G4Media.ro

Volkswagen deschide o fabrică în Turcia. Printre opțiuni s-au numărat România, Bulgaria,…

Volkswagen deschide o fabrică în Turcia. Printre opțiuni s-au numărat România, Bulgaria, Serbia și Africa de Nord

Volkswagen vizează Turcia. Grupul Wolfsburg a decis să deschidă o nouă fabrică în orașul Manisa, nu departe de Smyrna. Fabrica va fi administrată de o companie turcă recent înființată, botezată Volkswagen Turcia Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS, specifică un document intern publicat de Automotive News Europe, citată de Ilsole24ore și de Rador.

Investiția inițială este estimată la 1,3 miliarde de euro, iar capacitatea anuală de producție ar trebui să ajungă la 300 de mii de unități. Scopul este construirea următoarelor generații de Volkswagen Passat și Skoda Superb destinate aproape în totalitate exportului.

Se estimează că noul pol, care va fi cea de-a 123-a fabrică Vw din lume, va crea aproximativ 5.000 de locuri de muncă. Alegerea Turciei este rezultatul unui proces de selecție în care Volkswagen a analizat site-urile din Bulgaria, Serbia, România și Africa de Nord.

Odată cu sosirea companiei Volkswagen, Turcia devine un centru important de producție la nivel mondial și acest lucru poate fi interpretat şi ca o reuşită a guvernul turc al lui Erdogan care a lansat inițiative de atragere a investițiilor străine, în ciuda tensiunilor politice, a problemelor economice legate de devalorizarea lirei, a inflației și a conflictului militar din zonă.

Sursa: Ilsole24ore/ Rador/ Traducerea: Cătălina Păunel

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Asta e politica, pur si simplu. Fabrica de masini contra pastrarii refugiatilor.

  2. tot ce misca cu motor pe combustie nu prea mai are viitor.
    Firmele auto germane relocheaza tot ce tine de tehnologia pe combustibil si raman in Germania cu productia pe electrice caci aici e viitorul.
    Romania ar trebui sa se bage pe felie in ce priveste electromobilitatea.Sa-l curteze pe Musk sa faca o smart factory in Ro pentru masini Tesla sau subansamble Tesla.
    Sau orice alta companie auto care face tranzitia la masini electrice.
    Zic si eu…

  3. Turcia a câștigat pt următoarele motive :
    – salarii mici
    – lipsa greve , cel puțin cat este Erdogan la putere
    – ieșire la mare , adică export/ transport facil
    – piata mare de desfacere .
    O fabrică în Serbia , Bulgaria sau Romania , in cazul închiderii strâmtorii Bosfor , ar fi însemnat fabrica moarta .
    Pt spălații pe cap – viitorul nu este electric în următorii 50 de ani .

    • Lasa-i, asa au auzit ei la UM-urile de presa.Tot la ele au auzit ca Erdogan e dictator si nu vin investitiile in Turcia din cauza asta.De corapshan nu am auzit, sa fie un semn ca e „dictator” in folosul cui trebuie?

  4. Nu este vorba de lipsa unei autostrăzi. Urma ca fabrica să fie deschisă la Arad iar de la Arad spre occident avem autostradă.
    Rațiunea alegerii Turciei a redat-o corect @aveți ce votați.
    @torna_fratre a indicat, la fel de corect, drumul pe care trebuie să-l urmăm.
    Cineva spunea că și automobilul electric este doar „o trecere” … spre altceva.

    • Greșit 100% .
      O fabrică la Arad ar fi însemnat costuri de transport ceva mai mari .
      La profitul pt o mașină fabricata , 100 euro beneficiu la transport , înseamnă 30 milioane pt 300 mii mașini .
      Electromobilitatea momentan nu este fiabila , se marșează însă pt ea masiv . Probabil tot pina in 2040 va fi obligatoriu că fiecare sa fi avut cel puțin o relație homosexuală .
      Ce vor politicienii și ce pot face momentan inginerii …….
      Poluarea auto exista , dar este una minora comparativ cu alți poluatori .

    • electromobilitatea este perfect fiabila.
      ti-o spun din perspectiva unuia care traieste in Norvegia si unde parcul auto electric este 50%.Adica peste 200.000 de masini electrice/hibride
      Aaaa,ca anumite interese nu vor tranzitia pe elctrice ca se pierd afaceri sau anumite tari exportatoare de hidrocarburi se duc in cap asta este o alta poveste.
      insa nu veniti cu povestile ca nu este fiabil…este la fel cu aparitia smartphone-ului,mult timp au fost retineri ca alea cu butoane sunt mai nu stiu cum…si acum cine are unul cu butoane este rupt de lume.

    • Intoarce frate ca mananci rahat turcesc. Ia revezi cifrele alea cu 200k si 50% din parcul auto, apoi mentioneaza si de subventii. Hybrid nu inseamna electric, ai un V6 de 3 litri si si un anemic motor electric. Chiar si cu subventii nu exista suficienta materie prima pentru baterii ca sa inlocuiesti parcul auto mondal. Solutia nu este inlocuirea „clasicelor” cu alte „vechituri” inventate acum un secol, solutia este masina cu pila de hidrogen.
      Nu poti inlocui maine hidrocarburile pentru ca te intorci in Evul Mediu, desi asteapa cate un zarghit si avionul ori vaporul electric.
      PS. Sper sa ajungi si in Norvegia, in realitate.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.