G4Media.ro

15 stații de încărcare a autoturismelor electrice, la Brașov, până la sfârșitul…

sursa foto: Primăria Brașov

15 stații de încărcare a autoturismelor electrice, la Brașov, până la sfârșitul anului

Până la sfârșitul anului, la Brașov vor fi instalate 15 stații de încărcare a autoturismelor electrice. Primăria Brașov a publicat marți anunțul privind achiziția și amplasarea acestora, fiecare stand având câte două puncte de încărcare, transmite Radio România Brașov, citat de Rador.

„Fiecare stație va avea 2 puncte de încărcare, un punct la curent continuu, la o putere de 50-100 de kW și un punct de încărcare la curent alternativ la 22 de kW. În felul acesta reușim să asigurăm posibilitatea reîncărcării indiferent de modelul de autoturism electric pe care îl dețin brașovenii sau turiștii care doresc să folosească aceste stații. Cele 6 locuri în care vor fi amplasate stațiile sunt în general locuri în care brașovenii și turiștii să aibe un acces facil. Vorbim de cele două parcări ale municipalității, de la Spitalul «Regina Maria» și cea din Poiana Brașov, terminalul RAT de la Poienelor, parcarea de la Gară, parcarea de la fostul Stadion Municipal și parcarea de lângă capătul de linie de pe 13 Decembrie”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.

Valoarea estimată a acestui proiect, finanțat de Administraţia Fondului pentru Mediu, este de 2,56 milioane de lei, la care se adaugă TVA.

sursa foto: Primăria Brașov

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Adică 30 de puncte de încărcare. Dacă ne va lovi tranziția verde va trebui sa vii la încărcare cu programare online

    • Până ne lovește tranziția verde, trebuie să avem si bani ca să achiziționăm vehicule electrice, care au niște prețuri exorbitante. Cu un parc auto îmbătrânit și o criză economică care bate la ușă, nu cred că se pune problema ca acele stații să nu fie suficiente.

    • ba chiar nu sunt suficiente. ca acolo nu incarci ca la pompa de benzina/motorina, in 5 minute, acolo le lasi cu orele. iar vehiculele electrice in unele cazuri sunt mai ieftine ca alea termice, cand iei in calcul 10k euro de la stat. sigur, tot vorbim de 30k euro+, dar asta nu prea poti numi exorbitant in conditiile in care si alea termice s-au scumpit de nu se poate in ultimii ani. orice compacta mai dotata e pe la 30k euro. si nu vorbim de marci premium.
      daca te uiti pe statistici cam sunt electrice si in romania in ultima vreme.

    • @andrei, la un parc auto de 8.8 milioane de masini, sa dai in continuare subventie pentru a schimba doar jumate din ele inseamna cheltuiala de 44 miliarde euro. Cine ne da banii astia?
      Ii trecem tot la datorie externa?

      Macar daca fabricam un model de EV in tara, ca sa ramana banii in tara.
      Sa dai subventie atat de generoasa, dublu fata de Germania, in conditiile de fata e sin u cidere economica.

      Degeaba compari pretul EV cu subventie cu preturile celor clasice care au fost umflate artificial in ultima vreme. Daca ai compara un EV cu o masina clasica echivalenta, adica acelasi volum destinat pasagerilor, acelasi volum pentru bagaje, acelasi GVWR, aceleasi dotari, nu exista nici macar un singur EV care sa coste mai putin decat echivalentul cu ICE.

      Loganul a fost lansat cu un pret de 5000 euro, acum costa de la 10 000 eur in sus. Cum crezi ca va fi cu electricele peste 13 ani, atunci cand nu se vor mai fabrca ICE si va fi cerere inclusiv pentru baterii de schimb pentru EV-urile aflate in circulatie?