cum rezulta dintr-un comentariu al dvs. la alt articol… dar totusi gresiti.
      Autovehiculul electric, asa cum arata el astazi si aparent cum va arata si-n viitorul apropiat – adica bazat pe baterii – este o fundatura tehnologica si are toate sansele ca pe termen mediu si lung sa se dovedeasca un esec monumental (cel putin in raport cu sperantele puse-n el).
      Dupa cum admitea (cu jumatate de gura, dar totusi) chiar Elon Musk acum cateva luni, problema este, in sens larg, bateria. Iar in sens mai restrictiv, litiul.
      Atata vreme cat tehnologia bateriilor nu face un salt enorm – ceea ce jurnalistic s-ar putea numi o strapungere tehnologica, ceva realmente revolutionar – care sa creasca macar cu un ordin de marime eficienta generala a acestor componente-cheie, automobilul electric va ramane o solutie de nisa. Bun, de pilda, pentru traficul urban, sau cel mult suburban, sau pentru aplicatii speciale (in fond, forklifturi electrice exista „de cand lumea”), dar nu mult mai mult de-atat.
      Si-acum, sincer – dvs. v-ati paria banii personali pe o tehnologie care nu exista, dar care ar urma sa fie inventata?!? Nici eu :-)))
      Pentru independenta energetica a Europei – la nivel de transport, care nici macar nu e cel mai mare consumator – si „inverzirea” lumii in general, vor trebui eforturi mult mai mari si nu doar eforturi tehnice/tehnologice, ci unele mult mai profunde, tinand de stilul de viata, de setul de valori pe care se bazeaza societatile noastre.
      Dvs. si cu mine pare ca suntem cam din aceeasi generatie – saizecisti, care va sa zica. Ganditi-va cam cati kilometri parcurgeati pe an (indiferent de mijlocul de transport) in urma cu jumatate de secol si cati parcurgeti acum. Dupa asta, ganditi-va daca multiplicarea enorma a acestei distante (cu un factor de minimum cinci, daca nu cumva 10-15-25-100) a acestei distante a fost acompaniata de o crestere proportionala a calitatii vietii dvs. Raspunsul il stim amandoi.
      Dvs. si cu mine nu vom mai apuca aceste schimbari dureroase, dar copiii si mai ales nepotii nostri vor trebui sa se adapteze unor schimbari dramatice de paradigme societale. Modelul societatii de consum si al Visului American au, in opinia mea, zilele numarate – si spun asta desi sunt un admirator al SUA. Noi poate nu, dar generatiile urmatoare inevitabil vor trai o tranzitie spre un model societal in care cuvantul de ordine nu va mai fi cresterea economica, ci sustenabilitatea, capacitatea de a asigura cetatenilor un nivel de trai rezonabil cu un consum cat mai mic de resurse „noi”, extrase din natura. Cu cat devenim mai constienti de-aceste lucruri si ne educam urmasii in acest sens, cu atat le va fi mai usor sa se adapteze.
      Regretatul autor SF Isaac Asimov a scris multe romane in care descrie, premonitoriu as zice, un viitor care s-ar putea sa devina destul de curand – istoric vorbind – singurul pe care ni-l vom mai putea permite. Sa incepem, de pilda, cu The Caves of Steel.
      A bon entendeur…

  3. Când o sa avem și noi nivelul de trai și salariile din Germania sunt sigur ca o sa vedeți pe străzi f multe mașini electrice dar asa la noi cine își permite o electrica ?@?!?

  4. E mai ieftin sa produci 15kw/100km decat sa cumperi benzina 7-12l benzina/100km.
    Mai repede tii o nucleara in priza decat sa cumperi petrol/gaze de la rusi.
    Vanzarile de electrice+hibrid in Germania se apropie de 30%, trendul este doar crescator.
    Curentul il mai produci dintr-o eoliana, panou solar, hidrocentrala… dar gazele/petrolul nu poti decat sa le cumperi. In 10 ani incep sa scada si zacamintele de petrol, deja pretul ii face pe multi sa mearga pe bicicleta.

  5. Olivea si 3v discurs foarte intelectual si interesant…. Respekt
    3v de mult timp comentare bune…..
    Salutari aliatului nostru OTAN….
    Sorry dar nici eu nu pot scrie foarte bine, vin din cealalta parte a Rinului….

  6. @ 3 v
    Si eu credeam ca sunteti un ,,romano – francez „” din armata franceza….,aproape am nimerit….
    Mult timp nu v am vazut si chiar am intrebat o data aici ca unde este,,francezul „” ….
    Respekt si scrieti mai departe aveti comentarii bune
    LG von einem Nachbar und Rumänien Freund wie Sie