Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
La intrarea unui centru de inginerie din Cluj, se expuneau încă de acum câțiva ani mașini care executau singure, demonstrativ, manevre de parcare: șoferul rămânea la locul său, dar volanul se mișcă fără indicații, folosind camere și senzori, iar mașina făcea parcarea laterală care pe mulți ne-a provocat la școala de șoferi. Între timp, în Statele Unite au apărut, pe câteva drumuri, vehicule în care sistemul preia complet sarcina de conducere în cazuri de utilizare specifice. Vom mai conduce noi, oamenii, mașini peste 10 ani? Vor mai exista școli de șoferi sau vom călători în mașini care nu au decât pasageri? A vorbit pentru Economedia despre viitorul mobilității Tobias Matter, directorul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, un loc în care se lucrează la dezvoltarea unor astfel de soluții.
În primăvara acestui an, compania s-a extins în Cluj-Napoca și și-a inaugurat cea de-a doua clădire de birouri construită în cadrul Centrului de Inginerie, în urma unei investiții de aproximativ 21 de milioane de euro, pe o perioadă de trei ani. Peste 1.700 de angajați activează, în cadrul unui model de lucru hibrid, în toate locațiile Centrului de Inginerie din Cluj, București și Sibiu, dintre care în jur de 90% sunt la Cluj.
Potrivit lui Tobias Matter, echipa din România lucrează la dezvoltarea unor soluții software și hardware pentru sisteme pentru asistența șoferului, sisteme de direcție asistate electric, sisteme de propulsie tradiționale și electrice, sau diferite servicii pentru industria auto. Centrul de inginerie colaborează cu alte locații de inginerie Bosch din Europa Centrală și de Est și cu fabrica Bosch din Cluj. Acesta a conturat, pentru Economedia, câteva aspecte din viitorul mobilității.
Citește integral pe economedia.ro